O paraya PASSAT ALIRIM DİYENLER biz böyle mutluyuz

Katılım
17 May 2019
Mesajlar
254
Tepki puanı
221
Konum
Türkiye
Diğer araç firmaları parayı araç satmaktan değil,servisten kazanıyor.çok otomobil sıfır alınıp düzgün kullanıp 30 binde şanzıman yemiştir.servislere de bi ton para gömen var.(şanzıman revizyonu v.s)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
bizim ülkemizde arabalar, bir sonraki sahipleri için alınır!

ikinci elde değeri düşmeyen araba alınmaya çalışılır.
tamir ettirmek yerine hasarlı gezilir.
hasar anında tramer işletilmemeye çalışılır, cepten ödenir.
kaportaya film çekilir, taş izi yüzünden fiyatı düşmesin
paspaslar halı verildiği halde kaldırılır, muşamba veya kara lastik konur. satışta halılar yerine konur
ördek vakvaklaması hoparlörlerin vereceği ses tahammül edilir. tesisatçının iç kaplamaların tırnaklarına müdahale etmesine ve klas ses sistemi kurulmasına kıyılamaz. sonraki sahibinin aklında şüphe oluşmasın
film çekilir, bir gün söküleceği hesaba katılır. bu sayede sonraki sahibi memnun kalmazsa hasarsız sökebilsin.

sorunsuz japon yerine tok kapı sesine tamah edilir. on yıllar boyunca TSI ve DSG gibi yeni(!) teknolojilerde kobay olmak kabul edilir. halbuki japon o teknoloji sahaya gelene kadar uzun süre kendisi denemiş ve olgunlaştırmıştır.
Türkiye’deki trajikomik otomobil piyasasını çok güzel özetlemişsiniz (y)

Sizin bu yazının son satırlarını okuyunca aklıma FB7 Civicler geldi, sıfır satıldığı dönemde çok hor görülüyordu, bende evdekilere sorun potansiyeli az olduğunu varsayarak almıştım, sonradan bana FD6 bile aldırttı :)
Halbuki o dönemde geçmiş araç tecrübesi olan kimle konuşsam “VWler özellikle DSGliler güzel gidiyor ama 3-4 yıla garantileri bitince hepsi arıza makineleri haline gelecekler” diyordu, nitekimde öyle çıktı :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,154
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
bizim ülkemizde arabalar, bir sonraki sahipleri için alınır!

ikinci elde değeri düşmeyen araba alınmaya çalışılır.
tamir ettirmek yerine hasarlı gezilir.
hasar anında tramer işletilmemeye çalışılır, cepten ödenir.
kaportaya film çekilir, taş izi yüzünden fiyatı düşmesin
paspaslar halı verildiği halde kaldırılır, muşamba veya kara lastik konur. satışta halılar yerine konur
ördek vakvaklaması hoparlörlerin vereceği ses tahammül edilir. tesisatçının iç kaplamaların tırnaklarına müdahale etmesine ve klas ses sistemi kurulmasına kıyılamaz. sonraki sahibinin aklında şüphe oluşmasın
film çekilir, bir gün söküleceği hesaba katılır. bu sayede sonraki sahibi memnun kalmazsa hasarsız sökebilsin.

sorunsuz japon yerine tok kapı sesine tamah edilir. on yıllar boyunca TSI ve DSG gibi yeni(!) teknolojilerde kobay olmak kabul edilir. halbuki japon o teknoloji sahaya gelene kadar uzun süre kendisi denemiş ve olgunlaştırmıştır.
bu yazanların tamamı bende yok iyi mi:) ikinci elde değerin düşmesi umurumda değil çünki ağır bakımlar dahil ne gerekirse yıllar geçtikçe bakım yapıp en az 20 sene dahi bu Civic e binebilirim:) rengi de beyaz yada gri değil kırmızı:)

içine su giren çamurluk sinyaline silikon çektim langır langır oynuyor:)

kaputta film yok:) seramik kaplama yok kaportada hiçbir koruma yok bir kere yıkamacıda hızlı cila yapıldı o kadar, geçenlerde arka kapı ucunu kapıyı açarken garaj duvarına temas ettirdim kapının ucunda 2-3mm kadar boya döküldü zamanım olsun lokal boyatmazsam namerdim:)

kaskoya 2300 lira verdim tramer problem değil de sonraki sene kaza yüzünden 8000 lira kasko ücreti çıkar diye korkuyorum:) 50000 lira tramerli honda bulsam piyasa değerinden ucuz ise bütün arkadaşlarıma öneririm kendim bile alabilirim.

halı paspaslarım çamurlu duruyor delinene kadar kullanıp kenarına overlok altına yama yapıyorum genelde eski arabamda öyleydi:)

Camlar zaten siyah renkli cam birde film çektirsem dışarıyı göremeyecek hale gelebilirim ama böylede çok güzeller:)

Canım sıkılınca pandizot iç trim parça acımam sökerim:)

Volkswagen den nefret ederim öyle böyle bir antipati değildir bu. Oto sanayi piston kırmış gömlek çizmiş TSI motorlar ile dolup taşıyor, DSG nin ne cacık bir halt olduğunu 80 milyon değil 7 milyar dünya nüfusu biliyor:) bütün insanları bütün markaların yaptığı otomatik vitesli araçlara ve çift kavrama otomatiklere karşı korkutan bir alman korku propaganda aletidir DSG. Sırf yolda lastik rüzgar sesi gelmeyecek diye bu çile çekilmez.

1990 lı yıllarda Tofaş şahin, renault 12, hatta sonraları renault 9 gibi fiat uno gibi tipo gibi manuel vitesli klimasız abs siz kuru direksiyon karbüratörü olup sabah soğukta çalıştırılamayan arabalar varken honda civic EG6 kasa dedikleri civic EX lerde o yıllarda 4 ileri sorunsuz tam otomatik şanzıman, 1.5 litre üstten egzantrik motor, tek nokta port enjeksiyon sistemi, hidrolik direksiyon, klima, ABS, bağımsız arka süspansiyon ve daha neler vardı. Bunlar o zamanlar anca BMW ve Mercedes-Benz de vardı. Bu teknoloji o paralara o kadar küçük arabalarda yoktu.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,271
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Gündelik girmemin sebebi bu her birinizin yazısını okudum süpersiniz.... :))) Keyifle okudum , bende sorunsuzlukla ilgili bir seyler söylerdim de göze gelmeyelim. İdeal sürüs pozisyonum be oturus pozisyonuma uyan bir araba Honda Cıvıc . Baska arabalar bana gercekten ergonomik gelmiyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Benim aracım da muhtemelen evladiyelik. Yani satacağımı asla düşünmüyorum. 2. araç olarak kalır ama kalır. Aracı alırken 2 hafta pazarlık yapmıştım satış danışmanıyla. Adam da artık yaka silkti "indirim yapamıyorum ama şu seramik kaplamayı, kaput filmini hediye ediyorum yeter al git başımdan" dercesine verdi de aracı aldım 71.5bin TL'ye. Şimdi bakıyorum 100+ rakamlar... Paspaslar dağıldı, arabaya vurup kaçanlar, çizenler, eşimin çarpmaları, kapıyı açınca kaldırıma falan sürtmeler... Araba kaşar oldu ama çok mutluyum. Öyle ay çizildi, oy vurdular falan dert etmiyorum eski araçlarımdaki gibi. Araç tam kıvamına geldi ? Sağlamlığı, yakıtı da sevindiriyor. Daha naabsın.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
945
Konum
Aksaray
Aracınız
Arkadaşlar kusura bakmayın ama PASSAT mı HONDA mı diyorssnız bile zaten adamların ne kadar mükemmel iş yaptığını anlarsınız ;) Biliyorsunuz ki PASSAT bir model, HONDA ise bir marka.

Passat'la Civic'i kıyaslayan kişi ya hiç d sınıfı bir araca binmemiştir ya da "kimse yoğurdum ekşi demez" mantığındadır.

İç mekan olarak bakarsanız mercedes c'ler içi daracıktır, bmw 3'e binerseniz kafanız tavana değer. Bu almanların tasarım dilidir biraz, nasıl ki neredeyse her japon izalasyon konusunda eksikse almanlarda iç genişlik olarak böyle tasarlıyorlar araçlarını.

Sorun kısmı biraz kullanıcı ile alakalı özellikle dsg'de. Ama marka kullanıcı kaynaklı olsada çoğu zaman aracının arkasında duruyor araç servis bakımlıyla. Sizce Honda ne yapardı? Şanzımana köpük mü sıkardı? Honda Türkiye'nin servis, ilgi, alaka ve müşteri ilişkileri olarak sınıfta kaldığını herkes biliyor. Yetkili servisi en uzun süredir kullananlardan (2010 civic) biriyim sanırım yeterince memnunum ama diğer aracım (2004 bora) ile servise gidince adamlar bana değer veriyor, hissediyorum. Honda'nın müşterilerine verdiği tek değer atıştırmalıklar ve sıcak içecekler ki bunların parasınıda zaten fazlasıyla alıyorlar çıkışta :)

VW sürekli müşterisi olanlara yeri geliyor özel indirim sunuyor yeni araç alımında, yani müşteriyi bağlıyor. Honda ne yapıyor, 'kardeş bak benim servislerim kazık, indirim mindirimde yapmam' diyerek arabayı al bir daha kapımın önünden geçme diyor.

Geçen bir konuda vardı 100 küsür binliralık araç için 50 lira indirim yaparız demişler. Adama küfretsen daha iyi! Yaa bari indirim yok deyin kendimizi avutalım prensipli firma diye.

Ben VW markasını çok fazla sevmem açıkçası ama eğri oturup doğru konuşalım. Bugün yeni bir araç alacak olsam bu fc5 olmaz ama ya fk7 ya fb7 olur. Ama işini iyi yapmayanlarıda göğe çıkarmaya gerek yok HONDA TÜRKİYE gibi.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
19 Ağu 2019
Mesajlar
34
Tepki puanı
49
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
FC5 RS'ten önce Skoda Rapid vardı bende.
VW grubu olduğu için başta bi hevesle almıştık. Fakat 3 sene sonra DSG sorunları, sesli çalışma vs baya rahatsız etmeye başlamıştı beni.
Şu an iyi ki daha sabretmeden Civic almışım diyorum.
Çok daha konforlu ve sorunsuz.
 
Geri
Üst