Vogtland 4 cm spor yay test

Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
438
Tepki puanı
3
Aracınız
Dikkatli hesap yapın , iyice düşünün , araç 4 kişilik ; ani bi durumda(4 kişi binerseniz araca yükten dolayı araç daha da çökecek) jant arasında giren lastik ile 100 metre gidemezsiniz.

Bilinçsizce yapılan modifiye , modifiye değildir bilginize... Arabanıza yazık etmeyin kısaca...

Buarada , jantlar teneke derken ? bir de jant orjinal 15 derken ? ben o kısmı anlamadım... En boş model mi elinizde ki?
 
Katılım
25 May 2015
Mesajlar
589
Tepki puanı
5
Konum
ADANA
Aracınız
[MENTION=2445]semih39[/MENTION] / 18 inc jant çok büyük. Araç havada kalır çamurluk mesafesi kaybolsa bile araç basık durmaz. Bende fd6 var önler 6cm arkalar 4cm basık. Önler içerde duruyor arkalarda hafif içinde.
Duruşu gayet iyi oldu.
Ki 18ınc jantta yay ile beraber muthiş bir konfor kaybı yaşarsınız.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Katılım
25 Kas 2015
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Aracınız
Dikkatli hesap yapın , iyice düşünün , araç 4 kişilik ; ani bi durumda(4 kişi binerseniz araca yükten dolayı araç daha da çökecek) jant arasında giren lastik ile 100 metre gidemezsiniz.

Bilinçsizce yapılan modifiye , modifiye değildir bilginize... Arabanıza yazık etmeyin kısaca...

Buarada , jantlar teneke derken ? bir de jant orjinal 15 derken ? ben o kısmı anlamadım... En boş model mi elinizde ki?

2015 dream modeli bos celik jantli degil normal 15 inc kapakli jant. Bu konu altinda okudum bu 4 cm yaylari takan arkadas 4 kisi bindirip denemede yapmis hic sorun yasamamis soyledigine gore en uyumlusuda bu yaymis o yuzden takmayi dusunuyorum ve nerde okuduyosam 4 cm yay orjinal süspansiyona uyumlu oluyormus benim amacim camurluk arasini kaybetmek.
 
Katılım
25 Kas 2015
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Aracınız
[MENTION=2445]semih39[/MENTION] / 18 inc jant çok büyük. Araç havada kalır çamurluk mesafesi kaybolsa bile araç basık durmaz. Bende fd6 var önler 6cm arkalar 4cm basık. Önler içerde duruyor arkalarda hafif içinde.
Duruşu gayet iyi oldu.
Ki 18ınc jantta yay ile beraber muthiş bir konfor kaybı yaşarsınız.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Zaten bu araclar yapisi itibari ile air süspansiyon harici yerde duramiyorum sanirim. Genelde jant yay takip o leylek durusunu dusuruyorlar. Ama konforda cok kayip olursa 18 incte takmam tabikide orjinal 16 inc. Jantlarini alirim diyorum hondanin. Ama onceligim yaydan yana alip takmak.
 
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
438
Tepki puanı
3
Aracınız
2015 dream modeli bos celik jantli degil normal 15 inc kapakli jant. Bu konu altinda okudum bu 4 cm yaylari takan arkadas 4 kisi bindirip denemede yapmis hic sorun yasamamis soyledigine gore en uyumlusuda bu yaymis o yuzden takmayi dusunuyorum ve nerde okuduyosam 4 cm yay orjinal süspansiyona uyumlu oluyormus benim amacim camurluk arasini kaybetmek.


Benim demek istediğim bilinçsizce araca modifiye yapmayın (yay takarak).Görsellik olsun istiyorsunuz o anlaşılır bir durum , ama çelik jant yok elinizde , 18 inç alacam diyorsunuz mesela.. Bence önce 18 inç alın eğer 18 takacaksanız , sonra tekrar bi ölçün yerden yuksekliğini hesaplayın ve ona göre alın. Çamurluk atına lastik girmesi görsellik bakımından ne kadar güzel olsa da , Türkiye yolları şartlarında o kadar kötü... Bunu da es geçmeyin... İleride taktıgınıza pişman olmamak adında yazıyorum...
 
