0w20 aldım bu senede daha değiştirmedim ama bazı arkadaşlar izmir için 0w20 için yetersiz diyorlar 0w30 larda daha pahalı kendimi serviste 0w20 kullanıyor diye telkin ediyorum
Bence rutinde aracı vites değişimleri sırasında 3500-4000 devir üstüne pek çıkmıyorsanız 0w20 hayli hayli yeterli olacaktır.0w20 aldım bu senede daha değiştirmedim ama bazı arkadaşlar izmir için 0w20 için yetersiz diyorlar 0w30 larda daha pahalı kendimi serviste 0w20 kullanıyor diye telkin ediyorum ?
Fb7 var 2015 model, ben 5/30 modul yag kullanıyorum, kendim değiştiriyorum, , servis 10/40 kullanıyormuş, ben 5/30 tercih ediyorum.çokta performanslı kullanırım sıkıntı olmadıBatman'daysanız Shell 0w20 Ultra SN veya Shell Helix Ultra 0w30 a5 en iyisidir sizin için. Donma dereceleri en düşük yağ bunlardır. Buharlaşma oranı en düşük yağ da bunlardır. Gerekli spesifikasyonları sağlar ve yağ değişim periyodu içinde her türlü şartta kafanız rahat olur. Tabi burada yağ ne kadar iyi olursa olsun filtre kalitesi son sözü söyler. O nedenle hava ve yağ filtreinizi de en az yağ kadar yüksek kaliteli seçmelisiniz.
Hocam fb7'ye yetkili servislerdeFb7 var 2015 model, ben 5/30 modul yag kullanıyorum, kendim değiştiriyorum, , servis 10/40 kullanıyormuş, ben 5/30 tercih ediyorum.çokta performanslı kullanırım sıkıntı olmadı
Fb7 var 2015 model, ben 5/30 modul yag kullanıyorum, kendim değiştiriyorum, , servis 10/40 kullanıyormuş, ben 5/30 tercih ediyorum.çokta performanslı kullanırım sıkıntı olmadı
Sizin öneriniz nedir peki hocam performanslı kullanım için ?Fabrikanın 0w20 önermesinin temel sebebi emisyon değerlerini düşük gösterebilmektir aslında arkadaşlar. 0w20 iyidir, güzeldir kullanın ancak lpg ve performanslı kullananlar dikkatli olmalı. Verdiğiniz zararı hemen görmezsiniz öyle 2-3 yağ bakımı periyodunda. O nedenle de belli senaryolarda 0w20 nin riskli olduğunu bilin de gaza basın.
Biraz araştırmalarım neticesinde anladığım kadarıyla yağda alt viskozite rakamıyla oynamak pek tavsiye edilmiyor. Alt rakam değeri motor soğukken yani ilk çalıştırmadaki yağlama performansını ifade ediyor.0/20 ince geliyorsa 0/30 daha mantıklı olabilir kanaatindeyim. 10/40 hem tam sentetik değil hem de akışkanlık bakımından kalın gelebilir. Zaten tam sentetik yağ ile mukayese bile edilemez.Fb7 var 2015 model, ben 5/30 modul yag kullanıyorum, kendim değiştiriyorum, , servis 10/40 kullanıyormuş, ben 5/30 tercih ediyorum.çokta performanslı kullanırım sıkıntı olmadı
Ülkeler arası farklılık göstermekle birlikte TR için Civiclerin fabrika dolum yağı 0w20, 07-12 CR-V lerin fabrika dolum yağı 10w40. Servisler de halihazırda civic modellerine 0w20 kullanıyor, CR-V lere ise 10w40 kullanıyor. Hondanın servislere güncel talimatı bu şekilde. (Zaman zaman talimat güncelleniyor , örneğin 3 sene önce CR-V ler için 5w30 tavsiye ediliyordu fakat 3 yıldır yeniden 10w40 a döndüler ama civic hiç değişmedi hep 0w20) Marka konusunda ise servislere dayatma yapmıyorlar. Honda Tr dönem dönem yağ firmaları ile anlaşma yapıyor ve servisleri yönlendiriyor. Fakat yine de illaki benim anlaştığım firmadan alacaksınız diye dayatma yapmıyor. -Hondanın ACEA standartlarını karşılaması şartıyla- servisler marka seçiminde bağımsız. Çoğunluğu Petrol Ofisi kullanıyor. Tedarik durumuna bağllı olarak Zaman zaman Honda orijinal marka ve Mobil ve Total de kullananıyorlar. Burda kritik konu markadan ziyade tam sentetik olması ve Honda ACEA standardını taşıması. Filtreler ise kesinlikle orijinal kullanılmak zorunda servislerde. Filtrelerde opsiyon yok. Bi ara yağını yanında götürdüğün zaman, filtreler servisten yağ müşteriden yapılıyordu ,daha ucuz oluyordu ama Honda Tr, Honda ACEA standartlarını karşılamayan yağlar da kullanılabildiği için o uygulamayı kaldırdı. Tabii yine de el altından bu işi yapan servisler vardır mutlaka. Zaten Servisler arası periyodik bakımlardaki fiyat farklılıklarının en temel sebebi de kullanılan yağın markasından kaynaklanıyor çoğunlukla...Biraz araştırmalarım neticesinde anladığım kadarıyla yağda alt viskozite rakamıyla oynamak pek tavsiye edilmiyor. Alt rakam değeri motor soğukken yani ilk çalıştırmadaki yağlama performansını ifade ediyor.0/20 ince geliyorsa 0/30 daha mantıklı olabilir kanaatindeyim. 10/40 hem tam sentetik değil hem de akışkanlık bakımından kalın gelebilir. Zaten tam sentetik yağ ile mukayese bile edilemez.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.