Civic FB7 Otomatik vites kullanımı

Katılım
8 Nis 2018
Mesajlar
281
Çözümler
1
Tepki puanı
194
Konum
Bandırma
Aracınız
Civic FC5 2019
N ye alıp bekleyince şanzıman yağlamayı kesiyor diyorlar yani bir artısı yok D de bekleyin çok uzun bekleyeceksiniz P yede alabilirsiniz.aracı durdurmadan öncede n ye alıp el freni çek ,ayak frenini bırak p ye al burada amaç arabanın ağırlığını yükünü şanzımana değil el freni ne bindirmektir.kazasız belasız sürüşler diliyorum.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,691
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
> Işıklarda vitesi N'ye almanıza gerek yok.
> Park esnasında dediğiniz yöntem doğru. Eklemek gerekir ise el frenini çektiğinizde ayağınız frende ise çekmeyi unutmayın. Sonra P konumuna alabilirsiniz.
 
Katılım
23 Mar 2022
Mesajlar
10
Tepki puanı
2
Konum
KONYA
Ad Soyad
OZAN ACAR
Yaş
28
Aracınız
Civic FB7 2015
> Işıklarda vitesi N'ye almanıza gerek yok.
> Park esnasında dediğiniz yöntem doğru. Eklemek gerekir ise el frenini çektiğinizde ayağınız frende ise çekmeyi unutmayın. Sonra P konumuna alabilirsiniz.
En son P konumuna alırken ayak frenine basmak gerekiyor mu ?
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
602
Tepki puanı
642
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
37
Aracınız
Civic aracım yok
Normal beklerken N ye almak gereksiz, otomatik vitesin amacına aykırı
Park ederken ayak frende olsun mutlaka. Ben park ederken frene basıyorum, P ye alıp frenden çekmeden ayağımı el frenini çekiyorum.
 
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
161
Tepki puanı
225
Konum
istanbul
Normal beklerken N ye almak gereksiz, otomatik vitesin amacına aykırı
Park ederken ayak frende olsun mutlaka. Ben park ederken frene basıyorum, P ye alıp frenden çekmeden ayağımı el frenini çekiyorum.

Hocam, park ederken uyguladığınız sıra ve yöntemin benim edinmiş olduğum tecrübeye göre çok doğru olduğunu düşünmüyorum şahsen. Bu yöntem özellikle dik yokuşlarda sıkıntı yaratıyor, bütün yük şanzımana biniyor ve sonraki ilk çalıştırmada vites P konumundan bir hayli zor ve sesli çıkıyor.
Benim genelde uygulamaya çalıştığım yöntem şöyle : Ayağım frende iken araç son park konumuna vardıktan sonra, ayak frendeyken vitesi N ye alıyorum, eğer aracın kaymayacağından emin olduğum düz bir zeminde isem önce ayağı frenden kaldırıp sonra el frenini çekiyorum, sonra tekrar frene basıp vitesi P ye alıyorum.
Eğer park ettiğim yer bariz bir yokuş ise, benzer şekilde durduktan sonra ayak frende iken N ye alıyorum, sonrasında ayağımı frenden kaldırınca aracın kayacağını bildiğim için freni anlık olarak bırakıp tekrar basıyorum ve aracın 1-2cm boşta hareket etmesini sağlıyorum, sonra el frenini tam çekiyorum, sonra ayak frenini kontrollü kaldırıp aracın el freninde tam yüke bindiğinden emin olduktan sonra tekrar ayak frenine basarak vitesi P ye alıyorum.
Yazıya dökünce biraz uzun veya karmaşık bir yöntem gibi görünüyor ama değil. Böyle yapınca özellikle yokuşlarda bir sonraki çalıştırmada vitesi P den çıkarırken hiç sorun yaşamıyorum ben. Nacizane yorumumdur. Herkesin farklı yöntemi veya doğrusu olabilir tabi.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Burada önemli olan yükü el frenine vermek.
Özetleyecek olursak frene bastıktan sonra vitesi "N" konumuna alıp el frenini çekin. Sonrasında ayağınızı frenden çektikten sonra yük el frenine binmiş olacaktır. Tekrardan frene basarak "P" konumuna alın. İşlem tamamdır.
 
Geri
Üst