Kalorifer fanını açarsanız rölantide titreme yapmaz klimanın açık olması yada kalorifer fanının hızlı çalışması şart değildir kısık çalışabilir yeterlidir. Çünki şarj dinamosuna yük biner ve motor rölantiyi yükseltir.
Eğer motor çalışırken şarj dinamosu kasnağından ekstra elektrik gücü, klima kompresöründen ekstra tahrik gücü kullanılmıyorsa motor rahatlar ve rölantiyi minimuma indirip iyice ısınan motorda rölantide arabayı titretiyor büyük ihtimalle bunda yakıt tasarrufu amaçlanmış. Titrediği zamanlarda dikkat edin bütün elektrikli aksam düşük güç harcar vaziyette ve klima da kapalı haldedir.
Birde bunların hepsini birden açarsanız titriyor bu sefer rölanti valfi sonuna kadar açılsa da tam kaldıramayabilir, silecekler ön sis arka sis farları kalorifer klima buğu çözücü koltuk ısıtma açarsanız motor yine rölantide anormal çalışır o haliyle viteste yokuş inseniz şarj dinamosu motoru kasar frene basmadan hafif yavaşlama bile yaptırır.
Motoru biraz zorlayıp iyice gazladıktan sonra motor çok ısındığı zaman hemen durduğunuzda da rölanti titremesi artar, motor çok ısınınca yakıtı daha da kısıyor karışımın yakıt oranının daha fazlasına ihtiyacı yok çünki. Bu olay soğutma sisteminin yetersiz gelmesiyle alakalı bir hararet değildir, zorlu kullanım şartlarında enjeksiyonlu benzinli motorların doğal davranışıdır. Mesela uzun süre sakin sürüş yapsanız durduğunuzda rölanti titremesi ile daha az karşılaşırsınız çünki motor daha serin rahat çalışır. 3-4 dakika dipgaz gittikten sonra rölantide titreme olursa hararet ibresi sizi yanıltmasın sabit kalır, çünki termostat sıcaklığı sürekli olarak ayarlar ama motor yağı o esnada çok sıcaktır, blok çok sıcaktır, kaput bile sıcaktır. Bakımlı motora bu olayın hiçbir zararı yoktur yolun devamında birim km de daha az yakıt harcarsınız.
ECU nun motorun termodinamik düzeneğine yaşattığı olaylardır bunlar. Sıcak motor az yakıtla bile güzel çalışır, soğuk motor ise daha çok yakıtla düzgün çalışır, çok aşırı ısındığı zaman çok çok daha az yakıt gerekir aksi durumlarda motor boğulur öksürür gaza basıldığında düzgün devirlenmez stop eder. Şarj dinamosu, fren sistemi vakumu ve klima gibi motora mekanik olarak bağlı olup ta kullanıcı komutu ile devreye girip çıkan sistemler çalıştığında motordan illa ki tork ve beygir gücü çeker ve rölantiyi az da olsa değiştirir.
benim deneyip gözlemlediklerim bunlar.
Civic her uzakdoğulu gibi çok aşırı hassas bir elektronik düzeneğe sahip değil gerçi şu haliyle birçok otomobilden iyidir.