Son zamanlarda ki CVT Kötüleme konuları..

Katılım
12 Tem 2020
Mesajlar
90
Tepki puanı
126
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
C segment araçların ilk alıcıda kalma süresini ortalama 5-6 yıl düşünürsek;
FC5 üzerinden
Bu araçların satın alma fiyatı 2017-2018-2019 için ortalama 140-150 bin TL, 2020 için Ağustos öncesi için ortalama 170-220 bin TL
Şuan bir FC5 modeli (2017-2020 tüm modeller) ortalama olarak 230 bin TL ki 2018 modelini burada 250 bin üstü satan çok kişi mevcut
Garanti süresince (6 yıl) yıllık bakım ortalama 2500 TL'den 15.000 TL, yılda 20 bin km üstü yapan araçlar için 30 bin TL
Evet Honda bakım maliyetleri pahalı doğru ancak bunların hepsi alım sırasında biliniyor. Kimsede zorla kafamıza silah dayayarak bu araçları aldırmıyor.
Şahsen aracımı 200 bin TL ye aldım (2020 eco elegance). Ülke şartlarında aracımın hiç bir zaman aldığım fiyatın altına düşmeyeceği de kesin.
Niye yılda bin veya iki bin TL az verip servis bakımını garanti kapsamı dışına çıkaracak faaliyetler içerisine gireyim.
Lafın kısası ortalama 230-250 bin TL'lik bir araca bilip (tüm araç ve modeller için geçerli) yılda 1000-2000 bin TL daha az servis ücreti ödeme riskine girmek..
Şahsi görüşüm oldukça saçma
FC5 için algı şu olmalı. Bakımını zamanında ve yerinde yaptır, aracı limitleri içinde kullan
Bunun dışında şanzıman arıza riski tüm araç ve modellerde bir olası bir gerçek..
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Şanzıman set olarak geliyor, yedek parça olarak kayış satılmıyor. Bu sebeple değişimi yok serviste. Ya da arızalanın yerine takılabilecek bir kayış yok satılan yetkili serviste.



Yani kardeşimin CVT arızasıyla bir gündem oluştu. Orada korkanlar oldu. Yetkili servis bakımlı bir şanzımandı neticede. Şanzımanın maliyeti de göz önünde bulundurulunca korkuyor insanlar ister istemez. Ben arıza oranı az vs. desem de korkan korktu bir kere konuda?

Bakım ve kullanım hususunda dikkat edilmesi gerekenleri bilirseniz sıkıntı olmaz. Bunun dışında korkulacak bir şeydir her zaman şanzıman arızası.

"CVT şanzıman arızası inanamadım" konusunda da kullanıcıya hak verdim açıkçası. Empati kurmak gerek. Sizin başınıza gelse n'olurdu ? Her halükarda sorunsuz, diye bindiğiniz aracın 50-60bin'lik masraf açması sürpiz olur elbette.
Yetkili servis bakımlı diyorsunuz ancak kardeşiniz sert kullanmasına rağmen dikkat edilirse 24 aylık periyotu belirtmemişsiniz ve 20000km de değilde 40000km de şanzıman yağı değiştirdiğinizi ilk mesajlarınızda yazmışsınız bu durumda Türkiye de ağır bakım şartları uygulanır içeriğine göre olan yetkili servis periyodik bakım talimatına uyulmamış. Ağır bakım şartlarına uymak zorunda değilsiniz ancak kardeşinizin agresif ve yoğun sürüşler yaptığını belirtmiştiniz.

