Uzun yolda hangisi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan acar40
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
249
Tepki puanı
227
Konum
ankara
Ad Soyad
Erkan Can KÖSE
Yaş
29
Aracınız
Civic FE1 2022
Ben abartıldığını düşünmüyorum Alman araçların.
Tabiki bu tarz vakalar yaşanıyor, biz de yaşıyoruz. Ama bana bir şoför gösterinki D segment Alman ile C segment Japon arasındaki farkı kapasın. Var mıdır?
Hangi şoförün kullanımına göre Honda'ların yol tutuşları artıp, kabin içi sesi azalıyor?
Karşılaştırılan araçların her ikisi de C segment olsaydı evet kıyaslardık ama bu kıyaslamanın galibi belli.
Hiç kandırmayalım kendimizi, bu forumda bile Passat için Civic verecek bence birçok kişi vardır.
Misal 130 Bin TL sıfır Japon ve sıfır Alman arasında kalsak Türkiye'de hiç şansı yok Japon'un.

Edit: Bu kadar övdüğüme bakmayın ben de Japoncuyum. Ama gerçekler başka.
Ben de bir çok araba markası kullanmış birisi olarak objektif bakmaya çalışıyorum. Sonuçta Honda yaptığım her yorum için bana bir şeyler vermiyor ( keşke verse o ayrı konu?). Zaten her şey orada başlıyor, fiyat konusu. 130 bin TL'ye her ikisi de olsa gerçek hondacilar dışında Honda alan olmaz bence de. Ama hepimiz de biliyoruz ki fiyat performans olarak en üst sıralarda araçlarımız. Benim biraz da Alman grubuna laf atmam Hondayi gereksiz yere yerden yere vuranlardan dolayı. Neyse bakalım herkesin zevki kendine, herkese hayırlı günler dilerim.
 
Katılım
18 Nis 2019
Mesajlar
275
Tepki puanı
356
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Ben de bir çok araba markası kullanmış birisi olarak objektif bakmaya çalışıyorum. Sonuçta Honda yaptığım her yorum için bana bir şeyler vermiyor ( keşke verse o ayrı konu?). Zaten her şey orada başlıyor, fiyat konusu. 130 bin TL'ye her ikisi de olsa gerçek hondacilar dışında Honda alan olmaz bence de. Ama hepimiz de biliyoruz ki fiyat performans olarak en üst sıralarda araçlarımız. Benim biraz da Alman grubuna laf atmam Hondayi gereksiz yere yerden yere vuranlardan dolayı. Neyse bakalım herkesin zevki kendine, herkese hayırlı günler dilerim.
Evet bu söylediklerinize %100 katılıyorum. F/P olarak bakarsak her modeli çok üst düzey araçlarımızın. Normalde ben de Her ortamda Japon grubunu savunurum.
Hatta zamanında öyle bir savunmuşum ki sıfır Golf alacak olan arkadaşıma sıfır Toyota Corolla aldık. Konuyu açan kişi eğer f/p olarak baksaydı kesinlikle Honda. Ama yol tutuş, ses vs diyince işler karıştı.
 
