Civic FC5 Otomatik Vites Ömrünü Uzatan Kullanım Şekli?

hayır. servisteki usta kırmızı ışıkta vitesin D konumunda ayağın frende veya break hold modunda olması gerektiğini, El frenini çekme işi dışında aracı N konumuna almanın şanzuman için iyi olmayacağını söyledi..
@atash arkadaşımız sormuş ama sanırım görülmemiş,ben de tekrarlayayım soruyu.
Kırmızı ışıkta vites N 'ye alınmalı mı? *Mümkünse teknik olarak bilgi alalım

SM-A605F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Bizim araçlar daha eski, tork konvertörlü 2003 model.
Yorumları okuduğumda genel olarak ikisi de söyleniyor. Kimisi kırmızı ışıkta N ye alınmasını kimisi D de kalmasını yazmış. Ben de bekleme süresi biraz uzun olan kırmızı ışıkta N ye alıyorum kısa süreli olanlarda D de bırakıyorum. Ama hala kafamda soru işaretleri var :unsure:
 
Bizim araçlar daha eski, tork konvertörlü 2003 model.
Yorumları okuduğumda genel olarak ikisi de söyleniyor. Kimisi kırmızı ışıkta N ye alınmasını kimisi D de kalmasını yazmış. Ben de bekleme süresi biraz uzun olan kırmızı ışıkta N ye alıyorum kısa süreli olanlarda D de bırakıyorum. Ama hala kafamda soru işaretleri var :unsure:
Bence bu uygulamanız doğru, bende aynı şekilde kullanıyorum(y)
 
Arkadaşlar konuyu tekrar gündeme getirdim kusura bakmayın fakat başka kullanıcılarda gördüğüm farklılıklardan ötürü doğrusu konusunda araştırma gereği hissettim. Otomatik araçlarımızı durdurup park ederken sırası herkesçe uygulanan durduktan sonra ayağım frende n ye alıp el freni çekiyorum sonra ayağımı frenden çekip tekrar frene basıp p ye alıp stop etme konusunda sormak istediğim araç p konuma alındıktan sonra ayak freni basılı mı stop etmeliyiz yoksa p ye aldıktan sonra fren pedalına basmadan mı. Ben p den sonra tekrar frene basmıyorum fakat aynı aracı kullanan arkadaşlarım araç p ye alındıktan sonra bile stop etmeden ayak frenine basmam gerektiğini söylüyor. Bu konun tam olarak nasıl uygulanmalı ?
 
Her Zaman önce N konumu sonra el freni sonra p.

Önemli olan şanzımanın yükte olup olmamasıdır. Yükü boşaltmak için ise N konumu durumu garanti eder..

Yokuşta D konumunda iken boşa almadan direk el frenini çekerek P ye alırsan araç yine yükte kalmış olur. Bu durumda d ye alırken bir tık yapar yükten kurtulur sen onu hissedersin.

İşin özeti yolun eğimine göre önce fren sonra freni bırak N ye al şanzımanı yükten kurtar, el frenini çek sonra P ye al.

Yokuşta zaten freni bırakamazsın, önce fren sonra N sonra el freni ve P.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Son düzenleme:
Geri
Üst