Motordan Sıcak Buhar Kaçağı

Katılım
11 Kas 2019
Mesajlar
11
Tepki puanı
9
Konum
gaziantep
Aracınız
Civic HB 8. Jen.
Selamlar herkese. Başlıkta motordan yazdım ama, aslında tam olarak motordan çıkmıyor buhar. Akü tarafındaki yedek su tankı civarından geliyor sanırım ama emin olamadım.

Aracım 2006 Civic HB 1.8 TypeS. Bugün 25 dakika uzaklıktaki bir yere otobandan gidip geldim, eve gelip park ettim motoru kapattım, inince "tısss" sesi geldiğini farkettim. Kaputu açınca sıcak buhar çıkışını gördüm. Hemen video kaydettim. 3-4dk içerisinde ses kesildi ama tam çıkış noktasını bulamadım. Sizce sorun nedir tam olarak? Araç 5-6 aydır bende ve ilk aracım, tam olarak her yerine hakim değilim diyebilirim. Yorumlarınızı bekliyorum, teşekkürler.

Video:
 
Katılım
11 Kas 2019
Mesajlar
11
Tepki puanı
9
Konum
gaziantep
Aracınız
Civic HB 8. Jen.
Sabah soğutma suyunu bir kontrol eder misiniz?
Koku var mı buharda?
Teşekkürler hızlı cevap için. Hayır olumsuz koku yok, sıcak buhar nasıl kokuyorsa öyle kokuyor işte :) Yarın kontrol edip servise gideceğim tabi, sadece aracı yürütmekte sorun olur mu diye merak ediyorum. Servis 5-6km uzakta, çok uzak sayılmaz gerçi.
Soğutma suyu eksilince bu tarz bir durum çıkar mı ortaya? Basınç vardır diye dediğiniz gibi sabah soğuk haliyle bakayım diye kontrol etmedim. Sabah ola hayrola artık.
 

gunesec

Özel Üye
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
1,620
Tepki puanı
1,391
Konum
Ankara
Teşekkürler hızlı cevap için. Hayır olumsuz koku yok, sıcak buhar nasıl kokuyorsa öyle kokuyor işte :) Yarın kontrol edip servise gideceğim tabi, sadece aracı yürütmekte sorun olur mu diye merak ediyorum. Servis 5-6km uzakta, çok uzak sayılmaz gerçi.
Soğutma suyu eksilince bu tarz bir durum çıkar mı ortaya? Basınç vardır diye dediğiniz gibi sabah soğuk haliyle bakayım diye kontrol etmedim. Sabah ola hayrola artık.

Rica ederim hocam,
Benimki tahmin. Soğutma suyu sisteminde kaçak varsa diye tahmin ettim. Sabah kontrol edin, azaldıysa ekleyin, sonra servise gidin. O mesafeden bir şey olacağını sanmam ama daha bilgili arkadaşların yorumlarına bakmak lazım. Ustaya bu videoyu gönderme şansınız var mı?
 
Katılım
11 Kas 2019
Mesajlar
11
Tepki puanı
9
Konum
gaziantep
Aracınız
Civic HB 8. Jen.
Ustanın direkt kişisel numarası yok da sabit hattı var ofisin. Yarın gerekirse arar sorarım, veya numarasını alır atarım videoyu artık. Daha net bilgi verir sanırım. Teşekkürler ilgi ve alakan için :)
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Ustanın direkt kişisel numarası yok da sabit hattı var ofisin. Yarın gerekirse arar sorarım, veya numarasını alır atarım videoyu artık. Daha net bilgi verir sanırım. Teşekkürler ilgi ve alakan için :)
gelişmeleri buraya aktar. banada hortumdan gelıyor gibi geldi kılcak çatlak olması muhtemel

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,701
Çözümler
7
Tepki puanı
8,760
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.

