Rampa Aşağı Giderken Cruze Control

Katılım
6 Haz 2016
Mesajlar
306
Tepki puanı
132
Aracınız
Arkadaşlar merak ettiğim bir konu var. Şimdi normal koşullarda yakıt tasarrufunun minimize etmek için rampa aşağı giderken viteste gaza basmadan ineriz . Fakat cruze control de durum nedir bilmiyorum . Yani diyelim ki hızımız cruze ile 120 km rampa aşağı iniyoruz . Rampa aşağı durumda gazi normal kullanım gibi keser mi ? Şimdiden teşekkür ederim
 
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
180
Tepki puanı
126
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FD6 2008
Cruise kontrol motor freni yapmaz iniş aşağı. Sadece hızınız ayarladiginiz km ye ulaşmışsa gaz vermez. çok dik ve viteste dahi hızlanacak eğim varsa hızınız artmaya devam eder. İnişte gaz verilmeyen ve viteste olan her araba direnç gösterir hıza karşı ama bunu Cruise kontrol den dolayı yapmaz. Bizim fc5 ler cvt şanzıman olduğu için D konununda ayağınızı gazdan çekince daha az direnç gösteriyor. Onun için dik inişlerde S konumunda inilmesi öneriliyor

Redmi S2 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Sizin fc5 lerin şanzumanı ile bizim fb7 lerin şanzumanları tamamen farklı hocam.
Sürekli uzun yol yapan birisi olarak çok kez denedim bu dediğimi. Mesela aracımı 100 km de hız sabitleyici ile sabitledim aracım rampa aşağı inerken hız 110 a yaklaşınca vitesi 5 ten 4 e düşürüyor hatta rampa çok dikse 3 e düşürüyor ve aracın 110 dan daha fazla hızlanmasını engelliyor. Ben buna motor freni diyorum ancak siz başka bir şey olarak nitelendirebilirsiniz.



2006 Vtec-2
2013 FB7 Elegance Otomatik
 
Katılım
6 Haz 2016
Mesajlar
306
Tepki puanı
132
Aracınız
Sizin fc5 lerin şanzumanı ile bizim fb7 lerin şanzumanları tamamen farklı hocam.
Sürekli uzun yol yapan birisi olarak çok kez denedim bu dediğimi. Mesela aracımı 100 km de hız sabitleyici ile sabitledim aracım rampa aşağı inerken hız 110 a yaklaşınca vitesi 5 ten 4 e düşürüyor hatta rampa çok dikse 3 e düşürüyor ve aracın 110 dan daha fazla hızlanmasını engelliyor. Ben buna motor freni diyorum ancak siz başka bir şey olarak nitelendirebilirsiniz.



2006 Vtec-2
2013 FB7 Elegance Otomatik
Benimki manüel hocam . Temel soru şu gazi kesiyor mu tamamen rampa aşağı ?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Sizin fc5 lerin şanzumanı ile bizim fb7 lerin şanzumanları tamamen farklı hocam.
Sürekli uzun yol yapan birisi olarak çok kez denedim bu dediğimi. Mesela aracımı 100 km de hız sabitleyici ile sabitledim aracım rampa aşağı inerken hız 110 a yaklaşınca vitesi 5 ten 4 e düşürüyor hatta rampa çok dikse 3 e düşürüyor ve aracın 110 dan daha fazla hızlanmasını engelliyor. Ben buna motor freni diyorum ancak siz başka bir şey olarak nitelendirebilirsiniz.



2006 Vtec-2
2013 FB7 Elegance Otomatik
+1 (y)
Anlatımınız doğru (y) Belirli bir hızda en düşük viteste ilerlerken gazı keserseniz motordaki kompresyon etkisi ile araç yavaşlar, buna da motor freni deniyor.
Otomatiklerde cruise control hızlanmanın artışına bağlı vites küçülterek motor freninden yararlanarak hızı dengelemeye çalışır, vites küçültmenin tetikleyicisi cruise control'dür (y)
Araçlarımızda aktif fren yapabilen cruise sistemi olmadığı için bir nevi ani hız artışlarının bu şekilde önüne geçiyor diyebilirim.
Aynı hızda cruise kapalı gazsız inseniz araç cruise controldeki gibi hemen vites küçültmeyecektir (bende hep bunu gözlemledim), aracın hızı ile süzülmesine izin verir, ancak frene ufaktan dokunduğunuzda hemen vites küçülterek fren kuvvetini arttırmaya çalışır.
 
Son düzenleme:
S

Silinen üye 20336

Guest
Farklı marka model araçların bu durumla ilgili davranışları değişebiliyor şöyleki;

Ayarladığınız hız 120 km/s ve inmekte olduğunuz rampa aracı 150 km/s’ ye bile rahat çıkaracak eğimde olsun.

Markadan modele değişiklik gösterebilen ve aracın hız sabitleyiciden ayarlanmış olan hızının üzerine çıkabileceği oranlar programlanmış. Bazısında %10 bazısında %20 aşabiliyor sabitlenen hızı.
BMW 318, Land Cruiser, Civic RS, Rav4, L200, Duster v.b. araçların hangilerinin oranı aynıydı hatırımda kalmadı ancak hepsinin belirlenen hızı aşma oranı aynı değildi hatırladığım kadarıyla. Bu farkları net olarak görmek için eğimlerin de aynı olması gerek tabi. Araçları farklı yerlerde kullandığım için yanılsamalarım da olmuş olabilir.

Gaz kesme elbette var. Eğim aracı belirtilen hıza çıkarmaya yetiyorsa tüketim sıfır oluyor. Yetmiyorsa da düz yolda 120 km/s’ ye çıkmak için tüketeceği yakıttan daha az tüketiyor.

Hız sabitleyicilerin el gazı mantığıyla kullanılması durumunda farkettiğim şeylerden bir tanesi de yine markadan markaya değişen bir reaksiyon hızı olması. Civic RS’de hız sabitleyici ile sürüş halindeyken hızı artırınca sakin bir şekilde tüketimi şişirmeden hızını yükseltirken Seat Leon TDI motorda ve Dacia Duster dizel motorda anında tepki verip hızlanıyor araçlar.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Farklı marka model araçların bu durumla ilgili davranışları değişebiliyor şöyleki;

Ayarladığınız hız 120 km/s ve inmekte olduğunuz rampa aracı 150 km/s’ ye bile rahat çıkaracak eğimde olsun.

Markadan modele değişiklik gösterebilen ve aracın hız sabitleyiciden ayarlanmış olan hızının üzerine çıkabileceği oranlar programlanmış. Bazısında %10 bazısında %20 aşabiliyor sabitlenen hızı.
BMW 318, Land Cruiser, Civic RS, Rav4, L200, Duster v.b. araçların hangilerinin oranı aynıydı hatırımda kalmadı ancak hepsinin belirlenen hızı aşma oranı aynı değildi hatırladığım kadarıyla. Bu farkları net olarak görmek için eğimlerin de aynı olması gerek tabi. Araçları farklı yerlerde kullandığım için yanılsamalarım da olmuş olabilir.

Gaz kesme elbette var. Eğim aracı belirtilen hıza çıkarmaya yetiyorsa tüketim sıfır oluyor. Yetmiyorsa da düz yolda 120 km/s’ ye çıkmak için tüketeceği yakıttan daha az tüketiyor.

Hız sabitleyicilerin el gazı mantığıyla kullanılması durumunda farkettiğim şeylerden bir tanesi de yine markadan markaya değişen bir reaksiyon hızı olması. Civic RS’de hız sabitleyici ile sürüş halindeyken hızı artırınca sakin bir şekilde tüketimi şişirmeden hızını yükseltirken Seat Leon TDI motorda ve Dacia Duster dizel motorda anında tepki verip hızlanıyor araçlar.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Mesela bizim fb7 lerde el gazı olarak hızı arttırmak istediğinizde 3 şekilde artıyor.
Econ mod aktifse dediğiniz gibi tüketimi arttırmadan hızlandırıyor aracı
S modunda ise araç aniden hızlandırmaya yönelik ivme veriyor araca
Econ kapalı vites d modunda iken econun açık olmasına kıyasla biraz daha hızlı ivme veriyor


2006 Vtec-2
2013 FB7 Elegance Otomatik
 
Geri
Üst