Katılım
18 May 2018
Mesajlar
44
Tepki puanı
43
Konum
Ankara
Aracınız
Geçtiğimiz hafta işten eve dönerken biraz acelem vardı, "şehir içi trafiğine girmeyeyim, çevre yolundan gideyim." dedim. Kastamonu'yu bilen bilir, Batı çevre yolu, Karabük-Kastamonu hattına bağlanır ve Kastamonu yönüne sola döndüğünüzde merkeze kadar yokuş aşağı oldukça virajlı bir yol karşılar sizi. Neyse, ben çevre yolundan sola sinyali verdim, bahsettiğim yola bağlandım, yokuş aşağı virajlarda arabayı D konumunda saldım aşağı, gaza hiç dokunmuyorum.
Arkamdan bir Passat hızla yanımdan geçti, o sırada en keskin viraja doğru geliyorduk (viraj keskin biçimde sağa doğru derin ve uzun bir kıvrılma yapıp düzlüğe çıktıktan hemen sonra keskin biçimde sola kıvrılıyor), "arabanın yol tutuşunu test etmenin vakti geldi" dedim, amortisör düğmesine bastım ve o keskin viraja 120'yle girdim. Bana az önce fark atan ve virajda frene abanan Passat'ın şoförü muhtemelen benim arkasından yardıra yardıra o viraja girdiğimi gördü ama bana yol vermek yerine, sola eğimli viraja içten girmeyi tercih etti. Dibine kadar girip selektör yaptım, çekilecekmiş gibi yapıp yine önüme kırdı, sert frenlemek zorunda kaldım o virajda, virajın bitiminde yine yol vermedi, sağından geçmek için hamle yapınca da gaza abanıp önde kalmak istedi ama hiç zorlanmadan yanından basıp geçtim. Ha bu arada yanından geçerken kornaya abanmayı da unutmadım tabii...
Hocam sizin kıyaslamada adaletsiz olmuş :) sizin araç Civic HB Sport yanılmıyorsam Civic Sedan ile mukayese edilemez sizin aracınız bir hot hatch bir defa spor modu süspansiyon sertleştirme var passata konfor ve yalıtım olarak kafa tutamasa da yol tutuşu olarak kafa tutar hatta geçer bile bence...
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
522
Tepki puanı
699
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Hocam sizin kıyaslamada adaletsiz olmuş :) sizin araç Civic HB Sport yanılmıyorsam Civic Sedan ile mukayese edilemez sizin aracınız bir hot hatch bir defa spor modu süspansiyon sertleştirme var passata konfor ve yalıtım olarak kafa tutamasa da yol tutuşu olarak kafa tutar hatta geçer bile bence...

En az C sınıfı ile D sınıfını kıyaslamak kadar adaletli bence hocam. :LOL:

O değil de yol tutuşu konusunda piyasada neredeyse hiçbir araç FK7'nin eline su dökemez, bu bir gerçek. Önceki aracımla 90'la girmeye cesaret edemediğim viraja 120'yle girmek muazzam bir tecrübeydi gerçekten. :)
 
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
249
Tepki puanı
227
Konum
ankara
Ad Soyad
Erkan Can KÖSE
Yaş
29
Aracınız
Civic FE1 2022
En az C sınıfı ile D sınıfını kıyaslamak kadar adaletli bence hocam. :LOL:

O değil de yol tutuşu konusunda piyasada neredeyse hiçbir araç FK7'nin eline su dökemez, bu bir gerçek. Önceki aracımla 90'la girmeye cesaret edemediğim viraja 120'yle girmek muazzam bir tecrübeydi gerçekten. :)
Sonuçta bu arabada o özellik var yani neden adaletsizlik olsun ki?
 
Katılım
18 May 2018
Mesajlar
44
Tepki puanı
43
Konum
Ankara
Aracınız
En az C sınıfı ile D sınıfını kıyaslamak kadar adaletli bence hocam. :LOL:

O değil de yol tutuşu konusunda piyasada neredeyse hiçbir araç FK7'nin eline su dökemez, bu bir gerçek. Önceki aracımla 90'la girmeye cesaret edemediğim viraja 120'yle girmek muazzam bir tecrübeydi gerçekten. :)
gerçekten aracınız bir harika gelmiş geçmiş en iyi civic hb en sonunda çok güzel bir hb kasa yaptı honda ama.... aması can yakıyor keşke lpg takılabilen ekonomik motor hb kasada da olsaydı motor yüzünden yine çok satamadı bu benzin fiyatları ile ben bu hb kasa yı nasıl alacam hayalimiz yarım kalacak...
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
522
Tepki puanı
699
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
gerçekten aracınız bir harika gelmiş geçmiş en iyi civic hb en sonunda çok güzel bir hb kasa yaptı honda ama.... aması can yakıyor keşke lpg takılabilen ekonomik motor hb kasada da olsaydı motor yüzünden yine çok satamadı bu benzin fiyatları ile ben bu hb kasa yı nasıl alacam hayalimiz yarım kalacak...

Umarım bir gün gönlünüzde yatan aslana kavuşursunuz...
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
@OnurHas hocam sizinki bildiğin kapışma olmuş :) Yanlız o passat 2.0 tdi olsa bile sizin 180 bg'e pek kafa tutamaz.

