Vtec 2 benzinde aşırı yakma?

Katılım
13 Ara 2018
Mesajlar
29
Tepki puanı
4
Konum
Ankara
Aracınız
Civic ES7 2005
2005 vtec 2 aracım var. Aşırı şekilde siyah duman atma, yakıt kokusu ve aşırı benzin yakma sorunu vardı. Enjektör ve buji temizlendi, düzelmedi. Katalizör tıkalıymış iptal ettim geçici süreliğine, sonra oksijen bir ve iki kurumdan çok batıktı temizledim. Siyah duman atmayı kesti ve önceki kadar yakıt kokusu yok. Ancak hala çok yakıyor. Oksijen sensörlerini ölçtüm 2 ile 9 V arası değişken değer gösteriyor. Olması gereken değer 0.2 ile 0.9 Volt. Km de 2.5 tl yakıyor bu arada. Şimdi sizden ricam yardımcı olabilecek kimse varmı? Elinde oksijen sensörü olan varmı? Yada karşılaştırma şansımız kendisi de ölçse yada ne bilim başına gelen varmı? Böyle bir olay. Tam olarak bozuk mu, sağlam mı emin değilim. HELPPP...

VIA_A1_1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Benim aracımda oksijen sensoru bozuk fakat öyle aşırı yakma gibi bi durum söz konusu değil. Yanı o sensoru söksen bile o kadar çok yakmaz. Bence başka birşey var... yada cidden bi sök sensorü öyle dene. Yenisi de 400 tl falan diyorlar ama aliexpresste 15 dolarmış

SM-G960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,722
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Benim aracımda oksijen sensoru bozuk fakat öyle aşırı yakma gibi bi durum söz konusu değil. Yanı o sensoru söksen bile o kadar çok yakmaz. Bence başka birşey var... yada cidden bi sök sensorü öyle dene. Yenisi de 400 tl falan diyorlar ama aliexpresste 15 dolarmış

SM-G960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Sizin sensör katalizörden sonraki olandır. Motordan sonra ikinci sensör. Bu katalizörden çıkan oksijen gazını birincisi ile kıyaslayıp katalizörün çalışıp çalışmadığını kontrol eder. Katalizörde tıkanma olsa farketmezsiniz. DİKKAT! Emisyon değeri artar!
Yoksa 1. Sensör olsa. Aracı düzgün kullanamazsınız. Çok rahatsız eder. Yakıt, verim ve performans...

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Son düzenleme:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,722
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
2005 vtec 2 aracım var. Aşırı şekilde siyah duman atma, yakıt kokusu ve aşırı benzin yakma sorunu vardı. Enjektör ve buji temizlendi, düzelmedi. Katalizör tıkalıymış iptal ettim geçici süreliğine, sonra oksijen bir ve iki kurumdan çok batıktı temizledim. Siyah duman atmayı kesti ve önceki kadar yakıt kokusu yok. Ancak hala çok yakıyor. Oksijen sensörlerini ölçtüm 2 ile 9 V arası değişken değer gösteriyor. Olması gereken değer 0.2 ile 0.9 Volt. Km de 2.5 tl yakıyor bu arada. Şimdi sizden ricam yardımcı olabilecek kimse varmı? Elinde oksijen sensörü olan varmı? Yada karşılaştırma şansımız kendisi de ölçse yada ne bilim başına gelen varmı? Böyle bir olay. Tam olarak bozuk mu, sağlam mı emin değilim. HELPPP...

VIA_A1_1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Arıza kodunu öğrenebildiniz mi?
Emme ile sıkıntı varsa dediklerinizi yapabilir. Bir arkadaşımız bahsetmiş. Arıza lambanız Emiş hava sıcaklık sensörü arızası veriyor ise değişmeli. Yeri aracın önünden bakıldığında. Hava filtresinin takıldığı kutunun sağ alt tarafında tırnaklı soket o diye biliyorum. Bu sensör neler yapar? Ayrıca mesaj olarak paylaşacağım.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,722
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Emiş Havası Sıcaklık Sensörü Nedir ? (Emilen Hava Sıcaklık Sensörü)

Emme manifolduna giren havanın sıcaklığını algılayan ve bu bilgiyi Elektronik kontrol ünitesine ileten parçaya emiş havası sıcaklık sensörü denir.

Emilen hava sıcaklık sensörü, genelde ayrı bir sensör olarak değil, MAF sensörüyle birlikte veya MAP sensörüyle birlikte bulunmaktadır. Yeni nesil araçlarda genellikle MAF (Hava akış ölçer) isimli parçanın içinde bulunur.


Emiş Havası Sıcaklık Sensörü motorda nerede bulunur ?

Emme havası sıcaklık sensörü, hava filtresinden sonra, emme manifoldu girişi üzerinde bulunur. Genelde debimetrenin yakınında bulunmaktadır. Bir civatayla hava giriş hattına takılmıştır.

Motor kontrol ünitesi, emme manifolduyla yanma odasına alınan havanın sıcaklığını belirleyerek, havanın yoğunluğu hakkında bilgi sahibi olmak ister.
Havanın yoğunluğu, içerisinde bulunan oksijen miktarını belirler, böylece motor kontrol ünitesi, yanma odasına giren havanın-oksijenin miktarını tam olarak belirleyerek, enjektörler tarafından püskürtülmesi gereken yakıt miktarını hassas bir şekilde hesaplar.

Örneğin; soğuk hava daha yoğundur, bu durumda hava-yakıt karışımının ideal olması için daha fazla yakıt gönderilmesi gerekir. Bu durumda motor kontrol ünitesi, enjektörlerin enjeksiyon sürelerini uzatarak, daha fazla yakıt gönderilmesini sağlayacaktır.


Emiş Havası Sıcaklık Sensörü Nasıl Çalışır?

Emme hava sıcaklık sensörü, direnç değeri sıcaklık değişimiyle değişen bir termistor yapıdadır.
Tıpkı soğutma suyu sıcaklık sensörü gibi çalışır.
Motor kontrol ünitesi, emiş havası sıcaklık sensörüne yaklaşık 5 voltluk bir referans gerilim gönderir, sensörün direnci sıcaklıkla değişmektedir, direnç değişince de, gönderilen voltajın geri dönüş değeri değişecektir. İşte bu voltaj değişimleri, bir sıcaklık skalasında karşılıklandırılmıştır. Yani voltaj değişimi, sıcak değişimini gösterir.

Emiş havası sıcaklık sensörleri, genelde NTC (Negatif sıcaklık katsayılı) tiptedir, yani sıcaklık arttıkça, direnç değeri ve voltaj azalacaktır.


Emiş Havası Sıcaklık Sensörü Arıza Belirtileri (IAT Emilen Hava Sıcaklık Sensörü Arızası Nasıl Anlaşılır?)

* Yakıt tüketimi artar

* Hızlanma ve motor çekişi düşer

* Ateşleme avans zamanlaması tam olarak uygun ayarlanamaz, motor vuruntu yapabilir.

Emiş Havası Sıcaklık Sensörü Arızaları ve Çözümleri

Emme havası sıcaklık sensöründe en sık görülen arızalar;
* Emme havası sıcaklık sensörünün bağlantı soketindeki kir-toz-oksitlenme gibi iletkenliği bozucu etkiler ve soketin gevşemesi çıkması gibi durumlardır. Soket konnektör uçlarını temizleyip, yerine sıkıca takınız.
* Emme havası sıcaklık sensörünün bağlantı kablosunda kopukluk veya kısa devre olması. Multimetreyle gerekli voltaj ölçülmlerini ve kopukluk testlerini yapınız. Kablo kopukluğu veya kısa devre varsa kabloyu değiştiriniz.
* Emme havası sıcaklık sensörünün iç kısma giren ucu, karbon ve yağ birikintileriyle kaplanmış olabilir ve sıcaklık ölçümlerinde sapmalar veya hassaslığında bozulmalar olabilir. Uygun şekilde temizlenmelidir.

Emme havası sıcaklık sensörü yanlış sıcaklık bilgisi verirse, motor kontrol ünitesi de, verilen bu yanlış hava sıcaklık bilgisine göre yakıt miktarını ayarlayacağından (zengin ya da fakir karışım), yakıt sarfiyatı artar ve motor performansı olumsuz etkilenebilir.

Emme havası sıcaklık sensörü arızalandığında, sürücü gösterge panelinde arıza lambası yanacaktır.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
25 Mar 2017
Mesajlar
35
Tepki puanı
5
Konum
Bursa
> Arıza lambası yanıyormu?
> Önemli olan o oksijen sensörünü ne kadar temizlesenizde arızayı kesmez. Çok yakmaya sebeb subap ayarı yaptırdınız mı?
> 120 binde benzin filtresi değişti mi?
> Egr temizliği yaptınız mı?
> Monifoltun kanalları temizlendi mi?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
13 Ara 2018
Mesajlar
29
Tepki puanı
4
Konum
Ankara
Aracınız
Civic ES7 2005
Sizin sensör katalizörden sonraki olandır. Motordan sonra ikinci sensör. Bu katalizörden çıkan oksijen gazını birincisi ile kıyaslayıp katalizörün çalışıp çalışmadığını kontrol eder. Katalizörde tıkanma olsa farketmezsiniz. DİKKAT! Emisyon değeri artar!
Yoksa 1. Sensör olsa. Aracı düzgün kullanamazsınız. Çok rahatsız eder. Yakıt, verim ve performans...

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Bilmiyorum aracı bilgisayara bağlayıp çıkan ariza kodunu beyinciye sorduk ilk sensör dedi. Hoş, 1 sene önce arabayı aldığım zaman ikinci sensoru arabanın altını vurdukları için kabloları kopuk halde bulmuştum kendim bağladım ama bilemiyorum tabi bende hangisi olduğunu.

SM-G960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst