Teşekkür ederim hocam, vaktim olunca bi gostericem anlayan bir ustaya.Anlatımınız motor kulağını düşündürtüyor, yan sanayi kulaklarda arızalı çıkabiliyor, bir tanıdığımın başına bu gelmişti, orjinal servisten motor kulağı taktırınca sorunu kalmamıştı.
Bence öncelikle aracın önceki sahibi ile konuşup subap ayarını ne zaman yaptırdığını öğrenin, eğer 40bin geçmişse güvenilir bir yerde subap ayarı yaptırın, bu sürede de motor bölümünde yerine düzgün oturmamış bir parça varmı iyice kontrol ettirin, gevşek veya birbirine değmemesi gereken hortum varsa düzenlettirin.
Eğer bu kontrol ve subap ayarı sonrasında da hiçbir iyileşme yoksa veya subap ayarı daha önceden zamanında yapılmışsa ve kayış gergisi hiç değişmemişse kayış ve kayış gergisi değişimi üzerinde durulabilir (veya isterseniz subap ayarından önce gergiyi değiştirebilirsiniz), düşük bir ihtimal yan sanayi motor kulağıda arızalı olabilir.
İhtimalleri eleyerek aşama aşama ilerlemeye çalışın
Hocam benim sorunum gergi gibi duruyor. Bu sabah çalıştırdım ve elfreni çekik iken D konumuna aldım baktım. Yine bir zangırdama var . Baktığımda gerginin oradaki alyan gibi olan kısım bayağı titriyordu. Yağlı motor takozu çok stabil ve sabit bir şekilde hiç oynama yoktu. Muhtemelen sorunum gergi kütüğü. Ama başına gelen tecrübeli kişiler varsa bu gergi sorunu yüksek hızlarda ses çıkarırmı onu merak ediyorum. Bende hızlandıkça artan bir uğultu sesi var.Anlatımınız motor kulağını düşündürtüyor, yan sanayi kulaklarda arızalı çıkabiliyor, bir tanıdığımın başına bu gelmişti, orjinal servisten motor kulağı taktırınca sorunu kalmamıştı.
Bence öncelikle aracın önceki sahibi ile konuşup subap ayarını ne zaman yaptırdığını öğrenin, eğer 40bin geçmişse güvenilir bir yerde subap ayarı yaptırın, bu sürede de motor bölümünde yerine düzgün oturmamış bir parça varmı iyice kontrol ettirin, gevşek veya birbirine değmemesi gereken hortum varsa düzenlettirin.
Eğer bu kontrol ve subap ayarı sonrasında da hiçbir iyileşme yoksa veya subap ayarı daha önceden zamanında yapılmışsa ve kayış gergisi hiç değişmemişse kayış ve kayış gergisi değişimi üzerinde durulabilir (veya isterseniz subap ayarından önce gergiyi değiştirebilirsiniz), düşük bir ihtimal yan sanayi motor kulağıda arızalı olabilir.
İhtimalleri eleyerek aşama aşama ilerlemeye çalışın