SILECEK SENSORU HAKKINDA

Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
21
Tepki puanı
9
Konum
samsun
Aracınız
Merhaba 2014 makyajli kasa FB7 aracimda araci ilk calistirdigimda silecek konumu auto da oldugu zaman yagmur yagmasa da silecekler bir kez calisip duruyor boyle bir sorunla karsilasan varmi yada caresini bulan Servise goturdum butun araclarda var oldugunu yapacak birsey olmadigini belirttiler ama bu sorun yeni basladi Bilgisi olan arkadaslardan bilgi paylasimi yaparlarsa cok memnun olurum simdiden tesekkurler
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
Rica ederim, konuyla ilgili paylaştıklarım yalnızca araca özel değil de elektrik elektronik mühendisi olduğum için mesleki temelli bilgilerdi. Sabah motor soğukken yaşadığınız sorun ciddi bir sorunsa servise göstermekte fayda var tabi. Bakım yapalı uzun süre geçti mi, kullandığınız motor yağı özellikleri nedir, subap ayarı düzgün mü, motor ısındıktan sonra performans yine normal durumuna göre düşük mü vb. gibi durumları düşünerek değerlendirmek lazım.
 
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
21
Tepki puanı
9
Konum
samsun
Aracınız
Rica ederim, konuyla ilgili paylaştıklarım yalnızca araca özel değil de elektrik elektronik mühendisi olduğum için mesleki temelli bilgilerdi. Sabah motor soğukken yaşadığınız sorun ciddi bir sorunsa servise göstermekte fayda var tabi. Bakım yapalı uzun süre geçti mi, kullandığınız motor yağı özellikleri nedir, subap ayarı düzgün mü, motor ısındıktan sonra performans yine normal durumuna göre düşük mü vb. gibi durumları düşünerek değerlendirmek lazım.
hocam günaydın araç 45 binde 40 binde bakımı ve subap ayarı yapıldı yetkili serviste.Motor ısındıktan sonra sorun ortadan kalkıyor.Performansı normal yani benzinli araçlarda motor fazla ısıtılmadanda aracın kullanılabileceğini duyduğum için ara sıra işe geç kaldığım zamanlarda marşa basıp hızlıca gittiğim oluyor sorun bundan mı kaynaklı diye aklıma takıldı.Saygılar sunuyorum
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
Eski araçlar gibi motor ısınsın diye durduğu yerde dakikalarca beklemenin bir gereği yok zaten. Aracı çalıştırıp, emniyet kemerini takayım radyoyu açayım derken geçen 15-20 saniyelik süre yeterli bence, yalnızca motor tam sıcaklığına gelmeden zorlamamak sakin kullanmak gerek. Olduğu yerde rölantide uzun uzun beklemenin gereksiz yakıt tüketiminden başka bir etkisi yok.Henüz soğukken biraz titreşimli çalışması normal. Ben de sabahları çalıştırıp çıkıyorum ama ısınana kadar fazla devir yükseltmeden devam ediyorum. Otoparktan çıkana kadar falan zaten motor kendine geliyor. Bu şekilde daha 500-600m'de motor ısınıyor.
 
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
21
Tepki puanı
9
Konum
samsun
Aracınız
Eski araçlar gibi motor ısınsın diye durduğu yerde dakikalarca beklemenin bir gereği yok zaten. Aracı çalıştırıp, emniyet kemerini takayım radyoyu açayım derken geçen 15-20 saniyelik süre yeterli bence, yalnızca motor tam sıcaklığına gelmeden zorlamamak sakin kullanmak gerek. Olduğu yerde rölantide uzun uzun beklemenin gereksiz yakıt tüketiminden başka bir etkisi yok.Henüz soğukken biraz titreşimli çalışması normal. Ben de sabahları çalıştırıp çıkıyorum ama ısınana kadar fazla devir yükseltmeden devam ediyorum. Otoparktan çıkana kadar falan zaten motor kendine geliyor. Bu şekilde daha 500-600m'de motor ısınıyor.
Çok teşekkür ederim hocam.
 
Katılım
7 Ağu 2018
Mesajlar
28
Tepki puanı
8
Yaş
42
Konum
Gaziantep
Merhaba 2014 makyajli kasa FB7 aracimda araci ilk calistirdigimda silecek konumu auto da oldugu zaman yagmur yagmasa da silecekler bir kez calisip duruyor boyle bir sorunla karsilasan varmi yada caresini bulan Servise goturdum butun araclarda var oldugunu yapacak birsey olmadigini belirttiler ama bu sorun yeni basladi Bilgisi olan arkadaslardan bilgi paylasimi yaparlarsa cok memnun olurum simdiden tesekkurler
Merhaba. Bende de fb7 2012 var premium. Böyle bir sorun ile karşılaşmadım ama. Zaten çözümü bulmuşsunuz. Silecekleri auto da bırakmayın. Sıkıntı etmeyin. İyi sürüşler...

