Subab ayarı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Adem7878
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aracım fb7 2015. Geçen hafta genel bakım yaptırdım. Subap ayarı gerekli mi diye önceden servise uğradım. Usta , motorun sesine baktı. Herhangi bir işlem yapılması gerekmediğini söyledi. Araçta çekiş güçlüğü yada yakıtta artış da yok. Km olarak 50 bini geçti. LPG li araç 40 binde Subap ayarını kesin yaptırması gerekiyor gibi birşey yokmuş en azından onu öğrendim.


 
Kardes benim aracimi da ustalar dinleyip subap ayari gerek yok demislerdi.. fakat ayar yaptirdigimda subap sıkılasmasi oldugu goruldu. Zaten mesele subaplarin sıkısmasi.. gevşese sesten anlasilir da sıkılasma varsa maalesef ses dinleyerek anlasilmiyor.. Ilaveten brc yetkilisine durumu anlatmistim subap ayarina gerek yok usta dinledi diye, yetkili gulerek dedi ki: bizim ustalar cag atlamislar dinleyerek anlayabiliyorlarsa artik diye :)
 
Hangi usta yaptığı işlemin gereksiz yere yapıldığını söyler ki. Yapan kişi gerek yokmuş demez. Sıkıymış, ayara gelmeniz isabetli olmuş deyip alacağı paranın hayalini kurar. yalandan kim ölmüş. :)
 
Yine de 160 tl daha uyguna yaptirmisim :) saka bir yana 380 deseydi bi ihtimal servisi tercih edebilirdim..burdan sunu ogrendik: servislerden yuz yuze fiyat almak gerekiyormus..Tum forumdaslarima duyurulur...
Ben açıkçası piyasada çok fazla imitasyon ve 2.kalite parça bulunduğunu düşündüğüm için serviste yaptırdım. Artık piyasada orjinal parça diye parça satanların gerçekten orjinal parça olduğuna tecrübelerimle pek inanamıyorum maalesef.
 
Son düzenleme:
Aracım fb7 2015. Geçen hafta genel bakım yaptırdım. Subap ayarı gerekli mi diye önceden servise uğradım. Usta , motorun sesine baktı. Herhangi bir işlem yapılması gerekmediğini söyledi. Araçta çekiş güçlüğü yada yakıtta artış da yok. Km olarak 50 bini geçti. LPG li araç 40 binde Subap ayarını kesin yaptırması gerekiyor gibi birşey yokmuş en azından onu öğrendim.


Sıcak motorda subap ayarının gerekip gerekmediği dinleme ile pek anlaşılamaz, yani bir motoru dinletmek için götürdüğünüzde ister istemez motor belirli bir ısıya ulaşıyor ve subap ayarı sorunları genelde soğuk motorda belirgin hale gelir. Açıkçası subap ayarı bozulmaya başlamış ama ileri seviyede olmayan bir aracın sesinden ayarın bozukluğunun anlaşılacağını pek sanmıyorum.
Benim farklı araçlarla 100bin km.den fazla süre kullandığım ve bakımları ile uğraştığım R16 motorlardaki deneyimlerim bana, eğer araçta LPG mevcutsa 40bin km.de bir yapılacak subap ayarının olası rolanti-çekiş-yakıt sorunlarının oluşmaması ve motorun en verimli subap düzeninde çalışmaya devam etmesi için gereklidir.
Bazı kullanıcılar sakin bir kullanım ile bu süreyi uzatabilir yada agresif kullanımla bu süreyi kısaltabilir. Ancak zaten çok yüksek maliyetleri olmayan ve 40bin gibi geniş bir km. aralığında yapılması tavsiye edilen bir ayardan kaçınmak günümüzdeki araç ve yedek parça fiyatları gözönüne alındığında bence pek mantıklı değil.
Tabi her kullanıcının tercihi farklıdır ama ben subap ayarı yapılma süresinin uzatılmasını motor sağlığı ve verimliliği açısından doğru bulmuyorum.
 
Ben aracı yetkili servise verdim.Subap ayarı gerekli ise yapın dedim. O kadar araçla ilgilendiler herhalde anlarlardı ayar gerekli olsaydı. Ne olursa Subap ayarı için getireyim diye sordum hatta. Klasik olarak çekişte güçlük varsa, yakıt tüketimi artmışsa, durmaya yakın motorda tekleme yaparsa ( o kısmı tam hatırlayamadım buna benzer birşeydi ) getir dedi. Bu sıkıntıların da yok çok şükür. Ben de yaptırmadım. Bu arada aracı sakin kullanıyorum çocuk olduğundan. Belki bunun da etkisi olabilir tabi bilemiyorum.


 
Hangi usta yaptığı işlemin gereksiz yere yapıldığını söyler ki. Yapan kişi gerek yokmuş demez. Sıkıymış, ayara gelmeniz isabetli olmuş deyip alacağı paranın hayalini kurar. yalandan kim ölmüş. :)
Hakan abi dur icime gicik verme simdi :) masallah ayardan sonra ama sikuntu kalmadi (nazar degmesin) bir daha ki ayara sana getirecegim ?
 
@vanheru gel kardeşim ayıpsın yaparız birşeyler. :) senin arabayı uçururuz, kanatlandırırız turbo takarız, 3-5 subap daha ekleriz (vaatte sınır tanımayan sanayiciler gibi oldum) :p
 
Subap ayarı sonrası ne yakıtta ne çekişte fark olmadı benim. Usta çok sıkıydı subapların demişti. Fark olmamasının sebebi ustanın ayar yapamaması mı? Yoksa çekiş ve yakıt fark etti söylemleri afaki söylemler mi?
 
Ayardan sonra cekis ve yakitta ben de belirgin bir fark gormedim..sadece durmaya yakin stop ediyordu o duzeldi ki yaptirma amacim da buydu zaten..yakit ve cekis ayni yani olmasi gerektigi gibi.
 
Geri
Üst