Şikayet var com da bir tane kayış koparan Civic var ve henüz 1000km olmadan kayış kopartmış sebebi ise orada anlatıldığı üzere araç daha yeniyken aracın altını vurmuşlar ve şanzıman yağı boşalmış çekici ile servise götürüp şanzıman yağ karteri değiştirilip dökülüp akan yağı doldurulmuş, ve sonrasında kayış kırmış

Linki aşağıya ekliyorum, yağ kaçıran şanzıman ile 15-20 metre gittim diyor ancak bana kalırsa en az bir 5-10km gidilmiş.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Muhtemelen sadece parça tek satılmadığı için değiştirilmek istenmiyor yoksa mekanik olarak değişime engel bir durum yok.
Corolla'nın CVTlerinde 200bin km.de bir kayış değişiminin tavsiye edildiğinden bahsediliyordu ama kullanım kitapçığında bu bilgiye rastlamadım.
Sanırım kopan zincir diğer bölgelerde çizip hasar veriyor yeni zincir takılsa da kısa sürede sorun çıkarma ihtimali olabilir.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Bakımını zamanında yapın yeter cokda fazla abartmayın Honda sonucta piyasasında altında dandık bır şanzıman kullanmaz .

Dikkat ve bakım istiyen bir şanzıman .

Ama biz Honda kullanıcıları hard yani insan gibi kullanmaya alısık olmadıgımız için hemen yadırgıyoruz bu arızaları neden derseniz eskı hondalar bu baskıyı kaldırıyordu ,arkadaşlar bu şanzımanı eskı hondalar gibi hard deıl easy kullanacağız bu kadar basit.


BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
C segment araçların ilk alıcıda kalma süresini ortalama 5-6 yıl düşünürsek;
FC5 üzerinden
Bu araçların satın alma fiyatı 2017-2018-2019 için ortalama 140-150 bin TL, 2020 için Ağustos öncesi için ortalama 170-220 bin TL
Şuan bir FC5 modeli (2017-2020 tüm modeller) ortalama olarak 230 bin TL ki 2018 modelini burada 250 bin üstü satan çok kişi mevcut
Garanti süresince (6 yıl) yıllık bakım ortalama 2500 TL'den 15.000 TL, yılda 20 bin km üstü yapan araçlar için 30 bin TL
Evet Honda bakım maliyetleri pahalı doğru ancak bunların hepsi alım sırasında biliniyor. Kimsede zorla kafamıza silah dayayarak bu araçları aldırmıyor.
Şahsen aracımı 200 bin TL ye aldım (2020 eco elegance). Ülke şartlarında aracımın hiç bir zaman aldığım fiyatın altına düşmeyeceği de kesin.
Niye yılda bin veya iki bin TL az verip servis bakımını garanti kapsamı dışına çıkaracak faaliyetler içerisine gireyim.
Lafın kısası ortalama 230-250 bin TL'lik bir araca bilip (tüm araç ve modeller için geçerli) yılda 1000-2000 bin TL daha az servis ücreti ödeme riskine girmek..
Şahsi görüşüm oldukça saçma
FC5 için algı şu olmalı. Bakımını zamanında ve yerinde yaptır, aracı limitleri içinde kullan
Bunun dışında şanzıman arıza riski tüm araç ve modellerde bir olası bir gerçek..
Babamda ankilozan spondilit rahatsızlığı var emekli deniz astsubayı ve Renault Oyak birçok indirim ve güzellik yapmasına rağmen alçak ve ufak arabaya binerken rahatsızlığı yüzünden omuriliği esnemediği için inip binmesi daha kolay oluyor diye Hyundai nin Tucson modelini aldı çift kavrama otomatik şanzımanlı önden çekerli ve dizel, ben ona da dizel otomatik Civic önermiştim.

İki hafta kadar önce İstanbul Kartal da Mar oto adındaki satın aldığımız yetkili serviste ilk 15000km 12 ay bakımı vardı ve C-Suv segmenti olan bu aracın bakımına sadece motor yağı, yağ filtresi, hava ve polen filtresi değiştirilmesi ile 1730 lira para ödedik, şanzıman yağı falan değiştirilmedi, üstüne üstlük bu markanın yağı kendine özel falan değil piyasadan Mobil Shell Total ne uyumlu ne varsa serviste varilden dolduruluyor garanti Honda daki gibi limitli ve 7 yıl, şahsen bakım fiyatını görünce şaşırdık ama ihtiyaçlar doğrultusunda şikayetçi olamadık.

