> Aslında bilgi açısından güzel bir konu olmuş. Genel anlamda ortak noktalar söz konusu diğer bir husus kullandığımız aracı iyi tanımaktan geçiyor.
> Uzun yol üzerine bir kaç kelam edelim.
> Araç bakım zamanı takip edilir. Yağ, su, cam suyu, lastik havaları kontol edilir. İlk yardım çantası, yangın söndürme tüpü, lastik köpüğü olsa güzel olur. (Stepnesi olanlar için basınç takibi yapılmalı. Genelde unutulur.)
> Münkünse güzergah ana yollar tercih edilmeli. Yakıt alma ve dinlenme yerleri belirlenmeli. Yolda acıkanlar için çay, meyve, çerez gibi aparatiflerde alınabilir. En önemlisi sürücü uykusunu iyi almış olmalı! Mümkün ise gündüz yolculuk yapın.
> Sürüş için ani hızlanmadan ziyade yavaş ivmelenme ile hareket edilmeli. Sakin ve rahat kullanım. Yolcular için bu çok önemlidir. Belli hıza kadar ağırlık yakıt tüketimini etkilerken, belli hızdan sonra aerodinamik etki başlar. Bu yüzden sonradan takılan modifiye parçaları önem arzeder.
> Hız olarak 90 uygun görülüyor. Kısa mesafeler için uygulanabilir. Fakat uzun yolda sürücü çok yorulur. Bu yüzden bölünmüş yollarda 110, otobanda 120 diyorum. 1000 kilometre gibi yol yapılacak ise iki sürücü olmalı. Bilmediğiniz yolda ise daima temkinli olun.
> Düz yolda uyku problemi hariç pek sıkıntı olmaz. Asıl adrenalin bozuk zemin ve kıvrımlı dağ iniş çıkışlarındadır. Uykun varsada gider. Hız düşer devir artar. Turbolu araçlar torkları sayesinde problem çekmezler. Fakat atmosferik motorlarda max. tork yüksek devirde oluşur. Vites düşür torku yakala aynı tempoda devam et. Bu genel çıkış uygulamasıdır. Daha zoru ise inişlerde motor freni ile aracın çok hızlanmasına izin vermeden inilir. Virajlara gelmeden önce hız azaltılıp öyle girilir. Her aracın viraj kabiliyeti farklıdır. Sürücü aracın limitlerini iyi bilip öyle kullanmalıdır. Devamlı frene basılmaz ara ara basılır böylelikle balataların hemen ısınmasını önlemiş oluruz.
> Düz rampalarda önümüzü gördüğümüz için hızlı giriş yaparsak zirveye rahat çıkarız. Turbolu araçlar için ise buna gerek yok.
> Aracın iç ısısı sıcak olursa uyku getirir. Uykusu gelen sakız çiğnerse faydası olur.
> Yazın kilma autoya alınır. (22)
> Kışın yaza göre tüketim daha fazla olur.
> Yakıtı etkileyen diğer faktörler (kar, yağmur, sis, sert rüzgarlar, trafik vs.)
> Yüksek hız ise risktir. Önce kendisine sonra çevresindekilere zarar verebilir. Yer ile bağlantımız, dört acuç içi kadar bir alanda gerçekleşiyor. Yani hata affetmez.
> Uzun yol yakıt tüketim değerim. Genelde 110 sabit giderim. Tek iken 7 litre, 5 kişi bagaj dolu iken 7,5 -8 litre arası yola göre değişiyor.
> Keyifli sürüşler dilerim.
Faaliyet ayn-ı lezzettir...