Tam otomatik mi yarı otomatik mi

Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,449
Çözümler
1
Tepki puanı
1,276
Aracınız
Youtube bir videoda cvt çalışma şeklini görmüştüm. Karşılıklı ortası kanallı iki bilya türü bir dönergeç ve ikisini birbirine bağlayan metalize kayış vardı. Ortası kanallı olandan biri daraldıkça diğeri genişliyor ve bu şekilde makara sistemi gibi tur oranları değişiyordu. Aslında basit çalışma mantığı sanırım bu.
Tork konvertöründen hiç bahsedilmemişti ama bu makara gücünün aracı hareket ettirecek tork veremeyeceğide aşikar ki komvertörden güç artırımı alınıyor demek ki.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
945
Konum
Aksaray
Aracınız
Sonuç olarak sistemin çalışma prensibi yağ basıncına dayalı ise bu tam otomatiktir. Değilse yarı otomatiktir.

SM-G800H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
47
Konum
İstanbul
Çift kavramali sanzimanlar tam otomatik değildir. Yarı otomatik dediğimiz sanzimanlar kavraması olup kavrama ve debriyaj işini sisteme yaptıran sanziman türüdür.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bu terminolojiyi siz ya da sizin bilgilendiğiniz kaynaklar kullanıyor olabilir ama bu kategorizasyonun kesin bir çerçevesi ve bağlayıcılığı yok. Bu gün gelinen teknolojik seviyede çift kavramalı bir şanzıman otomatik şanzımandır . Bir başka arkadaşın bahsettiği gibi manuel kullanıma imkan veriyor olması da ayırıcı özellik değildir , çünkü artık pek çok tork konvertörlü de bunu yapabiliyor , örnek BMW nin sekiz ileri ZF şanzımanı . Üst düzey markalar çok rahatlıkla farklı model yıllarında aynı serilerinde tork konvertörlü ile çift kavrama arasında geçişler yapabiliyorlar , çünkü kullanımlarında artık farklar yok denecek kadar azaldı . Tam otomatik yarı otomatik diye bir sınıflandırmaya neden itibar edilir anlamak güç


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

mkkadi

0
Katılım
12 Eyl 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
38
Konum
İstanbul
Bu terminolojiyi siz ya da sizin bilgilendiğiniz kaynaklar kullanıyor olabilir ama bu kategorizasyonun kesin bir çerçevesi ve bağlayıcılığı yok. Bu gün gelinen teknolojik seviyede çift kavramalı bir şanzıman otomatik şanzımandır . Bir başka arkadaşın bahsettiği gibi manuel kullanıma imkan veriyor olması da ayırıcı özellik değildir , çünkü artık pek çok tork konvertörlü de bunu yapabiliyor , örnek BMW nin sekiz ileri ZF şanzımanı . Üst düzey markalar çok rahatlıkla farklı model yıllarında aynı serilerinde tork konvertörlü ile çift kavrama arasında geçişler yapabiliyorlar , çünkü kullanımlarında artık farklar yok denecek kadar azaldı . Tam otomatik yarı otomatik diye bir sınıflandırmaya neden itibar edilir anlamak güç


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Otomatik viteste kavrama yoktur. Debriyaj da. Tork konventoru vardır. Çift kavramali sistem ise hem kavrama hem debriyaj içerir. Sadece siz kullanmazsınız işlemi bir mekatronik vasıtası ile sistem yapar. Bu sebeple bu sistemlere otomatik vites denmez. Yarı otomatik veya otomatiklestirilmis vites denir. Kullanıcı açısından vites atmadığınız için ikisi arasında fark yoktur. Ama sistem farklıdır.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
47
Konum
İstanbul
Otomatik viteste kavrama yoktur. Debriyaj da. Tork konventoru vardır. Çift kavramali sistem ise hem kavrama hem debriyaj içerir. Sadece siz kullanmazsınız işlemi bir mekatronik vasıtası ile sistem yapar. Bu sebeple bu sistemlere otomatik vites denmez. Yarı otomatik veya otomatiklestirilmis vites denir. Kullanıcı açısından vites atmadığınız için ikisi arasında fark yoktur. Ama sistem farklıdır.

