Uzun Yolda Yakıt Ekonomisi

Uzun Yolda Yakıt Ekonomisi için

  • Hız sabitleme kullanırım

  • Hız sabitlemem kullanmam

  • Econ mod açık giderim

  • Econ modu ara ara açarım

  • Econ modu hiç açmam


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.
Katılım
4 Kas 2019
Mesajlar
786
Tepki puanı
635
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
Uzun Bi yolculuğa çıktım bende, duraklaya duraklaya silivriden Elazığ'a orda da muşa gidecem. Güzergahı da çok değiştim, İstanbuldan dün çıktım gece bursa da kaldım az önce de İzmire vardım, bodrum Antalya mersin Diyarbakır Elazığ muş diye devam edecem ve sonrası tekrar silivri. Tahmini 4000 km yapacam. 2 günlük yakıt tecrübemden bahsedeyim:) tek kelimeyle mükemmel. Hanım diyor sanırım sende hondacı oldun artık. Alırken çok ön yargılarım vardı hatta espri yapardım asker arabası diye ama sonra benim de çok hoşuma gitti. Hiç dikkat etmiyorum ve malum kış, dün ve bu gün bursa içinde bir sürü ara sokağa terse vs girdim 8 litre Lpg ortalaması var. 1.2 cliom vardı lpgli, bence ondan daha az yakıyor ve kaliteli Bi araç gerçekten. Uzun yolda çok keyifli, yukarıda da bazı arkadaşlar değindiler, yakıt bu araçlarda düşünelecek ve hesabı yapılacak bir durum değil. En uygun yemek bile ortalama 50 lira iken 50 liraya yaklaşık 200 km yol yapıyoruz. O yüzden keyfini sürelim ve ben sürüyorum saygılar.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,940
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Bu yaz ben de 11 günlük bir Orta Karadeniz - Doğu Karadeniz - Erzurum - Kars yapıp dönmüştüm. Ortalama günde 6 saate yakın bir yol yapıtığım için, pek yakıt ekonomisi kasmadım ancak çok dağ tepe inip çıkmıştım. Erzurumda bir köy yoluna girdim 2.5 saatte zor çıktım ki ortalama hızım 10km/s falandı... Bu tip çok negatif etkiye rağmen Sonuç: Benzin göstergesi 6.3 ortalama gösterirken, LPG de 7.5-8lt (1200tl civarı yakıta verdim).. Uzun yol yapılacaksa bence en önemli etken lastikler.

IMG_8554 (1).jpg

10bin km bakıma girmeden önceki ortalamam da uzun yolun da etkisiyle :
IMG_8695.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Haz 2020
Mesajlar
86
Tepki puanı
71
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2020
> Aslında bilgi açısından güzel bir konu olmuş. Genel anlamda ortak noktalar söz konusu diğer bir husus kullandığımız aracı iyi tanımaktan geçiyor.
> Uzun yol üzerine bir kaç kelam edelim.
> Araç bakım zamanı takip edilir. Yağ, su, cam suyu, lastik havaları kontol edilir. İlk yardım çantası, yangın söndürme tüpü, lastik köpüğü olsa güzel olur. (Stepnesi olanlar için basınç takibi yapılmalı. Genelde unutulur.)
> Münkünse güzergah ana yollar tercih edilmeli. Yakıt alma ve dinlenme yerleri belirlenmeli. Yolda acıkanlar için çay, meyve, çerez gibi aparatiflerde alınabilir. En önemlisi sürücü uykusunu iyi almış olmalı! Mümkün ise gündüz yolculuk yapın.
> Sürüş için ani hızlanmadan ziyade yavaş ivmelenme ile hareket edilmeli. Sakin ve rahat kullanım. Yolcular için bu çok önemlidir. Belli hıza kadar ağırlık yakıt tüketimini etkilerken, belli hızdan sonra aerodinamik etki başlar. Bu yüzden sonradan takılan modifiye parçaları önem arzeder.
> Hız olarak 90 uygun görülüyor. Kısa mesafeler için uygulanabilir. Fakat uzun yolda sürücü çok yorulur. Bu yüzden bölünmüş yollarda 110, otobanda 120 diyorum. 1000 kilometre gibi yol yapılacak ise iki sürücü olmalı. Bilmediğiniz yolda ise daima temkinli olun.
> Düz yolda uyku problemi hariç pek sıkıntı olmaz. Asıl adrenalin bozuk zemin ve kıvrımlı dağ iniş çıkışlarındadır. Uykun varsada gider. Hız düşer devir artar. Turbolu araçlar torkları sayesinde problem çekmezler. Fakat atmosferik motorlarda max. tork yüksek devirde oluşur. Vites düşür torku yakala aynı tempoda devam et. Bu genel çıkış uygulamasıdır. Daha zoru ise inişlerde motor freni ile aracın çok hızlanmasına izin vermeden inilir. Virajlara gelmeden önce hız azaltılıp öyle girilir. Her aracın viraj kabiliyeti farklıdır. Sürücü aracın limitlerini iyi bilip öyle kullanmalıdır. Devamlı frene basılmaz ara ara basılır böylelikle balataların hemen ısınmasını önlemiş oluruz.
> Düz rampalarda önümüzü gördüğümüz için hızlı giriş yaparsak zirveye rahat çıkarız. Turbolu araçlar için ise buna gerek yok.
> Aracın iç ısısı sıcak olursa uyku getirir. Uykusu gelen sakız çiğnerse faydası olur.
> Yazın kilma autoya alınır. (22)
> Kışın yaza göre tüketim daha fazla olur.
> Yakıtı etkileyen diğer faktörler (kar, yağmur, sis, sert rüzgarlar, trafik vs.)
> Yüksek hız ise risktir. Önce kendisine sonra çevresindekilere zarar verebilir. Yer ile bağlantımız, dört acuç içi kadar bir alanda gerçekleşiyor. Yani hata affetmez.
> Uzun yol yakıt tüketim değerim. Genelde 110 sabit giderim. Tek iken 7 litre, 5 kişi bagaj dolu iken 7,5 -8 litre arası yola göre değişiyor.
> Keyifli sürüşler dilerim.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Teşekkür ederim Hocam güzel yorumunuz için.
 
Katılım
17 Haz 2020
Mesajlar
47
Tepki puanı
21
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Duz yolda bile giderken araci cok fazla gaza bogmayin. İstediginiz hiza ulastiginizda ayaginizi gaz pedalindan hafifce cekip tekrar basin. Bu sekilde motor devri biraz dusecek ancak hiziniz durumdan pek etkilenmeyecektir. Bu dedigimi sıklıkla yaparsaniz dusuk devirle ilerlersiniz.

Redmi Note 8 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
477
Bir soru da ben sorayım....

175 km sabit hiz hangi devir de yapilir
 
Katılım
27 Kas 2020
Mesajlar
53
Tepki puanı
45
Yaş
34
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FC5 2020

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
836
Yaş
35
Konum
izmir
Aracınız
Hocam o hızı düz yolda mı yaptınız acaba? Ben ne kadar zorlarsam zorlayayım 200 ü göremedim. Araç henüz 4 bin km de

SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam kısa mesafe de 190 km hız üzerine çıkmak zor eğer uzun düzlük bulursanız ancak 200 km yapıyor. Hafif eğim de bulursanız o zaman her araba gibi çok rahat 210 km hız üzerine çıkıyor. Bir kaç defa 200 km hız üzerine çıkınca araba sonrasında daha rahat o hızlara çıkıyor onu fark ettim hocam. Bu hızları hep lpg'de yaptım shell harici lpg kullanmıyorum.20200130_092838.jpeg

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Tem 2015
Mesajlar
482
Tepki puanı
431
Aracınız
Atmosferik araçlar için eski 94 model civic ile güzel denemelerim olmuştu. 100, 120 ve 140 km ortalama sürat ile birer depo kullandığımda menzilin sadece 15-20 km fark ettiğini görmüştüm.

Henüz FD6 ile uzun yol yapma imkanım olmadı, fakat bu verilerden yola çıkarak 3000 devire (yaklaşık 150 km sürat) kadar yakıtta muazzam bir farklılık olacağını düşünmüyorum.
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
477
Evet A/T FB7 civic 3500 d/d 175 cc ile çok keyifli yol alır.

Ayrica 212 km kadran paylaşan arkadaşım epey bir iniş te çekmiş bu fotoyu zira 5100 d/d. Motor tam Yükte değil

Oysa 5400 d/d 207 km/s de araç otomatik gaz kesiyor. Daha da yemiyor.

FB7 ise 5850 devirde 213 te gaz kesiyor.

FD6 da 5750 devir de 208 de gaz keserdi.

Hepsinin görselini yükledim
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20210131-002115_Video Player.jpg
    Screenshot_20210131-002115_Video Player.jpg
    49.8 KB · Görüntüleme: 38
  • 20210131_002627.jpg
    20210131_002627.jpg
    78 KB · Görüntüleme: 40
  • IMG-20170314-WA0000.jpg
    IMG-20170314-WA0000.jpg
    57.6 KB · Görüntüleme: 37
  • Screenshot_20190328-212459_Gallery.jpg
    Screenshot_20190328-212459_Gallery.jpg
    62.2 KB · Görüntüleme: 38
Geri
Üst