Civic FK7 Yeni Civic HB(FK7) Sport Plus yağ eksiltiyor mu? Yoksa başka bir problem mi?

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Merhaba arkadaşlar,

2018'in Kasım ayında aracımı sıfır km olarak satın aldım. 10000 bin km bakımına girene kadar yağ ile ilgili bir sorun yaşamadım. Fakat 10000 km bakımında aracın yağı değiştikten sonra iki kez motor yağı uyarısı ile karşılaştım araçta. Anlatayım.

İlki İstanbul'dan Uzunköprü/Edirne'ye giderken başıma geldi. İstanbul'dan çıktıktan sonra aracı Eco moduna aldım ve sakin sakin gitmeye başladım. Fakat Edirne yolunu bilen bilir, çok güzel dümdüz bir yol ve dayanamadım biraz hızlı gittim. Yaklaşık 1 saat 170-180 ile gidince motor yağı uyarısı çıktı ekranda. Hemen aracı durdurup kılavuzdaki adımları izleyerek 3 dakika bekledikten sonra yağ seviyesini kontrol ettim. Yağ seviyesi normaldi. Biraz daha bekleyip aracı çalıştırdım ve uyarı kaybolmuştu. Yine de endişelendiğim için ilk benzinlikte durdum ve aynı işlemleri tekrarladım. Motor yağı seviyesi yine olması gerektiği gibiydi. Sonra Eco modu kapatarak yoluma devam ettim. Edirne'ye varana kadar sakin gittim fakat Edirne-Uzunköprü arası ve Edirne'den İstanbul'a dönüşte yine süratli kullandım. Fakat bir sorun olmadı. Bu tecrübeyi yaşayınca aklıma şu geldi. Doğru mu düşünüyorum yorumlarınızı bekliyorum. Araç Eco modda iken motoru soğutmak için daha az yağ kullanıyor olabilir mi? Bu sebeple Eco moda rağmen yüksek devir sonucu çok ısınan motor bu az kullanılan yağı yüksek ısı sonucu yüksek basınçla fazla sıkıştırıp aracın motor yağı uyarısı vermesine sebep oluyor olabilir mi? Çünkü bunu yaşadığımda aracımı 10000 bakımından çıkaralı henüz bir kaç gün olmuştu. Yani yağı yeni değişmişti.

İkinci kez ise dün akşam başıma geldi. Aracım 5 gündür Sabiha Gökçen yakınındaki Havapark'ta yatıyordu. Uçaktan indim ve bir an önce eve gitme isteği ile aracı aldığım gibi biraz yapıştırdım. Sabiha Gökçen'den Zekeriyaköy'e gidiyordum, bu sebeple Kuzey Marmara otoyolunu ve 3.köprüyü kullandım. Yol yine açık ve düz. Yaklaşık 35-40 km yüksek süratle gittikten sonra araç yine yağ uyarısı verdi. Bu kez aracı normal modda kullanıyordum. Hemen dinlenme tesisinde durup, 3 dk bekledikten sonra motor yağı seviyesini kontrol ettim ve seviye normaldi. Kendime güvenmeyip bir de Shell'deki servis kısmında yağ ile ilgilenen personele ölçtürdüm. Yine yağ seviyesi normal çıktı. Aracı çalıştırdığımda uyarı yine gitmişti. Daha bakımdan çıkalı 4 bin km olduğu için yine bir sorun olmaması gerektiğini düşündüğümden aklıma şu geldi. Araç 5 gündür çalışmıyordu ve motor yeteri kadar ısınmadan yüksek süratle kullandığım için böyle bir sorun yaşamış olabilir miyim?

Sizce servise götürmeli miyim aracı ne düşünüyorsunuz?
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bu yağ konusu 1.5 Turbo araçlarda 1.6 atmosferiklere göre daha kompleks bir durumda görünüyor :unsure:
İşin içine turbo girdi mi farklı oluyor yeni nesil bir motor yağ konusunda güncelleme lazım gerçekten dedikleri gibi ince kalıyorsa.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,950
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
İşin içine turbo girdi mi farklı oluyor yeni nesil bir motor yağ konusunda güncelleme lazım gerçekten dedikleri gibi ince kalıyorsa.
Evet, bu iş içinde sizin gibi bilinçli kullanıcıların geri dönüşleri ve deneyim paylaşımları önemli, bence fabrika ne kadar test yaparsa yapsın en sağlıklı veri kaynağı kullanıcı geri deneyimleri ve bildirimleri (y)
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,940
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
0w20 yağlar yakıt ekonomisi içindir. Fazlası eksiği yok sadece yakıt ekonomisi. Kimi marka özel deterjanlarla tbn değerini yükseltmiştir daha uzun süre asitide olmadan dayanır ancak hths 2.6 civarındadır type 2.0'daki gibi çoğunun.

