Civic FD6 Yanal Kayma

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu sorunla ilgili gittigim rot ayarı ustası! Tekerlerin şasicide çekileceğini ve bu açının düzeleceğini ama bunu yaparken rulmanlardaki bilyelere zarar verebileceğini söyledi.

Bu Şaşmaz'da adam gibi bi ustaya düşemedim. Rot ayarına 80₺ aldı bu arada. Direksiyonda da hafif yamukluk vardı. Onu düzeltti.

Bu ısıtıp şekil verme olayı, metalin mukavemetini değiştirebilir. Esnekliğini bozup kırılganlığı arttırabilir. Riskli bir çözüm diye düşünüyorum.

Benim rotçunun dediği tam bodoslama çözüm.

Bu arada hala sorunum devam ediyor. Direkt parça değişimi daha mantıklı geliyor bana.

ONEPLUS A5010 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Rotçunun bilgisi eksik, arka tekerde bilya zarar görmesin diye üst salıncak kolundan açıyorlar, bilyayla alakası yok. Isıtıp şekil verme de aslında zamanla oluşan bükülmenin tekrar düzeltilmesini gibi düşünebilirsiniz. Direk parça değişimi en iyisi ancak üst salıncak kolunu ucuza bulabileceğinizi sanmıyorum. Mukavemet olarak kaza olmadığı sürece sorun olacağını pek sanmıyorum.
Ayrıca 2018 sonunda rot ayarı en son 40-50 liraydı, ne ara 80 olmuş :unsure:

Bence fikir almak için Yılmaz Honda’dan Doğan Usta’ya aracı gösterin, belki başka bir alt takım sorunu da olabilir, sorun varsa onun yönlendireceği rotçusu var (serkan lastik diye hatırlıyorum) o rotçusu rutinde Civic yaptığı için FD6ları biliyor, önce ölçümü yapıyor, gerekli ise çektirme işlemleri için bir şasiciye eline kaç mm.lik çekme yapılacağını yazıp gönderiyor, işlem sonrası rot ayarını yapıyor.

2018de 150 tl ödemiştim şasiciye rot’a da iki kere aracı çıkar ölç yaptığı için toplamda 60 tl almıştı.
 

Birol1

0
Katılım
7 Ara 2016
Mesajlar
52
Tepki puanı
2
Yaş
30
Tavsiye üzerine bir rotçuya gittim. Banada arka salıncaklar falan sökülüp düzeltme yapılcak dedi. Güzel bide fiyat çekti tabi içime sinmedi eğme bükme falan yapcaz dediği için. Facebooktaki grubumuzda da biraz araştırdım ve orda Mustafa Duran (by_kamber) abimizi buldum. Başka şehirde oldugum için sadece telefonda görüşebildim kesinlikle şaşecilere dokundurmayın iyi bir rot ayarı lazım dedi. İstanbulda ikamet ediyorsanız ziyaret etmenizi tavsiye ederim. Bizide bilgilendirirsiniz.
Bu sorunla ilgili gittigim rot ayarı ustası! Tekerlerin şasicide çekileceğini ve bu açının düzeleceğini ama bunu yaparken rulmanlardaki bilyelere zarar verebileceğini söyledi.

Bu Şaşmaz'da adam gibi bi ustaya düşemedim. Rot ayarına 80₺ aldı bu arada. Direksiyonda da hafif yamukluk vardı. Onu düzeltti.

Bu ısıtıp şekil verme olayı, metalin mukavemetini değiştirebilir. Esnekliğini bozup kırılganlığı arttırabilir. Riskli bir çözüm diye düşünüyorum.

Benim rotçunun dediği tam bodoslama çözüm.

Bu arada hala sorunum devam ediyor. Direkt parça değişimi daha mantıklı geliyor bana.

ONEPLUS A5010 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Tavsiye üzerine bir rotçuya gittim. Banada arka salıncaklar falan sökülüp düzeltme yapılcak dedi. Güzel bide fiyat çekti tabi içime sinmedi eğme bükme falan yapcaz dediği için. Facebooktaki grubumuzda da biraz araştırdım ve orda Mustafa Duran (by_kamber) abimizi buldum. Başka şehirde oldugum için sadece telefonda görüşebildim kesinlikle şaşecilere dokundurmayın iyi bir rot ayarı lazım dedi. İstanbulda ikamet ediyorsanız ziyaret etmenizi tavsiye ederim. Bizide bilgilendirirsiniz.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Salıncakta bir eğrilik yok mu diyor yani hocam?

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
 

Birol1

0
Katılım
7 Ara 2016
Mesajlar
52
Tepki puanı
2
Yaş
30
Salıncakta eğrilik olması bana mantıklı gelmiyor. 2 tarafta aynı açıda mı eğrildi bunu nasıl başarmış olabilirim. Düzelttiren arkadaşlarda sonrasında başka sıkıntılar yaşamış. Bir parça orjinaline dönüyorsa nedne başka sistemi bozsun?? Uzakta olduğum için net bişi söylemedi. Bu tür problemleri rot ayarıyla çözdüğünden bahsetti. Sosyalde takip ederseniz özellikle kamber işiyle ilgilendiğini görebilirsiniz.
Salıncakta bir eğrilik yok mu diyor yani hocam?

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Salıncakta eğrilik olması bana mantıklı gelmiyor. 2 tarafta aynı açıda mı eğrildi bunu nasıl başarmış olabilirim. Düzelttiren arkadaşlarda sonrasında başka sıkıntılar yaşamış. Bir parça orjinaline dönüyorsa nedne başka sistemi bozsun?? Uzakta olduğum için net bişi söylemedi. Bu tür problemleri rot ayarıyla çözdüğünden bahsetti. Sosyalde takip ederseniz özellikle kamber işiyle ilgilendiğini görebilirsiniz.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Rot ayarı yaptırdım ben ama usta kasise falan düşmekten zamanla egriliyor diyor. Bu salıncak egriliyorsa isimiz var.

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@Birol1 öncelikle civiclerde hem önde hem arkada maalesef toe harici bir ayar yok, Yetkili serviste aynı şekilde belirtti, kamber ve kaster ayarı gibi bir şeçenek yok, keşke olsaydı bence ama maalesef yok.
Peki bu durumda sadece toe ayarı ile nasıl bozulan kamber açısı düzelecek ben anlamlandıramadım.
Bilginizin mekanik temelini anlatırsanız sevinirim.

@bortecine09 hocam üst salıncak denilen parça bu, araçta da ters pozisyonda Ters L şeklinde duruyor,
1581545152757.jpeg
Bu parça arka süspansiyonda üst teker açısının stabilitesini sağlıyor ve zamanla-kullanımla birlikte aracın ağırlığı ile yüke direnci azalarak içbükeyliği artıyor, mm.lik değişim bile arka tekerin üst kısmının daha içeri pozisyonlanmasına, yani aracın kamber açısının artmasına neden oluyor.
Aynı metal yorgunluğu arka helezonlarda da görülüyor, özellikle LPGli FD6ların arkasının çökük olma nedeni de arka yaylar ve üst salıncak kollarının metal yorgunluğuna bağlı eskisi gibi direnç gösterememeleridir. Bende en başta kabullenmek istememiştim ama şasicinin “10 yıldır yük taşıyan bir metal parçasından sıfır parça gibi yüke dayanım beklememek lazım” ifadesi olayı kısaca açıklıyor aslında.
Esasında o parçanın değişimi en sağlıklısı ancak sizinde bildiğiniz gibi maliyetleri ciddi sorun.

Şu youtube videosu ile salıncak kolunun pozisyonu hakkında daha doğru kanaat elde edebilirsiniz.
 

Birol1

0
Katılım
7 Ara 2016
Mesajlar
52
Tepki puanı
2
Yaş
30
Siz benim sorunumu tam olarak anlamışsınız benim kamber sorunum yok. Tekrar yazıyorum arabayı aldığım günde - 3 tü iki taraf ama yanal kayma sorunum yoktu hala - 3 bi değişiklik yok. Ben kamberden rahatsız değilim aksine duruşu hoşuma gidiyor. Ayarlarda bi değişiklik yokken salıncaklar yinede eğrilmiş olabilir mi?
Bu konularda usta değilim mekanik bir bilgi öne sürmüyorum sadece ustaların bana söylediklerini size aktarıyorum belki yardımcı olur diye.
@Birol1 öncelikle civiclerde hem önde hem arkada maalesef toe harici bir ayar yok, Yetkili serviste aynı şekilde belirtti, kamber ve kaster ayarı gibi bir şeçenek yok, keşke olsaydı bence ama maalesef yok.
Peki bu durumda sadece toe ayarı ile nasıl bozulan kamber açısı düzelecek ben anlamlandıramadım.
Bilginizin mekanik temelini anlatırsanız sevinirim.

@bortecine09 hocam üst salıncak denilen parça bu, araçta da ters pozisyonda Ters L şeklinde duruyor,
Ekli dosyayı görüntüle 257122
Bu parça arka süspansiyonda üst teker açısının stabilitesini sağlıyor ve zamanla-kullanımla birlikte aracın ağırlığı ile yüke direnci azalarak içbükeyliği artıyor, mm.lik değişim bile arka tekerin üst kısmının daha içeri pozisyonlanmasına, yani aracın kamber açısının artmasına neden oluyor.
Aynı metal yorgunluğu arka helezonlarda da görülüyor, özellikle LPGli FD6ların arkasının çökük olma nedeni de arka yaylar ve üst salıncak kollarının metal yorgunluğuna bağlı eskisi gibi direnç gösterememeleridir. Bende en başta kabullenmek istememiştim ama şasicinin “10 yıldır yük taşıyan bir metal parçasından sıfır parça gibi yüke dayanım beklememek lazım” ifadesi olayı kısaca açıklıyor aslında.
Esasında o parçanın değişimi en sağlıklısı ancak sizinde bildiğiniz gibi maliyetleri ciddi sorun.

Şu youtube videosu ile salıncak kolunun pozisyonu hakkında daha doğru kanaat elde edebilirsiniz.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Siz benim sorunumu tam olarak anlamışsınız benim kamber sorunum yok. Tekrar yazıyorum arabayı aldığım günde - 3 tü iki taraf ama yanal kayma sorunum yoktu hala - 3 bi değişiklik yok. Ben kamberden rahatsız değilim aksine duruşu hoşuma gidiyor. Ayarlarda bi değişiklik yokken salıncaklar yinede eğrilmiş olabilir mi?
Bu konularda usta değilim mekanik bir bilgi öne sürmüyorum sadece ustaların bana söylediklerini size aktarıyorum belki yardımcı olur diye.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Anladım (y) -3 kamber normalden yüksek gibi ama belirli bir değere kadar iki tekerde de aynı açı varsa dengede sorun yaratmaz tam tersi viraj stabilitesi artar ancak lastikler içten düzensiz aşınır. Ama benim başıma geldiği gibi tek taraflıysa dengeyi çok etkiliyor ve kamberi anormal olan taraftaki salıncak üzerinden teker açısını düzenlemek gerekiyor.
@bortecine09 sizin kamber fazlalığı tek taraflı mı?
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Anladım (y) -3 kamber normalden yüksek gibi ama belirli bir değere kadar iki tekerde de aynı açı varsa dengede sorun yaratmaz tam tersi viraj stabilitesi artar ancak lastikler içten düzensiz aşınır. Ama benim başıma geldiği gibi tek taraflıysa dengeyi çok etkiliyor ve kamberi anormal olan taraftaki salıncak üzerinden teker açısını düzenlemek gerekiyor.
@bortecine09 sizin kamber fazlalığı tek taraflı mı?
Ustanın demesien göre iki tarafts da aynı ölçüde. O da ayrı bir soru işareti. Esit olması şaşırtıcı geliyor bana.

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
 

Birol1

0
Katılım
7 Ara 2016
Mesajlar
52
Tepki puanı
2
Yaş
30
Aynen öyle içten aşınma var yol tutuşuda çok iyiydi. Yanal kayma olana kadar. Sadece çukurlarda oluyor ama tümsektede olacak mı tedirgin olmaya başladım artık. Konunun başlarında bir arkadaş burcu değiştirdim düzeldi demiş. Sizce mantıklı mı? Levyeyle bakınca sol burçta hafif esneme var
Anladım (y) -3 kamber normalden yüksek gibi ama belirli bir değere kadar iki tekerde de aynı açı varsa dengede sorun yaratmaz tam tersi viraj stabilitesi artar ancak lastikler içten düzensiz aşınır. Ama benim başıma geldiği gibi tek taraflıysa dengeyi çok etkiliyor ve kamberi anormal olan taraftaki salıncak üzerinden teker açısını düzenlemek gerekiyor.
@bortecine09 sizin kamber fazlalığı tek taraflı mı?

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst