Babamda 2014 modeli var, izne gittikçe kullanıyorum ve bizim arabalardan daha yumuşak geliyor hocam seviyorum nedense
Ben de değişirsem önümüzdeki senelerde şimdilik Artvin de görev yapıyorum Batı’ya dönene kadar öyle bir fikrim yok ama yeni kasa corolla nın benzinli seçeneği alıp lpg li binmeyi düşünüyorum. Malum ülkemizde hybridler bir 10 sene servise bağımlı olacak.
Rs yi de düşündüm performans olarak tatmin edici duruyor ama benzin fiyatları ortada
2006 Vtec-2
2013 FB7 Elegance Otomatik
Siz araç alacağınız zamana kadar sorunsuz, kullanışlı ve düşük vergili hybrid ve elektrikli seçenekler çıkar inşaALLAH.
Toyota ülkemizde en çok satılan Japon otomobil markası ve 2018’de en çok satılan 6. otomobil markası olmuş internet haberlerine göre.
Toyota marka araçları yaklaşık 250.000 km boyunca kullandım. Land Cruiser Prado, RAV 4, Hilux, Avensis, Corolla. Bu araçlarla ilgili bir takım tecrübelerim var ama konumuzdakinden farklı sınıf araçlar oldukları için onlarla ilgili detaylara girmiyorum.
O dönem ülkemizdeki otomobil seçenekleri içinde çevikliği ve yolda sanki su gibi akarcasına gidişiyle 1996 model manuel Corolla 1.6’yı çok beğenmiştim. 1998-2000 yıllarında Ankara’da bir süre kullandım. 3.vitese geçerken bile lastikler patinaj çekiyordu
Trafik ışıklarından kalkışlarda BMW’leri bile gözüme kestirip hatta arada geçtiğimi hatırlıyorum. Bu araçla Ankara-Antalya arası çok hızlı bir uzun yol tecrübem de oldu. C kasa bir Mercedes’le tatlı bir rekabet içinde Konya’ya kadar yüksek hızlarda yol aldık. O seyahatimde 4-4,5 saat arasında Manavgat’a ulaşdığımızı hatırlıyorum. Yıllar sonra tekrar kullandım aynı araçtan. Yine beğendim. Sürüş keyfi olan bir araçtı bana göre. Ancak bir gün yolda aynı aracın kaza yapmışına rastladım ve aracın o halini görünce korktum. O yıllarda genel olarak otomobillerin çarpışma dayanıklılıkları şimdiki gibi ön planda değildi. Ve o günün beklenti ve şartlarına göre yapılmıştı anlaşılan.
Yeni kasa dizel otomatik Corolla’yı hem uzun yolda hem de şehir içinde kullandım. Motor sesi çok sevimsiz. Vites geçişleri oldukça sert. İç mekanı dış görünüşüne bakarak ferah. Malzeme kalitesi ve iç dizaynı kötü değil. Yol tutuşu iyi. Yakıt tüketimi başarılı. Ancak dış görünüşünü FC5 ile kıyaslamak mümkün değil benim görüşüm.
Yeni kasa 1.6 benzinli otomatik modelini kullanmadım. Motor sesi ve vites geçişleri daha iyidir muhtemelen dizel olanından.
Gelelim seçimlerde maalesef üst sıralarda yer alan ekonomik olma şartını diğer tercihlerle harmanladığımız zaman ortaya çıkan sonuçlara
Kendim bu durumu yaşadım bu nedenle otomatik araç almak gibi bir şartı olan ve güçlü otomobil seven birisinin seçim yaparken işinin çok daha zor olduğunu düşünüyorum. Şöyleki;
Aracım 2013 model manuel 1.6 TDI 105 hp 250 nm Seat Leon’du. Ve bir arkadaşımın ısrarıyla aracı ona sattım. Satmadan önce bir daha araç alırsam otomatik şanzımanlı olmalı kararını vermiştim. Gözüme kestirdiğim bir araç da vardı aslında ancak 1.6 dizel otomatik seçeneği yoktu maalesef. Otomatik şanzıman seçeneği 2.0 dizel motor seçeneğinde mevcuttu. MTV, 1.6’ya oranla şehir içi tüketim fazlası ve satış yavaşlığını da göze alıp 2.0 dizel otomatik seçeneğini almaya karar verdim. Ancak yaptığım araştırmalar neticesinde gönlüme göre ne yeni kasa ne eski kasa 2.0 dizel Ford Mondeo bulamadım.
1.6 dizel otomatik Skoda Supeb test sürüşü yaptım ve performansını Leon’dan sonra beğenmedim. Ayrıca fiyatına göre ses izolasyonunu da beğenmedim. D sınıfı 2016 model 50.000 km’de bir araca 150.000 TL ödeyip tavandan gelen uğultuyu duymak çok can sıkıcı olacaktı.
BMW 320 ied ve Mercedes C 180’ yeni kasa araçları takibe aldım. İstediğim donanım özelliklerinde olanları bütçeyi zorladı. Daha düşük donanımlı, model yılı eski yada km’si yüksek bir araç da almak istemedim. Ayrıca bu araçların iç mekan ferahlıkları Leon’dan sonra kayda değecek oranda iyi değildi. Tüketim ortalamaları da RS’den daha yüksekti yaptığım araştırmalara göre. Özetle bunlardan birisini aldığım zaman bir takım şeylerden feragat etmem gerekecek veya borçlanacaktım. Vazgeçtim.