> Geçmiş olsun.
> Otobanda aracı sıkıştırdınız mı?
> Su buharı ilk akla soğutma suyunu akla getirir. Sonra geçmesi ise basınç düşer haliyle buharda gider. Yedek su deposunun o tarafta ses artıyor.
> Normal bir durum değil. Buhar su kaynatma anlamınada gelebilir. Antifiriz sistemde eski veya miktarı az ise erken kaynama olur.
> Borularda çatlak olsa su fışkırtması lazım.
> Hararet göstergeniz normal seviyedemiydi?
> Yarın servise gittiğinizde su sisteminin derecesini bir ölçtürün.
> Kendiniz sabah radyatör kapağını açıp su kontrolü yapın. Su görürseniz güzel. Su yoksa üstten kaynak içme suyu ile doldurun miktarı yazın. Sonra ustaya gidebilirsiniz.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Katılım
11 Kas 2019
Mesajlar
11
Tepki puanı
9
Konum
gaziantep
Aracınız
Civic HB 8. Jen.
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.

> Geçmiş olsun.
> Otobanda aracı sıkıştırdınız mı?
> Su buharı ilk akla soğutma suyunu akla getirir. Sonra geçmesi ise basınç düşer haliyle buharda gider. Yedek su deposunun o tarafta ses artıyor.
> Normal bir durum değil. Buhar su kaynatma anlamınada gelebilir. Antifiriz sistemde eski veya miktarı az ise erken kaynama olur.
> Borularda çatlak olsa su fışkırtması lazım.
> Hararet göstergeniz normal seviyedemiydi?
> Yarın servise gittiğinizde su sisteminin derecesini bir ölçtürün.
> Kendiniz sabah radyatör kapağını açıp su kontrolü yapın. Su görürseniz güzel. Su yoksa üstten kaynak içme suyu ile doldurun miktarı yazın. Sonra ustaya gidebilirsiniz.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...

Teşekkürler. Çok sıkıştırdım diyemem, 4bin deviri geçmedim hiç. Otobanda 125 bastım en yüksek. Hararet göstergesi normaldi. Sabah dedikleriniz yapacağım, servis sonrası sonuçları tekrardan burada bildiririm. (y)
 
Katılım
11 Kas 2019
Mesajlar
11
Tepki puanı
9
Konum
gaziantep
Aracınız
Civic HB 8. Jen.
Selamlar, sorunum çözüldü arkadaşlar.

Aracın radyatör ile motor arasındaki boru bağlantısı ömrünü tamamlamış ve normalde sert olan boru iyice yumuşamış ve elastik hale gelmiş.
Çatlak oluşmuş ve araç ısınınca oluşan basınçla su sızdırıyormuş. Serviste radyatör kapağından pompayla yapay basınç verdiklerinde farkettik. Ayrıca balon gibi şişiyordu, o kadar yumuşamış yani. Dolayısıyla araç hızlı su kaybı yaşayıp hararet yapıyormuş.
Kaynayan suyun buharı da yedek su haznesinden dışarı çıkıyormuş.

Örnek resim buldum sorunla ilgili: radyator-hortumu.jpg
Resmi internette buldum. Benim araçtaki boru resimdekinden 2-3 kat daha fazla şişiyordu yapay basınçla. Boru basınç kaldıramaz olmuş anlayacağınız.

Radyatör hortumu + Radyatör kapağı değişti = 125TL gibi bir masrafa çözüldü sorun.
Teşekkürler.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Selamlar, sorunum çözüldü arkadaşlar.

Aracın radyatör ile motor arasındaki boru bağlantısı ömrünü tamamlamış ve normalde sert olan boru iyice yumuşamış ve elastik hale gelmiş.
Çatlak oluşmuş ve araç ısınınca oluşan basınçla su sızdırıyormuş. Serviste radyatör kapağından pompayla yapay basınç verdiklerinde farkettik. Ayrıca balon gibi şişiyordu, o kadar yumuşamış yani. Dolayısıyla araç hızlı su kaybı yaşayıp hararet yapıyormuş.
Kaynayan suyun buharı da yedek su haznesinden dışarı çıkıyormuş.

Örnek resim buldum sorunla ilgili: Ekli dosyayı görüntüle 261184
Resmi internette buldum. Benim araçtaki boru resimdekinden 2-3 kat daha fazla şişiyordu yapay basınçla. Boru basınç kaldıramaz olmuş anlayacağınız.

Radyatör hortumu + Radyatör kapağı değişti = 125TL gibi bir masrafa çözüldü sorun.
Teşekkürler.
Geri dönüş için teşekkürler, geçmiş olsun :)
 
Geri
Üst