Mesudum
0
Ses kalitesi!
Bir Tofaş ile yarışamaz!
[]
Sadece sese değil, komple kaliteye bakmak istiyorum. Benimle birlikte yaptıran diğer müşteriler yüksek sese sevinirken arabadan gelen zırıltıya, gümbürtüye, kafa ütülemelere hemen dikkat çekiyorlar. Ustalar da ben oradayken anında "Şurada Honda'cı abi var, ona bir danış istersen" diyorlar. Gelip incelemek istiyorlar ama bütün işlemler döşemelerin altında kaldığı için kimse bir şey anlayamıyor tabii. Eldeki tek şey, sonuç oluyor. Ustalar facebook hesaplarında bu çalışmayı paylaşmışlar. Anlayanlar "araba elinde kalır" şeklindeki yorumlarını mecburen düzenlemişler.
Ses kısmına gelirsek: Bir Tofaş'ın kulak yırtan tizleri veya uğultuya yol açıp saçları uçuşturan gücü yok. Zaten tercihim de o yönde. Bu haliyle bile 50 kademelik volume seviyesinde şimdilik yüksek ses beklentisinde 20-25, testlerde 30-40 seviyesinin üzerine çıkmadım. Gerek de kalmıyor. Sadece kapasite testi için atölyedeyken 50 denedik ve hemen kıstık. Bass ayarım Navitech ünitedeki Ekolayzer detaylarından +24 seviyesine ayarlı ve şiddetini subwoofer kumandasından manuel yapıyorum. Dışarıya kaçaklar konusunda, mesela benzinciye gittiğimde dinliyorum, dışarıya tatlı bir bass yankısı geliyor ama kesinlikle kimsenin fark edeceği bir ses değil. Bütün sesler arabanın içinde kalıyor.
Güç de önemli ama asıl önemli olan şey netlik ve Navitech hoparlör çıkışı yerine Aux çıkışlarının anfiye girilmiş olması çok çok fark ediyor. Berrak. Frekans bandı geniş. Düşük bass frekansları da duyuluyor, yüksek tizler de. Test track denemeleri ile durumu netleştirdim.
Tesisatçıların bazıları kolaya kaçarak sadece ön çıkışları anfiye dağıtırlar ve sağ ön/arka aynı sol ön/arka aynın sesi verir. Ben her çıkışı ayrı ayrı çektirdim ve stereo girişle gerçek 4 kanal sesim var. Ne işe yarıyor? Navitech ünite ile ön/arka fade işlemi de mümkün oluyor (sol/sağ balance değil, ön/arka) ve oğlum uyumaya başlayacağı zaman arka sesleri kısabiliyorum.
Bir Tofaş ile yarışamaz!
[]
Sadece sese değil, komple kaliteye bakmak istiyorum. Benimle birlikte yaptıran diğer müşteriler yüksek sese sevinirken arabadan gelen zırıltıya, gümbürtüye, kafa ütülemelere hemen dikkat çekiyorlar. Ustalar da ben oradayken anında "Şurada Honda'cı abi var, ona bir danış istersen" diyorlar. Gelip incelemek istiyorlar ama bütün işlemler döşemelerin altında kaldığı için kimse bir şey anlayamıyor tabii. Eldeki tek şey, sonuç oluyor. Ustalar facebook hesaplarında bu çalışmayı paylaşmışlar. Anlayanlar "araba elinde kalır" şeklindeki yorumlarını mecburen düzenlemişler.
Ses kısmına gelirsek: Bir Tofaş'ın kulak yırtan tizleri veya uğultuya yol açıp saçları uçuşturan gücü yok. Zaten tercihim de o yönde. Bu haliyle bile 50 kademelik volume seviyesinde şimdilik yüksek ses beklentisinde 20-25, testlerde 30-40 seviyesinin üzerine çıkmadım. Gerek de kalmıyor. Sadece kapasite testi için atölyedeyken 50 denedik ve hemen kıstık. Bass ayarım Navitech ünitedeki Ekolayzer detaylarından +24 seviyesine ayarlı ve şiddetini subwoofer kumandasından manuel yapıyorum. Dışarıya kaçaklar konusunda, mesela benzinciye gittiğimde dinliyorum, dışarıya tatlı bir bass yankısı geliyor ama kesinlikle kimsenin fark edeceği bir ses değil. Bütün sesler arabanın içinde kalıyor.
Güç de önemli ama asıl önemli olan şey netlik ve Navitech hoparlör çıkışı yerine Aux çıkışlarının anfiye girilmiş olması çok çok fark ediyor. Berrak. Frekans bandı geniş. Düşük bass frekansları da duyuluyor, yüksek tizler de. Test track denemeleri ile durumu netleştirdim.
Tesisatçıların bazıları kolaya kaçarak sadece ön çıkışları anfiye dağıtırlar ve sağ ön/arka aynı sol ön/arka aynın sesi verir. Ben her çıkışı ayrı ayrı çektirdim ve stereo girişle gerçek 4 kanal sesim var. Ne işe yarıyor? Navitech ünite ile ön/arka fade işlemi de mümkün oluyor (sol/sağ balance değil, ön/arka) ve oğlum uyumaya başlayacağı zaman arka sesleri kısabiliyorum.
Son düzenleme: