Yarı otomatik mi tam otomatik mi

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Bahsettiğiniz fc5 kasa ise tam otomatik cvt şanzıman. Kasnak yapısı sayesinde sonsuz vites oranı ve dişli sistemi yok.
 
Katılım
20 Tem 2021
Mesajlar
8
Tepki puanı
1
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic aracım yok

cagdasozkan

Özel Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
365
Tepki puanı
579
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
Bu CVTnin klasifikasyonuyla ilgili bir problem. Çünkü aslında ne yarı ne tam otomatik. Çünkü vites yok. Orda ayrı bir kategori olması lazım CVT diye. Ona takılmayın.
HATASIZ SIFIR AYARINDA, SON FİYAT İlan No: 933045557 https://www.sahibinden.com/ilan/vas...asiz-sifir-ayarinda-son-fiyat-933045557/detay



Bu tip ilanlara hep yarı otomatik yazmışlar hocam


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Şanzımanı (vites kutusu) manuel araca ait olup, ayak ile basılan bir debriyajı olmayıp , bunun yerine vites geçişlerini kendi yapan araçlar yarı otomatik oluyor diye biliyorum. Hatta ben böyle tanımlıyorum.
Kulakçıktan ya da vites kolundan +/- ile vites değiştirme opsiyonunun bu ayrımda bir etkisi yok.
Tam otomatik ise , yine vites geçişlerini kendisi yapıp, bu geçisleri en konforlu ve performanslı yapacak şanzıman sistemi olanlardır. ( İmalatçı dizaynına göre burada cvt, dsg, tork konvertör gibi kavramlar belirir)

Gördüğüm en genel yanılgı vites değiştirme için bir şekilde (kulakçık, vites kolu modu) +/- kumandası olan araçlara birçok kişi yarı otomatik olarak tanımlıyor. Bu durumda alt paket olan dream paket fd6 tam otomatik, premium ve üstü yarı otomatik mi oluyor :)
Bu çerçevede Cvt tam otomatik oluyor.(her ne kadar ben sevmesemde :)) Yarı otomatik yazanlar +/- kumandaya takılanlardır.
 
Katılım
17 Ocak 2021
Mesajlar
106
Tepki puanı
120
Konum
Sakarya
Aracınız
Civic FC5 2020
Cvt, tork konvertörlü tam otomatik bir şanzımandır. Yarı otomatik (robotize) olması için kavrama olması lazım. Toyota nın eskiden kullandığı mmt, Opel in easytronic şanzımanları tek kavramalı, vw de kullanılan DSG, Renault un EDC, Hyundai nin DCT si de çift kavrama olan yarı otomatik şanzımanlardır.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Cvt, tork konvertörlü tam otomatik bir şanzımandır. Yarı otomatik (robotize) olması için kavrama olması lazım. Toyota nın eskiden kullandığı mmt, Opel in easytronic şanzımanları tek kavramalı, vw de kullanılan DSG, Renault un EDC, Hyundai nin DCT si de çift kavrama olan yarı otomatik şanzımanlardır.

Bu durumda tork konvertör var ise tam otomatik, kavrama varsa yarı otomatik mi oluyor ? Dsg nin yarı otomatik sınıfında olmasına şaşırdım.
 
