Volkswagen den Honda Civic HB Sport Plus geçişi.

Katılım
7 Eki 2021
Mesajlar
47
Tepki puanı
53
Yaş
51
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2021
Benim fikrime göre motorsporlarının en büyük bütçeli ve en çok izlenen en meşhur organizasyonu olan Formula 1 de 1965 li yıllardan beri motor tedarikçisi veya takım olarak iştirak etmesi bile Honda sahibi olmak için bir sebep.

Günümüzün Honda motorları büyük üstad Ayrton Senna nın 90lı yıllarda Honda motorlu Mclaren ile elde ettiği başarılarıyla gelen gelişiminin izlerini halen üzerinde taşıyor.

Önyargılı düşünenler yıllardır aynı 125hp lik 1.6 litrelik motoru Honda nın sürekli evire çevire bize ittirdiğini söylerler. Ben buna katılmak istemem.

Civic bence "bana az yakan araba lazım", "bana sert kaportalı kapısı tok kapanan araba lazım", "bana üç sene içinde zarar ettirmeden elden kolay çıkarabileceğim ikinci elde katlanarak değer kazanan bir araba lazım" demeyenlerin otomobilidir.

Genç işi gösterişli sivri hatlara sahip tasarım, virajdan viraja akmak, gaza sonuna kadar basarken "acaba motora birşey olur mu?" diye düşünmemek, 500.000km yi devirse dahi motorun yada şanzımanın halen gençliğinin baharında olduğunu bilmek Honda yı tercih edeceklerin sebebidir.
Merhaba.
Gerçekten öyle bir anlatmışsınız ki, Hiç HB SP almayı düşünmeyen birisine bile şu anda bu aracı aldırabilirsiniz, Honda da arasanız, sizin şu anlattıklarınızı bir çırpıda anlatabilecek Satış temsilcisi bulmak oldukça zordur herhalde.

Ana fikrinize dönecek olursak, evet ben aracı çok seviyorum, maalesef kullanma fırsatım olmadı, ancak 1 saat kadar yan koltuğunda gittim, tanışmam ve hayranlığım bundan sonra başladı zaten, aracı kullanan kişiye de "dışarıdan çok ses gelmiyor mu bu araçtan ?" diye sorduğumda, aynı sizin verdiğiniz yanıtı söyledi, o sesin olması lazım zaten bu gezi aracı değil, performans için üretildi dedi, yoldan gelen ses bizim için önemlidir.
Yalnız bir konu var ki, ben araçlarıma gül gibi bakarım, kaportada bir çizik gördüm mü deliririm, Yetkili servislerden başka bir yere götürmem, Parasından yada masrafından kaçmam, çok memnun kalırsam uzun yıllar kullanırım, hiç te sıkılmam, ama o aracı hep diri tutmaya çalışırım, ilk günkü gibi görünsün isterim ve bunun olması için azami özen ve dikkat gösteririm.

2. Paragrafta anlattıklarım, sizin bahsettiğiniz Hondacılık ruhunu belki pek yansıtmıyor olabilir, ancak ben şimdiye kadar hep böyleydim, kim bilir belki bende aracımı alınca sizin gibi düşünmeye başlarım, onu da bilemiyorum.
Bir aracın önemli olan yerleri zaten dışı değil, yürüyeni ve Motoru, yani bu konuda haklısınız, ancak ben aracın makyajına da önem veriyorum.
Araç Genç işi olarak tanımlanıp tarif ediliyor olabilir, ancak benim aracına bindiğim kişi 55 yaşındaydı ve aracından çokta memnundu, bende 48 yaşındayım.

Tüm bu yazışmalarımızdan sonra, yukarıda sorduğum soruyu size de ileteyim o halde.
Sıfır olarak mı almalıyım ?
Yoksa 2. el mi ?
Piyasada çok az KM li temiz 2. el araçları da buldum.
Ne tavsiye edersiniz ?
İlla Sıfır olanı mı almalıyım sizce ?
Saygılar.
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Hocam sadece park konusunda şöyle örnek vereyim, eşime getz aldık geçen yıl. Ufacık araç. Civic i onun kadar kolay park ediyorum. Boyutu sığdığı her yere gayet kolay sığdırıyorum. Aynalar büyük, geri görüş kamerası var ve dönüş açısı çok yeterli. Arkadaşta Seat toledo var, Benim araçtan daha kısa ama dönüş açısı daha fazla. Tek hamlede döndüğüm yerden o iki hamlede dönüyor. Hiçbir avm de park konusunda zorlanmadım.