LG-H870 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
21
Tepki puanı
9
Konum
samsun
Aracınız
Bence fazla dert etmeyin, sorunu başka yerlerde de fazla aramayın. Çok çok büyük ihtimalle akü zayıflığından kaynaklı. Çok soğuk bir ilde mi yaşıyorsunuz bilemiyorum ama muhtemelen probleminiz kışın başladı. Bu kış benim araçta da bir kaç sefer oldu ve özellikle havanın en soğuk olduğu zamanlardaydı. İlk olduğunda sensörün önüne birşey gelmiştir dedim ama ikincide yeni akü lazım galiba dedim. Avometrem olduğundan sürekli akü gerilimi ölçümü yapabiliyorum, bir süredir akümün zayıfladığının farkındaydım zaten. Şu sıralar havalar ısınıyor, akü performansı bir miktar artacaktır, yeterli olursa öbür kışa, olmazsa da yakın bir zamanda aküyü yenileyeceğim.

Gelelim sensör sorununun kaynağını neden akü olarak düşündüğüme; sensör devreleri her neyi algılamak için kullanılıyor olursa olsunlar (ısı, ışık, basınç vb...) algıladıkları fiziksel büyüklükleri elektrik sinyallerine çevirirler. Bu sinyaller kontrolcü tarafından belli bir eşik değerine (eşikten yüksekse ya da alçaksa) göre değerlendirilerek komut sinyali üretilir. Yağmur sensörleri bir kaç farklı türde olabiliyor. Bu sensör devrelerinin besleme gerilimlerinde bir farklılık oluşursa, algılama ve sinyal üretme aşamalarında kalibrasyonun bozulması nedeniyle hatalı çalışma durumu oluşabilir. Servise de göstermişsiniz ama maalesef her zamanki gibi olur öyle diyerek bilgisizliklerini ispat etmişler. Zaten servisin adam akıllı bir sorun çözdüğünü de daha pek göremedik. Sonuçta aracınız üzerinde bir test yapamadığımız için sorun %100 akü diyemiyorum ama %90 öyle olduğunu düşünüyorum. Hal böyle ise isterlerse bin defa resetlesinler aynı sorun yine olacaktır. Bununla ilgili bir ipucu da şu; araç çalışırken hatalı çalışma hiç olmuyor çünkü alternatör gerilim ürettiği için akü zayıf olsa bile aracın elektronik devrelerinin besleme değeri 14.3-14.4 civarında oluyor. Stop durumunda iken de akü yüzey gerilimi değeri çok büyük ihtimalle 12.4V'un epey altı değerlerde oluyor. Bu açılardan düşününce akü ölçümü yaptırmanızda fayda var. Marş basma konusunda hiç sorun yaşamamış olsanız bile bu akünün performansının çok iyi olduğunu göstermez...
Hocam uzun zaman oldu yazamadım dediğiniz gibi sorun aküden kaynaklı çıktı akü değişimi yaptıktan sonra sorun kalktı keşke bu bilgilerinizin çok az kısmını servisteki ustalar da öğrense en azından insanlara mantıklı cevap verebilirler.Tekrar teşekkür ederim zaman ayırıp cevap yazdınız.
 

Civci

0
Katılım
6 Tem 2018
Mesajlar
87
Tepki puanı
37
Konum
Mardin
Hocam bende de 2013 civic var geçenlerde ön cama film çektirdim
Film çekilirken sabunlu su sıkıyorlar ya içine su kaçtı heralde aynısı bende de oluyor ama film çekiminden sonra başladı bu sorun akümde orjinal aküsü ama benim far sensörü de ilk iki gün çalışmaz oldu sonra o düzeldi ama silecekler ilk seferde bi çalışıyor sonra normaldie dönüyor içinde köpük kurudu da ondandır diyordum bende
 
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
21
Tepki puanı
9
Konum
samsun
Aracınız
Hocam bende de 2013 civic var geçenlerde ön cama film çektirdim
Film çekilirken sabunlu su sıkıyorlar ya içine su kaçtı heralde aynısı bende de oluyor ama film çekiminden sonra başladı bu sorun akümde orjinal aküsü ama benim far sensörü de ilk iki gün çalışmaz oldu sonra o düzeldi ama silecekler ilk seferde bi çalışıyor sonra normaldie dönüyor içinde köpük kurudu da ondandır diyordum bende
hocam akün eski ise muhtemelen aküdendir.Ama sana daha doğru bilgiyi joseph41 hocam verecektir.Bence önce aküyü dene derim.
 
Geri
Üst