Dün başımdan geçen olaydan sonra öncelikli meselemizin markadan ziyade orijinal ürün temin etmek olduğunu hatırlatmak istiyorum. Ankara’dan Adana istikametine giderken Çakıt Tünelleri mevkiinde araç yağ eksik uyarısı verdi. Pozantı’ya kadar eğimden faydalanarak gaza basmadan geldim. Pazar günü olması münasebetiyle, malumunuz olacağı üzere pek açık yer bulamadım. Pozantı Sanayi Sitesinde yağ değişimi yapan açık bir işletme buldum. Araç belirli bir süre dinlendikten sonra yağ kontrolünü yaptık. Yağ çubuğunu çektiğimizde çubuğa bulaşacak kadar dahi yağın kalmadığını gördük. Tabi akla ilk önce bir sızıntı, kaçak olasılığı geldi. Çünkü bakımı 14 Ocak’ta yaptırmış ve daha 3 bin km yol almamıştım. Karter muhafazası söküldüğünde bırakın yağı, tozun bile esamesi okunmuyordu. Motor yüzeyinde de terleme gibi bir durumla karşılaşılmamıştı. Geriye kalan tek olasılık motorun yağ yakmasıydı. Ancak daha 96 bin km de olan ve tek elden sıkıştırılmadan kullanılan bir motorun 3 bin km’de minimum 2 litre yağ yakması makul görünmüyordu. Taki yağ işletme sahibince incelenene kadar. Ortada bir sıvı vardı ancak yağ değildi. Parmağa tutunacak kadar dahi viskozitesi yoktu. Üstelik 5 C. derece dış ortam sıcaklığı ve Başmakçı’dan beri yer çekimi kuvvetiyle gelmem nedeniyle buz gibi olan motordan bile bir an önce uzaklaşmak için delice buharlaşıyordu. Ve neredeyse canıma otu tıkayayacaktı. 0-20 yağ bulamadığım için Shell Helix Ultra 0-30 yağ kullandık. Pazar günü açık olmasından anlayacağınız üzere işletme tır ve otobüslere hizmet verdiği için filtre de bulamadık. Ancak generel marka ve civic vii’ye kadar uyumlu bir filtre kullandık. Araç sıkıntısız bir şekilde 850 km geldi. Şimdi servisten orijinal parçalar temin edip bulunduğum yerde değiştireceğim. Ve umarım motor da kalıcı bir hasar bırakmamıştır. En kısa zamanda servise gidip sorunun motor yağından kaynaklandığını teyit ettikten sonra, beni sıkıntıya sokan edepsizi ifşa edeceğim. Sadece şu kadarını söyleyeyim: Malatya’da mümkünse aracınızı sadece yetkili servise emanet edin.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aracınız nedir ve neden 0 w30 yağ kullanıldı serviste2 hf önce motor bakımı yaptırdım ve po 0w20 yağ kullandım. önceki bakım yetkili servise 0w-30 total yağ kullanılmıştı. bakım sonrası araç çekişi ve gidişatı dikkate değer değişti (olumlu).araba rahatladı sanki. po yağı kullanan yetkili servis var mı bilmiyorum. 10 bin km sonrasını merak ediyorum... Ekli dosyayı görüntüle 268012
MI 6X cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Dün başımdan geçen olaydan sonra öncelikli meselemizin markadan ziyade orijinal ürün temin etmek olduğunu hatırlatmak istiyorum. Ankara’dan Adana istikametine giderken Çakıt Tünelleri mevkiinde araç yağ eksik uyarısı verdi. Pozantı’ya kadar eğimden faydalanarak gaza basmadan geldim. Pazar günü olması münasebetiyle, malumunuz olacağı üzere pek açık yer bulamadım. Pozantı Sanayi Sitesinde yağ değişimi yapan açık bir işletme buldum. Araç belirli bir süre dinlendikten sonra yağ kontrolünü yaptık. Yağ çubuğunu çektiğimizde çubuğa bulaşacak kadar dahi yağın kalmadığını gördük. Tabi akla ilk önce bir sızıntı, kaçak olasılığı geldi. Çünkü bakımı 14 Ocak’ta yaptırmış ve daha 3 bin km yol almamıştım. Karter muhafazası söküldüğünde bırakın yağı, tozun bile esamesi okunmuyordu. Motor yüzeyinde de terleme gibi bir durumla karşılaşılmamıştı. Geriye kalan tek olasılık motorun yağ yakmasıydı. Ancak daha 96 bin km de olan ve tek elden sıkıştırılmadan kullanılan bir motorun 3 bin km’de minimum 2 litre yağ yakması makul görünmüyordu. Taki yağ işletme sahibince incelenene kadar. Ortada bir sıvı vardı ancak yağ değildi. Parmağa tutunacak kadar dahi viskozitesi yoktu. Üstelik 5 C. derece dış ortam sıcaklığı ve Başmakçı’dan beri yer çekimi kuvvetiyle gelmem nedeniyle buz gibi olan motordan bile bir an önce uzaklaşmak için delice buharlaşıyordu. Ve neredeyse canıma otu tıkayayacaktı. 0-20 yağ bulamadığım için Shell Helix Ultra 0-30 yağ kullandık. Pazar günü açık olmasından anlayacağınız üzere işletme tır ve otobüslere hizmet verdiği için filtre de bulamadık. Ancak generel marka ve civic vii’ye kadar uyumlu bir filtre kullandık. Araç sıkıntısız bir şekilde 850 km geldi. Şimdi servisten orijinal parçalar temin edip bulunduğum yerde değiştireceğim. Ve umarım motor da kalıcı bir hasar bırakmamıştır. En kısa zamanda servise gidip sorunun motor yağından kaynaklandığını teyit ettikten sonra, beni sıkıntıya sokan edepsizi ifşa edeceğim. Sadece şu kadarını söyleyeyim: Malatya’da mümkünse aracınızı sadece yetkili servise emanet edin.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
2019 fc5 1.6, İzmir Terakki de yaklaşık 8 ay önceki muayene de 0w-30 total yağ koydular. nedenini bilmiyorumAracınız nedir ve neden 0 w30 yağ kullanıldı serviste
SM-A715F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Çoğu usta kesmiyor değil satıyorGecmiş olsun.
Motul, Castrol gibi yağları kullanmamaya özen gösterin. Cünkü bunlar en çok piyasada kulllanılan ve sürkilasyonu hızlı ürünler olduğu için yağ kutusunu kullandıktan sonra da çoğu usta kesmediğinden(sahte) yag dolumu yapılıyor.
Sıcak motorda aşınmalar minimum seviyelerde olduğundan ondan yağsız bir şekilde sorun olmamış.
Motorunuzu kontrol ettirin. Bujileri çıkarıp kompresyon testine sokun. Baska araba olsa gercekten başınıza büyük masraflar açaçağı kesindi.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bende motor yağının günlük kullanımda farkının hissedilmeyeceğini düşünüyorum. Yalnız en son bakımda liqui moly koydum öncesinde motul vardı artık yeni yağ olduğundan mı yoksa filtrelerin değiştiğinden mi motor sanki daha sessiz çalışıyor gibi geliyor belkide psikolojik ama ilk ve son liqui moly yağ görmüşte olabilir motor çünkü çok zamlanmış motulun nerdeyse 2 katı.