Civic FK7 YAĞ SEVİYESİNİ KONTROL EDİN UYARISI

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
885
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Az önce servisten çıktım kapsamlı bi inceleme aldırdım.Herşey normal gözüküyor yağ eksiltme yani yağ yakma yok yağa benzin karışma durumu da yok fakat bizim arabalarımız 3.2 lt felan yağ kapasitesi var honda type 2.0 yağ 4lt olarak geldiği için honda hepsini dolduruyor yani biraz fazla yağ koyuyorlar buda uzun süreli performanslı kullanımda bazen uyarıya sebeb oluyor.Tabii honda kendınız mı yağ eklediniz diye sordu dedim koyduğunuz yağdan haberiniz yok.Üstüne 1.5 182 bg'yi dizel zanneden teknik çalışanlara sahip ne deyim milyarlarlık arabalar daha aracı tanımayan çalışanlara sahip olan servislere emanet ya ben ona yanarım ..

Hocam selamlar,

Ben bu problemi 10 bin bakımından sonra yaşamaya başladım. Arabayı daha öncesinde de aynı şekilde kullanırdım. Ama 10 bin bakımından önce hiç yapmadı.

Sonrasında çok kez deneme ve gözlemleme şansım oldu. Bunların sonucunda şundan eminim ki yüksek süratte (150-160 km ve üzeri) 1 saat civarı kullanımdan sonra yakıt alıp tekrar o hızlara çıktığımda kesin olarak bu uyarıyı veriyor. Fakat yakıt alırken aracı hemen stop ettiğim durumlarda bu geçerli. Eğer yakıt almadan önce aracı 4-5 dakika rölantide çalıştırırsam bunu yapmıyor.

Aracın son hızı 207. Ben bu süratte de 8 buçuk dakika aralıksız kullandım aracı. Hatta foruma fotoğraf da atmıştım. Sanıyorum ki bundan daha fazla sıkıştıramazsınız aracı :) Yukarıda bazı arkadaşlar aracı sıkıştırarak kullanınca falan diye yazdıkları için söylüyorum bunu. 8 buçuk dakika son hızda kullanımda uyarı vermedi mesela.

Ciddi birşey değil diye düşünüyorum zira aracı stop edip biraz bekleyip tekrar çalıştırınca uyarı kalkıyor. BMW 320iED'den biliyorum ki araç yağ eksiltince stop edip bekleseniz de sonuç vermiyor. Aracı tekrar çalıştırınca yine yağ ekleyiniz diye uyarı çıkarıyor araç.

Başlarda ben çok kafaya takıyordum bu durumu ama artık kafaya takmıyorum. Bir süredir de yakıt alımlarında dikkatli davranıyorum. Yaklaşık 15 bin kilometredir de sorun yaşamadım.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,368
Tepki puanı
1,288
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Aracınız hayırlı olsun hocam, @erenuzel41 fazlasıyla açıklamış, bu sorunu @VaiN hocam ilk dile getirmişti, linkteki konuda da uzun uzun tartışıldı, bir gözatmanı tavsiye ederim.
2018 de ilk karşılaşıp konu açmıştım @m2hamid böyle şeyler beni bulur hiç kaçırmaz :) Sonrasında @VaiN üyemizin açtığı konuda baya detaylı konuşuldu.
Birçok teori atıldı ortaya net bir çözüm bulamadık. Farklı farklı servislere gidip konuştum sorunu anlattım.
Virajlara sert girince yağ hareket ettiğinden sensör yağ seviyesini eksik algılıyor diyenler oldu. Bu Rs'lerin yağı çabuk bozuluyor ondan değişmek lazım diyen oldu. Adama anlatamıyorum yağın 2000 km önce değiştiğini:) servislerde bilgisiz insan çok maalesef.
Sonuç olarak bence yüksek hızlarda, ani yüklenmelerde yağ ısınınca sorun ortaya çıkıyor. Uzun süreli kullanım sonrası hemen aracı durdurunca, benzin alınca falan yapıyor.
Bir de yağı servisin fazla koyduğunu düşünüyorum bu da sorun oluşturuyor olabilir. Tabi kendi fikirlerim bunlar net bir şey yok ortada.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,136
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
2018 de ilk karşılaşıp konu açmıştım @m2hamid böyle şeyler beni bulur hiç kaçırmaz :) Sonrasında @VaiN üyemizin açtığı konuda baya detaylı konuşuldu.
Birçok teori atıldı ortaya net bir çözüm bulamadık. Farklı farklı servislere gidip konuştum sorunu anlattım.
Virajlara sert girince yağ hareket ettiğinden sensör yağ seviyesini eksik algılıyor diyenler oldu. Bu Rs'lerin yağı çabuk bozuluyor ondan değişmek lazım diyen oldu. Adama anlatamıyorum yağın 2000 km önce değiştiğini:) servislerde bilgisiz insan çok maalesef.
Sonuç olarak bence yüksek hızlarda, ani yüklenmelerde yağ ısınınca sorun ortaya çıkıyor. Uzun süreli kullanım sonrası hemen aracı durdurunca, benzin alınca falan yapıyor.
Bir de yağı servisin fazla koyduğunu düşünüyorum bu da sorun oluşturuyor olabilir. Tabi kendi fikirlerim bunlar net bir şey yok ortada.
Pardon hocam bu işin uzun konusuldugu konuyu Vain açınca ilk o dile getirmis diye hatirladim :)
Aslında uzun suredir 1.5 Turbo alma düşüncem var ama bu konu ve 2021deki yeni Civic'i bekleme düşüncemden dolayı bende bu tip konuları takipteyim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
bu uyarıyı vermesinin en genel tabiri motor yağı sıcaklığının çok artması olmalı, uzun yolda zorlu koşulda çalışan motoru durdurup aniden stop ederseniz turbo içinde kalan motor yağı çok ısınan turbonun içinde sıcaktan kavruluyor motoru kısa süre sonra tekrar çalıştırınca turboda bekleyen ve çok ısınan az miktarda yağ kartere inip karterdeki yağı ısıtıp uyarı vermesine sebep oluyor, çözümü 160-200km hızlarda kullandıysanız yada normal hızda 20-30 dakika kadar uzun yol gittiyseniz stop etmeden önce rölantide 4-5 dakika çalıştırıp motor yağını bir süre daha sakin şekilde devirdaim ettirmesine ve biraz soğutmasına izin vereceksiniz ve yağ biraz soğuduğu zaman uyarı vermeyecektir. Rölantide ortaya çıkan yağ sıcaklığı ile sürüş esnasında ortaya çıkan yağ sıcaklığı birbirinden farklıdır. Yüksek devirde motor yağı çok daha fazla ısınır.

Onun haricinde hiç stop etmeden yapılan sürüş esnasında bu uyarı yanarsa bilelim ki yine yağ sıcaklığı yükselmiştir biraz sakin kullanırsak soğuyacak.

İlk bakıma kadar uyarı vermiyor yağ değiştirir değiştirmez zorlu şartlara sokunca uyarı veriyor bunu da çözmek lazım. Yağı serviste gereğinden fazla doldurmalarından yada fabrika çıkışı motor yağı ile sonradan serviste doldurulan Type 2 yağın birebir aynı özellikte olmamasından olabilir kesin sebep belli değil.

Honda bu turbo benzinli motoru hataları en aza indiricek biçimde sorunsuzluğu çok fazla kafaya takarak tasarlamış gibi duruyor, boş viteste 4000 deviri geçmiyor, eksoz manifoltu su ile soğutuluyor, turbosu tek kanallı incik cincik detay içermeyen ufak bir turbo, orjinal hava filtresi ufak zerrecikleri yakalamak için yağa bandırılmış kenarları lastik contalı değişik bir icat, intercooler ı ideal boyutta ve konumda, otomatik şanzıman bu motoru sürekli koruyor kolluyor, yağ soğutucu radyatör ön tekerleğin rüzgarı ile sürekli soğutuluyor diğer araçlarda karşıdan esen rüzgar yada fan pervane ile soğutulur honda böyle değil sol ön tekerleğin rüzgarı ile soğutuyor:), kullandığı yağ özel bir yağ Type 2, uzun ömürlü platin bujileri var, son olarak ta zırt pırt yağ uyarısı veriyor gibi bir sürü güzel detayı var.

sanat eseri açın kaputu seyredin diye üzerine kapak bile koymamışlar:) millet kapak yok hararet yapar diye koymamışlar şeklinde çamur atıyor:) biz bu motoru yaz kış zor ısıtıyoruz bilmiyorlar:) motorun kaslı yapısı yüzünden içeride kibrit çöpü koyacak yer kalmamış şeklinde eleştirseler hah tamam arabadan biraz anlıyormuşsunuz diyeceğim.

1.5 turbo satın almak isteyenler bence fazla şey etmesin:) sanat eseri diyorum:) aç kaputu al eline çayı izle:)
 
Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
904
Tepki puanı
78
Aracınız
2018 de ilk karşılaşıp konu açmıştım @m2hamid böyle şeyler beni bulur hiç kaçırmaz :) Sonrasında @VaiN üyemizin açtığı konuda baya detaylı konuşuldu.
Birçok teori atıldı ortaya net bir çözüm bulamadık. Farklı farklı servislere gidip konuştum sorunu anlattım.
Virajlara sert girince yağ hareket ettiğinden sensör yağ seviyesini eksik algılıyor diyenler oldu. Bu Rs'lerin yağı çabuk bozuluyor ondan değişmek lazım diyen oldu. Adama anlatamıyorum yağın 2000 km önce değiştiğini:) servislerde bilgisiz insan çok maalesef.
Sonuç olarak bence yüksek hızlarda, ani yüklenmelerde yağ ısınınca sorun ortaya çıkıyor. Uzun süreli kullanım sonrası hemen aracı durdurunca, benzin alınca falan yapıyor.
Bir de yağı servisin fazla koyduğunu düşünüyorum bu da sorun oluşturuyor olabilir. Tabi kendi fikirlerim bunlar net bir şey yok ortada.

Servislerin ki bilgisizlikten öte birsey bence 1.5 182 bg araçları dizel zannedenler var bana soruyorlar dizel miydi diye Dedim sen birde bunları elektrikle gör


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Servisler de gercekten cok bılgısız insan var ve bu yag 3.2 litre alıyorsa ve kutu bıtirilsin diye 4 litre konuluyor ise direk birinci sıkıntı yag azlığından değil coklugundan uyarı verır sirkülasyon oldugunda .. bunu detaylı olarak ogrenmek gerek servıs 4 mü koydu yoksa 3,2 mi ?

Arkadaşın dedıgı gıbı turbonun yaglanması ılk calıstırma ve stop esnasında atlanmaması gerekır.

Bu hondanın attıgı video da yaga benzın karısmış mı tahlil ettırmek gerekiyor. rs lerde?

Birde manuel rs lerde Boyle bir sıkıntı yaşayan var mı acaba

Bu arabaya yalıtımsız diye bılirsınız ama motor konusunda dünyanın çok rahat en ıyı motorları nı üreten bir fırmadır.

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Nis 2019
Mesajlar
98
Tepki puanı
49
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Daha önce farklı bir konuda tartışıldı o zaman aynısını söylemiştim fazla yağ koyuluyor çünkü banada 4 lt lik Bidonu boş VERDILER. Uzun süre de sıkıştırınca yağ biraz daha genlesip seviye yükseliyor ve ikaz veriyor benim kanaatim.
Hocam selamlar,

Ben bu problemi 10 bin bakımından sonra yaşamaya başladım. Arabayı daha öncesinde de aynı şekilde kullanırdım. Ama 10 bin bakımından önce hiç yapmadı.

Sonrasında çok kez deneme ve gözlemleme şansım oldu. Bunların sonucunda şundan eminim ki yüksek süratte (150-160 km ve üzeri) 1 saat civarı kullanımdan sonra yakıt alıp tekrar o hızlara çıktığımda kesin olarak bu uyarıyı veriyor. Fakat yakıt alırken aracı hemen stop ettiğim durumlarda bu geçerli. Eğer yakıt almadan önce aracı 4-5 dakika rölantide çalıştırırsam bunu yapmıyor.

Aracın son hızı 207. Ben bu süratte de 8 buçuk dakika aralıksız kullandım aracı. Hatta foruma fotoğraf da atmıştım. Sanıyorum ki bundan daha fazla sıkıştıramazsınız aracı :) Yukarıda bazı arkadaşlar aracı sıkıştırarak kullanınca falan diye yazdıkları için söylüyorum bunu. 8 buçuk dakika son hızda kullanımda uyarı vermedi mesela.

Ciddi birşey değil diye düşünüyorum zira aracı stop edip biraz bekleyip tekrar çalıştırınca uyarı kalkıyor. BMW 320iED'den biliyorum ki araç yağ eksiltince stop edip bekleseniz de sonuç vermiyor. Aracı tekrar çalıştırınca yine yağ ekleyiniz diye uyarı çıkarıyor araç.

Başlarda ben çok kafaya takıyordum bu durumu ama artık kafaya takmıyorum. Bir süredir de yakıt alımlarında dikkatli davranıyorum. Yaklaşık 15 bin kilometredir de sorun yaşamadım.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,368
Tepki puanı
1,288
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bu sorunun olmasındaki en mantıklı iki seçenek :
-Aracı uzun sürüş sonrasında hemen stop etmemek rolantide biraz çalıştırmak,
-Servislerin yağı koyarken miktarına dikkat etmemesi 3.2 litre yerine bidonun hepsini koyuyorlar.
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
885
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Daha önce farklı bir konuda tartışıldı o zaman aynısını söylemiştim fazla yağ koyuluyor çünkü banada 4 lt lik Bidonu boş VERDILER. Uzun süre de sıkıştırınca yağ biraz daha genlesip seviye yükseliyor ve ikaz veriyor benim kanaatim.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Katılıyorum hocam. Zaten yağ çok ince bir yağ ve kolayca genleşecektir yüksek ısıya ulaştığında. Dediğiniz gibi fazla fazla koyuluyorsa da üst sınırı geçip ikaza sebep veriyor olabilir. Ben açıkçası şu ana dek ne kadar koyulduğuna dikkat etmedim. Çünkü kendim koysam açacağım kılavuzu ve 3.2 litreyi görüp ona göre koyacağım. Güvendiğimiz yetkili servisler bidon 4 L diye hepsini döküyorlarsa allah onları bildiği gibi yapsın.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,368
Tepki puanı
1,288
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Katılıyorum hocam. Zaten yağ çok ince bir yağ ve kolayca genleşecektir yüksek ısıya ulaştığında. Dediğiniz gibi fazla fazla koyuluyorsa da üst sınırı geçip ikaza sebep veriyor olabilir. Ben açıkçası şu ana dek ne kadar koyulduğuna dikkat etmedim. Çünkü kendim koysam açacağım kılavuzu ve 3.2 litreyi görüp ona göre koyacağım. Güvendiğimiz yetkili servisler bidon 4 L diye hepsini döküyorlarsa allah onları bildiği gibi yapsın.
Yağ ışığı uyarısı alınca servislerin bidondan koyduğuna emin olmak için yağı boşaltırken bakmak istedim tamamını döktü ohh yarasın der gibi :D
 
Geri
Üst