Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Sony XM-N1004 Anfi, Alpine SPG-17C serisi hoparlörler, SWE-815 aktif subwoofer
Yalıtım için önceki sayfalarda paylaştığım bitümlü malzemeyi kullandım. Her kapıya bir rulo (60x100 cm) yetti. Uygulama öncesi ve sonrası ile ilgili kapılarda tokluk hissi gayet tatminkar. Deneme için önceden taktığım koaksiyel hoparlörler sadece 50 Watt akustik (15-18 Watt RMS elektrik) gücündeki teyp çıkışına bağlıyken "rattle" zırıldıyordu. Şimdi 70 Watt RMS (250 Watt akustik) güçteki anfiye bağlıyken bile tertemiz.
Atölyedekiler ilk defa böyle uygulama yapmışlar. Sonuçtan çok memnunlar. Sadece çok zaman alması endişeye sebep oluyor. Zira ben sabahtan akşama 10 saat oradaydım. Benden başka böyle bir taleple gelen de olmamış zaten. Arada bir Dacia Duster geldi mesela, iki-üç saatte hem anfi hem hoparlör, hem bass montajı (Infinity set) yapılıp adam gayet memnun halde gönderildi. Gün boyunca gelen Tofaş kuşlarını saymama gerek yok herhalde. []
[MENTION=196]Mesudum[/MENTION] Hocam hayırlı olsun, süper gözüküyor, videoyu bekliyoruz
Fotoğraflar çok küçük olmuş, istersen tek tek yükleyebilirsin sistem otomatik boyutunu küçülterek upload edecektir görüntü daha kalite olacak
Üç vidalı montajı yeni tizlere uydurmak mümkün olmadı. Eski hoparlörleri plastik çerçeveleri ile birlikte çıkardık. Çıkma hoparlörlerden yeni tweeterlar için ön kafes yapmayı denedik ama içimiz sinmedi. Biz de Alpine set içinden gelen yuvarlak çerçeveleri kombine edip silikon ile montajını yaptık.
Oldukça güzel ve sağlam oldu.
Ses açısından bakınca, arabada eskiden de tiz vardı ama şimdi açıkça belli oluyor. Tabi bunun için cross-over filtrelerde tweeter ayarını 0dB seçtik ve sinyalin zayıflamadan tam güçte iletilmesini sağladık. Diğer konum olan -3dB seçilseydi güç açısından yarım seviye verilmiş olacaktı. Yüksek seslerde uzun süre dinleyince bazen olabilen yanmanın önüne geçilebilirdi. Ben bangır bangır dinlemeyeceğim için zayıflatmaya gerek görmedim.
Navitech çıkışından Aux kablolarla sinyal aldık. Böylece sesin bozulmamış, filtrelenmemiş saf halini anfilere iletebildik.
Sol tarafta Yeşil Subwoofer, Kırmızı sağ ön ve arka, Beyaz sol ön ve arka çıkışlarını kullandık. Sarı çıkışlar koltuk kafalıkları arkası monitörler için.
Bir de not ekleyeyim: Montaj esnasında bu ara kabloyu evde unuttuğumu gördüm. Eve gidip getirmek için de zaman yok. Dükkandaki Xetec setlerden bir tanesini açtık. Kablo bire bir aynı ve onu kullandık. Daha sonra ben kendi ara kablomu götürüp iade ettim.
Çin malı "Generic" ürün almanın bir de böyle faydası olduğunu görmüş olduk .muha.
Anfiyi takmadan önce kafamda bagaja kadar çekmemek niyeti vardı. Ölçtük, yolcu koltuğu altına tam oturdu.
Navitech arkasına orijinal fabrikasyon hoparlörlerin kabloları geliyor ve soketlerle bağlanıyordu. Biz de bu altyapıyı kullanarak ilave tesisat yükünden kurtulduk. Kenarlardan çekilen anfi ve kontak kabloları ile diğer kenardan çekilen yalıtımlı ve ekranlı Aux sinyal kabloları TOS girişlere, aynı kenardan çekilen hoparlör çıkış kabloları da mevcut hoparlör kablolarına bağlanacak Crossover filtrelere taşındı.
İşte o kablo salatasını nasıl küçültüp göğsün içine gömdüler, o zaman iyi ki eli yatkın ve tecrübeli ustalarla çalışmanın doğru karar olduğunu gördüm.
Tabi bütün bunların öncesinde yarım günümüzü alan yalıtım işi. Ama kesinlikle değiyor. Yükselen güce karşılık artan tokluk ve kesilen zırıltı olmasa neredeyse "değmez" derdim.
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.