- Katılım
- 16 Kas 2018
- Mesajlar
- 2,364
- Çözümler
- 1
- Tepki puanı
- 3,956
- Yaş
- 36
- Konum
- Ankara/Eryaman
- Ad Soyad
- İsmail Beşiroğlu
- Yaş
- 35
- Aracınız
- Civic FB7 2016
Arkadaşlar 0w20'ler arasında bile alt viskozite olarak tabir ettiğiniz değerler arasında ciddi viskozite farklılıkları mevcut. 0w30 ve 5w30 aralarında da yine farklılıklar oluyor. Yani bu alt viskozite olayı sizi şaşırtır bunun temel sebebi de viskosite endeksi arttırıcı katkılardır. Misal 0w30 Shell helix ect'nin 40 derecedeki viskozitesi 65 birimken, Eneos hyper multi 5w30'da bu değer 53 birim. Yani 5w dediğimiz normalde daha kalın olması gerekirken daha ince... Bir diğer örnek olarak da castrol edge proffesional c5 0w20'nin 40 derecedeki değeri 34birimken, Mobil 1 advanced. fuel economy'de bu değer 45 birim. 0w30 ve 0w20 seçecekseniz Shell tercih ederseniz kısmen daha iyi yaparsınız çünkü hem donma sıcaklıkları daha düşük yani yağ soğukta daha akıcı hem de viskozite endeksleri yüksek olduğu için yağ ısındıkça stabilitesini kaybetmiyor çok incelmiyor. 0w20 olarak Ulra SN+, 0w30 olarak da Ultra A5 öneririm. Daha kalını isterseniz de HTHS 3.5 ve üzeri yağlara bakmalısınız. 3.5hths 5w30 yağların çoğu da düşük kül oranına sahiptir ve dizel araçlar için olsa da kullanmanızda pek bir sakınca yok. 0w30 olup da 3.5hths isterseniz de bildiğim tek yağ bu noktada Castrol Edge Proffesional LL III 0W-30 VW 504/507 Türkiye'de var mı bilmiyorum.