Ekli dosyayı görüntüle 255712
Yağın tamamı boşalmadığı için olsa gerek. (ikinci ve takip eden otomaik şanzıman yağ değişim periyotları daha kısa)
Halbuki motor yağ değişimi sabit.
		
 
		
	 
Japon Aisin firmasının ürettiği sorunsuzluğu ile meşhur olupta fazla yakıt harcattığı ve biraz hantal sürüşlere sebebiyet verdiği için ülkemizde bir DSG yada EDC kadar tanınmayan 4 ve 6 ileri vitesli tork konvertörlü tam otomatik şanzımanı kullanan i30 accent blue ve elantra gibi modeller için hyundai nin verdiği değişim periyodu aydan yıldan bağımsız 100000km

 hemde Türkiye şartlarına özel zor koşullara maruz kalma zorlamasıyla erken bakıma çağırma yok

 100000km de değişiyor ve yarım değişim yapılıyor aynısı 4 ve 6 ileri tam otomatik yağlı kavramalı yani konvertörlü kavraması olan otomatik vitesli Kia ve diğer hyundai modelleri içinde geçerli

 accent blue da CVT şanzıman versiyonu da var ama kılavuz ona ayrı muamele yapmamış o da 100000km olsa gerek.
Yani demek istediğim şey aslında bu değişim aralıklarını tamamen üreticinin kendi evhamları belirliyor 

 teknik açıdan mantıklı izah etmek oldukça zor
 
Aisin in bu şanzımanı için servisten alınma özel bir yağa ihtiyaç yok piyasadan temin edebileceğiniz ATF-SP3 yağı marka tavsiyesi olmadan kılavuzda önermişler
 
Japonların evhamını anlamak zor diyeceğim ama diyemiyorum çünki güney kore malı bu otomobilde Japon şanzımanı var evet sorunsuz ama bakım aralıkları çok geniş toleranslar sunuyor
Aisin artık günümüzdeki peugeot ve citroen lerin bazı modelleri için tam otomatik şanzıman vermeye başladı, bu markaların otomatik şanzımanları eskiden genellikle kısa ömürlü yada problem riski yüksek olan bu sebeple tercih edilmeyen şanzımanlar idi, şu sıralar takip ediyorum bakalım ilerleyen günlerde neler olacak.
Alman firması ZF Sachs ise nasıl olup ta dizel civic için tam otomatik 9 ileri şanzımanı Honda ya verebiliyor onu da anlamış değilim

 kelin ilacı olsa kendi başına sürerdi

 Honda niye bu şanzımanı tercih ediyor onu da anlaması zor. 
PSA grubu çareyi Japon malı şanzımanda ararken Japonun da gidip avrupa malı şanzıman tedarik etmesi çok garip
 
Bakalım neler olacak PSA grubunun Aisin otomatik şanzımanlı araçlarının şanzıman yağı bakımları nasıl yapılacak merak içerisinde bazen araştırıyorum

 sorunsuzluğu yakalayabilmeleri eski hatıraları silmeleri artık daha kolay gibi görünüyor.
dört tekerlekten çekişli 2000 li yılların en başına damga vuran altı silindirli 280hp lik Nissan Skyline R34 ün manuel şanzımanı da alman Getrag üretimi idi

 bu da aslen japon arabası ama şanzımanı nedense alman malı ve BMW den tanıdık olduğumuz Getrag şanzıman BMW de ara sıra dişli kırıp dağılan fakat 80km hızda geri vitese taksanız bile bozulmayacağı söylenen çok sağlam olduğu iddia edilen drift sporu ve pist yarışları için şanzıman sağlayan bir marka idi Getrag
