- Katılım
- 26 Mar 2018
- Mesajlar
- 973
- Tepki puanı
- 2,153
- Yaş
- 40
- Konum
- Kocaeli / Gebze
- Aracınız
- Civic FK7 HB 2017
tabi ya hem aslan edinin beslemek için sonra et pahalı bu aslan samanla beslensin bari diye uğraşın, soruyorum aslan samanla beslenir mi? yazık yazık, yazık bu motorlara, 182 beygir motor ne yakıyor ki? değer mi ? illa ki madem tasarruf edilecekse o zaman gidip dCi motorlu hafif manuel vitesli az yakan clio ya binilecek 3 litre mazotla 100km gider şehirler arası.
civic i geçtim atmosferik piyasa otomobillerinde bile sonradan takılan lpg kitlerinden adam gibi tam verim alan kişi oranı 10 kişiden 2-3 kişi ancadır. Hatalı montaj veya ayardan supap eriteni, hava filtre kutusu patlatanı, ayar tutturamayanı, sabah zor çalışanı, kırmızı ışıkta durunca tekleme yapanı, her 3000km de bir buji seti yiyeni, yoğuşturucu kaçağından hararet yaptırıp motor yiyeni, her 5000km de buji kablosu ve bobin değiştireni, her hafta ayar yaptırmaya gidip lpg cileri zengin edeni, benzin pompası yakanı, 25*C motor suyu sıcaklığında lpg ye geçtiği için yanmamış lpg yi eksozdan attığından sebep eksozda muayeneden kalanı hepsini gördüm duydum.
eski arabam 1.4 motorlu 97hp benzinli getz idi, 100km de şehir içi 8.3 litre şehirler arası 5,5-6 litre benzin yakardı sonra civic hatchback sport aldım bu araba 182hp yani getz in tam iki misli güç üretmesine rağmen şehir içi 10 litre şehirler arası 6.5 litre yakıyor doğru orantıya bağlayıp matematik hesabı yapsak getz in iki mislini yakması lazımdı üstelik civic getz den 200kg daha ağır, hemde civic te 225 taban lastik var ve yağlı kavrama tork konvertörlü otomatik şanzıman var, getz manuel idi ve 175 taban lastik vardı.
Bu kombinasyonda civic in bu kadar az benzin tüketmesi bence süper denilecek kadar az miktarda.
Dünya genelinde lpg ye geçiş yapan araçlara çok büyük imtiyazlar tanınıyor, vergi indirimleri avantajlar
Ayrıca lpg en çevreci en temiz fosil yakıttır motoru da kirletmez kurum bağlatmaz, katalitik konvertörü tıkamaz eksozu kapkara yapmaz motor yağının ömrünü de uzatır.
Ama gel gelelim Türkiye de benzin fiyatıyla yarışıyor lpg, 100km de 7 litre benzin yakan araba aynı 100km yi lpg ile yol alsa 8-9 litre lpg harcıyor yani lpg de verim az, o zaman lpg benzine göre ucuz da olsa fark aslında sadece litre bazlı fiyatta değil onu da bilmek lazım lpg 3 lira benzin 7 lira olsa 1litre benzinle gidilen mesafe 1 litre lpg ile gidilebilen mesafeden fazla bu durumda iyi ayar tutturalamamış bir lpg de aynı mesafe 5 liraya verimli çalışan benzinli bir araba ile 7 liraya gelir gibi.
turbo FSI GDI tarzı yani enjektörü silindirin içine bakan motora uyumlu denilen sıvı lpg kitlerinin en ucuzu yerli marjet onun da fiyatı 7-8000 lira civarı eğer taksici değilseniz 182hp bir civic in bu parayı amorti etmesi çok zor
civic i geçtim atmosferik piyasa otomobillerinde bile sonradan takılan lpg kitlerinden adam gibi tam verim alan kişi oranı 10 kişiden 2-3 kişi ancadır. Hatalı montaj veya ayardan supap eriteni, hava filtre kutusu patlatanı, ayar tutturamayanı, sabah zor çalışanı, kırmızı ışıkta durunca tekleme yapanı, her 3000km de bir buji seti yiyeni, yoğuşturucu kaçağından hararet yaptırıp motor yiyeni, her 5000km de buji kablosu ve bobin değiştireni, her hafta ayar yaptırmaya gidip lpg cileri zengin edeni, benzin pompası yakanı, 25*C motor suyu sıcaklığında lpg ye geçtiği için yanmamış lpg yi eksozdan attığından sebep eksozda muayeneden kalanı hepsini gördüm duydum.
eski arabam 1.4 motorlu 97hp benzinli getz idi, 100km de şehir içi 8.3 litre şehirler arası 5,5-6 litre benzin yakardı sonra civic hatchback sport aldım bu araba 182hp yani getz in tam iki misli güç üretmesine rağmen şehir içi 10 litre şehirler arası 6.5 litre yakıyor doğru orantıya bağlayıp matematik hesabı yapsak getz in iki mislini yakması lazımdı üstelik civic getz den 200kg daha ağır, hemde civic te 225 taban lastik var ve yağlı kavrama tork konvertörlü otomatik şanzıman var, getz manuel idi ve 175 taban lastik vardı.
Bu kombinasyonda civic in bu kadar az benzin tüketmesi bence süper denilecek kadar az miktarda.
Dünya genelinde lpg ye geçiş yapan araçlara çok büyük imtiyazlar tanınıyor, vergi indirimleri avantajlar
Ayrıca lpg en çevreci en temiz fosil yakıttır motoru da kirletmez kurum bağlatmaz, katalitik konvertörü tıkamaz eksozu kapkara yapmaz motor yağının ömrünü de uzatır.
Ama gel gelelim Türkiye de benzin fiyatıyla yarışıyor lpg, 100km de 7 litre benzin yakan araba aynı 100km yi lpg ile yol alsa 8-9 litre lpg harcıyor yani lpg de verim az, o zaman lpg benzine göre ucuz da olsa fark aslında sadece litre bazlı fiyatta değil onu da bilmek lazım lpg 3 lira benzin 7 lira olsa 1litre benzinle gidilen mesafe 1 litre lpg ile gidilebilen mesafeden fazla bu durumda iyi ayar tutturalamamış bir lpg de aynı mesafe 5 liraya verimli çalışan benzinli bir araba ile 7 liraya gelir gibi.
turbo FSI GDI tarzı yani enjektörü silindirin içine bakan motora uyumlu denilen sıvı lpg kitlerinin en ucuzu yerli marjet onun da fiyatı 7-8000 lira civarı eğer taksici değilseniz 182hp bir civic in bu parayı amorti etmesi çok zor