1.5 turbo araçların kullanım kılavuzunda type 2.0 yoksa öncelik a3 sertifikalı hths>3.5 yağ önerilmekte. Ondan sonra A5 hths<3.5... Hypermil için kasılmıyorsa bu tip araçlarda turbonun da sağlığı için iyi film tabakası oluşturan yağların kullanılması (yüksek hths'lı) daha sağlıklı olur.

Arkadaşın yağ uyarısı sorunu filtreden tutun, pompa, yağ, hava vs. durumlarla ilişkili direkt olarak. Genele bakarsak netice olarak bu yağlar ince ve yetersiz koruma sağlar bu araçlara bu tip mevsim ve kullanım koşulları altında.
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
0w20 yağlar yakıt ekonomisi içindir. Fazlası eksiği yok sadece yakıt ekonomisi. Kimi marka özel deterjanlarla tbn değerini yükseltmiştir daha uzun süre asitide olmadan dayanır ancak hths 2.6 civarındadır type 2.0'daki gibi çoğunun.

1.5 turbo araçların kullanım kılavuzunda type 2.0 yoksa öncelik a3 sertifikalı hths>3.5 yağ önerilmekte. Ondan sonra A5 hths<3.5... Hypermil için kasılmıyorsa bu tip araçlarda turbonun da sağlığı için iyi film tabakası oluşturan yağların kullanılması (yüksek hths'lı) daha sağlıklı olur.

Arkadaşın yağ uyarısı sorunu filtreden tutun, pompa, yağ, hava vs. durumlarla ilişkili direkt olarak. Genele bakarsak netice olarak bu yağlar ince ve yetersiz koruma sağlar bu araçlara bu tip mevsim ve kullanım koşulları altında.

Bu başlıkta ve diğer başlıklarda yağ ile ilgili bilgilendirmeleri okuduktan sonra kullanım tarzım, trafik yoğunluğu, dur kalk sürelerini göz önüne aldığımda 0w20 bana mantıksız gelmişti. Ki zaten sorun yaşıyorum. Önerilen aralığa uygun 0w30 ya da 5w30 kullanmayı düşünüyorum artık. Vaktiniz varsa sizin 0w30 yerine 5w30 önerinizin nedeni nedir anlatabilir misiniz?
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,940
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Bu başlıkta ve diğer başlıklarda yağ ile ilgili bilgilendirmeleri okuduktan sonra kullanım tarzım, trafik yoğunluğu, dur kalk sürelerini göz önüne aldığımda 0w20 bana mantıksız gelmişti. Ki zaten sorun yaşıyorum. Önerilen aralığa uygun 0w30 ya da 5w30 kullanmayı düşünüyorum artık. Vaktiniz varsa sizin 0w30 yerine 5w30 önerinizin nedeni nedir anlatabilir misiniz?
Çok fazla bir fark yok aralarında, mobil 1 0w30 Fuel economy ile motul 5w30 eco lite'ı ele alırsak arasındaki %10'luk hths farkından dolayı önermekteyim 5w30'u. Teknik veri tablolarına baktığınızda göreceksiniz 3.3hths değerine sahip motul(a3 onayı alamamış 3.5 üstü olmadığı için). 0w40 ya da 5w40 gibi A3 onaylı Mobil 1 0w40 fs ya da motul 5w40 Xmax daha iyi koruma sağlar, daha yüksek hths'lı dır ancak bu sizin manuelde öyle göstermediği için max. 5w30 kalınlıktaki bu tip yağları kullanmanızı önerdim.
 
