Ankara'daki Honda özel servislerinin sürekli yaptıkları için belkide en iyi yaptıkları iş budur, bence ustalığına güvendiğiniz ve kafanızın yattığı birine ayar yaptırmak en mantıklısı
Linkteki gönderdiğim videoyu mutlaka izleyin, üst kapaktan kastı motor üst kapağı değil, en üstteki koruma kapağı sökülüyor, kompleks bir işlem değil.
Conta uzun süre değişmedi ise değişmesi gerekiyor, contayı yapıştırırkende özel conta krem-silikon tarzı bir madde ile sabitliyorlar.
İşlem süresinin uzun olması aslında tamamen motorun soğuması ile alakalı.
Subap ayarı yapılırken motorun soğuk olması gereklidir (sıcak motorda zaten çalışılamaz
), eğer beklemek istemiyorsanız en rahatı aracı geceden bırakıp bir sonraki gün sabahtan subap ayarının yapılmasıdır, ama tamirhaneler gece bir sorun olduğunda sorumluluk almak istemedikleri için buna yanaşmazlar.
Siz sabahtan arabayı bırakacaksınız, motor akşama kadar vantilatör altında soğuyacak, sonrasında ayar için yarım saatlik bir işlemi var.
Bence bırakacağınız ustaya mutlaka emme ve egzos subaplarının kaç sentile ayarlanacağını sorun, bazı ustalar LPGde çabuk sıkılaşmasın diye emmeye 0,25, egzosa 0,30 ayar yapıyorlar, sakın bunu yaptırmayın, motor traktör gibi çalışmaya başlıyor.
Motorun en rahat çalıştığı emme subapları için 0,2 ; egzos için 0,25 sente boşluğudur, ustanızın bunu bilip bilmediğini mutlaka sorun, farklı ayar yapacaksa da bu ayarı yaptırmasını isteyin.