@megawolt hocam;
Paylaştığınız linkteki verilere göre Hankook Aquaplaning(suda kızaklama), wet handling(ıslak yolda kontrol) ve rolling resistance(yuvarlanma direnci) hususlarında daha düşük puan almış. Diğer hususların çoğunda ya denk yada biraz daha fazla puan almış incelerken bir hata yapmadıysam...
Buna göre benim için daha önemsizden daha önemliye doğru bu 3 husus hakkında değerlendirme yapacak olursam;
1-Rolling Resistance: Hankook Ventus Prime3’ün yakıt tüketimi ve erken aşınma konularında Goodyear EGP’nin gerisinde kaldığını söyleyebiliriz.
2-Wet handling: Hankook ıslak yolda fren konusunda daha yüksek puan almış olmasına rağmen kontrol hususunda daha düşük puan almış. Elbette bu çok önemli bir konu. Ancak yol ıslakken bu bilgiye göre kullanış tarzı yumuşatılabilir yani duruma göre davranma şansı var sürücünün.
3-Aquaplanning: Yüksek süratle giderken bir anda yolda birikmiş bir su birikintisine girince neler olabileceğini yaşadığım için biliyorum.
İlkinde araç sol şeritte suya girip sağ şeritte çıktı ve ALLAH’tan sağda kimseler yoktu...! Ayrıca araç sola da kayabilirdi bu kez de refüje çarpmış olacaktım...!
İkincisinde ise edindiğim bu tecrübeye istinaden aquaplaning hususunda yüksek puan almış bir Goodyear lastik almıştım Mazda 626’ya ve bir gün hem de otobanda yani oldukça yüksek süratle su birikintisine girdim. Bu kez araç oldukça güvenli bir şekilde çizgisinden çok ayrılmadan yoluna devam etti...??
Velhasıl lastik seçerken aquaplaning hususuna dikkat edilmesi gerektiğini vurgulamak istiyorum...
Bunun dışında Hankook yakın bir arkadaşımın sıfır km aldığı Kia Sportage’sinde vardı. 2011’den 2019’a kadar aynı lastikler durdu üzerinde. Bu süre zarfında yaklaşık 45bin km yol yaptı. -40’lara kadar gördüğünü düşünüyorum o lastiklerin bir kaç kış... Çok kullanılan bir araç değildi. Ara ara lastiğin durumunu gözlemliyorduk. Çok da kullanılmadığından olsa gerek lastikler sıfır gibi duruyordu
Lastiklerin bu durumu en son 2016’ya kadar sürdü sanırım. 2017 ve 2018 deki hallerini hatırlamıyorum muhtemelen o ara bakmadım. Ancak 2019 yılında lastiklerin hemen hepsinin yanaklarında çok fazla çatlak oluştuğunu gözlemledik. Ve lastikleri değiştirdi arkadaşım. 2011-2016 arası 35 bin km civarı bir kullanımla da olsa vaziyetlerini koruduklarını söyleyebilirim bu lastiklerin. Tabi vaziyetten kastım sürüş dinamikleri değil sadece dış görünüşleri.
Bu birinci tecrübem.
Diğeri ise lastikçideyken bir Ford Transit yada ona benzer bir araçta takılı olan Hankook’ların halini görünce kaç yıllık bu lastikler diye sordum aracın sahibine. Geçen sene takıldı deyince şaşırdım... Önceki Hankook tecrübemden sonra tamamen ters bir grafik çıktı çünkü ortaya...!
Lastikler çok kötü durumdaydı. Bunda aracın yük aracı olması ve köye gidip geliyor olmasının etkisi de vardır. Lastikte yük indeksi özellikle yük taşıyan bu tip araçlarda yanlış seçilirse yüksek ısı yada soğuk çalışma nedeniyle lastiklerde çok hızlı aşınmalar hatta daha kötüsü gümlemeler bile olabilir!
Lastikleri değerlendirirken sadece markaya göre değerlendirmek yanıltıcı olabilir. Örnek; Michelin Energy ile Michelin PS4 arasındaki fark çok çok fazla yol tutuş hususunda bu bir gerçek... Michelin Energy insanı o markadan soğutacak kadar az yol tutan bir lastikken PS4‘ler aracı neredeyse raylı gibi hissettiriyordu.
Bu hususta @İsmail Beşiroğlu hocama katılıyorum. ??
Aklımda kalan şöyle de bir bilgi var ki Goodyear marka lastiklerin aquaplaning hususunda nispeten yüksek puanlar aldığını hatırlıyorum. Bridgestone marka lastiklerin çok dayanıklı; Michelin markaların çok yumuşak; Pirelli marka lastiklerin sert olmaları gibi... Demek istediğim özellikle eski ve dünya çapında popülaritesi yüksek olan markaların belli hususlarda belirgin özellikleri de olabiliyor bu hususta da @erenuzel41 hocama katılıyorum. ??