Son düzenleme:

cvc07

0
Katılım
1 Eyl 2018
Mesajlar
167
Tepki puanı
138
Konum
Antalya
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
FK8 Type-R da 0-20 yağ kullanıyor, type 2.0 olan yani. Bu da mı yakıt ekonomisi için?Turbo 320 beygirlik araç? 0-20 sadece ekonomi için değil, bunu bilelim. Özellikle type 2.0 yağ.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,940
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
FK8 Type-R da 0-20 yağ kullanıyor, type 2.0 olan yani. Bu da mı yakıt ekonomisi için?Turbo 320 beygirlik araç? 0-20 sadece ekonomi için değil, bunu bilelim. Özellikle type 2.0 yağ.
Evet Type-R da o yağı kullanıyor. Evet o yağın da korumaya özel bir hali yok aynı yağ. O yağ ile pistlere çıktığını da asla düşünmüyorum. 0w20 yağın koruyuculuğu bir noktaya kadar. Type 2.0 mucizevi bir yağ değil tipik 0w20. 0w20 sadece ekonomi için derken düşük karbondioksit emisyonu için. Koruma özellikleri yüksek bir yağ istiyorsanız bakmanız gereken değer 0w20 ya da hondanın orjinal yağı olması değil. 0w20 ile daha iyi koruma istiyorsanız ona göre type 2'den daha iyi yağlar da mevcut 0w20 olarak.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Çok fazla bir fark yok aralarında, mobil 1 0w30 Fuel economy ile motul 5w30 eco lite'ı ele alırsak arasındaki %10'luk hths farkından dolayı önermekteyim 5w30'u. Teknik veri tablolarına baktığınızda göreceksiniz 3.3hths değerine sahip motul(a3 onayı alamamış 3.5 üstü olmadığı için). 0w40 ya da 5w40 gibi A3 onaylı Mobil 1 0w40 fs ya da motul 5w40 Xmax daha iyi koruma sağlar, daha yüksek hths'lı dır ancak bu sizin manuelde öyle göstermediği için max. 5w30 kalınlıktaki bu tip yağları kullanmanızı önerdim.
Bahsettiginiz film tabakasi sicak motorda yakin olabilir ancak 5.30 ile 0.30 un arasindaki en onemli fark motorun isinana kadar olusan asinmanin 0.30 da cok daha dusuk olacagi kanisindayim. Yanlis miyim?
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,940
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Bahsettiginiz film tabakasi sicak motorda yakin olabilir ancak 5.30 ile 0.30 un arasindaki en onemli fark motorun isinana kadar olusan asinmanin 0.30 da cok daha dusuk olacagi kanisindayim. Yanlis miyim?
Söz konusu aşınma -30 altında veya sıfır yağlı haldeyken geçerli. 40 ve 100 derecelerdeki viskozite değerleri de çok yakın.

Ekleme 1: 40 derecede mobil 1 0w30 FE 62.9, motul 5w30 eco lite 67. 100 derecede de 10.9 ve 11.7 sırasıyla. Soğuk çalıştırma 40 dereceyi kast ediyorsak fark çok değil.

Ekleme 2 : Honda type 2.0'da bu değerler 34,2 mm²/s (@40°) & 8,20 mm²/s (@100°C. Çok az ve kısa mesafeli kullanım için type 2.0 çok iyi. Ancak bu da yağa benzin karışmasına neden olmakta.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Söz konusu aşınma -30 altında veya sıfır yağlı haldeyken geçerli. 40 ve 100 derecelerdeki viskozite değerleri de çok yakın.

Ekleme 1: 40 derecede mobil 1 0w30 FE 62.9, motul 5w30 eco lite 67. 100 derecede de 10.9 ve 11.7 sırasıyla. Soğuk çalıştırma 40 dereceyi kast ediyorsak fark çok değil.

Ekleme 2 : Honda type 2.0'da bu değerler 34,2 mm²/s (@40°) & 8,20 mm²/s (@100°C. Çok az ve kısa mesafeli kullanım için type 2.0 çok iyi. Ancak bu da yağa benzin karışmasına neden olmakta.
40 derece soguk calistirma degilde tam sogumamis motor sicakligi diyebiliriz peki kisin bu degerler ortalama 6 derecelere dusuyor yazin ise garajda 22 derece gibi bu degerlerin vizkozite degerleri mevcut mu elinizde?
 
Geri
Üst