Vibe Blackdeath- Blackair komple sistem.

Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
963
Tepki puanı
23
Yaş
32
Konum
İzmir - Aliağa
Aracınız
Anfinin girişleri şöyle:

Ekli dosyayı görüntüle 847

Yani anfinin ön ve arka çıkışlar için bağımsız girişleri var.
Dolayısıyla Y kabloya ihtiyacınız yok. Pioneer çıkışlarını aşağıdaki gibi arka ile SW arasına dağıtabilirsiniz.
Ancak tesisatçılar bazen ekstra kablo kullanmaktan kaçındıkları için iki tane Y kablo çekip kolaya kaçıp, kalitenin canına okuyabiliyorlar.

Ekli dosyayı görüntüle 848

Yalnız bu düzende de problem var:
Eğer fade ayarlarından arkayı kısmak isterseniz SW çıkışını da düşürmüş olacaksınız.
Bağımsız SW çıkışı olmayan cihazların kaçınılmaz sorunu bu.

---------
Eğer Pioneer yapmışsa, fade yapınca sadece ses frekansları kısılıp, SW için gereken düşük frekanslar kısılmıyorsa, ki anfilerin girişlerinde filtrelerle frekans ayrımı yapılır, bu sorun da aşılmış olur.
Ancak bu durumunu teyit edilmesi gerekir.

Yine de, eldeki Y kablolar ile hazır çekili tesisatta kombinasyonlarla denemeler yapmak çok zor olmayacaktır.
Çok teşekkürler bilgiler için. Elleriniz dert görmesin. Şu anda normal olarak montaj yapıldı. Teyp'in sub çıkışından direk olarak aktif subwoofer a, 1 çift rcasından da direk amfiye gitti. Şu anda sistem bomba ama daha dükkandan gelirken yolda ses gitti. Aklıma geldi sigorta olabileceği. Açtım kaputu baktım 80a sigortaya. Yanmış 80a sigorta kaldırmamış. Yarın tekrar gideceğim bakalım.
Öğrenecek çok şeyimiz var ağzına eline saglik

Tapatalk....
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Sigortanın o akımı kaldıramamasından çok, sigortanın malzeme ve işçilik kusurlarından dolayı sorun olabiliyormuş.

Bendeki sigorta da dayanamadı ve anfiden ses kesildi. Aktif SW normal çalışmaya devam ediyordu. Anfiyi kontrol ettim: Teybi kapatıp açınca kısa bir süre anfiye enerji geliyor, hemen sönüyordu. Sigorta tam atık olsa hiç enerji gelmemesi gerekiyordu.

Tesisatçıma sormuş, ondan öğrenmiştim. Sigortanın içindeki iletkenin sigorta kapaklarına montajı sorunlu. Yüksek akım geçince, kapasitenin çok altında bir değerde gevşiyor, direnç oluşturuyor, anfinin istediği yüksek akımlarda voltajı düşürüyor.

Detay bir yana, sigorta kapağı açıldı, koruma iletkeni sağlam lehim yapıldı. Aylardır kullanıyorum.
Bu lehim işi yapılamıyorsa kaliteli bir sigorta ile değiştirmek gerekebilir.
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Arkaya takılan komponentlerdeki tweeter/tizler nereye monte edildi?

Avrupa arabalarda genelde kapılarda, iç tarafa, ön menteşeye yakın bir yere ve yana bakacak şekilde karşılıklı takılıyor.
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Japonlardaki detaya hasta olmamak mümkün değil. :gut:

Pioneer arka paneldeki detaya bakar mısınız. Bağlantı noktaları, yazılar ve işçilik zaten sorunsuz. :clap:

Dikkatimi çeken, bütün viadalar kusursuz " + " şeklinde.

Yahu bir tanesi farklı açıda olmaz mı?
.muha.
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
963
Tepki puanı
23
Yaş
32
Konum
İzmir - Aliağa
Aracınız
Japonlardaki detaya hasta olmamak mümkün değil. :gut:

Pioneer arka paneldeki detaya bakar mısınız. Bağlantı noktaları, yazılar ve işçilik zaten sorunsuz. :clap:

Dikkatimi çeken, bütün viadalar kusursuz " + " şeklinde.

Yahu bir tanesi farklı açıda olmaz mı?
.muha.
Sigorta kullanılmaz haldeydi. 80a yı yakmış. O çıkarıldı yerine massive in 100a sigortası takıldı. 2 gündür sıkıntısız dinliyorum. Kabloda ısınma yok. Kablo da kaldırıyor. Çok şükür şu anlık sıkıntı yok.
Arkaya takılan komponentlerdeki tweeter/tizler nereye monte edildi?

Avrupa arabalarda genelde kapılarda, iç tarafa, ön menteşeye yakın bir yere ve yana bakacak şekilde karşılıklı takılıyor.
Arkaya C stunlarının yanlarına takıldı twitter lar. Sıcak silikon ile yapıştırıldı. Resmini atarım.
Sigortanın o akımı kaldıramamasından çok, sigortanın malzeme ve işçilik kusurlarından dolayı sorun olabiliyormuş.