MI 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Açıklamalarınız doğru ama “ bu sebeple bu sistemlere otomatik vites denmez” kısmına itiraz ediyorum çünkü bal gibi çift kavramalı otomatik şanzıman denir . Sistemleri farklı olabilir CVT dahil ama hepsi aynı kapıya çıkar, size otomatik sürüş özellikleri sunar . Tork konvertörlü yü otomatik kabul edip , diğerlerinin otomatikliğini reddeden ya da kısıtlayan anlayışı kabul etmiyorum ve diyorum ki; bu kategorizasyonu böyle kesin kalıplar içine yerleştirmiş bir literatür ya da norm yok . Ayrıca canı isteyen canı istediği şekilde adlandırır , bu tartışma sahibinden.com sitesinin uygulaması üzerine çıktı , bir gün RS imi sitede ilana koyarsam şanzıman tipi için yarı otomatik yazmasını istemem , çünkü değil


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Açıklamalarınız doğru ama “ bu sebeple bu sistemlere otomatik vites denmez” kısmına itiraz ediyorum çünkü bal gibi çift kavramalı otomatik şanzıman denir . Sistemleri farklı olabilir CVT dahil ama hepsi aynı kapıya çıkar, size otomatik sürüş özellikleri sunar . Tork konvertörlü yü otomatik kabul edip , diğerlerinin otomatikliğini reddeden ya da kısıtlayan anlayışı kabul etmiyorum ve diyorum ki; bu kategorizasyonu böyle kesin kalıplar içine yerleştirmiş bir literatür ya da norm yok . Ayrıca canı isteyen canı istediği şekilde adlandırır , bu tartışma sahibinden.com sitesinin uygulaması üzerine çıktı , bir gün RS imi sitede ilana koyarsam şanzıman tipi için yarı otomatik yazmasını istemem , çünkü değil


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

1- Tek kavrama yarı otomatikler
2- Çift kavrama yarı otomatikler
3- Tork konvertörlü tam otomatikler
4- CVT otomatikler (tork konvertörlü olanlari var)
Altinizdaki rs de tork konvertörü olmasi lazim yeni nesil cvt o yüzden rs kullanırken zevkli geliyor bizimkiler hantal. Rs e tam otomatik yazabilirsiniz zaten hocam.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
47
Konum
İstanbul
Faydalı bilgiler içeriyor. İlgilenen arkadaşlar okuyup bilgi sahibi olabilir.

Doğru bilinen yanlışlar ancak araştırarak ve okuyarak çözüme kavuşabilir. (Kimseyi eleştirmek için yazmadım.)

https://www.sekizsilindir.com/2016/03/otomatik-vites-tipleri.html

https://www.otomobilrehberim.com/20...tes-hangisi-otomatik-vites-cesitleri.html?m=1

FD6 - FB7

Üstad paylaşımınız için teşekkürler, verdiğiniz linklerde hem ilgilenenler için faydalı bilgiler var , hemde birinci linkte aradığımı buldum . Mekatronik sistemden destek alan kavramalı şanzımanlar için “ halk arasında yarı otomatik tabir edilir “ diyor. İfade etmeye çalıştığım buydu , anahtar sözcük HALK ARASINDA


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Üstad paylaşımınız için teşekkürler, verdiğiniz linklerde hem ilgilenenler için faydalı bilgiler var , hemde birinci linkte aradığımı buldum . Mekatronik sistemden destek alan kavramalı şanzımanlar için “ halk arasında yarı otomatik tabir edilir “ diyor. İfade etmeye çalıştığım buydu , anahtar sözcük HALK ARASINDA


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Hocam ana fikirde katiliyorum size ama velakin malesef terim ve tabir kullanilirkan mekanik islevi degilde ne sekilde kullanimi varsa oyle yansiyor dile. Halk arasinda diye yazmis arkadaslar orda ama buyrun wikipedia english
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Semi-automatic_transmission
bir suru yabanci kaynaklardan toplama halde yari otomatik bizim ulkemizden bilinen bir tabir degil dunyaca bilinen ve kullanilan bir tabir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst