Civic FB7 Lastik Tercih-Öneri

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,115
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010

Aklımda Goodyear EGP 205-55-R16 91V vardı, arkadaşım kafamı karıştırdı, Hankook Ventus Prime3 K125 al diye. Çoğu testte benzer puanları yakalamışlar. Fiyat olarak da 300-320-TL arasındalar şuan.

Hankook ve Goodyear kullanan varsa yardımcı olursa sevinirim.
Hankook’lar ilk yıllarda iyidir ancak sertleştikçe tutuşunun çok düştüğüne dair kullanıcı yorumları hatırlıyorum :unsure:
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Falken Türkiye de Petlas fabrikasında üretiliyor Abdülkadir Özcan şirketinin satışını üretimini dağıtımını yaptığı lastik bu yüzden ucuz ama Japon menşeili.

Bridgestone da Japon menşeili ama onu Sabancı üretiyor bu durumda Bridgestone daha akla yatkın ancak Falken den iki kat daha pahalı. Ayrıca epey gürültülüdür ama tutunma konusunda çok seviyorum Bridgestone ları.

Hankook, Yokohama, Kumho, Toyo al birini vur ötekine:) hepsi ucuzdur 3-4 yıl içinde esnekliğini kaybederler, sessizdirler ortalama yol tutar ortalama aşınır darbeye çukura girmeye gelmez çabuk yarılır.

Michelin hem pahalı hem ortalama yol tutuşa sahip, aşınma direnci ekonomik ve sport seriler haricinde yeni nesil Michelinler de oldukça yüksek, patinajlı sert sürüş kaydırma vs. sıkıntı yaratmaz kolay erimiyor ama yarılma ve balon yapma direnci Bridgestone dan kötü.

Islak zemin ve karlı zemin uzmanları Goodyear ve Nokian. Kuru zeminde diğerlerinden bir farkı yok.

İtalyan Pirelli çekiş ve frenlemede güzel cinturato hariç p zero yada P3000 P6000vs serileri yağmur kar hiç sevmez.

Lastik etiketindeki değerlere aldanmayın:) yağışlı havada A-B gibi iyi tutunma değeri gösteren lastik kuru havada veya yüksek sıcaklıklarda mutlaka bolca kayar, aynı anda hem yağmurlu ıslak zemin hemde düz kuru asfalt performansı iyi olan lastik yoktur, Yakıt tüketimi değerine de aldanmayın dişli lastik her zaman fazla yakıt harcatır ve gürültü yapar bir lastik hem dişli hem az yakıt tüketir deniliyorsa hafif kütleli ve haliyle ince kesitlidir bu da en basit çukura düşmeyle çabucak yarılmasıyla neticelenir,

ADAC testleri falan hepsi taraflı hikayeler ve boş işler, lastik mevzusu da aynı bilgisayar donanımı gibidir ne kadar para öderseniz o kadar iyi lastiğiniz olur. Ben hem ucuz hem kaliteli lastiği bir arada hiç görmedim.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,955
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Falken Türkiye de Petlas fabrikasında üretiliyor Abdülkadir Özcan şirketinin satışını üretimini dağıtımını yaptığı lastik bu yüzden ucuz ama Japon menşeili.

Bridgestone da Japon menşeili ama onu Sabancı üretiyor bu durumda Bridgestone daha akla yatkın ancak Falken den iki kat daha pahalı. Ayrıca epey gürültülüdür ama tutunma konusunda çok seviyorum Bridgestone ları.

Hankook, Yokohama, Kumho, Toyo al birini vur ötekine:) hepsi ucuzdur 3-4 yıl içinde esnekliğini kaybederler, sessizdirler ortalama yol tutar ortalama aşınır darbeye çukura girmeye gelmez çabuk yarılır.

Michelin hem pahalı hem ortalama yol tutuşa sahip, aşınma direnci ekonomik ve sport seriler haricinde yeni nesil Michelinler de oldukça yüksek, patinajlı sert sürüş kaydırma vs. sıkıntı yaratmaz kolay erimiyor ama yarılma ve balon yapma direnci Bridgestone dan kötü.

Islak zemin ve karlı zemin uzmanları Goodyear ve Nokian. Kuru zeminde diğerlerinden bir farkı yok.

İtalyan Pirelli çekiş ve frenlemede güzel cinturato hariç p zero yada P3000 P6000vs serileri yağmur kar hiç sevmez.

Lastik etiketindeki değerlere aldanmayın:) yağışlı havada A-B gibi iyi tutunma değeri gösteren lastik kuru havada veya yüksek sıcaklıklarda mutlaka bolca kayar, aynı anda hem yağmurlu ıslak zemin hemde düz kuru asfalt performansı iyi olan lastik yoktur, Yakıt tüketimi değerine de aldanmayın dişli lastik her zaman fazla yakıt harcatır ve gürültü yapar bir lastik hem dişli hem az yakıt tüketir deniliyorsa hafif kütleli ve haliyle ince kesitlidir bu da en basit çukura düşmeyle çabucak yarılmasıyla neticelenir,

ADAC testleri falan hepsi taraflı hikayeler ve boş işler, lastik mevzusu da aynı bilgisayar donanımı gibidir ne kadar para öderseniz o kadar iyi lastiğiniz olur. Ben hem ucuz hem kaliteli lastiği bir arada hiç görmedim.
Bence sadece marka bazında değerlendirmek çok doğru değil. Her markanın farklı modelleri mevcut bu sebeple yanılgılara açık bir yorum. Misal Michelin pilot sport vs. energy saver. Ya da Goodyear eaglesport vs. Asymetric 5. Aralarında uçurum var...
Keza yine "ıslak ve karlı zemin uzmanları" yorumunuzdaki ıslak zemin kısmında yine goodyear asla tek değil bence...

Bunun dışında lastik testlerini yapan kuruluşlarla, tyre review'in youtube testlerini karşılaştırarak ve/veya kullanıcı yorumlarına bakarak bir yargıya varmak nispeten mümkün.
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
381
Tepki puanı
500
Konum
şanlıurfa
Aracınız
Civic FC5 2019
arkadaşlar kızmayın ama pahalı lastik en iyisidir. ucuz lastik alıp paranızı sokağa canınızı yollara atmayın... paranız kıymetli ama canınız paha biçilemez.... inşallah anlatabilmişimdir

SM-A605F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
S

Silinen üye 20336

Guest

Aklımda Goodyear EGP 205-55-R16 91V vardı, arkadaşım kafamı karıştırdı, Hankook Ventus Prime3 K125 al diye. Çoğu testte benzer puanları yakalamışlar. Fiyat olarak da 300-320-TL arasındalar şuan.

Hankook ve Goodyear kullanan varsa yardımcı olursa sevinirim.
Hankook’lar ilk yıllarda iyidir ancak sertleştikçe tutuşunun çok düştüğüne dair kullanıcı yorumları hatırlıyorum :unsure:
Falken Türkiye de Petlas fabrikasında üretiliyor Abdülkadir Özcan şirketinin satışını üretimini dağıtımını yaptığı lastik bu yüzden ucuz ama Japon menşeili.

Bridgestone da Japon menşeili ama onu Sabancı üretiyor bu durumda Bridgestone daha akla yatkın ancak Falken den iki kat daha pahalı. Ayrıca epey gürültülüdür ama tutunma konusunda çok seviyorum Bridgestone ları.

Hankook, Yokohama, Kumho, Toyo al birini vur ötekine:) hepsi ucuzdur 3-4 yıl içinde esnekliğini kaybederler, sessizdirler ortalama yol tutar ortalama aşınır darbeye çukura girmeye gelmez çabuk yarılır.

Michelin hem pahalı hem ortalama yol tutuşa sahip, aşınma direnci ekonomik ve sport seriler haricinde yeni nesil Michelinler de oldukça yüksek, patinajlı sert sürüş kaydırma vs. sıkıntı yaratmaz kolay erimiyor ama yarılma ve balon yapma direnci Bridgestone dan kötü.