En son B8 kasa hariç önceki kasa Passatlar yol tutuş olarak güncel Civic FC5 ve FK7lerden kötüler. Güncel B8 Passat ise denk veya biraz daha iyidir diyebilirim.
Sessizlik-yalıtım olarak Passat derim ama 18 jantlı bir B8 Passat'ın konforu Civicten pekte iyi değil, yaptığım yolculukta çok bam-güm ediyordu.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
341
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Alman derken VW grup içinde bile dolu marka ve model var: Porsche, Bugatti, Lamborghini ? , Audi, Passat, Golf... Diğer yandan bir başka Alman olan Opel'in OPC Insignia ile virajlarda lastiği janttan attırmışlığı da söz konusu. Benzer virajlarda etrafımdan hızlı ilerlediğim için tepki çeken ben, bir defa da olsa yanımdan cesur sürücülü bir Golf'un süzüldüğünü görmüştüm.

Türkiye'ye getirilebilen modellerdeki kesintiler bizim Youtube videolarında gördüğümüz donanım ve performansları almamıza engel olabiliyor.

Ne yapalım, elimizdeki ile amatör heyecan ve keyifler aramaya devam. ?
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
passat uzun yolda FC5 ten kötüdür diyenler honda sını iyi tanıyamamış:) neyse, düşük rüzgar dirençli aerodinamik yapı, hızlanma, ara hızlanma ve frenaj gibi hususlarda civic ile çok iyi bir bağ kurulabiliyor ve birçok ekonomik aile tipi otomobili çok rahat alt edebilirsiniz CVT çok hızlı ve sarsmadan vites küçültüp yüksek devirlere çıkıp 80-120km arası hızlanmayı güzel başarıyor sert süspansiyonun virajlarda stabilitesi yüksek ama sert süspansiyon direksiyon hatalarını kaldırmıyor fazla çevirirseniz daha kolay kayıyor, ancak civic in sportif mizacı sebebiyle konfora yatkınlığı düşüktür rüzgar sesi, lastik sesi ve yol pürüzlerini hissettirme gibi şeyler var değil mi civic te? :) öte yandan genç işi sivri keskin hatları savaş uçağını andırır girintisi çıkıntısı boldur, kokpiti çok muazzam biçimde bir ergonomi ve kullanışlılığa sahiptir bolca renkli cancanlı detay vardır kırmızılar maviler beyazlar yeşiller vardır o ekranlarda. Kaldı ki birçok uzakdoğu modeli bu şekilde sivri köşeli fazla yakıt harcayan sesli sarsıntılı tasarlanmıştır. Kesinlikle avrupalı rakiplerinden fazla yakıt harcarlar ama daha uzun ömürlü ve dayanıklıdırlar.

passat sessizdir yolda giderken kütüphane tadında, süspansiyonu yumuşak çukur pürüz fazla belli etmez, az yakan ufak hacimli ve satın alırken FSI TDI TSI 1.0-1.2-1.4-1.6-1.8 Litre gibi çok seçenek sunulan motorları ve satış sonrası hizmetleri ile civic ten iyidir uzun yolda Konya yolunda mahsur kalsanız garantiniz varsa tabi 3 yıldır bunu da söyleyeyim eğer bu 3 yıl dolmadıysa passatınızı servise çektirip servisin önünde form doldurtup yedek bir tane jetta golf yada polo verirler al sen bunu biz passatı tamir edince bunu bize getirirsin derler yada tamir edilen passat ı kapıya kadar getirip yedek arabayı geri alırlar, yağmurlu havadan sonra bakarsınız passat a farınız su alır ve olay serviste bir günde çözülür öyle fotoğraf çekelim de merkeze yollayalım yanıt gelsin falan yok öyle şeyler, bu olaylar honda da yoktur:) honda adama bedavaya günahını vermez lakin honda öyle arızalar da çıkartmaz. Ama passat sportif mizaçlı değildir genç işi hiç değildir, toparlak yapılı geleneksel ilk okul resim dersinde çizilen otomobil resimleri gibi klasik yuvarlak hatlı düz çizgileri bol olan bir dış tasarım hatta sürücünün kafası karışmasın diye sade tasarlanmış iç mekan falan filan içini anladık ta dışı sivri burun olmadığı için aerosu o kadar da muazzam olamaz:). Bizler iç mekanda karbonfiber kaplama antrasit döşeme gibi detaylarıda seviyok:) passat ta anca deri koltuk var kromaj silver yada piano black kaplama var