Mutluhan Honda da Gökhan bey ile 24 ay 20000km bakımında kendi aracımı götürdüğümde muhabbet etmiştik bu şanzıman yağı fiyatı acaba neden böyledir diye sorduğumda Gökhan bey bana bende de Toyota var bende 20000km bakımına 2000 lira verdim dedi. Sene 2019 varın gerisini siz düşünün.

sıfır araçlarda çok ucuza bakım Fiat modellerinde var. mesela Egea nın bakımı çok ucuz 12 aylık bakımı en fazla 800-900 lira kadar tutuyor serviste, Egea modeli bir Honda kullanıcısı tarafından tercih edilir mi? inanamıyorum öyle birşey olabileceğine ama imkansız da değil, lakin Fiat markasının arıza potansiyeli Honda ya göre çok daha fazladır ve arızaları basit şeyler değildir yolda hareket halinde motor takozları kopup motoru düşen Egea var ancak şu var Fiat ta bir problem çıkarsa Honda dan daha ucuz maliyetle halledilebiliyor.

ben şahsen 6-7 sene sonra satmak değilde bendeki Hatchback Civic e 15-20 sene binmeyi ve tadını çıkarmayı kafada tasarlayan birisiyim, zannetmiyorum böyle bir otomobilin benzerinin bu fiyata üretilip böyle kolay ulaşılabilir olmasını değiştirmek istesem alternatifim yok gibi. Zaten evham yapıyorsam da o yüzdendir. Tek temennim zamanla yedek parça ve onarım imkanlarının iyileşme yönünde olması beklentisi, onu da bekleyip göreceğim. Yedek parça zamanla ucuzlar mı? CVT kayışı ileride acaba tek olarak satılır mı? ön farın fiyatı zamanla ucuzlar mı? gibi.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Babamda ankilozan spondilit rahatsızlığı var emekli deniz astsubayı ve Renault Oyak birçok indirim ve güzellik yapmasına rağmen alçak ve ufak arabaya binerken rahatsızlığı yüzünden omuriliği esnemediği için inip binmesi daha kolay oluyor diye Hyundai nin Tucson modelini aldı çift kavrama otomatik şanzımanlı önden çekerli ve dizel, ben ona da dizel otomatik Civic önermiştim.

İki hafta kadar önce İstanbul Kartal da Mar oto adındaki satın aldığımız yetkili serviste ilk 15000km 12 ay bakımı vardı ve C-Suv segmenti olan bu aracın bakımına sadece motor yağı, yağ filtresi, hava ve polen filtresi değiştirilmesi ile 1730 lira para ödedik, şanzıman yağı falan değiştirilmedi, üstüne üstlük bu markanın yağı kendine özel falan değil piyasadan Mobil Shell Total ne uyumlu ne varsa serviste varilden dolduruluyor garanti Honda daki gibi limitli ve 7 yıl, şahsen bakım fiyatını görünce şaşırdık ama ihtiyaçlar doğrultusunda şikayetçi olamadık.

Mutluhan Honda da Gökhan bey ile 24 ay 20000km bakımında kendi aracımı götürdüğümde muhabbet etmiştik bu şanzıman yağı fiyatı acaba neden böyledir diye sorduğumda Gökhan bey bana bende de Toyota var bende 20000km bakımına 2000 lira verdim dedi. Sene 2019 varın gerisini siz düşünün.

sıfır araçlarda çok ucuza bakım Fiat modellerinde var. mesela Egea nın bakımı çok ucuz 12 aylık bakımı en fazla 800-900 lira kadar tutuyor serviste, Egea modeli bir Honda kullanıcısı tarafından tercih edilir mi? inanamıyorum öyle birşey olabileceğine ama imkansız da değil, lakin Fiat markasının arıza potansiyeli Honda ya göre çok daha fazladır ve arızaları basit şeyler değildir yolda hareket halinde motor takozları kopup motoru düşen Egea var ancak şu var Fiat ta bir problem çıkarsa Honda dan daha ucuz maliyetle halledilebiliyor.

ben şahsen 6-7 sene sonra satmak değilde bendeki Hatchback Civic e 15-20 sene binmeyi ve tadını çıkarmayı kafada tasarlayan birisiyim, zannetmiyorum böyle bir otomobilin benzerinin bu fiyata üretilip böyle kolay ulaşılabilir olmasını değiştirmek istesem alternatifim yok gibi. Zaten evham yapıyorsam da o yüzdendir. Tek temennim zamanla yedek parça ve onarım imkanlarının iyileşme yönünde olması beklentisi, onu da bekleyip göreceğim. Yedek parça zamanla ucuzlar mı? CVT kayışı ileride acaba tek olarak satılır mı? ön farın fiyatı zamanla ucuzlar mı? gibi.
Hocam Türkiyede evet ağır bakım şartları uygulanıyor yağ bakımı 20 bin değil 10 binde bir ancak sanziman konusunda yanılıyorsunuz sanziman ağır bakım olduğu halde 24 ay veya 40bin km dir. Hangisi önce dolarsa benim ilk bakım üretim tarihinden itibaren 2 seneye yaklaştığı için 10 binde sanziman yağını da değiştirdim ancak senede 20 bin yapan birisi yine 2 senede 40 bin km de değiştirmeli.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,940
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Yetkili servis bakımlı diyorsunuz ancak kardeşiniz sert kullanmasına rağmen dikkat edilirse 24 aylık periyotu belirtmemişsiniz ve 20000km de değilde 40000km de şanzıman yağı değiştirdiğinizi ilk mesajlarınızda yazmışsınız bu durumda Türkiye de ağır bakım şartları uygulanır içeriğine göre olan yetkili servis periyodik bakım talimatına uyulmamış. Ağır bakım şartlarına uymak zorunda değilsiniz ancak kardeşinizin agresif ve yoğun sürüşler yaptığını belirtmiştiniz.

Şikayet var com da bir tane kayış koparan Civic var ve henüz 1000km olmadan kayış kopartmış sebebi ise orada anlatıldığı üzere araç daha yeniyken aracın altını vurmuşlar ve şanzıman yağı boşalmış çekici ile servise götürüp şanzıman yağ karteri değiştirilip dökülüp akan yağı doldurulmuş, ve sonrasında kayış kırmış

Linki aşağıya ekliyorum, yağ kaçıran şanzıman ile 15-20 metre gittim diyor ancak bana kalırsa en az bir 5-10km gidilmiş.
Şanzıman yetkili servis bakımlı. Rutin olarak yağı 2 senede 2 defa değişti 40bin km'de bir. 40bin km'de bir değişim periyodu ağır koşullar için değil mi ? Bu araçla römork çekilmedi, şehirde kullanıldı. Dağa çıkılmadı, neblim bir şeyler taşınmadı. Pistte yarış yapılmadı, yazılım atılıp gazlanmadı. Standart 1 kişi bindi, sürdü İstanbul'da. 40bin'de bir de yetkili serviste şanzıman yağı değişti, gerekli olduğunda da subap ayarı yapıldı, bujileri yine yetkili serviste değişti ki şanzıman ile alakası olan şey şanzıman bakımıdır servis açısından. 20bin km'de değişecek bir durum görülemiyor.
 

memspe

0
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
384
Tepki puanı
669
Konum
Mersin
Aracınız
Civic FC5 2018
@Onurf5'e kesinlikle katılıyorum. Aşağıdaki tipik bir FC5'in yıllık kullanım maliyetlerini çıkarttım. Bakımın payı arabanın maliyetinin %1'i civarında. Evet, kesinlikle katılıyorum: servisler çok pahalı ama bence riske girmeye de hiç gerek yok.

civic.png
 
Katılım
21 Eki 2019
Mesajlar
432
Tepki puanı
624
Konum
Nevşehir
Aracınız
Civic FC5 2019
Yetkili servis bakımlı diyorsunuz ancak kardeşiniz sert kullanmasına rağmen dikkat edilirse 24 aylık periyotu belirtmemişsiniz ve 20000km de değilde 40000km de şanzıman yağı değiştirdiğinizi ilk mesajlarınızda yazmışsınız bu durumda Türkiye de ağır bakım şartları uygulanır içeriğine göre olan yetkili servis periyodik bakım talimatına uyulmamış. Ağır bakım şartlarına uymak zorunda değilsiniz ancak kardeşinizin agresif ve yoğun sürüşler yaptığını belirtmiştiniz.

Şikayet var com da bir tane kayış koparan Civic var ve henüz 1000km olmadan kayış kopartmış sebebi ise orada anlatıldığı üzere araç daha yeniyken aracın altını vurmuşlar ve şanzıman yağı boşalmış çekici ile servise götürüp şanzıman yağ karteri değiştirilip dökülüp akan yağı doldurulmuş, ve sonrasında kayış kırmış

Linki aşağıya ekliyorum, yağ kaçıran şanzıman ile 15-20 metre gittim diyor ancak bana kalırsa en az bir 5-10km gidilmiş.
Burdaki vatandaşın yapacağı çok basit aslında. Kaskoya başvuracak. Servisten kaza sebebi ile şanzıman arızası olduğuna dair raporu ekspere teslim edecek ki gerçekten de kaza sonucu olmuş görünüyor, aldatmaca yok. Büyük ihtimal perte çıkarırlar aracı. Eğer kaskosunda da 0 araç ile değişim opsiyonu var ise kaskodan 0 araç alır.
Muhtemel kaza esnasında şanzımanda gözle görünmeyende olsa çatlak v.s oluşmuştur.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Burdaki vatandaşın yapacağı çok basit aslında. Kaskoya başvuracak. Servisten kaza sebebi ile şanzıman arızası olduğuna dair raporu ekspere teslim edecek ki gerçekten de kaza sonucu olmuş görünüyor, aldatmaca yok. Büyük ihtimal perte çıkarırlar aracı. Eğer kaskosunda da 0 araç ile değişim opsiyonu var ise kaskodan 0 araç alır.
Muhtemel kaza esnasında şanzımanda gözle görünmeyende olsa çatlak v.s oluşmuştur.
doğru, kasko varsa mekanik çalışan aksam hasarlarını da pek ala karşılıyor, kötü bir senaryo var yalnız, gördüğüm bazı şikayetlerde kasko firmasının kırılan şanzıman kovanını kaynak yaparak onarılması gibi şeylerin kullanıcıya teklif edildiği gibi durumlarda var, o kötü olurdu, şanzımanı komple değiştirse iyi olacak, ama anlatamıyorsunuz kovan kırılmış kaynak yapıldı diyelim darbe yiyen şanzıman yarın öbür gün kayış kopartabilir deseniz de eksper size kayış koparsa o zaman tekrar bakarız tarzında olabiliyor, kayış bir sonraki sefere kazada değil normal yolda giderken koparsa kasko o zaman ne halin varsa gör beni alakadar etmiyor diyerek kenara çekiliveriyor. Mahkemeye veriyorsunuz en az 3 sene arabasız kalıyorsunuz. Neticelenene kadar.

tabi kasko kazada hasar gören aks, şanzıman, radyatör, motor gibi mekanik parçayı karşılar karşılamasına, eksperler fena, eksperler artık taşeron gibi çalışıyorlar, servislere geliyorlar bakıyorlar şunu yapın şunu yapmayın misali, kapı sacı yarım metre boydan boya eğilmiş 10 santimetre içeri göçmüş mesela, ben olsam şahsen uzun süre bineceğim araçta böyle bir şeye sac düzeltme istemem kapı sacı değiştirilsin isterim kasko eksperi geliyor bu sac değiştirilemez onarılsın boyansın üzerinde yarım kilo macunla boyalı yamalı ne zaman alttan boyanın çatlayacağı belli olmaksızın tamir edin yollayın gitsin diyebiliyor.
 
Geri
Üst