Islak zemin ve karlı zemin uzmanları Goodyear ve Nokian. Kuru zeminde diğerlerinden bir farkı yok.

İtalyan Pirelli çekiş ve frenlemede güzel cinturato hariç p zero yada P3000 P6000vs serileri yağmur kar hiç sevmez.

Lastik etiketindeki değerlere aldanmayın:) yağışlı havada A-B gibi iyi tutunma değeri gösteren lastik kuru havada veya yüksek sıcaklıklarda mutlaka bolca kayar, aynı anda hem yağmurlu ıslak zemin hemde düz kuru asfalt performansı iyi olan lastik yoktur, Yakıt tüketimi değerine de aldanmayın dişli lastik her zaman fazla yakıt harcatır ve gürültü yapar bir lastik hem dişli hem az yakıt tüketir deniliyorsa hafif kütleli ve haliyle ince kesitlidir bu da en basit çukura düşmeyle çabucak yarılmasıyla neticelenir,

ADAC testleri falan hepsi taraflı hikayeler ve boş işler, lastik mevzusu da aynı bilgisayar donanımı gibidir ne kadar para öderseniz o kadar iyi lastiğiniz olur. Ben hem ucuz hem kaliteli lastiği bir arada hiç görmedim.
Bence sadece marka bazında değerlendirmek çok doğru değil. Her markanın farklı modelleri mevcut bu sebeple yanılgılara açık bir yorum. Misal Michelin pilot sport vs. energy saver. Ya da Goodyear eaglesport vs. Asymetric 5. Aralarında uçurum var...
Keza yine "ıslak ve karlı zemin uzmanları" yorumunuzdaki ıslak zemin kısmında yine goodyear asla tek değil bence...

Bunun dışında lastik testlerini yapan kuruluşlarla, tyre review'in youtube testlerini karşılaştırarak ve/veya kullanıcı yorumlarına bakarak bir yargıya varmak nispeten mümkün.


@megawolt hocam;
Paylaştığınız linkteki verilere göre Hankook Aquaplaning(suda kızaklama), wet handling(ıslak yolda kontrol) ve rolling resistance(yuvarlanma direnci) hususlarında daha düşük puan almış. Diğer hususların çoğunda ya denk yada biraz daha fazla puan almış incelerken bir hata yapmadıysam...

Buna göre benim için daha önemsizden daha önemliye doğru bu 3 husus hakkında değerlendirme yapacak olursam;

1-Rolling Resistance: Hankook Ventus Prime3’ün yakıt tüketimi ve erken aşınma konularında Goodyear EGP’nin gerisinde kaldığını söyleyebiliriz.

2-Wet handling: Hankook ıslak yolda fren konusunda daha yüksek puan almış olmasına rağmen kontrol hususunda daha düşük puan almış. Elbette bu çok önemli bir konu. Ancak yol ıslakken bu bilgiye göre kullanış tarzı yumuşatılabilir yani duruma göre davranma şansı var sürücünün.

3-Aquaplanning: Yüksek süratle giderken bir anda yolda birikmiş bir su birikintisine girince neler olabileceğini yaşadığım için biliyorum.
İlkinde araç sol şeritte suya girip sağ şeritte çıktı ve ALLAH’tan sağda kimseler yoktu...! Ayrıca araç sola da kayabilirdi bu kez de refüje çarpmış olacaktım...!
İkincisinde ise edindiğim bu tecrübeye istinaden aquaplaning hususunda yüksek puan almış bir Goodyear lastik almıştım Mazda 626’ya ve bir gün hem de otobanda yani oldukça yüksek süratle su birikintisine girdim. Bu kez araç oldukça güvenli bir şekilde çizgisinden çok ayrılmadan yoluna devam etti...??
Velhasıl lastik seçerken aquaplaning hususuna dikkat edilmesi gerektiğini vurgulamak istiyorum...

Bunun dışında Hankook yakın bir arkadaşımın sıfır km aldığı Kia Sportage’sinde vardı. 2011’den 2019’a kadar aynı lastikler durdu üzerinde. Bu süre zarfında yaklaşık 45bin km yol yaptı. -40’lara kadar gördüğünü düşünüyorum o lastiklerin bir kaç kış... Çok kullanılan bir araç değildi. Ara ara lastiğin durumunu gözlemliyorduk. Çok da kullanılmadığından olsa gerek lastikler sıfır gibi duruyordu:) Lastiklerin bu durumu en son 2016’ya kadar sürdü sanırım. 2017 ve 2018 deki hallerini hatırlamıyorum muhtemelen o ara bakmadım. Ancak 2019 yılında lastiklerin hemen hepsinin yanaklarında çok fazla çatlak oluştuğunu gözlemledik. Ve lastikleri değiştirdi arkadaşım. 2011-2016 arası 35 bin km civarı bir kullanımla da olsa vaziyetlerini koruduklarını söyleyebilirim bu lastiklerin. Tabi vaziyetten kastım sürüş dinamikleri değil sadece dış görünüşleri. :) Bu birinci tecrübem.

Diğeri ise lastikçideyken bir Ford Transit yada ona benzer bir araçta takılı olan Hankook’ların halini görünce kaç yıllık bu lastikler diye sordum aracın sahibine. Geçen sene takıldı deyince şaşırdım... Önceki Hankook tecrübemden sonra tamamen ters bir grafik çıktı çünkü ortaya...! :) Lastikler çok kötü durumdaydı. Bunda aracın yük aracı olması ve köye gidip geliyor olmasının etkisi de vardır. Lastikte yük indeksi özellikle yük taşıyan bu tip araçlarda yanlış seçilirse yüksek ısı yada soğuk çalışma nedeniyle lastiklerde çok hızlı aşınmalar hatta daha kötüsü gümlemeler bile olabilir!

Lastikleri değerlendirirken sadece markaya göre değerlendirmek yanıltıcı olabilir. Örnek; Michelin Energy ile Michelin PS4 arasındaki fark çok çok fazla yol tutuş hususunda bu bir gerçek... Michelin Energy insanı o markadan soğutacak kadar az yol tutan bir lastikken PS4‘ler aracı neredeyse raylı gibi hissettiriyordu. :) Bu hususta @İsmail Beşiroğlu hocama katılıyorum. ??

Aklımda kalan şöyle de bir bilgi var ki Goodyear marka lastiklerin aquaplaning hususunda nispeten yüksek puanlar aldığını hatırlıyorum. Bridgestone marka lastiklerin çok dayanıklı; Michelin markaların çok yumuşak; Pirelli marka lastiklerin sert olmaları gibi... Demek istediğim özellikle eski ve dünya çapında popülaritesi yüksek olan markaların belli hususlarda belirgin özellikleri de olabiliyor bu hususta da @erenuzel41 hocama katılıyorum. ??
 
Katılım
9 Eki 2019
Mesajlar
333
Çözümler
1
Tepki puanı
291
Konum
cankırı
Aracınız
Civic FC5 2019
Brigston almayın da ne alırsanız alın. Çünkü bu lastigin belki yol tutuşu iyidir, islak yol haric. İkinci defa kullanıyorum bu lastigi. Ama arabanin cikardigi seslerin tamamını bu lastige bagliyorum. Aracini sifir aldiginda bu lastiği kullanıp baska lastige donen arkadasim varsa bize deneyimlerini anlatabilir.

.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Brigston almayın da ne alırsanız alın. Çünkü bu lastigin belki yol tutuşu iyidir, islak yol haric. İkinci defa kullanıyorum bu lastigi. Ama arabanin cikardigi seslerin tamamını bu lastige bagliyorum. Aracini sifir aldiginda bu lastiği kullanıp baska lastige donen arkadasim varsa bize deneyimlerini anlatabilir.

.
Bridgestrone dan başka hangi marka lastik kullanıp ne gibi bi deneyimin oldu reis...

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst