passat uzun yolda FC5 ten kötüdür diyenler honda sını iyi tanıyamamış
neyse, düşük rüzgar dirençli aerodinamik yapı, hızlanma, ara hızlanma ve frenaj gibi hususlarda civic ile çok iyi bir bağ kurulabiliyor ve birçok ekonomik aile tipi otomobili çok rahat alt edebilirsiniz CVT çok hızlı ve sarsmadan vites küçültüp yüksek devirlere çıkıp 80-120km arası hızlanmayı güzel başarıyor sert süspansiyonun virajlarda stabilitesi yüksek ama sert süspansiyon direksiyon hatalarını kaldırmıyor fazla çevirirseniz daha kolay kayıyor, ancak civic in sportif mizacı sebebiyle konfora yatkınlığı düşüktür rüzgar sesi, lastik sesi ve yol pürüzlerini hissettirme gibi şeyler var değil mi civic te?
öte yandan genç işi sivri keskin hatları savaş uçağını andırır girintisi çıkıntısı boldur, kokpiti çok muazzam biçimde bir ergonomi ve kullanışlılığa sahiptir bolca renkli cancanlı detay vardır kırmızılar maviler beyazlar yeşiller vardır o ekranlarda. Kaldı ki birçok uzakdoğu modeli bu şekilde sivri köşeli fazla yakıt harcayan sesli sarsıntılı tasarlanmıştır. Kesinlikle avrupalı rakiplerinden fazla yakıt harcarlar ama daha uzun ömürlü ve dayanıklıdırlar.
passat sessizdir yolda giderken kütüphane tadında, süspansiyonu yumuşak çukur pürüz fazla belli etmez, az yakan ufak hacimli ve satın alırken FSI TDI TSI 1.0-1.2-1.4-1.6-1.8 Litre gibi çok seçenek sunulan motorları ve satış sonrası hizmetleri ile civic ten iyidir uzun yolda Konya yolunda mahsur kalsanız garantiniz varsa tabi 3 yıldır bunu da söyleyeyim eğer bu 3 yıl dolmadıysa passatınızı servise çektirip servisin önünde form doldurtup yedek bir tane jetta golf yada polo verirler al sen bunu biz passatı tamir edince bunu bize getirirsin derler yada tamir edilen passat ı kapıya kadar getirip yedek arabayı geri alırlar, yağmurlu havadan sonra bakarsınız passat a farınız su alır ve olay serviste bir günde çözülür öyle fotoğraf çekelim de merkeze yollayalım yanıt gelsin falan yok öyle şeyler, bu olaylar honda da yoktur
honda adama bedavaya günahını vermez lakin honda öyle arızalar da çıkartmaz. Ama passat sportif mizaçlı değildir genç işi hiç değildir, toparlak yapılı geleneksel ilk okul resim dersinde çizilen otomobil resimleri gibi klasik yuvarlak hatlı düz çizgileri bol olan bir dış tasarım hatta sürücünün kafası karışmasın diye sade tasarlanmış iç mekan falan filan içini anladık ta dışı sivri burun olmadığı için aerosu o kadar da muazzam olamaz
. Bizler iç mekanda karbonfiber kaplama antrasit döşeme gibi detaylarıda seviyok
passat ta anca deri koltuk var kromaj silver yada piano black kaplama var
Bugün bir volkswagen yetkili servisine gittiğini zaman kafanız karışır fren balatası almak istersiniz iki üç çeşit farklı marka ve fiyatta balata için seçenek sunarlar hepsi orjinaldir ucuza var yumuşağı var pahalısı var, birde volkswagen sık sık parça güncellemesi yapar güncellendi der eskisi tüh kaka oldu der gider fren merkez silindirinizi falan değiştirir bedavaya, emniyet kemer tokası güncellendi der değiştirir bedavaya, Z rotu, çamurluk sinyali, falan filan canları sıkıldıkça oynarlar arabayla. Müşteriye bir zararı yoktur bunların
Uzakdoğu felsefesinde otomobil fabrikadan bir kere çıkar
öyle elli sefer kurcalanmaz
ama fabrikadan çıkmadan önce epey bir yoğrulur test edilir pistlerde zorlanır yanlanır kaydırılır toz toprak pislik içinde kullanılır kesiciye sokulup dakikalarca ilerlenir, ona göre sağlamsa sürülür piyasaya o yüzden uzakdoğu modelleri zırt pırt model yenilemez dışını ufaktan makyajlarlar, şasi ve yürüyen hemen hemen aynı şekilde ufak değişikler ile kalır onu da yeni model diye satar müşteriye.
Mesela 1.6 litrelik 125hp motor
bu motor kaç yıldır piyasada
Hava kutusu yıldan yıla değişik belki, motorun üstündeki külbütör kapağı da değişik olabilir ama silindir piston subap egzantrik vtec krank vs. aynıdır
volkswagen FSI çıkarttı silindir içine bakan enjektörleri var fazla yakıyor ama yaktığı kadar da yürümüyor denildi, TSI motor çıkarttılar yağ eksiltme ve piston patlama problemleri ciddi sıkıntı yaşattı elli sefer değişiklik gördü bu TSI lar şimdilerde eh işte fena değiller ama eskileri kadar güç üretemiyorlar, TDI dediler emisyon skandalları yüzünden bu sefer motorlar değil kendileri patladılar
Otomatik vites deseniz DSG şanzımanın ne kadar harika bir şanzıman olduğunu kime sorsanız anlatır
aldığı DSG li otomobilde ikinci kez robotize üniteyi değiştiren iyi niyet garantisi adı altında serviste revizyon işlemine 5000 lira veren var.
Bunlar arabayla uzun yola çıkmadan kafa yorulacak mevzular
ne yapalım? bagajda 4 litre yağ bidonu mu taşıyalım? çekici telefonları önceden cep telefonuna kaydedilir falan böyle
gerçi civic ile passat birisi diğerinden büyük segment ama bu ikisi karşılaştırma yapılacak kadar yakın ebatlarda olunca işte
otomobil alırken iki temel kriter olduğunu varsaysak birisi uzun yolda mı? diğeri şehir içinde mi? desek. Eğer cevap sıklıkla uzun yolda kullancağım ise bununda kendi içinde ayrıldığı kriterler vardır doğal olarak olacaktır da, bunlar yakıt sarfiyatı, dayanıklılık, performans, elektronik sürüş yardımları yada konfor olabilir.
günümüzde hız sabitleyici bile önemsiz bir icat olarak kaldı, çünki adaptif hız sabitleyiciler türediler, öndeki yavaşlarsa sizin aracınızda kendiliğinden yavaşlıyor hızlanırsa hızlanıyor, ancak öndeki araç durduğu zaman kendiliğinden yavaşça duran ve öndeki yürüdüğü zaman kendi kendine yürümeye başlayan adaptif hız sabitleyici sistemli otomatik vites bir otomobil var ve bu özelliğin aynı fiyatta ve segmentte başka birçok otomobilde olmadığı söyleniyor, sıkışık bayram trafiğinde otobanda dur kalk yaparken mis gibi bir icat bu, bakalım bu marka ve modeli bilebilecek misiniz?
ipucu verelim bu model Türkiye piyasasında sıfır olarak artık satılmıyor, 2016 sonu girdi 2017 sonu satışı bitti.