Bugün bir volkswagen yetkili servisine gittiğini zaman kafanız karışır fren balatası almak istersiniz iki üç çeşit farklı marka ve fiyatta balata için seçenek sunarlar hepsi orjinaldir ucuza var yumuşağı var pahalısı var, birde volkswagen sık sık parça güncellemesi yapar güncellendi der eskisi tüh kaka oldu der gider fren merkez silindirinizi falan değiştirir bedavaya, emniyet kemer tokası güncellendi der değiştirir bedavaya, Z rotu, çamurluk sinyali, falan filan canları sıkıldıkça oynarlar arabayla. Müşteriye bir zararı yoktur bunların

Uzakdoğu felsefesinde otomobil fabrikadan bir kere çıkar:) öyle elli sefer kurcalanmaz:) ama fabrikadan çıkmadan önce epey bir yoğrulur test edilir pistlerde zorlanır yanlanır kaydırılır toz toprak pislik içinde kullanılır kesiciye sokulup dakikalarca ilerlenir, ona göre sağlamsa sürülür piyasaya o yüzden uzakdoğu modelleri zırt pırt model yenilemez dışını ufaktan makyajlarlar, şasi ve yürüyen hemen hemen aynı şekilde ufak değişikler ile kalır onu da yeni model diye satar müşteriye.

Mesela 1.6 litrelik 125hp motor:) bu motor kaç yıldır piyasada:) Hava kutusu yıldan yıla değişik belki, motorun üstündeki külbütör kapağı da değişik olabilir ama silindir piston subap egzantrik vtec krank vs. aynıdır:)

volkswagen FSI çıkarttı silindir içine bakan enjektörleri var fazla yakıyor ama yaktığı kadar da yürümüyor denildi, TSI motor çıkarttılar yağ eksiltme ve piston patlama problemleri ciddi sıkıntı yaşattı elli sefer değişiklik gördü bu TSI lar şimdilerde eh işte fena değiller ama eskileri kadar güç üretemiyorlar, TDI dediler emisyon skandalları yüzünden bu sefer motorlar değil kendileri patladılar:) Otomatik vites deseniz DSG şanzımanın ne kadar harika bir şanzıman olduğunu kime sorsanız anlatır:) aldığı DSG li otomobilde ikinci kez robotize üniteyi değiştiren iyi niyet garantisi adı altında serviste revizyon işlemine 5000 lira veren var.

Bunlar arabayla uzun yola çıkmadan kafa yorulacak mevzular:) ne yapalım? bagajda 4 litre yağ bidonu mu taşıyalım? çekici telefonları önceden cep telefonuna kaydedilir falan böyle:)

gerçi civic ile passat birisi diğerinden büyük segment ama bu ikisi karşılaştırma yapılacak kadar yakın ebatlarda olunca işte:)

otomobil alırken iki temel kriter olduğunu varsaysak birisi uzun yolda mı? diğeri şehir içinde mi? desek. Eğer cevap sıklıkla uzun yolda kullancağım ise bununda kendi içinde ayrıldığı kriterler vardır doğal olarak olacaktır da, bunlar yakıt sarfiyatı, dayanıklılık, performans, elektronik sürüş yardımları yada konfor olabilir.

günümüzde hız sabitleyici bile önemsiz bir icat olarak kaldı, çünki adaptif hız sabitleyiciler türediler, öndeki yavaşlarsa sizin aracınızda kendiliğinden yavaşlıyor hızlanırsa hızlanıyor, ancak öndeki araç durduğu zaman kendiliğinden yavaşça duran ve öndeki yürüdüğü zaman kendi kendine yürümeye başlayan adaptif hız sabitleyici sistemli otomatik vites bir otomobil var ve bu özelliğin aynı fiyatta ve segmentte başka birçok otomobilde olmadığı söyleniyor, sıkışık bayram trafiğinde otobanda dur kalk yaparken mis gibi bir icat bu, bakalım bu marka ve modeli bilebilecek misiniz? :)

ipucu verelim bu model Türkiye piyasasında sıfır olarak artık satılmıyor, 2016 sonu girdi 2017 sonu satışı bitti.
 
Geri
Üst