Civic FD6 Yanal Kayma

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Ustanın demesien göre iki tarafts da aynı ölçüde. O da ayrı bir soru işareti. Esit olması şaşırtıcı geliyor bana.

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
Eşit olması bence iyi, arka kısımda kazası olmadığını gösteriyor.
O zaman sizinki kronik sorun olan yay deformasyonuna daha bağlı olabilir bence, FD6yı satmadan önce almayı düşündüğüm Civic Si’nin arka helezonlarını bulup taktırırsanız arkanın çökme düzelip teker açıları da normale dönebilir bence. Bu ihtimali de araştırın.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Eşit olması bence iyi, arka kısımda kazası olmadığını gösteriyor.
O zaman sizinki kronik sorun olan yay deformasyonuna daha bağlı olabilir bence, FD6yı satmadan önce almayı düşündüğüm Civic Si’nin arka helezonlarını bulup taktırırsanız arkanın çökme düzelip teker açıları da normale dönebilir bence. Bu ihtimali de araştırın.
Bu çökme salıncakta eğrilik yaratmaz mı Hocam?

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Aynen öyle içten aşınma var yol tutuşuda çok iyiydi. Yanal kayma olana kadar. Sadece çukurlarda oluyor ama tümsektede olacak mı tedirgin olmaya başladım artık. Konunun başlarında bir arkadaş burcu değiştirdim düzeldi demiş. Sizce mantıklı mı? Levyeyle bakınca sol burçta hafif esneme var

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Burcum sağlaması gereken rijitlik azaldığı için çukura giriş açısına göre esneme de artıp kayma hissiyatı da oluşturabilir (y) Eğer tespit edebildiğiniz bariz bir burç eskimesi varsa burçları yenilemek bence faydalı olacaktır.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu çökme salıncakta eğrilik yaratmaz mı Hocam?

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
Yaratır, zaten durum tavuk-civciv-yumurta hikayesi hocam :)
Yaylar ve salıncak şasinin yükünü farklı yönlerden birlikte taşıyorlar ve birindeki taşıma kabiliyetinin azalması diğerinde daha fazla yük birikmesine ve deformasyonun hızlanmasına neden oluyor.
Geçmişte bu konu hakkında drive2.ru rus forumlarında çok araştırmıştım (google tranlate saolsun) :)

Yorumlarda esas sorunun yüke dayanımı zayıf olan arka yaylara bağlandığı yazılıyordu, hatta OBK denen bir Japon markası bu arka çökme sorunu için Rusya’da Civiclere özel güçlendirilmiş yaylar getirtip satıyordu ve herkes belirli km.den sonra bu yaylara geçiş yapıyordu, hatta Ankara’daki parçacılara sormuştum ancak distrib bile yok demişlerdi.

Kısacası yaylar mevcut hallerindeyken salıncakları açtırsanızda zamanla tekrardan bükülme devam edecektir. Bu nedenle öncelikle yaylara yoğunlaşmak bana daha mantıklı geliyor.

Eğer FD6yı satmasaydım şu parçayı alacaktım ama biraz plansız bir şekilde aracı sattım :)
MOOG Chassis Products MOOG 81682 Coil Spring Set
 
Geri
Üst