Stop etme sorunu

Katılım
10 Eki 2018
Mesajlar
43
Tepki puanı
22
Konum
Kahramanmaraş
Merhabalar.
2011 fd6 LPG'li otomatik aracım var. Işıklarda bazen rolanti düşüyor ve stop ediyor. LPG ayarı yapıldı, boğaz kelebeği temizlendi, bujiler değişti ama sorun hala devam ediyor. Benzinde sıkıntı yok. Fikirlerinize ihtiyacım var.

LG-K430 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Aynı soruna benziyor. Hatta aynı sorun diyebilirim. Benimki subap ayarından sonra düzeldi. O ayarı yapacak iyi bir usta bulman şart.

LG-K430 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Benden önceki sahibinin götürdüğü usta var oraya götürüyorum. Ama usta hondaya özel bir usta değil. Asıl Renault ustasıymış. Diğer işçilikleri güzel. Arabanın bütün yapilan islemlerini.kayit altında tutuyor. Özverili çalışıyor. Subap ayarı biraz ince bir iş sanırım. O yüzden hassas olmak lazım.

Ustayla konuştum şimdi, üst kapak sökülecek dedi. Sabah bırakırsin aksam alirsin dedi. Bu kadar sürüyor mu bu işlem?

200₺-250₺ fiyatı olur dedi. Conta da değişecekmis bu arada.
 
Katılım
10 Eki 2018
Mesajlar
43
Tepki puanı
22
Konum
Kahramanmaraş
Benden önceki sahibinin götürdüğü usta var oraya götürüyorum. Ama usta hondaya özel bir usta değil. Asıl Renault ustasıymış. Diğer işçilikleri güzel. Arabanın bütün yapilan islemlerini.kayit altında tutuyor. Özverili çalışıyor. Subap ayarı biraz ince bir iş sanırım. O yüzden hassas olmak lazım.

Ustayla konuştum şimdi, üst kapak sökülecek dedi. Sabah bırakırsin aksam alirsin dedi. Bu kadar sürüyor mu bu işlem?

200₺-250₺ fiyatı olur dedi. Conta da değişecekmis bu arada.
Benim conta değişti. Ustam servisten ayrılma honda ustasıydı. Contaya bakarız gerek görürse değiştiririz demişti. Kapağı açınca mutlaka değişmesi gerektiğini söyledi. Hepsine toplam 250 Tl verdim.

Beklememek için aracı akşam işim bitince ustama bıraktım (Ustama güvenim sonsuz). Sabah teslim aldım.

Aracınız tam soğuk olursa bir iki saat içinde biter.

LG-K430 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
249
Tepki puanı
225
Konum
ankara
Ad Soyad
Erkan Can KÖSE
Yaş
29
Aracınız
Civic FE1 2022
Teşekkür ederim hocam. Ankara'dayım. Bu iş icin daha önce tecrübe eden var mı Ankara'da usta olarak?
Hondaci Kadir ustaya gidebilirsiniz. 10 yıldır 3 Honda aracımız için de her zaman oraya giderim . İsmimi verirseniz yardımcı olur.

VIA_A3_Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
249
Tepki puanı
225
Konum
ankara
Ad Soyad
Erkan Can KÖSE
Yaş
29
Aracınız
Civic FE1 2022
Teşekkür ederim hocam. Ankara'dayım. Bu iş icin daha önce tecrübe eden var mı Ankara'da usta olarak?
Hondaci Kadir ustaya gidebilirsiniz. 10 yıldır 3 Honda aracımız için de her zaman oraya giderim . İsmimi verirseniz yardımcı olur.

VIA_A3_Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Benden önceki sahibinin götürdüğü usta var oraya götürüyorum. Ama usta hondaya özel bir usta değil. Asıl Renault ustasıymış. Diğer işçilikleri güzel. Arabanın bütün yapilan islemlerini.kayit altında tutuyor. Özverili çalışıyor. Subap ayarı biraz ince bir iş sanırım. O yüzden hassas olmak lazım.