Bendeki sigorta da dayanamadı ve anfiden ses kesildi. Aktif SW normal çalışmaya devam ediyordu. Anfiyi kontrol ettim: Teybi kapatıp açınca kısa bir süre anfiye enerji geliyor, hemen sönüyordu. Sigorta tam atık olsa hiç enerji gelmemesi gerekiyordu.

Tesisatçıma sormuş, ondan öğrenmiştim. Sigortanın içindeki iletkenin sigorta kapaklarına montajı sorunlu. Yüksek akım geçince, kapasitenin çok altında bir değerde gevşiyor, direnç oluşturuyor, anfinin istediği yüksek akımlarda voltajı düşürüyor.

Detay bir yana, sigorta kapağı açıldı, koruma iletkeni sağlam lehim yapıldı. Aylardır kullanıyorum.
Bu lehim işi yapılamıyorsa kaliteli bir sigorta ile değiştirmek gerekebilir.
Kesinlikle malzemeden kaynaklı idi. Sigorta sorunu. Massive takıldı sıkıntı yok. Yanan sigortayı çekmeyi unuttum. Plastikleri erimişti.
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
En başta bakmam gereken şeydi aslında: 600W SW + 400W 4ch anfi = 1.000W
Ani yüklenmeler için %25 tolerans konur: 1.250W
12V akü için 100A (~1250/12) gibi bir akım ihtiyacı olur.

Tabi, çoğu insan sınırlarda dinlemediği için sigorta çok zorlanmaz.
Denemelerde sigorta atıncaya kadar ortalığı "yıktınız" sanırım!

:)

Pratik ve genel kural olarak:
Anfinin girişinde ve aktif SW girişinde sigorta vardır. Akü çıkışındaki sigorta bu ikisinin toplamından yüksek (veya eşit) olmalı
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
340
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
...
Arkaya C stunlarının yanlarına takıldı twitter lar. Sıcak silikon ile yapıştırıldı. Resmini atarım.
...

Önlerde dinleyiciler ile tizler arasında makul mesafe var. Arkada bu neredeyse sıfırlanmış olacak. Ben bunun için arkaya component yerine coax takmıştım. O halde bile bazen kısmam gerekebiliyor.
Araç, bekar otosu olacaksa ayrı tabi :eek:k:

-------
Silikon konusuna da ön yargım var. Nasıl bir işçilik bekliyorsam artık.
Arabanın kesilip biçilmesi de çok büyük ve geri dönüşü olmayan bir "prodüksiyon" olur.

Zor mesele!
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
963
Tepki puanı
23
Yaş
32
Konum
İzmir - Aliağa
Aracınız
En başta bakmam gereken şeydi aslında: 600W SW + 400W 4ch anfi = 1.000W
Ani yüklenmeler için %25 tolerans konur: 1.250W
12V akü için 100A (~1250/12) gibi bir akım ihtiyacı olur.

Tabi, çoğu insan sınırlarda dinlemediği için sigorta çok zorlanmaz.
Denemelerde sigorta atıncaya kadar ortalığı "yıktınız" sanırım!

:)

Pratik ve genel kural olarak:
Anfinin girişinde ve aktif SW girişinde sigorta vardır. Akü çıkışındaki sigorta bu ikisinin toplamından yüksek (veya eşit) olmalı
Rms olarak değerler bunlar evet. Aynen oradan çıktıktan sonra baya zorladım.
Önlerde dinleyiciler ile tizler arasında makul mesafe var. Arkada bu neredeyse sıfırlanmış olacak. Ben bunun için arkaya component yerine coax takmıştım. O halde bile bazen kısmam gerekebiliyor.
Araç, bekar otosu olacaksa ayrı tabi :eek:k:

-------
Silikon konusuna da ön yargım var. Nasıl bir işçilik bekliyorsam artık.
Arabanın kesilip biçilmesi de çok büyük ve geri dönüşü olmayan bir "prodüksiyon" olur.

Zor mesele!
Araç bekar aracı zaten abi sıkıntı yok ben coax taksam açıkçası gereksiz olacaktı. Ama belki arkadaki tizleri çıkarabilirim. Çok tiz sesi geldiği oluyor. Tizler çok güçlü
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
963
Tepki puanı
23
Yaş
32
Konum
İzmir - Aliağa
Aracınız

Power bass olarak bahsettiğim müzik ismi. Bu arada teyp'ten bass seviyesi -10'da.

Diğer video'yu da yüklüyorum ama benim evdeki ses sistemimden midir yoksa telefonun mikrofonundan mıdır nedir aşırı bozuk çekmiş. uzaktan net duyuluyor gibi. ama aslında böyle bir şey yok. araç içinde de uzakta da çok net. (bugün biraz fazla kaçırdık sanki kulaklarımıza zarar mı verdik nedir. çınlıyor sürekli)


sanki mp steam kaçağı yanında 15 dk kulaklıksız takılmışım gibi :D
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
963
Tepki puanı
23
Yaş
32
Konum
İzmir - Aliağa
Aracınız

Video bu eğer araç içine bindiğimde seste sizde de bozulma oluyorsa o zaman telefonun kaydedebileceği db'den fazla ses çıkışı var ondandır gibime geliyor. aslında böyle birşey yok. tekrardan söyleyelim.
 
Geri
Üst