- Katılım
- 16 Kas 2018
- Mesajlar
- 2,364
- Çözümler
- 1
- Tepki puanı
- 3,955
- Yaş
- 36
- Konum
- Ankara/Eryaman
- Ad Soyad
- İsmail Beşiroğlu
- Yaş
- 35
- Aracınız
- Civic FB7 2016
Hikaye yerine inceleme paylaşalım:Bir de mühendislik hikayesi anlatayım:
İki araç, biri 70 km/h, diğer 100 km/h hızla yol almakta.
Yan yana geldiklerinde yolda engel fark edip aynı anda frene çökerler.
Öyle güzel bir anda fark etmişlerdir ki, 70 ile giden tam engele vardığında durur.
Ancak 100 ile giden durmak bir yana, engele geldiğinde henüz 70'e, yani yanındakinin fark ettiği hıza ancak düşebilmiştir ve adeta hiç frene basmamış gibi vurur.
Şimdi, hızlar, yol şartları, refleks süreler falan kritik önemdeyken, bir de 100 lira için, hem de gücünüz yettiği halde ekonomi adı altında cimrilik yapıp telafisi mümkün olmayan riskleri üzerinize almayın.
Bu tip riskler sonrası pişmanlıkları içeren hikayelerle rastlamak çok zor olmasa gerek. Bir hikaye de sizin yazmanıza gerek yok.
Rekabet dünyasını ekonomi yönünde olduğu kadar kalite yönünde zorlamaya çalışalım.
2019 Swedish Summer Tyre Test - Tyre reviews and ratings
The Swedish news paper Aftonbladet have tested thirteen 205/55 R16 touring summer tyres using a VW Passat. Sadly the data is a little lacking in this test, but as the driving was done by the ...
www.tyrereviews.co.uk
Michelin Primacy 4 ve Falken ze310 ecorun'ın karşılaştırmasının yapıldığı testler. Kuru zemindeki frenleme mesafesi p4'ün 0.6m, ıslak zeminde 0.4m kadar daha iyi. Ancak kuru ve ıslak zemindeki yol tutuşları aynı.
Dediğiniz gibi işin içine refleks ve balata, disk sağlığı, araçtaki yolcu sayısı gibi faktörler girince bu aradaki fiyata değer tek nokta belki aşınma değerleri olarak kalır. Burada test edilmese de michelin bu konuda daha iyidir muhtemelen. Nispeten daha uzun süreli kullanım düşünülüyorsa P4 iyi ancak +%35'lik fiyat farkına değer bir performans farkı asla yok.