Subap ayarı gereken araç nasıl çalışır

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Çetin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,537
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Ttaner A.s 215 km lik yolu kısa mesafeler şeklinde yapıyor iseniz çok yakması normal burada önemli olan kullanım güzergahınız. Yağ konusunda aracınız düz zeminde motor soğuk ve bir iki saat bekledikten kontrol etmeniz.
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
198
Yaş
54
ben 53000 km sonra ilk subap ayari yaptirdim. neden ihtiyac duydum peki? birincisi aracin yakit sarfiyatinda bir miktar artis vardi, ikincisi de cekisinin dustugunu hissetmeye baslamistim. servisteki usta ayar yaparken beni de cagirdi yanina. sente ile kendim baktim, subap boslugu neredeyse yok gibiydi.
ustanin tarifi, egzos ucuna avucunuzu dayayin, motorun stabil degil tabiri caiz ise oksurur gibi gaz cikardigini elinizle hissedersiniz dedi.
LPG yanarken benzine gore cok cok fazla isi urettigi icin subaplarda zamanlar uzama oluyormus. genelde araci devirli kullaniyorum ona ragmen 53 bin km yaptim. fakat 40 bin ideal gibi dusunuyorum.

eski aracim eco olmayan civicde ben de yanilmiyorsam 50 bin civarinda ilk subap ayarini yaptirdim. redline i cok kullanmama ragmen bayagi iyi dayandi subaplar diyebilirim.
nasil farkettim? birincisi arac sanki bir vites dusukmus gibi gitmeye basladi, ikincisi yakit sarfiyati cok fazla olmasa da artti. rolantideki devir dalgalanmasina hic dikkat etmedim fakat muhtelen onda da motor isindikdiktan sonra 800 devirde sabit durmama vardi.
yeni aracimda bu problemim cok sukur ki yok, fakat civic in yeri her zaman ayri:-)
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
297
Konum
İzmir
eski aracim eco olmayan civicde ben de yanilmiyorsam 50 bin civarinda ilk subap ayarini yaptirdim. redline i cok kullanmama ragmen bayagi iyi dayandi subaplar diyebilirim.
nasil farkettim? birincisi arac sanki bir vites dusukmus gibi gitmeye basladi, ikincisi yakit sarfiyati cok fazla olmasa da artti. rolantideki devir dalgalanmasina hic dikkat etmedim fakat muhtelen onda da motor isindikdiktan sonra 800 devirde sabit durmama vardi.
yeni aracimda bu problemim cok sukur ki yok, fakat civic in yeri her zaman ayri:-)

Ben sübap ayarının manuel olmasının bir sorun veya handikap değil aksine avantaj olduğunu düşünüyorum,sübaplarla ilgili sorun mu oldu ? Ayarlar belli yaptır ayarı kapat değişen bir parça yok şim, fincanlar vesayre silindir kapağı sökülmüyor , sadece sübap kapağı açılıyor mesela lpg de dahi sürekli yüksek devir kullansanız bir honda’nın sübaplarının zarar görme olasılığı çok düşük




vtec kicked in yo !!!
 
Katılım
4 Ara 2017
Mesajlar
162
Tepki puanı
103
Konum
Konya

arkadaşlar bir sorum olacak. yakında 50.bin bakımına gideceğim. araçta böyle bir ses kaydettim. sübap ayarı gerektirecek bir ses midir değil midir bilemedim. bu konuda tecrübeli olanların yardımına ihtiyacım var siz ne düşünüyorsunuz. araçta çekiş düşüklüğü yada fazla yakma gibi, titreme gibi bir problem hissetmedim. ancak motor sesinin değiştiğini hissettim sadece. önceden sanki bu kadar sesli çalışmıyordu.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010

arkadaşlar bir sorum olacak. yakında 50.bin bakımına gideceğim. araçta böyle bir ses kaydettim. sübap ayarı gerektirecek bir ses midir değil midir bilemedim. bu konuda tecrübeli olanların yardımına ihtiyacım var siz ne düşünüyorsunuz. araçta çekiş düşüklüğü yada fazla yakma gibi, titreme gibi bir problem hissetmedim. ancak motor sesinin değiştiğini hissettim sadece. önceden sanki bu kadar sesli çalışmıyordu.
Bu ses LPG kapalıyken çıkıyorsa kesin subap ayarı ihtiyacı var bence
 
S

Silinen üye 20336

Guest

arkadaşlar bir sorum olacak. yakında 50.bin bakımına gideceğim. araçta böyle bir ses kaydettim. sübap ayarı gerektirecek bir ses midir değil midir bilemedim. bu konuda tecrübeli olanların yardımına ihtiyacım var siz ne düşünüyorsunuz. araçta çekiş düşüklüğü yada fazla yakma gibi, titreme gibi bir problem hissetmedim. ancak motor sesinin değiştiğini hissettim sadece. önceden sanki bu kadar sesli çalışmıyordu.
Motor neredeyse dizel gibi çalışıyor...

NoFeaR Hocam’ın eklediği subap ayarı bozuk motor sesiyle ilgili bir video vardı. O sese benzettim... ?
Bulabilirsem konunun linkini yazayım.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Bu konunun başındaymış video☺️

 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu konunun başındaymış video☺

Bu video aslında Honda genelinde pek doğru değil hocam :)
Videodaki subaplar zamanla gevşer diyor ama Hondalarda tam tersi subap aralıkları daralır ve vuruntu halini almaya başlar (y)
Videonun başındaki seste bence ciddi subap arızası sesi, belki 200bin km. hiç ayar yaptırmadan kullanılırsa bu şekilde subap vurmaya başlar :)
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010

arkadaşlar bir sorum olacak. yakında 50.bin bakımına gideceğim. araçta böyle bir ses kaydettim. sübap ayarı gerektirecek bir ses midir değil midir bilemedim. bu konuda tecrübeli olanların yardımına ihtiyacım var siz ne düşünüyorsunuz. araçta çekiş düşüklüğü yada fazla yakma gibi, titreme gibi bir problem hissetmedim. ancak motor sesinin değiştiğini hissettim sadece. önceden sanki bu kadar sesli çalışmıyordu.
Sizden araç sadece benzinde çalışırkenki motor sesini kaydetmenizi rica ediyorum ;)
 
Geri
Üst