Civic FD6 Şanzıman yagi degisimi fiyat

Katılım
29 Mar 2019
Mesajlar
21
Tepki puanı
15
Konum
İSTANBUL
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhaba
Aracin 11 model fd6 120000 km yetkili serviste
Şanzıman yagi ve filtre degisimine 700 tl dediler acaba fiyat nasil işçilik dahil

2 den 3 e gecerken bi silkeleme oluyor acaba yag degisiminden sonra bu kesermi

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
30 Eyl 2019
Mesajlar
12
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
merhaba ben şimdi honda civic 2009 aracıma şanzıman yağ değişimi yapacağım.

öncelikle arabayı 2. el aldım aldığımda 2 den 3 e geçerken düşük devirde hafif silkeleme yapıyordu. brava dexron3 diye tamirci akrabamın önermesiyle(olmaz olsun) saçma sapan bir yağ koyduk o zamanlar bu kadar tecrubem yoktu.
sorun düzelmedi.
şimdi 3 litre orjinal yağ ve filtresini aldım değişim yapacağım. inşallah düzelir

asıl sorum şuan içinde bu saçma sapan dediğim yağ varken ben 3 litre sini boşaltıp yeni orjinal yağı koyacağım ama şanzımanda değişimi yapamadığım 4 litre kadar daha yağ var bunun için ne yapabilirim?
@olcaysan @ekaragedik @kipermufit
 
Katılım
21 Kas 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Aracınız
Civic ES7 2002
merhaba ben şimdi honda civic 2009 aracıma şanzıman yağ değişimi yapacağım.

öncelikle arabayı 2. el aldım aldığımda 2 den 3 e geçerken düşük devirde hafif silkeleme yapıyordu. brava dexron3 diye tamirci akrabamın önermesiyle(olmaz olsun) saçma sapan bir yağ koyduk o zamanlar bu kadar tecrubem yoktu.
sorun düzelmedi.
şimdi 3 litre orjinal yağ ve filtresini aldım değişim yapacağım. inşallah düzelir

asıl sorum şuan içinde bu saçma sapan dediğim yağ varken ben 3 litre sini boşaltıp yeni orjinal yağı koyacağım ama şanzımanda değişimi yapamadığım 4 litre kadar daha yağ var bunun için ne yapabilirim?
@olcaysan @ekaragedik @kipermufit
1-) Şanzıman yağı değişimi nasıl yapılır biliyormusun? ki sorduğun sorudan anlamadığıniz anlaşılıyor. Vites geçişlerindeki sorun düzeltmemekle birlikte, başka sorunlara yol açabilirsiniz
2-) Aracınin şanzımanı hesabınza göre 7 litre yağ alıyor! Yanlış mı anladım?
Benim bildiğim 3 litre yağ alır. Aynı aracı olan yada bilen birisi yanlışım varsa düzeltsin.
Tavsiyem işi bulunduğunuz yerde ehline birakmak
 
Katılım
30 Eyl 2019
Mesajlar
12
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
1-) Şanzıman yağı değişimi nasıl yapılır biliyormusun? ki sorduğun sorudan anlamadığıniz anlaşılıyor. Vites geçişlerindeki sorun düzeltmemekle birlikte, başka sorunlara yol açabilirsiniz
2-) Aracınin şanzımanı hesabınza göre 7 litre yağ alıyor! Yanlış mı anladım?
Benim bildiğim 3 litre yağ alır. Aynı aracı olan yada bilen birisi yanlışım varsa düzeltsin.
Tavsiyem işi bulunduğunuz yerde ehline birakmak
şanzımanın normalde 3 litre yağı değiştiriliyor evet.
ama tork konvertördeki değiştirilemeyen bir 4 litrelik daha var oluyor şanzımanda.
siz 3 litrelik şanzıman yağı değiştirdikten sonra bu eski yağ ile yeni yağ karışıyor
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
1-) Şanzıman yağı değişimi nasıl yapılır biliyormusun? ki sorduğun sorudan anlamadığıniz anlaşılıyor. Vites geçişlerindeki sorun düzeltmemekle birlikte, başka sorunlara yol açabilirsiniz
2-) Aracınin şanzımanı hesabınza göre 7 litre yağ alıyor! Yanlış mı anladım?
Benim bildiğim 3 litre yağ alır. Aynı aracı olan yada bilen birisi yanlışım varsa düzeltsin.
Tavsiyem işi bulunduğunuz yerde ehline birakmak
1575470934784.png

Yağın tamamı boşalmadığı için olsa gerek. (ikinci ve takip eden otomaik şanzıman yağ değişim periyotları daha kısa)
Halbuki motor yağ değişimi sabit.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Ekli dosyayı görüntüle 255712

