Lpg arızası ve geç çalışma hakkında

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,520
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Lpg li araçlarda çok sık karşılaştığımız sabahları geç çalışma,ilk marşta çalışmama sorunların başlıcaları.Bşr dönem benim de yaşadığım problem ve sonucunda brc sistemin regülatörü garanti kapsamında değişime gitti,sorun çözüldü.Bu sorunların farklı sebepleri de oluyor. Regülatör diyaframındaki delik/yırtık yüzünden gün boyunca silindire/emme portuna gaz doluyor araç ilk marşta boğuluyor çalışmıyor/geç çalışıyor.Kalitesi lpg kullanımı yüzünden enjektörlerde pislik birikiyor yine regülatördeki gibi araç bir nevi boğuluyor. Yaz aylarında Lpg bakımı sırasında size söyleme gereği bile duyulmadan daha çabuk lpg ye geçmesi için ayarlar değiştiriliyor.Lpg ye geçmesi için soğutma suyu sıcaklığı 35-37 yada daha fazlayken 20 lere çekiliyor nasılsa hava sıcak diye.Hava sıcakken pek sorun olmuyor fakat havalar serinleyince sıvı haldeki lpgyi gaz haline geçirmede kullanılan soğutma suyu sıcaklığına daha fazla ihtiyaç duyuluyor.Düşük derecelere ayarlı olduğu için de lpg ye geçişte silkeleme,stop etme yaşanıyor.
Lpg kaynaklı arızayı forumda genelde lpg yi tanktan kapatın,araç benzine geçtikten sonra stop edip sabah öyle çalıştırmayı deneyin şeklinde.Evet işe yarıyor fakat arıza nerede? Regülatör mü enjektör mü yoksa ayar mı? Bunu öğrenmek için de yine kendimiz kontrol yapabiliriz.Bunun için öncelikle aracı çalıştırıp lpg ye geçtikten sonra 5 dakika bekliyoruz ve lpg de stop ediyoruz.Daha sonra;

IMG_8541.JPG
IMG_8545.JPG

Resimlerde göründüğü gibi regülatörden çıkıp motora gelen tek hortumu,motor tarafından çekerek çıkarıyoruz.Hortumun açık ucuna köpük yada sanayi işi tükürük sürebiliriz.Bu regülatörden gelen hortumda baloncuk oluşuyorsa eğer geçmiş olsun regülatör diyaframınız delik. Burada sorun yoksa eğer enjektör kontrolüne geçebiliriz.

IMG_8546.JPGIMG_8536.JPG

Resimlerde göründüğü gibi filtreden sonra enjektör grubu var ve bu enjektör grubundan motora ayrı ayrı 4 tane hortum gidiyor.Her bir hortumu enjektör tarafındaki kelepçesinden çıkartıp yine köpük ile kontrol ediyoruz. Bu işlemi hepsi için tek tek yapıyoruz,hangisinden baloncuk yapıyorsa o enjektörlünüz gaz kaçırıyor.Hepsi sağlamsa regülatör ve enjektörleriniz sağlamdır,ayarlarınızda sorun olabilir. Akü,ateşleme vb sorunlar da ihtimal dahilinde olacaktır fakat genelde ilk 3 bunlar oluyor.


06 HONDA 2234
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
@w0lkan Hocam eline sağlık güzel paylaşım olmuş, konuyu yukarı sabitledim.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Emek dolu güzel bir paylaşım. Aracımın km 160bin olduğu ve bunun en az 70bin km si lpg ile olduğu için konu dikkatimi çekti.

Lpg kaynaklı arızayı forumda genelde lpg yi tanktan kapatın,araç benzine geçtikten sonra stop edip sabah öyle çalıştırmayı deneyin şeklinde.

Benzer endişe ile yukarıdaki denemeyi ben de yapmıştım. Yaperken şunu farketmiştim. Bu işlem malum hatta kalan (tank çıkışından , motor içerisine kadar) lpg yi bitirmek için. Eğer bu bekleme sırasında çabuk ya da tam bitsin diye gaza basarsanız tam tersi oluyor. Düşük lpg basıncı nedeni ile araç benzine geçiyor. En ideali rölantide benzine geçmesini beklemek. (yine zor çalışmıştı ve sorun subap ayarı çıkmıştı )

Yukarıda anlatılanlarda şu noktayı kavrayamadım ;
LPG de 5dk sonrası stop ettik. LPG sistemi hortumlarında hala belli bir basınçta (korkulacak bir seviye değil malum) gaz var.Ben kontrol için bunu söktüğümde "poff" diye içerisinde kalan boşalacak. Eğerki lpg deposundaki kesici ve varsa başka yerdeki kesici kaçırmıyorsa, hortumu söktükten sonraki deşarj sonrası regülatörden ya da enjektörlerden kaçırdığını nasıl tespitedeceğiz anlamadım.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,520
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Emek dolu güzel bir paylaşım. Aracımın km 160bin olduğu ve bunun en az 70bin km si lpg ile olduğu için konu dikkatimi çekti.



Benzer endişe ile yukarıdaki denemeyi ben de yapmıştım. Yaperken şunu farketmiştim. Bu işlem malum hatta kalan (tank çıkışından , motor içerisine kadar) lpg yi bitirmek için. Eğer bu bekleme sırasında çabuk ya da tam bitsin diye gaza basarsanız tam tersi oluyor. Düşük lpg basıncı nedeni ile araç benzine geçiyor. En ideali rölantide benzine geçmesini beklemek. (yine zor çalışmıştı ve sorun subap ayarı çıkmıştı )

Yukarıda anlatılanlarda şu noktayı kavrayamadım ;
LPG de 5dk sonrası stop ettik. LPG sistemi hortumlarında hala belli bir basınçta (korkulacak bir seviye değil malum) gaz var.Ben kontrol için bunu söktüğümde "poff" diye içerisinde kalan boşalacak. Eğerki lpg deposundaki kesici ve varsa başka yerdeki kesici kaçırmıyorsa, hortumu söktükten sonraki deşarj sonrası regülatörden ya da enjektörlerden kaçırdığını nasıl tespitedeceğiz anlamadım.

Poff diye bir boşalma söz konusu olmuyor. Araç 5 dk lpg de çalıştıktan sonra stop ediyoruz.Hattaki lpg enjektörlere kadar olan yerde kalıyor,enjektörler arızalıysa kaçırıyorsa baloncuk yapar öyle aniden boşalma olmaz.aniden boşalacak kadar arızalıysa araç acayip vuruntulu çalışır yada çalışmaz lpg ye geçirmeye bile cesaret edemezsiniz.Aynı şey regülatörden gelen hortum için de geçerli.Aracı stop ettiğimiz için diyafram delikse eğer oradan bir gaz kaçağı olacaktır aksi durumda gaz gelmeyecektir zaten.Bizzat denedim işin içinde gaz basınç falan olunca insan biraz çekiniyor ama korkulacak bir durum oluşmuyor rahat olun


06 HONDA 2234
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Poff diye bir boşalma söz konusu olmuyor. Araç 5 dk lpg de çalıştıktan sonra stop ediyoruz.Hattaki lpg enjektörlere kadar olan yerde kalıyor,enjektörler arızalıysa kaçırıyorsa baloncuk yapar öyle aniden boşalma olmaz.aniden boşalacak kadar arızalıysa araç acayip vuruntulu çalışır yada çalışmaz lpg ye geçirmeye bile cesaret edemezsiniz.Aynı şey regülatörden gelen hortum için de geçerli.Aracı stop ettiğimiz için diyafram delikse eğer oradan bir gaz kaçağı olacaktır aksi durumda gaz gelmeyecektir zaten.Bizzat denedim işin içinde gaz basınç falan olunca insan biraz çekiniyor ama korkulacak bir durum oluşmuyor rahat olun


06 HONDA 2234

Anladım sanırım.
Motor manifolt çıkışını (regülatöre giren) ve lpg enjektör çıkışlarını (motor a giren) kontrol ediyoruz.
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    304.2 KB · Görüntüleme: 113

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,520
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Anladım sanırım.
Motor manifolt çıkışını (regülatöre giren) ve lpg enjektör çıkışlarını (motor a giren) kontrol ediyoruz.

Aynen , resim de daha iyi oldu anlaşılır hale geldi.teşekkürler


06 HONDA 2234
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@w0lkan hocam elinize sağlık, çok faydalı bir konu olmuş (y)
 

Suadri

0
Katılım
3 Ara 2017
Mesajlar
27
Tepki puanı
7
Konum
İstanbul
Merhaba. Aracım 2013 fb7 eco elegance. Aracım LPG’li. Sabah soğukken boğulacakmış gibi çalışıyor. Ama çalışıyor. Tabii bu durum beni rahatsız ediyor. Sıcakken hiçbir sorun yok. Sizce sorun nedir? Bu sorunu yaşayan arkadaşlar varsa yardımlarını bekliyorum teşekkürler.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,520
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Lpg arızası ve geç çalışma hakkında


06 HONDA 2234
 
Geri
Üst