Katılım
25 Kas 2015
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Aracınız
Benim demek istediğim bilinçsizce araca modifiye yapmayın (yay takarak).Görsellik olsun istiyorsunuz o anlaşılır bir durum , ama çelik jant yok elinizde , 18 inç alacam diyorsunuz mesela.. Bence önce 18 inç alın eğer 18 takacaksanız , sonra tekrar bi ölçün yerden yuksekliğini hesaplayın ve ona göre alın. Çamurluk atına lastik girmesi görsellik bakımından ne kadar güzel olsa da , Türkiye yolları şartlarında o kadar kötü... Bunu da es geçmeyin... İleride taktıgınıza pişman olmamak adında yazıyorum...

yay takmak bilinçsiz bir modifiye değildir. zaten uygun kriterlere göre takmak ıstıyorum. ki bizim süspansiyonlarımız 4 cm kadar kaldırabılıyormuş diyorum her yerde araç süspansiyonuna zarar vermedikten sonra yol tutuşunda bi anormallik olmadıktan sonra neyi bilinçsiz ben anlamadım. görsellik tabiki istiyorum araba havada ucucakmıs gibi duruyor. benim demek istediğim bu yay 15 inc teneke jantta sorun cıkartırmı çıkartmaz mı herkes 16 ınc takmış hiç bir sorun yaşamamış ama sızın değiminize göre 15 inç. sorun olcak ama ne sorunu anlamadım. 18 inc. takınca bu yay cuk diye oturcağını düşünüyorum cunku herkes bu sekilde kullanım yapıyor tahmın üstüne gitmiyorum yanı. benim amacım 1 1 buçuk sene düşünmüyorum çelik jant ama bu sekıldede kullanmak istemiyorum o yüzden mevcut jant üstüne takmayı düşünüyorum.
 
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
438
Tepki puanı
3
Aracınız
Yaya takmak bilinçsiz bir modifiye anlamı olmuş , onu demek istemiyorum araça "modifiye" yaparken bilinçsizce modifiye yapmayın anlamında dedim genel anlamda. Hava filtresi takıyor - niye taktın de kimisi ses kimisi beygir veriyor der. Bunlar bilinçsizce yapılan modifiyeler... Sen görüntü için yapıyorsun zaten yazımda da bunu belirttim...

Bizim süspansiyonlar 4 cm kadar kaldırabiliyormuş diye bi olayda yok 650kg - 700kg ya kadar yuk ile orantılı aracın kaldırma kuvveti , yay ile alakalı değil, (forumda 6 cm indiren var mesela) Basarsın 5cmlik yayı iner araç sorun yok yani o konuda.

Ben 15 inç de sorun yaratır demedim. Eğer genel anlamda lastik ve çamurluk arası iç içe girerse sorun yarata + bilir. (arkaya yük binmesi halinde - bagaj + 3 yolcu ) Lastik sürtmesi yaşanabilir. (-ki oldu ki ihtiyaç oldu doldurdun araci)

15 inç teneke dediğiniz jant türünde :

http://www.peugeotteam.com/forum/58...-yay-degisimi-ve-torsiyon-indirme-islemi.html

burda ki işlemlere bakabilirsin yapılmışı var. fikir edinmek amaçlı tabii ki...
 
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
438
Tepki puanı
3
Aracınız
iyi günler..bende honda civic kullanıcısıyım..aracımı bir yıl önce aldım fakat bazı sıkıntılarım var yardımcı olursanız çok sevinirim...aracımda 225/40/18 jant lastik var..ve üzerinde markasını bilmediğim sarı renkli yaylar var..konfor olarak çok rahatsızım..sürekli sekiyor ve küçük bi çukura düşsem bile araba ortadan kırılacak gibi oluyor..hele ki yollarda o asfalt birleşimleri bazen yüksek oluyor ya; o birleşimlere hızlı girdiğim zaman öyle bir ses oluyo ki inanın durup lastikleri jantları kontrol ediyorum..ve ayrıca sol ön helezon yayından da demir gıcırtısı gelmeye başladı..onun sebebi de boyasının kalkmış olduğunu düşünüyorum..Ekli dosyayı görüntüle 2889


Son olarak da [MENTION=3145]burakabay[/MENTION] in 5. sayfa 42. mesajı ( bu konu içindeki mesajı )

İşte bu bilinçsizlik oluyor. Burda şunu bilmiyoruz sadece , araç o şekilde mi alındı yoksa normal şekilde alınıp bu şekle mi getirildi ? Gerçi her sorunun cevabı da tatminkar olmayacak bana göre :)

Sıkıntıdan çok 18 inç lastik ile yayın birleşiminden çıkan sonuca bakalım : aracın verdiği sorunlar önemli , bilinçsizlik kurban desem yeridir bence...
 
Katılım
25 Kas 2015
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Aracınız
Yaya takmak bilinçsiz bir modifiye anlamı olmuş , onu demek istemiyorum araça "modifiye" yaparken bilinçsizce modifiye yapmayın anlamında dedim genel anlamda. Hava filtresi takıyor - niye taktın de kimisi ses kimisi beygir veriyor der. Bunlar bilinçsizce yapılan modifiyeler... Sen görüntü için yapıyorsun zaten yazımda da bunu belirttim...

Bizim süspansiyonlar 4 cm kadar kaldırabiliyormuş diye bi olayda yok 650kg - 700kg ya kadar yuk ile orantılı aracın kaldırma kuvveti , yay ile alakalı değil, (forumda 6 cm indiren var mesela) Basarsın 5cmlik yayı iner araç sorun yok yani o konuda.

Ben 15 inç de sorun yaratır demedim. Eğer genel anlamda lastik ve çamurluk arası iç içe girerse sorun yarata + bilir. (arkaya yük binmesi halinde - bagaj + 3 yolcu ) Lastik sürtmesi yaşanabilir. (-ki oldu ki ihtiyaç oldu doldurdun araci)

15 inç teneke dediğiniz jant türünde :

http://www.peugeotteam.com/forum/58...-yay-degisimi-ve-torsiyon-indirme-islemi.html

burda ki işlemlere bakabilirsin yapılmışı var. fikir edinmek amaçlı tabii ki...
benim 4 cm kadar kaldırıyor demek istediğim süspansiyon işlevine devam etmekte oluyor yani. ama benim gözlemlediğim forumda fb7 kasalar orjınal 16 inç. janta taktıklarında çamurluk arasına girmiyor lastık tam ızada duruyor. aynısı 15 inç. olursa taktırmak ıstıyorum. yani ne içeri gircek lastık çamurluk arasında nede aşırı derecede boşluk olcak anlatmak istediğimde bunu yakalayabilirmiyim ?
 

Can

0
Yönetici
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
3,635
Tepki puanı
226
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Yorumlarda yanlış ifadeler fazla yer alıyor. Şunu belirtmek isterim ki kullanılan yaya göre konfor da değişiyor aracın yol tutuşu vs si değişiyor. Kalkıp da uyduruk yay takıp sadece alçaltma amacı güderseniz zaten bu üstünkörü bir işlem olur. Modifiye demek yanlış buna. Spor yaylar orijinallere göre biraz daha az esner, bagaj doluyken araç yere sürtmez. Daha az esnediğinden biraz arkayı hoplatabilir fakat düz yolda yol tutuşu muazzam olur. Ben kendi aracımda 3cm KW yay kullanıyorum. İlk başta ön arka komple 3cm kullanıyordum 210 220 hızlarda bile hiç tereddütüm olmuyordu. Fazla alçalmıştı benim araç avm lere girerken problem yaşayınca arkaya orijinalleri taktım. Daha rahat ettim malum arkaya oturanlar da daha rahat etti fakat çamurluğa davlumbaza falan sürtme olmadı. Orijinaller daha çok esnediğinden spor yayda sürtme olmaz. Ben de 205/45/17 ebatlarında jant lastik kullanıyorum herhangi bir problem yok. Sorunuza gelecek olursak, 195/65/15 ebatlarında kullanmak istiyorsunuz sanırım, bir sorun yaşamazsınız.
 
Geri
Üst