Yağın tamamı boşalmadığı için olsa gerek. (ikinci ve takip eden otomaik şanzıman yağ değişim periyotları daha kısa)
Halbuki motor yağ değişimi sabit.
Japon Aisin firmasının ürettiği sorunsuzluğu ile meşhur olupta fazla yakıt harcattığı ve biraz hantal sürüşlere sebebiyet verdiği için ülkemizde bir DSG yada EDC kadar tanınmayan 4 ve 6 ileri vitesli tork konvertörlü tam otomatik şanzımanı kullanan i30 accent blue ve elantra gibi modeller için hyundai nin verdiği değişim periyodu aydan yıldan bağımsız 100000km:) hemde Türkiye şartlarına özel zor koşullara maruz kalma zorlamasıyla erken bakıma çağırma yok:) 100000km de değişiyor ve yarım değişim yapılıyor aynısı 4 ve 6 ileri tam otomatik yağlı kavramalı yani konvertörlü kavraması olan otomatik vitesli Kia ve diğer hyundai modelleri içinde geçerli:) accent blue da CVT şanzıman versiyonu da var ama kılavuz ona ayrı muamele yapmamış o da 100000km olsa gerek.

Yani demek istediğim şey aslında bu değişim aralıklarını tamamen üreticinin kendi evhamları belirliyor :) teknik açıdan mantıklı izah etmek oldukça zor:)

Aisin in bu şanzımanı için servisten alınma özel bir yağa ihtiyaç yok piyasadan temin edebileceğiniz ATF-SP3 yağı marka tavsiyesi olmadan kılavuzda önermişler:)

Japonların evhamını anlamak zor diyeceğim ama diyemiyorum çünki güney kore malı bu otomobilde Japon şanzımanı var evet sorunsuz ama bakım aralıkları çok geniş toleranslar sunuyor

Aisin artık günümüzdeki peugeot ve citroen lerin bazı modelleri için tam otomatik şanzıman vermeye başladı, bu markaların otomatik şanzımanları eskiden genellikle kısa ömürlü yada problem riski yüksek olan bu sebeple tercih edilmeyen şanzımanlar idi, şu sıralar takip ediyorum bakalım ilerleyen günlerde neler olacak.

Alman firması ZF Sachs ise nasıl olup ta dizel civic için tam otomatik 9 ileri şanzımanı Honda ya verebiliyor onu da anlamış değilim:) kelin ilacı olsa kendi başına sürerdi:) Honda niye bu şanzımanı tercih ediyor onu da anlaması zor.

PSA grubu çareyi Japon malı şanzımanda ararken Japonun da gidip avrupa malı şanzıman tedarik etmesi çok garip:)

Bakalım neler olacak PSA grubunun Aisin otomatik şanzımanlı araçlarının şanzıman yağı bakımları nasıl yapılacak merak içerisinde bazen araştırıyorum:) sorunsuzluğu yakalayabilmeleri eski hatıraları silmeleri artık daha kolay gibi görünüyor.

dört tekerlekten çekişli 2000 li yılların en başına damga vuran altı silindirli 280hp lik Nissan Skyline R34 ün manuel şanzımanı da alman Getrag üretimi idi:) bu da aslen japon arabası ama şanzımanı nedense alman malı ve BMW den tanıdık olduğumuz Getrag şanzıman BMW de ara sıra dişli kırıp dağılan fakat 80km hızda geri vitese taksanız bile bozulmayacağı söylenen çok sağlam olduğu iddia edilen drift sporu ve pist yarışları için şanzıman sağlayan bir marka idi Getrag:)
 

Turbey

0
Katılım
17 Eki 2018
Mesajlar
464
Tepki puanı
291
Yaş
44
Aracınız
2013 model fb 7 aracımın ilk şanzıman yağı 44000 km de 2016 yılında değişmiş araç suan 77000 km de bir sonraki değişimi ne zaman yapmalıyım.İyi aksamlar
 
Katılım
11 Eki 2018
Mesajlar
250
Tepki puanı
246
Yaş
36
Konum
kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2012
2013 model fb 7 aracımın ilk şanzıman yağı 44000 km de 2016 yılında değişmiş araç suan 77000 km de bir sonraki değişimi ne zaman yapmalıyım.İyi aksamlar
ilk yaginizi erken degismissiniz ama bu sikinti diil aksine iyi olmus normalde ilk.60.bindebir. sonrasinda 40binde bir degismesi gerekir cogunlukla sehirici kullaniyorsaniz dur kalk cok.yapiyorsaniz 35binde bir degismeye devam edebilirsiniz dediginiz kmde degismisseniz 82binde degismeniz gerekiyor ama dedigim.gibi sehir ici dur kalk cok yapiyosaniz 79binde degisin onerim.orjinal.servis yagi kullanmaniz honda atf dw1

SM-J720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
2013 model fb 7 aracımın ilk şanzıman yağı 44000 km de 2016 yılında değişmiş araç suan 77000 km de bir sonraki değişimi ne zaman yapmalıyım.İyi aksamlar
Değişseniz iyi olur zamanı gelmiş geçmiş ay olarak kullanım kılavuzuna göre.
 
Geri
Üst