Alacağım araçta olmasını istediğim özellikler şöyleydi;
-1.6 TDI Leon’dan performanslı yada çok razı değildim ama en azından denk olmalıydı.
-Daha geniş iç hacmi ve bagajı olmalıydı.
-Dış görünüşünü ve iç dizaynını beğenmeliydim.
-Sorunsuz ve akıllı bir otomatik şanzımanı olmalıydı.
-Yakıt tüketimi, mtv ve kasko giderleri Leon’dan çok farklı olmamalıydı.
-Yol tutuş ve sürüş konforunu çok beğenmeliydim.
-Maksimum da 130-145 bin TL vermeliydim.
Volvo S60, Alfa Romeo Guiletta, Golf, BMW 1, Lancia Delta, Megane, Clio, Superb, Mondeo v.b. araçların 1.6 dizel versiyonlarını kullandım ve performanslarını kıyasladığım zaman Leon çoğundan daha performanslı yada denkti.
Demek istediğim 1.6 dizel ve otomatik alacağım bir araç güç beklentimi en çok Leon kadar karşılayacaktı. Buna rağmen eğer Ford Mondeo’nun 1.6 dizel otomatiği olsa alacaktım. Çünkü sürüş keyfinin çok yüksek olduğunu düşünüyorum. Yeni kasanın boyutlarına göre arka koltuk ferahlığı yetersiz ve sedan kasada bagaj yükleme ergonomisi kötü olmasına rağmen Mondeo ikinci elde diğer araçlara göre fiyatını daha çok hakediyor benim fikrim. Eski kasadan 2012 model Babam’a aldık 2017 yazında. Arka koltuk yeni kasaya göre daha ferah ve yol tutuşu harika bir araç. Bence nokta atışı bir seçim oldu.
Velhasıl bir arkadaşımın önerisiyle RS ile test sürüşü yaptım ve aldım
Yılda 20-25 bin km üzeri ve çoğunu şehir içinde yapıyor olsaydım muhtemelen almazdım. Bunun yerine ya otomatik vitesten vazgeçip 1.6 dizel Mondeo alırdım yada km’si yüksek de olsa 2.0 dizel Mondeo alırdım. Bir ihtimal de lpg ile sorunsuz çalışan(varsa) güçlü bir BMW yada Mercedes alırdım.
Lpg ile sorunsuz çalışan 1.6 atmosferik benzinli araçlar;
Güç beklentisi olmayan yada bundan feragat edebilenlerin ve otomatik şanzıman şartı olanların yapabileceği optimum seçim galiba...?
Toyota Corolla yeni kasa mı Honda Civic FC5 mi mukayesesi ile benim görüşüm şöyle;
Fb7 kullanmadım ancak Fd6 kullandım. Süspansiyon salınımı alışıldık Japon otomobilleriyle uyumlu, sürüş keyfi olan, üst devirlerde güzel motor sesi veren ve teknik verilerine göre daha performanslı hissettiren bir araçtı. Bir dönem 143 hp E46 BMW 318 i’m varken bir Fd6 ile çok virajlı ve rampalı bir yolda kapıştık. Geçmem öyle kolay olmadı.
Dış görünüşünü çok beğendiğimi söyleyemem ancak Fb7’ye göre ölçüleri daha büyük görünen ve daha özgün bir tasarıma sahip olduğunu düşünüyorum. Bir arkadaşım sıfır km Fb7 almıştı. Yakıt tüketiminin iyi olduğunu ve sürüşünün çok keyifli olduğunu söylemişti. Fb7 ile ilgili sizin tecrübelerinizi merak ediyorum.
FC5’i detaylı inceleyip kullandınız mı bilmiyorum...?
-FC5, D sınıfı araçların yanında C sınıfı olduğunu pek belli etmeyecek kadar heybetli duruyor.
-Tasarımı sıra dışı olmakla birlikte spor otomobilleri anımsatıyor.
-İç dizaynı ve sürücü koltuğu pozisyonu bir BMW’yi anımsatıyor ve oldukça rahat.
-Yol tutma kabiliyeti ile ilgili olarak moose testinde gösterdiği başarısı bir çok lüks marka aracı kıskandıracak ve utandıracak kadar iyi HB kasada. Sedan da yine testin başarılı araçlarından.
-Bu kısım RS’ye özel; Sürüş keyfi yüksek. Ayrıca RS’ye rakip olabilecek bir C sınıfı sedan yok benzer fiyata alınabilecek benim bildiğim. Passat, Passat CC ve Süperb’in 150 hp TSİ motor otomatik seçenekleri, İnsignia’nın 170 hp benzinli otomatik seçeneği, Mondeo’nun 160 hp benzinli otomatik seçeneği var. Bunların bir kısmının fiyatları RS’den yüksek ve Süperb örneğinde belirttiğim gibi fiyatlarına ve sınıflarına yakıştırmadığım eksileri var. Bir kısmının da yakıt tüketimleri RS’den yüksek. Dikkat ederseniz almayı düşündüğüm araçların hepsi D sınıfı ve aldığım araç RS
Zevkler elbette tartışılmaz ve insanların otomobilden beklentileri farklı olabilir. Ben belki bir faydam olur ve sizin tecrübelerinizden de bir şeyler öğrenirim düşüncesiyle naçizane görüşlerimi paylaşmak istedim.
ALLAH gönlünüze göre nasip etsin.
iPhone cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.