Bu forumdan kime sorsanız size Cİvic HB sport hakkında her zaman çok iyi şeylerden bahsedecektir, eğer VW i tamamiyle unutacak iseniz Civic Hatchback sport u alın kullanın derim.
Kabin gürültüsü Hondacılar için yoldan gelen işitsel geri bildirim olarak kabul edilir, konforsuzluk olarak değerlendirilmez, Civic birçok avrupalı rakibine göre kabine daha fazla çevresel gürültü alır bunu bilmeniz önemli.
Lastik sesi de zira öyledir yoldan geri bildirim olarak sportif sürüşünüze katkı sunar.
CVT şanzıman tam otomatiktir en büyük avantajı tork konvertörlü ve çelik kayış tahrikli olduğu için sıkışık trafikte saatlerce dur kalk yapsanız dahi ısınmaz yıpranmaz yada yorulmaz sadece yakıt tüketiminize etki eder, ancak Civic in bu modellerinde CVT otomatik şanzıman yağı sadece yetkili servisten temin edilerek yada serviste değiştirilmek sureti ile 2 yıl yada 20000km de bir değiştirilmesi gerekir ücreti de yaklaşık 800 liradır, çift kavramalı şanzımanların ısınıp kaldığı kavramasından koku geldiği zorlu şartlarda tam otomatik şanzımanlar problemsiz ilerler.
Bütün uzakdoğu üretimi Japon ve Güney koreli otomobillerde olduğu gibi yan sanayi yedek parça piyasanız oldukça kalitesiz ve dar olur ancak modifiye parça imkanınız anormal seviyede geniştir. Orjinal yedek parça kullanmanız uzakdoğu markalarının avrupalı markalara göre çok daha kötü kalitede üretilen yan üretim yedek parçalardan sizi koruyacaktır bu durum Vw grubunda yada BMW Audi gibi markalarda yan sanayi parça da kullansanız büyük sorunlar yaşatmaz iken japon markalarında yan sanayi parçalar genelde kötüdür ve bu otomobiller orjinal yedek parçaları sever, lakin fabrika çıkışı sıfır km bir Honda Civic ile motor yağı lastik buji filtre gibi şeyleri periyodik aralıklarda bakımlarda değiştirmekten başka mekanik aksama zarar verecek herhangi bir kaza yapmadıkça yedek parça ihtiyacı yada mekanik arıza yaşama ihtimaliniz minimumdan daha azdır Civic yıllara ve yollara meydan okur.
Civic HB sport modelleri her ne kadar 182hp lik motora ve oldukça başarılı hızlanma özelliklerine sahip olsa da aslında gerçekte spor hothatch bir otomobil değil sadece sürüş keyfi sıradan binek araçlara göre biraz daha arttırılmış sakin ruha sahip bir touring modelidir. Yol tutuşu hızlanma kabiliyetinden daha çok cezbeder.
Ben aks mesafesi 2400mm olan Hyundai Getz ten Civic HB e geçtim Civic HB 2699mm aks mesafesine sahip oldukça uzun ve ebatları D segmentine yakın ancak direksiyonu geleneksel otomobiller gibi 1.5 tur sağ-sol değil, bir tur çevirme ile tam sağ ve tam sol yapacak biçimde tasarlanmıştır kullanmadıysanız teoride bunu anlatmak çok zor, bu tasarım şehir içinde kolaylık sunarken ideal rijitlikteki şasiyi destekleyen sert yayları, kazık gibi viraj demirleri ve yumuşak amortisörlere sahip süspansiyonu sanki bir Fiat Uno kadar ufak hatta bir Go kart kullanıyormuş kadar rijit ve kolay anlaşılır tepkiler verir boyutları sürüş zorluğu problemi yaratmaz yan ve ön görüş açısı çok çok iyidir. Yine teoride ne kadar anlatsak zor en iyisi imkanınız varsa bayiye gidip test sürüşüne çıkın
Vw modellerinden sonra kaporta ve boyada kalite gibi şeyleri Honda da aramamanız gerekir, Honda yı tercih edenler motor şanzıman mekanik parçalar ve yürür aksamın tamamının ideal performansta ve üstün sorunsuzlukta olması sebebiyle tercih ederler ancak Honda yı tercih ettiğiniz zaman cam çerçeve kaput tavan gibi otomobilin elbisesi olan parçaların fazla üstüne düşmemelisiniz.
Geçenlerde başıma kaza geldi kapı çamurluk boyattık, tramer e işlemesidir boyanmasıdır ikinci el değeridir vs. gibi hususlara hiç üzülmedim tek canımı sıkan şey Civic ten birkaç gün uzak kalmam olmuştu bana sorsalar en az 20 sene kadar Civic Hatchback i kullanmayı planlıyorum inşallah başıma bir dert gelmez ise tabi. Civic HB e sahip olmak ve onu kullanmak bence bu dünyada dünya gözüyle ölmeden önce yaşanması gereken en büyük zevklerden birisi. Ancak renkler ve zevkler her zaman görecelidir.
Stock yani modifiyesiz motora sahip bir 182hp lik turbo benzinli CVT şanzımanlı Civic 0-100km arasını 8.2-8.5 saniyede tamamlar 0-200km arası hızlanma ise yaklaşık 34-35 saniyedir 200km de limitöre sahip daha ötesi ise yazılımla elde edilebiliyor. Bu verileri yakalayacağınız bu fiyatlarda ve bu niteliklerde başka bir otomobil bulmak şu anda oldukça zor.