Civic ES7 Vtec 2 es7 otomatik hararet sorunu

Katılım
18 Eyl 2021
Mesajlar
17
Çözümler
1
Tepki puanı
10
Konum
ANKARA
Selamin aleykum honda ailesi uygulamayi yeni indirdim ismim Burak Ankaradan yaziyorum.

Bundan 5 6 ay önce 2003 makyajsiz es vtec otomatik aldim bu arada ilk defa hondaya biniyorum
Aracimla Ankara dan Kirsehir e seyrediyordum ogle vakitlerinde hava 35 40 derecelerde filandi dolaysiyla klimam da acikti kirsehire yaklasik 40 50 kilometre kala aracimin hararetinin yukseldigini gordum ve durdum araci stop etmeden kendimi yakmayacak sekilde radyatorun kapagini actim ve araci sogutana kadar su ekledim harareti dusurdum sorunum bu sekilde basladi kirsehire hararet yaptirmadan gittim sanayiye girdim orda tanimadigim bir tamircinin onunde durdum ordakiler radyator kapagimla birlikte radyator kapaginin takildigi yerin de bozuk oldugunu soylediler ordan radyator kapagi alip ankaraya tekrar su ekleyerek ve araci cok sikistirmamak kaydiyla dondum sasmaz oto sanayisinde araca baktilar ve radyatorumu ve kapagini orjinaliyle degistirdim ve tekrar kullanmaya devam ettim aradan 1 2 gun gectikten sonra tekrar aracin hararet yaptigini gordum sanayiye yakindim ve direk ustanin yanina gittim gaz beyninin diaframindan fan musurunden isi musurunden termostatdan kaynakli bi skinti oldugunu soylediler.
Ben ustanin tum dediklerini yaptirdim ve hala sorunum devam ediyor. Boyle bi sorun yasiyan arkadaslar yardimci olursaniz sevinirim aracta degistirmedigim sadece devirdaim kaldi bunun yani sira araca yaklasik 3 bin 3.500 lira gibi bi para harcadim radyator vs. Icin
Suan ki sorunum ise aracla 20 30 km yol gittikten sonra aracin hararet gostergesi dalgalanmaya basliyor ve sonrasinda yukselmeye basliyo bu esnada kaloriferi aciyorum 1 2 dakika icinde hararet dusuyor kaloriferden normalinden fazla sicaklik geliyor hararet dusunce de normalinden az sicaklik geliyor.Ayrica size soyle bir sorum olacak contasi yanan aracta yaga su suya yag karistima olmazmi egsozdan beyaz duman ve tekleme gibi sorunlar olmaz mi bunu diger araclarimda da yasamistim ve hepsinde bu sekilde belirtiler verdi
Honda da bunlarin hic birisi yok belli bir yol katetdikten sonra hararet yukseliyor. 20 30 km gittikten sonra
2 3 farkli usta bakti araca kimi devirdaim dedi kimi conta yanik kompresor suya basinc uyguluyo ve arac hava yaptigi icin fan acmiyor dedi suan conta degisimi yaptirmaya kalksak normal sartlarda ne kadar maliyeti olur ustanin biri de 7 8 bin fiyat cekti
Farkli bir usta da bu vtec 2 araclarin motorunun tamamen sokulmesi gerekiyor sokulmeden duzen tutturamayacagini soyledi yani sadece silindir kapak taslanip conta degisse kurtarmiyor mu bu araclarda fikri olan arkadaslar yorumlarinizi bekliyorum tesekkur ederim..

SM-M315F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Çözüm
Tekrardan s.a arkadaslar vtec 2 hararet sorunu hakkinda yukarda sikayetlerimi ve sonumu paylasmistim konu kapanisi yapmak icin yaziyorum.
Aracimin silindir kapagini sokmustuk conta yanik teshisi koyarak ve gercekten contanin yandigini gorduk. Silindir kapagim rektefiye oldu subaplar degisti motorun alt blok yuzeyinde 0.1~0.12 arasinda egrilik vardi ustam celik conta koymak yerine glingirit conta kestirip onu takti herhangi bisey olursa ben burdayim diye de garanti verdi. Suanlik aracimdan cok memnunum boyle bi sorunu skintisi olan arkadaslar sizler icin diyorum ozellikle aracinizda şayet bu sekil bi skintiniz varsa onun bunun lafina bakarak yok sundandir yok bundandir vs.vs. gibi yorumlardan kacinin guvendiginiz net konusan bir ustaya...
Katılım
18 Eyl 2021
Mesajlar
17
Çözümler
1
Tepki puanı
10
Konum
ANKARA
Bilgi amaçlı post atıyorum. Şehir içi hararet probleminiz yok ise şehirler arası hararet problemi oluyorsa büyük ihtimalle conta çıkıyor. Adana dan 2003 vtec aldım. Adana da 2-3 gün gezdim. Hiç birsey yok. Tekleme,hararet,beyaz duman vs.. Ankara ya doğru yola çıktım 20 km gittim gitmedim hararet yukarı doğru çıkmaya başladı. Durdum soğuttum. Kaloriferi açtım ankaraya geldim. Hararet dalgalandi yol boyunca. Ankara da ertesi gün 80 km ye yakin yol yaptım. Hararet denilen birsey yok. Aklıma takıldı. Hondacı mehmet abiyi önerdiler Ankara da. Havası alındı, termostat değişti. Silindir kapak contası testi yapıldı. Su da baloncuklar çıkmaya başladı. Kısacası conta çıktı...Bunlar yağa şu,suya yağ karıştırmıyormuş. Ustanın dediği bu.. araştırmalarıma göre kolay kolay hararet yapmıyor bu araçlar. Saglam ustaya göstermek şart..
Bende de ayni sorun vardi bilgin icin tesekkurler ayni sorunlari bende yasadim dedigin gibi conta yapildi

SM-M315F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
21 Kas 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Aracınız
Civic ES7 2002
Selamün aleyküm. 2002 VTEC otomatik arabama bakım yaptırdim. Trigiyer kayışı, bilyasi, devirdaim pompası, termostedi bu sırada değişti. Sonra şehirlerarası seyahate çıktım. Uzun yolda bir terslik yoktu. Ancak şehir içinde lambalarda beklerken hararet yükseldi. Hareket edince düştü. Seyahat boyunca bu sorun bir kaç kez tekrar etti. Suyunu her kontrol ettiğimde yaklaşık 200/300 ml. Su eksilttigini gördüm ve ekleme yaptım. Araba fan açıyor bu arada. Su kaçağı tespit edemedim. Dönüşte. Bir kaç ustaya danıştım ve bakım yapan ustama sorunu anlattım. . Radyatör tıkanıklığından yada müşür den kaynaklanabilecegini söylediler. Ustam Elektrikçiye fanini ölçtürmemi tavsiye etti. Şuan zamanım yok. Ne tavsiye edersiniz
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,942
Çözümler
9
Tepki puanı
8,942
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Selamün aleyküm. 2002 VTEC otomatik arabama bakım yaptırdim. Trigiyer kayışı, bilyasi, devirdaim pompası, termostedi bu sırada değişti. Sonra şehirlerarası seyahate çıktım. Uzun yolda bir terslik yoktu. Ancak şehir içinde lambalarda beklerken hararet yükseldi. Hareket edince düştü. Seyahat boyunca bu sorun bir kaç kez tekrar etti. Suyunu her kontrol ettiğimde yaklaşık 200/300 ml. Su eksilttigini gördüm ve ekleme yaptım. Araba fan açıyor bu arada. Su kaçağı tespit edemedim. Dönüşte. Bir kaç ustaya danıştım ve bakım yapan ustama sorunu anlattım. . Radyatör tıkanıklığından yada müşür den kaynaklanabilecegini söylediler. Ustam Elektrikçiye fanini ölçtürmemi tavsiye etti. Şuan zamanım yok. Ne tavsiye edersiniz
Su akışı yavaş kalıyor gibi buda harareti arttırıyor. Tıkanmadan süphelenmeleri normal. Radyatör kapağı işlevini yerine getiriyor mu bakılabilir. Araç için geçmişte çeşme suyu kullanıldı ise kireç zamanla tıkama yapar.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Kas 2019
Mesajlar
259
Tepki puanı
178
Konum
Ankara
Ad Soyad
Arif SERÇEOĞLU
Yaş
32
Aracınız
Civic ES7 2004
Geçen bende Ankara-Darıca arası 4 saatte durmadan sadece benzinde kullandım çoğunlukla klima açık gittim, hararet ibresi direk tavan yaptı durdum hızlıca düştü sonra Bi daha yaptı. Motoru dinlendirmediğim için olmuş olabilir diye düşündüm zaten Bi daha da yapmadı.

EVR-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
21 Kas 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Aracınız
Civic ES7 2002
Su akışı yavaş kalıyor gibi buda harareti arttırıyor. Tıkanmadan süphelenmeleri normal. Radyatör kapağı işlevini yerine getiriyor mu bakılabilir. Araç için geçmişte çeşme suyu kullanıldı ise kireç zamanla tıkanma yapar.
Radyatör kapağında sorun yok. Ancak zaman zaman suyla kullandığım oldu. Arabayı dokuz yıldır tek elden kullanıyorum. Geçen yıl Honda ustasının tavsiyesiyle kırmızı antifiriz koymuştuk. Bir süre sonra tortu oldu. Radyatörü araç üzerinde temizlettim ve en son yaptirdigim bakımda mavi antifiriz eklendi. Bir kaç yıl önce aracın suyunu kontrol ettikten sonra radyatör kapağını kapatmaya unutmuşum, kaput altında kenarda kalmış, bu şekilde yaklaşık 20km yol gittikten sonra aracın gidişinde farklılığı sezince durup kontrol ettim. Suyunu ekleyip devam etmiştim. Bu deneyimlerden sonra arızanın tespit ve tamiri için öncelik sırası sizce nasıl olmalıdır.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,942
Çözümler
9
Tepki puanı
8,942
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Radyatör kapağında sorun yok. Ancak zaman zaman suyla kullandığım oldu. Arabayı dokuz yıldır tek elden kullanıyorum. Geçen yıl Honda ustasının tavsiyesiyle kırmızı antifiriz koymuştuk. Bir süre sonra tortu oldu. Radyatörü araç üzerinde temizlettim ve en son yaptirdigim bakımda mavi antifiriz eklendi. Bir kaç yıl önce aracın suyunu kontrol ettikten sonra radyatör kapağını kapatmaya unutmuşum, kaput altında kenarda kalmış, bu şekilde yaklaşık 20km yol gittikten sonra aracın gidişinde farklılığı sezince durup kontrol ettim. Suyunu ekleyip devam etmiştim. Bu deneyimlerden sonra arızanın tespit ve tamiri için öncelik sırası sizce nasıl olmalıdır.

- Fabrikasyon antifiriz uzun süre dayanır. Fakat sonrası için başka antifiriz kullanımı olur ise 3 senede değişim öneririm. Kırmızı antifiriz genelde organik asit türü oluyor. Bu antifiriz geçmişte oluşan tortuları çözmüş sisteme dahil etmiş. Japon araçları organik asit antifirizi sevmez. Bundan hangi bölgeler etkilenmiş önemli. Tortu problemi için sistemi komple temizlemek gerekebilir. Radyatör için temizleme yapanlar var. Bunu işin ehli yapar. Fakat genelde değiştirip geçmek daha çok kolaylarına gelir. Riske girmezler.
- Kapak unutmak ise yolda hararet ciddi oranda yükselmedi ise problem olmamalı. Farkettikten sonra ne kadar su eklediğiniz referans olur.
- Aracı değişik devir aralıklarında sürerek dijital hararet göstergesi ile takip edilmeli. Yüksek devir, normal devir yüksek hız, rolanti vs. fan kaçta açıyor. Hangi tarzda hararet yapıyor tespit etmeye çalışılır.
 
Katılım
28 Mar 2020
Mesajlar
32
Tepki puanı
2
Konum
Ankara
Ad Soyad
Ömer Ç
Yaş
33
Aracınız
Civic FB7 2015
Herkese hayırlı akşamlar sorunlarım benzer olduğu için aynı başlıkta yazayım dedim.Aracim yazın isindiginda stop etmeye başladı ve arıza lambası yaktı başkent sanaiyde krank mil sensörü arızası olduğunu söylediler tamam dedim triger de değiştirmek istediğini söyledim ve devirdaim le birlikte oda değişti.arac tekrar stop etmeye başladı bu sefer alttaki sensör dediler oda değişti araçla Ankara'dan Zonguldağa yolculuk yaparken Zonguldağa girdiğimde bir anda hararet full e yaklaştı yaklaştı ve düşmeye başladı ustayı arayıp durumu anlattım alt hortum soğuk termostat açmamış dedi htk termostat ve fan müşürü değişti şehir içi hararet hep olması gereken yerdeydi geçen Zonguldak Ankara yolculuğu yaptığım sırada Ankara'ya girince hararet yine yükseldi ve yedek su deposu nerdeyse full su termostat yine acmamisti.Arac soğuyunca radyatörü açıp yarım listeye yakın su ekledim bu aracın derdi conta mi yoksa 5 lt benzinle komple yakmak mi değerli görüşlerinize ihtiyacın var bu arada radyatör kapağı 0.9 bar
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
596
Tepki puanı
291
Konum
izmir
Aracınız
Herkese hayırlı akşamlar sorunlarım benzer olduğu için aynı başlıkta yazayım dedim.Aracim yazın isindiginda stop etmeye başladı ve arıza lambası yaktı başkent sanaiyde krank mil sensörü arızası olduğunu söylediler tamam dedim triger de değiştirmek istediğini söyledim ve devirdaim le birlikte oda değişti.arac tekrar stop etmeye başladı bu sefer alttaki sensör dediler oda değişti araçla Ankara'dan Zonguldağa yolculuk yaparken Zonguldağa girdiğimde bir anda hararet full e yaklaştı yaklaştı ve düşmeye başladı ustayı arayıp durumu anlattım alt hortum soğuk termostat açmamış dedi htk termostat ve fan müşürü değişti şehir içi hararet hep olması gereken yerdeydi geçen Zonguldak Ankara yolculuğu yaptığım sırada Ankara'ya girince hararet yine yükseldi ve yedek su deposu nerdeyse full su termostat yine acmamisti.Arac soğuyunca radyatörü açıp yarım listeye yakın su ekledim bu aracın derdi conta mi yoksa 5 lt benzinle komple yakmak mi değerli görüşlerinize ihtiyacın var bu arada radyatör kapağı 0.9 bar
Uzun yolda yapanların hep conta nedeniyle olduğunu söyleyebilirim.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,942
Çözümler
9
Tepki puanı
8,942
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Herkese hayırlı akşamlar sorunlarım benzer olduğu için aynı başlıkta yazayım dedim.Aracim yazın isindiginda stop etmeye başladı ve arıza lambası yaktı başkent sanaiyde krank mil sensörü arızası olduğunu söylediler tamam dedim triger de değiştirmek istediğini söyledim ve devirdaim le birlikte oda değişti.arac tekrar stop etmeye başladı bu sefer alttaki sensör dediler oda değişti araçla Ankara'dan Zonguldağa yolculuk yaparken Zonguldağa girdiğimde bir anda hararet full e yaklaştı yaklaştı ve düşmeye başladı ustayı arayıp durumu anlattım alt hortum soğuk termostat açmamış dedi htk termostat ve fan müşürü değişti şehir içi hararet hep olması gereken yerdeydi geçen Zonguldak Ankara yolculuğu yaptığım sırada Ankara'ya girince hararet yine yükseldi ve yedek su deposu nerdeyse full su termostat yine acmamisti.Arac soğuyunca radyatörü açıp yarım listeye yakın su ekledim bu aracın derdi conta mi yoksa 5 lt benzinle komple yakmak mi değerli görüşlerinize ihtiyacın var bu arada radyatör kapağı 0.9 bar
Geçmiş olsun hocam radyatör kapağı sıkıntılı olsa yedek depoda su kalmaması lazımdı. Kısa mesafede sistem yüksek basınca maruz kalmaz. Sistemde hava oluşuyor bu yüzden su tam devirdaim yapamıyor gibi anladım. Hava oluşturacak iki şık var. Regülatör veya Conta. Muhtelif testleri var. Ona göre hareket edilir.
 
Katılım
28 Mar 2020
Mesajlar
32
Tepki puanı
2
Konum
Ankara
Ad Soyad
Ömer Ç
Yaş
33
Aracınız
Civic FB7 2015
Conta durumunda suda yağ veya yağda su olması gerekmez mi yada beyaz duman çekişten düşüş vs bu Honda larda conta testi nasıl yapılır direk conta diye atlamamak için soruyorum
 
Geri
Üst