Civic FC5 LPG de Devir saati dalgalanması

Katılım
1 Kas 2019
Mesajlar
133
Tepki puanı
184
Konum
İstanbul
Ad Soyad
ST
Yaş
49
Aracınız
Diğer Markalar
Arkadaşlar merhaba, aracım yeni kasa civic eco. Henüz 400 km de ve özellikle rampa çıkarken araç devir saati dalgalanma yapıyor, normal mi yoksa bin bakımını beklemeden gitsem mi servise? Ayağımı gaz pedalında sabit tutuyorum fakat devir bir yükselip bir düşüyor (yaklaşık 5 rmp) bunu epey bir süre yapıyor ve kendiliğinden geçiyor.
 
Sattığım 2018 ve aldığım 2020 civicte hız 33-34 km iken 35e kendi gaz verip çekiyor, bu durum düz yolda değil çok hafif rampada oluyor, ayağı gaz vermeden pedalda sabit tutarsanız tüm civicler yapar, aracınıza mahsus bir sorun yok benim gördüğüm kadarıyla...Hız 37-38 i aşar asmaz bu durum ortadan kalkıyor.
 
Sattığım 2018 ve aldığım 2020 civicte hız 33-34 km iken 35e kendi gaz verip çekiyor, bu durum düz yolda değil çok hafif rampada oluyor, ayağı gaz vermeden pedalda sabit tutarsanız tüm civicler yapar, aracınıza mahsus bir sorun yok benim gördüğüm kadarıyla...Hız 37-38 i aşar asmaz bu durum ortadan kalkıyor.
Bir sürü farklı model araç kullandım bugüne kadar fakat ilk kez böyle bir durumla karşılaşıyorum. Bana pek normal gibi gelmedi. Rahatsız edici bir durum. diyelim ki hafif bir rampada bir kamyonun arkasına denk geldik ve hızımızda 32-35km/h ve sollayamıyoruz da, o zaman ne olacak kamyonun arkasında kaldığım müddetçe bu rahatsız edici durumu yaşayacağım. Demek istediğim şu ki ben aracın gazına ne kadar basarsam basayım araç stabil biçimde gitmeli. Yanlış mıyım? İlk başlarda eşim niye gaza bir basıp bir çekiyorsun diyordu :) Şimdi o da aynı durumdan şikayetçi. Güzelim 40 bin km deki Mercedesimi satıp aldım bu arabayı :( Ustaya da anlattım bunları. Aracı test etme gereği bile duymadım çünkü Hondanın kalitesine güveniyordum. Motorsikletim de Honda markası. Yani uzun lafın kısası Honda markası bu durumu düzeltir diye umuyorum ve hepinize saygılar sunuyorum.
 
Bir sürü farklı model araç kullandım bugüne kadar fakat ilk kez böyle bir durumla karşılaşıyorum. Bana pek normal gibi gelmedi. Rahatsız edici bir durum. diyelim ki hafif bir rampada bir kamyonun arkasına denk geldik ve hızımızda 32-35km/h ve sollayamıyoruz da, o zaman ne olacak kamyonun arkasında kaldığım müddetçe bu rahatsız edici durumu yaşayacağım. Demek istediğim şu ki ben aracın gazına ne kadar basarsam basayım araç stabil biçimde gitmeli. Yanlış mıyım? İlk başlarda eşim niye gaza bir basıp bir çekiyorsun diyordu :) Şimdi o da aynı durumdan şikayetçi. Güzelim 40 bin km deki Mercedesimi satıp aldım bu arabayı :( Ustaya da anlattım bunları. Aracı test etme gereği bile duymadım çünkü Hondanın kalitesine güveniyordum. Motorsikletim de Honda markası. Yani uzun lafın kısası Honda markası bu durumu düzeltir diye umuyorum ve hepinize saygılar sunuyorum.
Siz bi de VTEC silkelemesini görün :)
 
Evet aynı durum bende de var aracım 4000 km de 37 km hızı geçince yapmıyor bir kez yaptıktan sonra tekrar 37 km hızın altına indiğimde yapmıyor o cvt silkelemeside genellikle 100 km hızda oluyor onu da yaşadık bakalım bazen cvt ye Kızıyorum dsg alışkın olduğum için bazende çok seviyorum bu şanzımanı konuda ki dalgalanma ile ilgili bir gelişme olur ise bana da haber verin


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Aman bir de onu yaşamayayım :) Bu bana yetiyor şimdilik... :)

Sizde vtec teklemesi yok mu hocam ? Civiclerin hepsinde bu silkeleme mevcut, 2020 lerde kaldirildi mi bu durum ? Yoksa daha tecrube etmediniz mi ?
Birde ekonomi modunu kapatip deneseniz yokusu eger yine yaparsa vitesi S moduna alip sabitleyin yapmayacaktir buyuk ihtimal. Sebebi de aracin yazilimi duz yol icin yapilmis dusuk hizlarda sanirim 30 km hizda 1500 devir ve civarlarinda yokuşta giden atmosferik benzinli pek arac yoktur, yokuşu tirmanmasi için torku yetmediginde deviri yükseltiyordur siz gazi sabit tuttugunuz icinde hizlanmamak icin deviri azaltir o yuzden kararsizlasiyor yazilimi. Aracin kitapciginda yokus icin S modu veya L modu demesinin sebeblerinden biri de bu olabilir. Bendede yapiyor ama arac isindikca dalgalanma daha az oluyor. Eger dalgalanmaniz 1500-1700 devirde hafif kararsizlasma sadece 30-35 bandinda degilde butun hizlarda olursa o zaman sanzumaninizin ya yaziliminda ya da kendisinde ariza vardir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
O kadar kişi de bu sorun var arkadaşlar, hepimizde var bence, kimimiz kullanım alışkanlığından dolayı hissedemiyor, kalkışlarda devirli kullananlar bunu yaşamıyor ondan sebeple herkes farkına varamayabiliyor.
Fakat farkına varanlar olarak bunları servislere gidip bildirmemiz gerekiyor, olmadı Honda merkeze yazmamız gerekiyor, bu yukarıda da yazıldığı gibi muhtemelen yazılımsal bir durum ve çözümü biz daha yoğun şekilde bildirirsek bunu düzelteceklerdir diye düşünüyorum.

Peşini bırakmayalım.!


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Arkadaşlar tekrar merhaba, aracımı geçen gün servise çağırdılar. Honda fabrika aracın verilerini istemiş. Neyse öğlen arası götürüp bıraktım. Ertesi gün tekrar aradılar gelip alabilirsiniz diye. Gittiğimde aracın verilerini fabrikaya gönderdiklerini, aracı tekrar test ettiklerini ve yine herhangi bir sorun göremediklerini söylediler. Yani elim boş çıktım oradan (kafamda bir sürü soru işaretleriyle tabii ki). Eğer Fabrikadan herhangi bir dönüş olursa haber vereceklerini (ki öyle bir şey olacağını sanmıyorum) söylediler. Ancak o sırada serviste bir arkadaşımla karşılaştım o da motorunu getirmiş oraya durumu anlattım. Bir arkadaşı varmış Honda özel servis onu aradı hemen o da getirsin biz de bakalım dedi. Ne yapacağımı şaşırdım. Durum böyle. Fikirlerinizi bekliyorum. NOT: Honda fabrikaya daha önce bildirilmiş bu tür bir vakanın olmadığı söylendi. Bu olayı yaşayan arkadaşlar da benim gibi olayın üstüne giderler ve bir şekilde fabrikaya ulaşırlarsa üstünde dururlar yoksa işimiz zor, ilgilenmezler. Keyifli ve kazasız sürüşler...
 
Geri
Üst