Civic FC5 Yeni araç ayarsız kapı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan 2003beyaz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

seckins33

Super Moderator
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,742
Çözümler
3
Tepki puanı
3,031
Konum
Adana
Ad Soyad
*
Yaş
99
Aracınız
Civic FC5 2019
Uretemiyor degilde hocam bu iş parasina göre yapiliyor 30 bin dolara edecek bir araba herseyiyle saglam olmaz, yoksa uzun sure tekrar araba satamazlar bu da firmayi batirir. Birde turkiyede uretilmesinden kaynakli turkiye bu konularda pekte tecrubeli degil, yaptik oldu bitti anlayisi mevcut.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
@ywzckr hocam merhaba, bende Japon menşeili bir aracın üretiminde çalışıyorum. Bahsettiğiniz gibi tecrübesizlik veya yaptık oldu gibi bir anlayışla araç üretmiyoruz. Japonların belirlediği spesifikasyonlar çerçevesinde üretim yapıyoruz. Daha da açacak olursak, Japonların üretim yaptırdığı tüm fabrikalara gönderdiği basit tabirle "geçer-geçmez" listesi vardır. Bu listede tampon ile far arasındaki boşluktan tutunda, gösterge saati ile üzerindeki cover arasındaki boşluğa kadar tüm toleranslar yazar. İşte bu standartlara göre üretim yaparız. Ayrıca Japonlar sadece "Ben standartı gönderdim Türkiye üretimi yapsın" demezler. Max. 6 Aylık periyodlar ile personel gönderir, stoktan herhangi bir aracı seçip en ufak noktaya kadar kendileri kontrol ederler. İstisnai hatalar için birşey diyemem ama Türkiye'de ki üreticilere haksızlık etmeyelim. İnanın araçta gördüğünüz hataların belkide %90~95'i Japonların kabul ettiği toleranslar ile bize ulaşıyor.
 
Katılım
28 Kas 2018
Mesajlar
582
Tepki puanı
689
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Fiyatlandırma bizi yanıltıyor gibi geliyor bana,başka bir gruptan arkadaş paylaşmıştı anlık olarak,2015 model Opel Insignia,2015 Mercedes c 180 den bir kaç yüz euro daha pahalıydı Almanya satış fiyatında, aynı araçların Türkiye satış fiyatı çok bariz c serisi lehineydi,durum şuan nedir bilmiyorum ama golf daha premium hissettiriyor kaporta,trim birleşimi vs ve nerdeyse aynı fiyata veriyorlardı Civic ile,golftün bu özelliğine sahip bir Civic çok harika olur diye düşünüyorum.Ben yine de ne kadar ekmek o kadar köfte gibi düşünmüyorum Civic için,o paraya daha kaliteli Civic bence çıkar ama bizimki sadece "bence", işin içinde değiliz, sayın @seckin kadar detaylı bilgim de yok maalesef...
 
Katılım
28 Kas 2018
Mesajlar
582
Tepki puanı
689
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
@ywzckr hocam merhaba, bende Japon menşeili bir aracın üretiminde çalışıyorum. Bahsettiğiniz gibi tecrübesizlik veya yaptık oldu gibi bir anlayışla araç üretmiyoruz. Japonların belirlediği spesifikasyonlar çerçevesinde üretim yapıyoruz. Daha da açacak olursak, Japonların üretim yaptırdığı tüm fabrikalara gönderdiği basit tabirle "geçer-geçmez" listesi vardır. Bu listede tampon ile far arasındaki boşluktan tutunda, gösterge saati ile üzerindeki cover arasındaki boşluğa kadar tüm toleranslar yazar. İşte bu standartlara göre üretim yaparız. Ayrıca Japonlar sadece "Ben standartı gönderdim Türkiye üretimi yapsın" demezler. Max. 6 Aylık periyodlar ile personel gönderir, stoktan herhangi bir aracı seçip en ufak noktaya kadar kendileri kontrol ederler. İstisnai hatalar için birşey diyemem ama Türkiye'de ki üreticilere haksızlık etmeyelim. İnanın araçta gördüğünüz hataların belkide %90~95'i Japonların kabul ettiği toleranslar ile bize ulaşıyor.
Temsa mı hocam

Ayrıca arkadaş a katılıyorum bu hataları daha doğrusu tolerans karı Japonlar bılıyor kesınlıkle turkıye veya ingılız uretımi arasında kalıte farkı montaj konusunda olmaz .

Ne yani ıngılız de kı parmak da bizdekı sopa mı ?
O el ile montaj yapıyor biz sopayla mı montaj yapıyoruz ?

Elin gevur unu o kadar övmeyın bizim yani Türk işçiliği kötü değil ... Sadece tolerans lar böle ..
Oldu japon araba ürettırecek denetleme den satışa sunulacak böle bişi yok adamlar denetliyor ve hatalar tolerans lar dahılınde ..
Birde BMW Mercedes vs gıbı fabrıka nın da denetımı japon ların elınde onlar denetliyor üretim süreci ni ve madalya veriyor lar fabrıka Lara daha önce Tofaş fabrıkasında staj yaptım ordan bılıyorum

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,154
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
ne güzel bende Yemenici deyim:) mesela Canter ların eksoz askı braketlerini biz yolluyoruz sizin oraya:) diğer ticari araçların eksoz askı braketlerine göre çok daha muazzam kalitedeler, radyatör bağlantı takozları bile uzay yolundan çıkma gibi lastik takozu sekizgen saclara yapıştırmalı,

BMC ve Otokar a da malzeme üretiyoruz ama o kadar iyi tasarlanmış değiller:)