Katılım
17 Ocak 2021
Mesajlar
106
Tepki puanı
120
Konum
Sakarya
Aracınız
Civic FC5 2020
Bu durumda tork konvertör var ise tam otomatik, kavrama varsa yarı otomatik mi oluyor ? Dsg nin yarı otomatik sınıfında olmasına şaşırdım.
Yarı otomatik şanzımanı aslında düz vitesli bir araç gibi düşünün. Bildiğiniz debriyaj sistemi var ancak debriyaja siz basmıyorsunuz. Motor uygun devre ulaştığında elektromekanik bir sistem motor ile aktarmanın bağlantısını kesiyor ve uygun vitese geçiş sağlayıp tekrar kavramayı sağlıyor. Sizin düz vites araçta debriyaja basarak yaptığınız gibi.
DSG, EDC, DCT vb şanzımanlarda ise yine yarı otomatik ama iki debriyaj var gibi düşünün.(çift kavrama) Kabaca anlatmak gerekirse Biri o an kullanacağınız vitese geçişi sağlıyor. Diğeri bir sonraki vitesi sizin için hazır tutuyor. Böylece milisaniyeler içinde vites değişimi gerçekleşiyor. Mantık düz vites ile genel itibariyle aynı olduğu için yakıt ekonomisi de sağlıyor.
Tam otomatik şanzımanda ürettiğiniz gücün bir kısmını tork konvertöründe kaybediyorsunuz bu yüzden yakıt tüketimi biraz daha fazla.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Tork konvertörlü kavrama sistemi var ise ve şanzımanın giriş çıkış hızını ayarlayan güç aktarma parçaları manuel vitesli şanzımana benzemiyorsa tam otomatik şanzıman denir

Sahibinden com Arabam com gibi mecraların otomobiller hakkındaki teknik verileri hiçbir zaman tam olarak doğru değil birçok hata mevcuttur, özellikle hafif makyajlı modellerin tanımlarında, 4 yada 5 kişilik şeklindeki verilerde vs. vs. bunlara her zaman itimat edilmez asıl geçerli teknik verileri her zaman otomobilin üreticisi sunar, buna ulaşmak her zaman kolay olmasa da fabrikaya yada ilgili markanın müşteri hizmetlerine sorabilirsiniz en garantisi o dur,

ben Honda müşteri hizmetlerini yani fabrika yı jant ebatını sormak için birkez aradığımda 17" jantların 114,3 x 5 bijon aralığını ET45-50 offset değerini ve Ø 64,1mm lik bilezik çapını hassas ve çok temiz bir biçimde öğrenmiştim. Bilezik çapını birçok yerde bulamazsınız mesela.

Yarı otomatik şanzıman mevzusuna gelirsek bunlarda aynı manuel vites kutusu gibi bir yapı mevcuttur yani senkromeç vardır prizdirek mili vardır ama vitesleri ve kavramayı siz değil robot benzeri bir mekanik aktüatör yazılımdan aldığı verileri işleyerek gaz pedalı hız ve motor devrini ölçerek yönetir bu sistem yarı otomatiktir

tam otomatikte manuel şanzımana benzeyen bir yapı yoktur.
 
Katılım
20 Kas 2017
Mesajlar
10
Tepki puanı
10
Yaş
48
Konum
Kırıkkale
Ad Soyad
Aziz Barış
Yaş
47
Aracınız
Civic FB7 2013
Arkadaşlar 1,6 i vtec eco executive ilanlarına bakıyorum. Çoğu yarı otomatik gozukuyor . Bunlar tam otomatik degil mi ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Merhabalar otomatik şanzımanlarda genel olarak bir aracın tam otomatik-yarı otomatik ayrımında temel kriter; TORK KONVERTÖRLÜ olup olmadığı yani (içi yağ dolu) basınçlı kap ve türbin kanatçıkları sistemi şeklinde görev yapan bir güç aktarma desteği bulunup bulunmadığına göre ifade edilir. Kuru kavrama olarak adlandırılan ve baskı balata kavraması ile çalışan araçlar ise yarı otomatik olarak adlandırılır. Bahsettiğiniz kasa FC5 ise CVT şanzımanlı olup tork konvertörünün de bulunması durumunda araç TAM otomatik olarak adlandırılmalıdır. Benim aracım FB7 sedan kasa olduğundan geleneksel Tork Konvertörlü TAM OTOMATİK şanzımanlı olduğunu söyleyebilirm. Yüksek olasılıkla CVT şanzımanlarda da TORK Konvertörü bulunabilir. Servisten netleştirmek lazım. Burada önemli husus TORK Konvertörlü olup olmadığıdır. Buna göre değerlendirmek gerekir diye düşünüyorum. İyi bayramlar dilerim.
 
Geri
Üst