Ustayla konuştum şimdi, üst kapak sökülecek dedi. Sabah bırakırsin aksam alirsin dedi. Bu kadar sürüyor mu bu işlem?

200₺-250₺ fiyatı olur dedi. Conta da değişecekmis bu arada.
Ankara'daki Honda özel servislerinin sürekli yaptıkları için belkide en iyi yaptıkları iş budur, bence ustalığına güvendiğiniz ve kafanızın yattığı birine ayar yaptırmak en mantıklısı (y)
Linkteki gönderdiğim videoyu mutlaka izleyin, üst kapaktan kastı motor üst kapağı değil, en üstteki koruma kapağı sökülüyor, kompleks bir işlem değil.
Conta uzun süre değişmedi ise değişmesi gerekiyor, contayı yapıştırırkende özel conta krem-silikon tarzı bir madde ile sabitliyorlar.

İşlem süresinin uzun olması aslında tamamen motorun soğuması ile alakalı.
Subap ayarı yapılırken motorun soğuk olması gereklidir (sıcak motorda zaten çalışılamaz :) ), eğer beklemek istemiyorsanız en rahatı aracı geceden bırakıp bir sonraki gün sabahtan subap ayarının yapılmasıdır, ama tamirhaneler gece bir sorun olduğunda sorumluluk almak istemedikleri için buna yanaşmazlar.
Siz sabahtan arabayı bırakacaksınız, motor akşama kadar vantilatör altında soğuyacak, sonrasında ayar için yarım saatlik bir işlemi var.
Bence bırakacağınız ustaya mutlaka emme ve egzos subaplarının kaç sentile ayarlanacağını sorun, bazı ustalar LPGde çabuk sıkılaşmasın diye emmeye 0,25, egzosa 0,30 ayar yapıyorlar, sakın bunu yaptırmayın, motor traktör gibi çalışmaya başlıyor.
Motorun en rahat çalıştığı emme subapları için 0,2 ; egzos için 0,25 sente boşluğudur, ustanızın bunu bilip bilmediğini mutlaka sorun, farklı ayar yapacaksa da bu ayarı yaptırmasını isteyin.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Ankara'daki Honda özel servislerinin sürekli yaptıkları için belkide en iyi yaptıkları iş budur, bence ustalığına güvendiğiniz ve kafanızın yattığı birine ayar yaptırmak en mantıklısı (y)
Linkteki gönderdiğim videoyu mutlaka izleyin, üst kapaktan kastı motor üst kapağı değil, en üstteki koruma kapağı sökülüyor, kompleks bir işlem değil.
Conta uzun süre değişmedi ise değişmesi gerekiyor, contayı yapıştırırkende özel conta krem-silikon tarzı bir madde ile sabitliyorlar.

İşlem süresinin uzun olması aslında tamamen motorun soğuması ile alakalı.
Subap ayarı yapılırken motorun soğuk olması gereklidir (sıcak motorda zaten çalışılamaz :) ), eğer beklemek istemiyorsanız en rahatı aracı geceden bırakıp bir sonraki gün sabahtan subap ayarının yapılmasıdır, ama tamirhaneler gece bir sorun olduğunda sorumluluk almak istemedikleri için buna yanaşmazlar.
Siz sabahtan arabayı bırakacaksınız, motor akşama kadar vantilatör altında soğuyacak, sonrasında ayar için yarım saatlik bir işlemi var.
Bence bırakacağınız ustaya mutlaka emme ve egzos subaplarının kaç sentile ayarlanacağını sorun, bazı ustalar LPGde çabuk sıkılaşmasın diye emmeye 0,25, egzosa 0,30 ayar yapıyorlar, sakın bunu yaptırmayın, motor traktör gibi çalışmaya başlıyor.
Motorun en rahat çalıştığı emme subapları için 0,2 ; egzos için 0,25 sente boşluğudur, ustanızın bunu bilip bilmediğini mutlaka sorun, farklı ayar yapacaksa da bu ayarı yaptırmasını isteyin.
Hocam kitap gibi bilgi paylaşımı olmuş. Sağolasın. Bu değerleri soracağım muhakkak. Ustama güveniyorum fakat hondaci olmaması bende bir nebze soru işareti bırakıyor.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam kitap gibi bilgi paylaşımı olmuş. Sağolasın. Bu değerleri soracağım muhakkak. Ustama güveniyorum fakat hondaci olmaması bende bir nebze soru işareti bırakıyor.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Aslında eski bir usta ise sorun olmaz, 90ların arabalarında da subap ayarı vardı :)
Daha önceden birkaç kere ayar yapmış bir usta için zor olacağını sanmıyorum, yeterki sentil değerlerine dikkat etsin, ancak ayarda ustanın beceriside önemli, sentilin tatlı sert çok zorlanmadan ama kolayda geçmeyecek şekilde boşluğun ayarlanması gerekiyor. Düzgün yapılmayan subap ayarı zamanla bela olabiliyor çünkü :(
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Ankara'daki Honda özel servislerinin sürekli yaptıkları için belkide en iyi yaptıkları iş budur, bence ustalığına güvendiğiniz ve kafanızın yattığı birine ayar yaptırmak en mantıklısı (y)
Linkteki gönderdiğim videoyu mutlaka izleyin, üst kapaktan kastı motor üst kapağı değil, en üstteki koruma kapağı sökülüyor, kompleks bir işlem değil.
Conta uzun süre değişmedi ise değişmesi gerekiyor, contayı yapıştırırkende özel conta krem-silikon tarzı bir madde ile sabitliyorlar.

İşlem süresinin uzun olması aslında tamamen motorun soğuması ile alakalı.
Subap ayarı yapılırken motorun soğuk olması gereklidir (sıcak motorda zaten çalışılamaz :) ), eğer beklemek istemiyorsanız en rahatı aracı geceden bırakıp bir sonraki gün sabahtan subap ayarının yapılmasıdır, ama tamirhaneler gece bir sorun olduğunda sorumluluk almak istemedikleri için buna yanaşmazlar.
Siz sabahtan arabayı bırakacaksınız, motor akşama kadar vantilatör altında soğuyacak, sonrasında ayar için yarım saatlik bir işlemi var.
Bence bırakacağınız ustaya mutlaka emme ve egzos subaplarının kaç sentile ayarlanacağını sorun, bazı ustalar LPGde çabuk sıkılaşmasın diye emmeye 0,25, egzosa 0,30 ayar yapıyorlar, sakın bunu yaptırmayın, motor traktör gibi çalışmaya başlıyor.
Motorun en rahat çalıştığı emme subapları için 0,2 ; egzos için 0,25 sente boşluğudur, ustanızın bunu bilip bilmediğini mutlaka sorun, farklı ayar yapacaksa da bu ayarı yaptırmasını isteyin.


Hocam aracı subap ayarı için bıraktım, 02 emme, 0ç25 egzos mesafesiyi söyledim ustaya. Bu mesafe bilgisi fabrika ayarı mıdır? Kitapçığa baktım ama bulamadım henüz.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Bir de subap ayarı sonrası herhangi başka bir ayar yapılması gerekir mi? Gaz ayarı falan?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam aracı subap ayarı için bıraktım, 02 emme, 0ç25 egzos mesafesiyi söyledim ustaya. Bu mesafe bilgisi fabrika ayarı mıdır? Kitapçığa baktım ama bulamadım henüz.
Yetkili servis ustaları da dahil Honda ustalarının belirttiği tavsiye edilen mesafeler bunlar.
Bu kalınlıktaki sente mesafesinde sentilin tatlı sert geçmesi gerekiyor.
 
Geri
Üst