Evet ya bizim araçlarda aynalar devasa gerçekten. Polo kullanırken en çok şikayet ettiğim şeylerden biri aynalardı. Küçücüklerdi. Civic'e geçince çok rahatlamıştım.
 
Katılım
7 Eki 2021
Mesajlar
47
Tepki puanı
53
Yaş
51
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2021
E yenisi gelmek üzere hocam Türkiye'ye. Eğer sıfır alma imkanınız varsa yeni kasayı da tercih edebilirsiniz. Tabi siz FK7 kasaya vurulmuşsanız orası başka :)
Yeni gelecek olan kasanın sadece Sedan olanını gördüm.
O agresif görünümünü yitirmiş, uysal bir kediye dönüştürmüşler gibi.
Ben HB SP almak istiyorum, onun yeni kasasında Makyaj değişikliği yapılmış mı ? haberim yok, ama evet ben FK7 ye vuruldum, eğer yeni gelecek olan HB SP kasası varsa ve benim gördüğüm sedan gibi hatlarını yumuşatmışlarsa, pek benim tercihim olmaz.
Teşekkürler.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Merhaba.
Gerçekten öyle bir anlatmışsınız ki, Hiç HB SP almayı düşünmeyen birisine bile şu anda bu aracı aldırabilirsiniz, Honda da arasanız, sizin şu anlattıklarınızı bir çırpıda anlatabilecek Satış temsilcisi bulmak oldukça zordur herhalde.

Ana fikrinize dönecek olursak, evet ben aracı çok seviyorum, maalesef kullanma fırsatım olmadı, ancak 1 saat kadar yan koltuğunda gittim, tanışmam ve hayranlığım bundan sonra başladı zaten, aracı kullanan kişiye de "dışarıdan çok ses gelmiyor mu bu araçtan ?" diye sorduğumda, aynı sizin verdiğiniz yanıtı söyledi, o sesin olması lazım zaten bu gezi aracı değil, performans için üretildi dedi, yoldan gelen ses bizim için önemlidir.
Yalnız bir konu var ki, ben araçlarıma gül gibi bakarım, kaportada bir çizik gördüm mü deliririm, Yetkili servislerden başka bir yere götürmem, Parasından yada masrafından kaçmam, çok memnun kalırsam uzun yıllar kullanırım, hiç te sıkılmam, ama o aracı hep diri tutmaya çalışırım, ilk günkü gibi görünsün isterim ve bunun olması için azami özen ve dikkat gösteririm.

2. Paragrafta anlattıklarım, sizin bahsettiğiniz Hondacılık ruhunu belki pek yansıtmıyor olabilir, ancak ben şimdiye kadar hep böyleydim, kim bilir belki bende aracımı alınca sizin gibi düşünmeye başlarım, onu da bilemiyorum.
Bir aracın önemli olan yerleri zaten dışı değil, yürüyeni ve Motoru, yani bu konuda haklısınız, ancak ben aracın makyajına da önem veriyorum.
Araç Genç işi olarak tanımlanıp tarif ediliyor olabilir, ancak benim aracına bindiğim kişi 55 yaşındaydı ve aracından çokta memnundu, bende 48 yaşındayım.

Tüm bu yazışmalarımızdan sonra, yukarıda sorduğum soruyu size de ileteyim o halde.
Sıfır olarak mı almalıyım ?
Yoksa 2. el mi ?
Piyasada çok az KM li temiz 2. el araçları da buldum.
Ne tavsiye edersiniz ?
İlla Sıfır olanı mı almalıyım sizce ?
Saygılar.
2018 yılında değiştirilen ÖTV kanunu sonrası sıfır km bir Civic i bayiden almaya çalışmak sanki büyük bir aşiret ağasının kızıyla evlenmeye çalışmak gibi birşeye dönüştü, yine de bayiden sıfır almak her zaman daha mantıklı ancak ikinci el çok temiz bulursanız Civic i elde ederken daha az yorulursunuz sinirleriniz daha az yıpranır ve ikinci el alınan bir Civic te sadece para konuşur

Sıfır alırken durum pek öyle değil, aksesuar dayatması, bekleme aşaması, araç stok sorunu vs. gibi problemler olabiliyor. Yani para haricinde manevi anlamda da biraz masraf artıyor

Allah bana sıfır km nasip etti. Bayiden alabildik ancak 2017 den beri piyasa darmaduman oldu.
 

tgybtmn

Özel Üye
Katılım
11 Ağu 2021
Mesajlar
94
Tepki puanı
80
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Merhaba.
Tam da Benim aracımın aynısı, hatta Model Yılı da öyle, bendeki de 2016.
Bu modelinde son zamanlarda Fiyatları uçmuş durumda, sahibinden.com da 220.000 TL satanlar var, üstelik KM değerleri benimkinden çok yüksek olmasına rağmen, Bende bu fiyatlardan satamayacağımı biliyorum, herhalde 190.000 TL gibi bir ücret ile satabilirim, Ayrıca aracına Custom Mercek Far takımı yaptırdım Angle Eye kırmızı da var, başka bir kaç aksesuarı da var, isterseniz satış yapacağım zaman Fotoğraflarını çektiğimde sizlerle de paylaşırım, kendiniz görürsünüz.
Size sormak istediğim şu var, benim oturduğum yerde, sabah işe giderken 2 yokuş çıkıyorum, birisi hafif, birisi dik, Polo ya göre Honda Civic HB SP ın yokuş tırmanma farklılığı nedir ? bu yokuşlarda CVT nin DSG ye göre olumsuz yada çok değişkenlik gösterebileceği yönleri var mıdır ?
Saygılar.
Merhaba.
Tam da Benim aracımın aynısı, hatta Model Yılı da öyle, bendeki de 2016.
Bu modelinde son zamanlarda Fiyatları uçmuş durumda, sahibinden.com da 220.000 TL satanlar var, üstelik KM değerleri benimkinden çok yüksek olmasına rağmen, Bende bu fiyatlardan satamayacağımı biliyorum, herhalde 190.000 TL gibi bir ücret ile satabilirim, Ayrıca aracına Custom Mercek Far takımı yaptırdım Angle Eye kırmızı da var, başka bir kaç aksesuarı da var, isterseniz satış yapacağım zaman Fotoğraflarını çektiğimde sizlerle de paylaşırım, kendiniz görürsünüz.
Size sormak istediğim şu var, benim oturduğum yerde, sabah işe giderken 2 yokuş çıkıyorum, birisi hafif, birisi dik, Polo ya göre Honda Civic HB SP ın yokuş tırmanma farklılığı nedir ? bu yokuşlarda CVT nin DSG ye göre olumsuz yada çok değişkenlik gösterebileceği yönleri var mıdır ?
Saygılar.
Öncelikle foruma hoşgeldiniz, umarım içinize sinen bir civic hb bulursunuz. Yokuş konusunda çok rahat olun brake hold tuşu var ona basarsanız ayakla frene basmanıza gerek kalmadan araç frende duruyor yokuş ne kadar dik olursa olsun(benim araç sedan ama muhtemelen hbde de vardır) parça fiyatlarına gelirsek bence yerli üretim olmasına rağmen çok pahalı kaldı ki hbler İngiltere’den ithaldi. 2 ay önce ışıklarda beklerken arkadan sağlam vurdular, bagaj tampon falan değişti sadece bagaj kapağı boya ile beraber 8-9 bin tuttu. Bir de Honda bakım Aralıkları kısa 10 binde bir periyodik bakım 40 binde ya da ikinci yılda bir şanzıman yağı bakımı istiyor, bunlarda bilginize olsun, ama güzel araçtır tavsiye ederim. Honda biraz süsü püsü çok olan marka, araç gayet yakışıklı bence:)
 
Katılım
7 Eki 2021
Mesajlar
47
Tepki puanı
53
Yaş
51
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2021
2018 yılında değiştirilen ÖTV kanunu sonrası sıfır km bir Civic i bayiden almaya çalışmak sanki büyük bir aşiret ağasının kızıyla evlenmeye çalışmak gibi birşeye dönüştü, yine de bayiden sıfır almak her zaman daha mantıklı ancak ikinci el çok temiz bulursanız Civic i elde ederken daha az yorulursunuz sinirleriniz daha az yıpranır ve ikinci el alınan bir Civic te sadece para konuşur

Sıfır alırken durum pek öyle değil, aksesuar dayatması, bekleme aşaması, araç stok sorunu vs. gibi problemler olabiliyor. Yani para haricinde manevi anlamda da biraz masraf artıyor

Allah bana sıfır km nasip etti. Bayiden alabildik ancak 2017 den beri piyasa darmaduman oldu.
Merhaba.
Bende zaten bayii lere soruyorum, elimizde yok diyorlar, acayip bir durum, ne zaman gelir ? ne kadar bekleriz diyorum, satış temsilcisi bilemiyoruz diyor, yani belirsiz bir süre demek istiyor, neden onu da bilmiyorum, şu aşamada aslında 2. el almaktan başka bir seçenek yok gibi, Az KM yapmış, kazası ve değişeni olmayan, servis bakımlı bir şey bakıyorum, Hele birde Kırmızı olanı bulabilirsem tadından yenmez.
 
Katılım
7 Eki 2021
Mesajlar
47
Tepki puanı
53
Yaş
51
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2021
Öncelikle foruma hoşgeldiniz, umarım içinize sinen bir civic hb bulursunuz. Yokuş konusunda çok rahat olun brake hold tuşu var ona basarsanız ayakla frene basmanıza gerek kalmadan araç frende duruyor yokuş ne kadar dik olursa olsun(benim araç sedan ama muhtemelen hbde de vardır) parça fiyatlarına gelirsek bence yerli üretim olmasına rağmen çok pahalı kaldı ki hbler İngiltere’den ithaldi. 2 ay önce ışıklarda beklerken arkadan sağlam vurdular, bagaj tampon falan değişti sadece bagaj kapağı boya ile beraber 8-9 bin tuttu. Bir de Honda bakım Aralıkları kısa 10 binde bir periyodik bakım 40 binde ya da ikinci yılda bir şanzıman yağı bakımı istiyor, bunlarda bilginize olsun, ama güzel araçtır tavsiye ederim. Honda biraz süsü püsü çok olan marka, araç gayet yakışıklı bence:)
Merhaba.
Biliyorum bakım sıklığı, daha önce onu araştırmıştım, aslında bir bakıma iyi bir şey, bir sorun varsa bunu ilerlemeden görmemizi sağlar.
Parça ücretleri sizin dediğiniz gibi biraz pahalıymış, onu da araştırdım, hadi HB SP İngiltereden geliyor, parçaları oradan geliyor diyelim, bir nebze de olsa bahanesi var, ancak yakın zaman kadar Türkiyede üretilen Sedanlar ve parçaları neden yine pahalı onu çözemiyorum ben.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Merhaba.
Biliyorum bakım sıklığı, daha önce onu araştırmıştım, aslında bir bakıma iyi bir şey, bir sorun varsa bunu ilerlemeden görmemizi sağlar.
Parça ücretleri sizin dediğiniz gibi biraz pahalıymış, onu da araştırdım, hadi HB SP İngiltereden geliyor, parçaları oradan geliyor diyelim, bir nebze de olsa bahanesi var, ancak yakın zaman kadar Türkiyede üretilen Sedanlar ve parçaları neden yine pahalı onu çözemiyorum ben.

Türkiye de üretilen Civic modellerinde zaten otomotiv yan sanayi desteği yani anasanayi bantını besleyen onaylı tedarikçilerden elde edilen parçaların yüzde 90 a yakını tahminimce yurtdışından ithal olarak geliyor, fabrikada sadece montaj yapılıyor, yedek parça fiyatlarının yüksek olmasının bir sebebi bu bir diğer sebebi de kaza bela hasar dışında yedek parçaya zaten pek ihtiyacınız olmuyor periyodik bakımlar dışında.... bu da demek oluyor ki az yedek parça talebi ve üreticinin yüksek üretim maliyetleri, tek seferde binlerce yedek parça üretmek ile birkaç tane üretip Honda ya sevk etmek aynı maliyet değildir, endüstride üretim miktarı arttıkça birim fiyat azalır. Dolayısı ile Sedan FC5 yada Hatchback FK7 nin ruhu da fiyatı da hemen hemen aynıdır:)

Japonlar kendi bünyeleri dışında ürettirdikleri otomotiv parçalarına hatta tüm sanayi ürünlerine karşı çok hassaslar. Bence İngiltere de olsa Almanya da olsa Honda gibi markalara parça üretmek zor şartlara ve sıkı denetimlere tabii. Türkiye nin otomotiv sanayisine karşı önyargım yok güvenim ise oldukça yüksek Ancak Honda da sanki pek yerlileştirme çalışması yok.

Farlar mesela Koito marka, bu marka Japon menşeili ve Japonya da oldukça cafcaflı ve ciddi bir aydınlatma sistemi sanayisine sahip. Ford ve Renault gibi markalar ise yerli Farba üretimi farları kullanıyor hatta Fransa Almanya İngiltere gibi ülkelere far ihraç ediyoruz. Honda da durum aynı değil. Haliyle Renault un bir farı 5000 lira iken Honda da 8000 lira oluyor

Hava filtresi Taiwan dan geliyor ilginç bir markası vardı. Doki miydi ? Kodi miydi? öyle birşey ve tanesi 250-300 liralara çıkmıştır tahminen, Hyundai gibi markalar yerli Asaş, Fil filtre vs. gibi markalara yerlileştirilmiş filtre yaptırıyor ve yetkili serviste hatta fabrikada bantta yani üretimde kullanıyor bunları yakın zamana kadar 70-80 liraya elde edebiliyordunuz yetkili servisten perakende olarak.

0w-20 Type 2.0 engine oil motor yağı Honda logolu bidonda servislerde bulunuyor belki bu gerçekten özel yapıda bir motor yağı olabilir, ancak bunu kullanmayacak iseniz kılavuzda diğer markalardan aynı API yada ILSAC vs. standartlarını karşılayan 0w-30 yada 5w-30 kullanınız diyor yani diğer marka 0w-20 yağların aynı şartları karşılayacağının garantisini vermiyor, 0w20 Honda logolu yağ için ise düşük yakıt tüketimi ve düşük emisyon gibi şartları karşılaması için formüle edildiği bilgisi vardır, pistte gazlayacak iseniz 5w-40 gibi yağları kullanmanız gerekir 0w-20 olmaz.

Şanzıman yağı da zira öyle Honda CVT şanzımanların son nesillerinde HCF2 kodu ile anılan bir şanzıman yağı var yine Honda logolu bidonda ve en güvenilir şekilde olacak ise sadece yetkili servislerden temin edilebiliyor, eğer ola ki Castrol multivehicle CVT vs. gibi herhangi bir CVT otomatik şanzıman yağı ile değişim yaparsanız ya şanzımandan kaynaklanan aşırı titreme problemi yada şanzımanın kullanılamaz hale gelmesi gibi daha büyük problemler yaratması kaçınılmaz olabiliyor.

Dikiz aynaları Çin malı.

ABS ve VSA sistemi Bosch marka.

Camların tamamı Pilkington İngiltere üretimi lakin bu firma bir Japon firması. Bizdeki Brisa gibi yani BridgestoneSA Bridgestone de Japon menşeilidir ancak HB modellerin büyük bölümünde bir Fransız olan Michelin Prymacy 3 lastik vardır, Continental Sport Contact yada Bridgestone ER300 ile bayide yerini alanlar da vardır.

Honda nın bu politikası belki ticari belki felsefi açıdan böyle neticede Honda logolu Honda adıyla satılan sarf malzemelerini de petrol ürünleri üreten tanıdığımız firmalardan birisi üretiyor olmalı bu konuda çeşitli tartışmalar hep vardır, bu firma hangisi ise aynı petrol ürünlerini yani şanzıman ve motor yağını acaba aynı içerikle piyasaya aftermarket olarak sunuyor mu? yoksa Honda bunu yasak mı etmiş? bilmiyorum, ancak bu durum kullanıcılar açısından biraz rahatsız edici bir durum.

Mekanik açıdan ağır zarar gören yani yangın sel kaza yada binde bir yaşanan arızaların görüldüğü Honda lar genellikle her zaman çıkmacılardan temin edilen çıkma parçalar ile toplanır. CVT şanzıman eğer kayış kırar ise tamiri yok ve sıfır sandık CVT şanzıman 70 ila 50000 lira arasında olduğu söylenir 10-15000 liraya çıkma takarlar tabi ki sanayide yada özel bir serviste. Büyük hatalar yapmadığınız sürece şanzımanı, motoru yada turboyu ciddi düzeyde zarar verip bozmanız oldukça zordur.

Fren sisteminde Ate marka balatalar kullanılmış, Ate binek araçlar için genellikle sanayideki oto yedek parçacılarda yada internette dahi diğerlerinden daha pahalı ve piyasada biraz nadir bulunan bir markadır. Eski kasalarda sanırım FB7 de ise Nissin marka balatalar olması lazım, balata konusu önemli dört tekerlek balataları komple serviste değiştirseniz yaklaşık 2000 lira. Balata neden önemli derseniz? eğer kaliper içerisinde yerine tam oturmaz ise kaliperleri bozabilir diskleri bozabilir frenleme performansı tartışmasına girmeye dahi gerek yok belki orjinal dışındaki diğer balatalar daha iyi tutar yada kötü tutar bu konuda birşey denmez belki ama asıl başka bilinmesi gereken fren ekipmanlarına zarar verirse birde onunla uğraşmak zor olacaktır.

Birde sahte yedek parça belası vardır.

Her yeni modelinde daha da yüksek teknolojiyle donatılmış ve çağın ötesindeki mühendislik mimarisine sahip dayanıklılık güvenilirliği ile eski dönemlerden beri nam salmış Civic lerin kullanıcılarına karşı böyle bir bedeli var. Genele baktığınızda Honda sı ile bu tür saç baş yolduran problemler yaşayanların sayısı ise çok çok az, bakıma gittiğinizde görürsünüz servisler genelde ana baba günü derler ya öyledir hepsi de periyodik bakıma gelmiştir yada kabinde trim seslerinden şikayetçidir.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2019
Mesajlar
113
Tepki puanı
65
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2019
Merhaba.
Siz Golf 7 kalitesini aramış olabilirsiniz, ancak bende Golf Değil Polo var, her ne kadar en dolu paketi olsa da, Polo da bir Golf 7 kalitesinde değil, bu sebep ile, bende konuda çok sıkıntı olacağını sanmıyorum.
Benim korktuğum konu da zaten sizin yaşamış olduklarınızdı.
Kazalarınız nasıl oldu ? biraz detay verebilir misiniz ?
Ben trafikte genelde çok kuralcı ve temkinliyimdir zaten, ama boşluk gördüm mü Gaza abanma huyum var.
Sizin tedbirden kastınız nedir mesela ? Nelere karşı tedbirli olmalıyım ?
Tecrübe etmiş birisi olarak tavsiyeleriniz ne olur ?
Not : Kazalarınıza çok üzüldüm, Geçmiş olsun, Daha kötüleri ile karşılaşmamanızı dilerim.
Değişen parçalarınız var mı ? birde Parça ücretleri yüksek midir ?
Saygılar.
Kavşakta ışıkta minibüsün arkasındaydım. Çıkıp yanındaki boşluğa geçeyim derken sürttüm. Garajdan çıkarken sürttüm. Genel olarak aracın boyutlarının büyümesinden, aynalardan ötürü görüş açısından kaynaklıydı. Zaman içinde alıştım. Biraz temkinli sürmekte fayda var alışana kadar. Değişen fln olmadı lokal rötüş boyası ile halloldu. Karşının kusurunun olduğu bir kazada iki jantım değişti tanesine 5000 yazmışlardı biraz fazla geldi bana
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Merhaba.
Biliyorum bakım sıklığı, daha önce onu araştırmıştım, aslında bir bakıma iyi bir şey, bir sorun varsa bunu ilerlemeden görmemizi sağlar.
Parça ücretleri sizin dediğiniz gibi biraz pahalıymış, onu da araştırdım, hadi HB SP İngiltereden geliyor, parçaları oradan geliyor diyelim, bir nebze de olsa bahanesi var, ancak yakın zaman kadar Türkiyede üretilen Sedanlar ve parçaları neden yine pahalı onu çözemiyorum ben.

Honda Civic Hb alırsın almasına da alışırsan satamazsın sorun işte orada :)
 
Geri
Üst