Acaba bu kadar kötü müşteri memnuniyetine ve pahalı yedek parça ve bakım fiyatlarına rağmen binlerce satış yapan Honda mı kötü? yoksa satış temsilcilerinin güler yüzüyle indirimleriyle müşteriye sağladıkları ayrıcalıklarıyla rekor miktarda satışı yapılan Volkswagen mi iyi?
Volkswagen i satmak için büyük gayretle uğraşıyorlar bütün sosyal medyaya hakim haldeler müşterileri resmen göğe çıkartıyorlar ve anca öyle satılıyor, kimse sipariş geçtikten sonra parasını veripte üç ay arabasız halde sipariş ettiği arabanın gelmesini sabırla beklemez ama Volkswagen kullanıcıları sabırla bekliyorlar çünki otomobil satış kabiliyetleri çok yüksek.
Honda yı almasınlar diye o kadar uğraşıyorlar ama sevenleri koşa koşa gidip yine de alıyor.
Göçük muhabbetinin hemen peşine kendi modelinin önceki satış rekorunu kırıyor.
Honda da donanım standart ne olduğu belli paketler halinde yani ya elegance tır ya executive dir eskiden premium varmış, vitesi ya otomatiktir ya manuel, yakıt ya lpg lidir ya benzinli yada dizel karmaşa yok eşitlik adalet çok sonradan eklenen donanım oldukça az.
Volkswagen de ise trendline comfortline gibi paketlerin birde ilave onlarca donanım ekleme listesi var sonradan ilave edilmeyecek özellik yok gibi birşey, sınırsız gibi, nerdeyse her özellik ekleme olanağı orjinal olarak var. Ama bunların en basitlerini bile eklediğinizde fiyat inanılmaz yükseliyor. Haliyle her bir trendline paket volkswagen her kullanıcıda aynı olmuyor her comfortline da aynı olmuyor. Telefon bağlantısı işini dahi arabayı sıfır olarak aldığınızda belirtmezseniz kendi kendinize yapamıyorsunuz illa yetkili servise çağırırlar, ayrı bir sim kartlı araç telefonu mu istersiniz bluetooth bağlantılı mı istersiniz aux kablolu set var makam arabası olacak ise premium kitler var onlarcası var. Yedek parçaları dahi yetkili serviste kalite kalite ayrı fiyatlara satılıyor fren balatası ate var galfer var hangisi kafanıza uyarsa. Güncelleme ile serviste bakımlarda müşteriden şikayet olmamasına rağmen ücretsiz değiştirilen parçalar bitmek bilmiyor bir bakımda fren vakum westhinghouse u değiştiriyorlar ertesi bakımda kemer tokası değiştiriliyor olmadı sigorta kutusu harnessleri değişiyor elektrikli direksiyon modülü değişiyor çünki bu parçalar alel acele tasarlanıp müşteriye sunuluyor, yani en başında adam gibi bir otomobil tasarlanmıyor yeterince test edilmiyor ve bu sıkıntılı parçalar zamanla düzeltilip yeniden tasarlanıp müşterinin arabasına devamlı birşeyler sök tak yapılıyor her değişen performans veya yürür aksam parçası sürüşünüzü etkiliyor sürüş tarzınız devamlı değişiyor, direksiyon sert oluyor fren pedalı yumuşaklaşıyor vs vs. Yani adamlar sizi yetkili servise bağımlı hale getirmeye çalışıyorlar.
Kullanımdan kaynaklı sorunlar denilmişken Honda yı hoyrat kullanımla zorlu şartlarda kullanmakla kolay kolay arıza yaptırtamazsınız ama bir Volkswagen kaba kullanıma asla gelmez.
Volkswagen in Türkiye de tek bir çakılı çivisi en ufak yatırımı bile yok, yetkili servisleri satış bayileri ve depoları var distrübitör halindeler sadece ithal ürün satışı ve satış sonrası hizmet sağlıyorlar az sayıda çalışan ile iş yapma gayretindeler paraları deste deste götürmek tek dertleri ama Honda fabrikası yıllardır orada duruyor kapanacağı söylendiğinde her işçiye sabit 300 bin lira tazminat verileceği kararlaştırılmış halde yani bu memleketin suyundan içip ekmeğinden yemiş bir otomobildir Civic, ancak Volkswagen tarafında hala Manisa da fabrika açacağız diye kandırıyorlar insanları.
Zaten olay en başındaki felsefede yatıyor Honda denen firmanın en iyi bildiği iş motor üretmek, yani: deniz motoru, motorlu testere motoru, çim biçme makinesi, motorsiklet, jeneratör, su pompası motoru vs. vs. bir sürü orada burada kullanılan irili ufaklı benzinli yada dizel motorları Honda yıllardır üretiyor bu onun en başarılı olduğu iş, bu motorlar -40ºC dondurucı soğuklardan +50 derecelik çöl sıcaklarına kadar toz toprak çamur pislik dünyanın her yerinde kullanılıyor genelde tek marşta çalışırlar karbüratörlü bile olsalar bunu yaparlar. Yağını değiştirmeyi unutsanızda o motorlara birşey olmaz
Zaten motorlu bisiklet üreterek bu işe başlamışlar
Bilen bilir Ayrton Senna gibi bir efsane 90 lı yıllarda Honda motoru ile Formula 1 de yıllarca rakipsiz idi sonra içindeki kazanma aşkına karşı çıkamayıp belki daha iyisi olur diye başka bir otomobilde başka bir takımda williams renault su ile duvara çarpıp vefat etti. Senna nın kazandığı yıllarda F1 de kullandığı araçtaki Honda motoru rakiplerine göre çok güçlü de değildi sadece sağlam idi Ayrton Senna gibi efsane bir sürücünün isteklerine cevap veriyordu Senna ne zaman Renault yada Ford motoru kullandıysa o başarıyı yakalayamadı. Honda halen F1 de yarışmakta ve yeri geliyor rezil oluyor yeri geliyor yarış kazandırıyor.
Volkswagen ise komple bir otomobil yada ticari araç üretiyor Honda kadar motor üzerine bu kadar yoğunlaşmış bir firma değil. Bmw yada Daimler Benz gibi zamanında uçak motoru üretmiş bir firma hiç değil, Volkswagen aşırı maliyetli olduğu için Formula 1 yada benzeri aşırı masraflı motorsporlarında da asla yarışmıyor sebebi aşırı harcamaya ve kaybetmeye dayanamayacak güçte olması sadece WRC gibi dünya dayanıklılık serisi WEC gibi ufak maliyeti düşük serilerde yarışıyorlar kazandıkları gibi birkaç sene ara veriyorlar yada yarışmayı bırakıyorlar, Audi ve Porsche vardı WEC de geçtiğimiz yıllarda, bir sezonda 6-7 yarış yapılır ve o yarışlarında nerdeyse tamamı Avrupa da yapıldı bunlarda yarışan Porsche yada Audi de VAG grubu üyeleri firmalardır neticede ve orada sürekli kazanıyorlardı Volkswagen mühendislik açısından oldukça üstün seviyelerde olsa da maddiyat meselesi heryerde bunun önüne geçiveriyor.
Demekki Honda sahibi olan çok güzel bir motora ve iyi bir şanzımana mutlaka sahip oluyor, ancak otomobilin geri kalanı o kadar iyi olmayabiliyor.
Ancak Volkswagen sahibi olan geleneksel yapıda ortalama dayanıklılıkta ortalama güçte bir otomobile sahip oluyor.
Volkswagen bir Alfa Romeo kadar kötü bir dayanıklılığa sahip değil yada bir BMW gibi tavan döşemesi çökmez kapı kolu erimez, şanzıman yağını motor soğutma suyuna karıştırmaz
ama motoru ve şanzımanı hoyrat kullanmakla yada kibar kullanmakla Honda kadar uzun dayanmaz