Millet Japon tasarımının kıymetini bilmez:) yok ses alıyor yok fazla yakıyor:) Canter ın turbosu neden o kadar pahalı?? 859 modelinin turbosunun 19000 lira fiyatı var belkide sağlamlıktandır:)

uzun zamandır Temsa dan siparişler azaldı:)

yıllar önce Civic lerin iç kapı açma kollarının kapı kolunu bırakınca çaat diye plastik kasaya vurmasın diye 7mm çapında ufacık tıpa şeklinde keçelerini ürettiydik:)

kauçukçu fabrikası bizimki:)
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
117
Tepki puanı
35
Konum
Ankara
Ad Soyad
mustafa akgül
Yaş
36
Aracınız
Civic FC5 2021
2021 fc5 min bagaj kağında ayarsızlık var yeni fark ettim vidalara baktım ama oynama yok aracı aldığımdada tanıdık kaportacıya götürmüştüm micron ile baktı orjinal demişti onun için pek takılmadım
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,154
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Sıfır km ve kazasız bir otomobilde kapı, bagaj, kaput vs. gibi parçaların arasında gözünüze batan ancak yaklaşık 1 ila 1.5 mm yi pek aşmayan dengesizlikler varsa biliniz ki o otomobil seri üretim bir piyasa otomobilidir yani gündelik hayatta sürekli gördüklerimizden. Kaporta parçalarında bazı noktalarda çok fazla ölçüsel tolerans veriliyor, rulman, yatak yada piston segmanı gibi milimetrenin binde biri gibi değil çünki kaporta parçaları çok büyük ebatlı ve dış etkenlere karşı her zaman esneyebilen ve mekanik işlevi sadece aerodinamik ve şasiyi emniyetle kapatmak olan parçalardır ayrıca üretilen mamül için çok dar tolerans aralıklarında çalışmak maliyeti çok arttırır. Tavan sacı 1200mm ye 900mm olunca bunun ± 3 mm dahi toleransı oluyor zaten kalınlık ise en dış kaporta parçalarında genellikle 0.65mm civarındadır yani 1mm den az birde bu saclar galvaniz yada fosfat kaplamalı haliyle ısı elektroliz vs. işlem görüyor yani yumuşak yada işlem sırasında gördüğü ısıyla biraz yumuşayan saclardır. Ahmet in galeriden sıfır aldığı Civic ile Mehmet in galeriden sıfır aldığı Civic aynı renk aynı model bile olsa birbirinin tıpatıp aynısı değildir:) ancak kabul edilebilir düzeyde belli aralıklar içinde oluyor ki fabrikadan kalite onayı alıp çıkıyor.

Dış kaporta sacları çok incedir çünki hafif olmak zorunda, daha az yakıt daha iyi hızlanma ve frenleme kabiliyeti için, boyanın alt kısmı genellikle galvaniz kaplamadır bu ideal korozyon dayanımı ve boya için harika yüzey oluşturur ancak saclar galvaniz kaplanırken yüksek ısıya maruz kaldığı için yumuşarlar. Zaten kaza olursa darbeyi emebilmesi için darbeyi ilk görecek parçaların yumuşak olup kendini feda etmesi yani bir nevi yastık görevi yapması beklenir aksi durumda yavaş hızda çarptığınız yaya sakat kalmak yerine ölür, bir yere çarptığınızda ise aracın gövdesi çarpma enerjisinin bir kısmını absorbe edemez ise araç içindeki insan bedeni çok yüksek G kuvvetine maruz kalır sakat kalma ölüm riski artar.

Kaporta saclarının toleransları geniştir eğer çok dar aralıklarda dümdüz fıstık gibi bütün boşlukları muazzam eşit bir otomobil üretmeye kalkışırsanız o kaportanın maliyeti üç dört katı artacaktır. Çünki üretim alanında bunun için daha sık apgant kalıp bakımı ve daha sık kalıp ve ekipman yenileme, daha çok robot ayarı ve daha detaylı muayene ile kontroller gerekir. Bu maliyet otomobilin fiyatına pek ala yansır.

Bunun dışında seri üretim piyasa otomobili olmayan Ferrari, Maserati, Koeniggsegg, Mercedes in AMG serileri, Lamborghini veya benzeri markalarda çoğunluk el işçiliği ile yıllık çok az miktarda üretilen otomobillerde bu tür tutarsız göze batan yerler pek olmaz.

Gündelik sürüşte zaten şasi ve kaportada yol şartları sebebiyle gözle göremediğiniz düzeyde esnemeler oynamalar olur, süspansiyon ve lastikler asla bütün yol pürüzünü karşılamazlar yolda ilerlerken araç üzerine gelen kuvvetlerin bir kısmı illa ki şaside ve kaportada gözle fark edilmeyecek düzeyde esneme yaratır. Bu durum zamanla otomobilin kötü sürüş hissi vermesiyle belli eder çünki zamanla metal yorulacak rijitliğini kaybedecektir. Kasislerden yavaş geçmenin mantığı burada gizli. O esnada yıpranan tek şey amortisör yada sürttünüz alt kısım değildir.

Murat 124 e dört kişi bindiğinde kapılar kapanmazdı derler:) bu forumda yaşı 50 ve üzeri olanlar varsa saygılarımı sunarım onlar bunu bilirler. Eğer çevrenizde o yaşlarda ve murat 124 ü tecrübe etmiş büyükleriniz varsa onlara bu konunun danışılmasını rica ederim:)

Türkiye deki otomotiv sanayisi gücü ve yeteneği de dünyanın birçok çok gelişmiş ülkesinde yok. Ortadoğu ve Avrupa nın zorlu pazarında kendini kanıtlamak isteyen ve bize düşman olmayan ülkelerin markalarının nerdeyse tamamı ülkemizde otomobil ve ticari araç montajı yapıyor.

Anlatmak istediğimi inşallah anlatabilmişimdir.
 
Geri
Üst