Otomatik vites boşa atma

Katılım
12 Eki 2015
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Aracınız
honda civiclerde araç d de iken herdaim araç kendini ileri itmek istiyor bundan dolayı n ye alınmalarda bi sorun varmı birde araç d ve n arası mandalsız geçdiğin için haraket halinde n ye alıp sonra d ye almakda bi sakınca varmı
 

maksu

Sayfa Yönetim
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,696
Tepki puanı
383
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Diğer Markalar
en uzak olduğum konu otomatik şanzımanın tork konvertör hareketidir. Mutlaka üretici bunun için ara bir debriyaj sistemi kullanmıştır ama kavrama olayı için ben şahsen tavsiye etmiyorum. Düşük hızlarda çark aralığı için geniştir problem olmayabilir ama yüksek hızlarda kesinlikle problem olur kanaatindeyim. Uzun süreli ışıklarda beklerken el frenini çekmek için boşa atıyorum ben açıkçası. Ama bir bilen arkadaşın yorumu daha faydalı olacaktır. Kolay gelsin.
 
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
438
Tepki puanı
1
Aracınız
[MENTION=2238]sercanbdr[/MENTION] nin demek istediği ışıklarda zaten , yolda giderken değil abi (ben öyle algıladım yazdığını )

N ye yolda giderken alırsın , sonuçta boşa alıyorsun , doğal olarak da şanzıman manuel de ki gibi boş konumunda gidiyor. Genel de yolda bir arkadaşını gördün , 2 dk konuşacaksın , kontak kapatmadan N ye alıp konuşabilirsin , bu şekilde tavsiye edilir genelde... Bir de senin dediğin gibi 90 saniyelik ışıklarda N ye al , frene bas ( yol düzlemine göre) bişi olmaz.
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
3,646
Tepki puanı
17
Konum
İstanbul
Aracınız
Bekleme konumunda her zaman N alın. Almaz iseniz bu hem yakıtı etkiler hem fren balataları ni.
 
Katılım
12 Eki 2015
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Aracınız
haraket hanlinde yani 40-50 km de boşa alıp d ye alsamda uzun vadade sıkıntı yaratırmı
yada hiç ellemesem hep d de kalsa sıkıntı olurmu bakımlarını eksiksiz yaptırsam
 
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
438
Tepki puanı
1
Aracınız
D ya alıp aracınızı kullanın , N yi karıştırmayın. :)

Dur kalk trafiğinde (yogun dur kalkta istanbul trafiği gibi :D) S , düz yol önünüz açık D , yukarıda da yazdım ancak durmanız beklemeniz gerekirse N (kısa süreli) , diğer türlü zaten sizin aklınıza vites gelmez bir süre sonra. :)
 

UK61

Super Moderator
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
1,695
Tepki puanı
684
Konum
Trabzon-Bursa
Otomatik araçlar için genel olarak söylenen şudur. Araç D konumunda iken itiş kuvveti uygulamaktadır. Bu yüzden uzun süreli durma pozisyonunda (kırmızı ışık, hanımın evden çıkması gibi:) ) vitesi N konumuna alınız.
Eğer bir yokuştan aşağıya inecekseniz aracı N konumuna yani boşa alıp gitmeyin bu zarar veriyormuş. Sebebi de şanzumanı yağlamadan kullanıyor diye.
Geçenlerde arkadaşla test ettik sıfır ww polo aldı anlık tüketimi gösteriyor. Yokuşta aracı boşa alıyor tüketim gösteriyor ama viteste iken tüketim sıfır:)

Mandal konusunda [MENTION=3083]webelectronics[/MENTION] atmış;)
 
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
438
Tepki puanı
1
Aracınız
Yokuş inişlerde veya hareket halindeyken kesinlikle vitesi “N” boş konumuna ALMAYIN. Otomatik vitesi boşa almak için aracın mutlaka hareketsiz halde olması gerekli ve vitese alırken ayağınız frene basılı halde olmalıdır. Yokuş aşağı veya hareket halinde otomatik vitesi “N” boş konumuna alırsanız şanzımanınız kilitlenebilir veya dişliler zarar görerek yüksek maliyetli bir tamir işlemine yol açabilirsiniz. Otomatik vitesli araçta yokuş inişlerde şanzıman vitesi en yüksek olan vitese geçiş yaparak en az yakıt tüketecek şekilde iniş yapmanızı sağlar.

( N ) : Neutral /Boş, Vites Boşta. Manuel araçlarda ki vites boşta pozisyonuyla aynıdır. Otomatik araçlar Park pozisyonunun dışında, bu pozisyonda da çalışırlar. Bu pozisyonda, şanzımanın elektronik, arıza ve yağ seviyesi kontrolleri yapılır. Duraklamalarda kullanıla bilir. Araç hareket halindeyken bu pozisyona alınmamalıdır. Yetersiz yağlamadan dolayı şanzıman hasarına sebep olur.

Ayrıca N konumunda basınç düşüktür... yağlama da düşüktür çünkü bu konumda vites kutusu motora bağlı değildir.N konumunun fonksiyonu aracı N konumunda rölanti durumunda beklemeniz gerektiğinde mesela kırmızı ışıkta vites kutusunun dinlenmesini sağlamaktır.istenirse araç motoru çalıştırılırken de N konumu kullanılabilir.ama bunların dışında N konumunun kullanımı sakıncalıdır.özellikle de hareket halinde iken N ya almak veya yokuş aşağı inerken N ye almak hatalıdır...

Şöyle bir kaç paragraf bilgi paylaşayayım sizinle konuya da netlik getirecektir belki.:eek:k:
 
Üst