Civic FK7 Yeni Civic HB(FK7) Sport Plus yağ eksiltiyor mu? Yoksa başka bir problem mi?

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Merhaba arkadaşlar,

2018'in Kasım ayında aracımı sıfır km olarak satın aldım. 10000 bin km bakımına girene kadar yağ ile ilgili bir sorun yaşamadım. Fakat 10000 km bakımında aracın yağı değiştikten sonra iki kez motor yağı uyarısı ile karşılaştım araçta. Anlatayım.

İlki İstanbul'dan Uzunköprü/Edirne'ye giderken başıma geldi. İstanbul'dan çıktıktan sonra aracı Eco moduna aldım ve sakin sakin gitmeye başladım. Fakat Edirne yolunu bilen bilir, çok güzel dümdüz bir yol ve dayanamadım biraz hızlı gittim. Yaklaşık 1 saat 170-180 ile gidince motor yağı uyarısı çıktı ekranda. Hemen aracı durdurup kılavuzdaki adımları izleyerek 3 dakika bekledikten sonra yağ seviyesini kontrol ettim. Yağ seviyesi normaldi. Biraz daha bekleyip aracı çalıştırdım ve uyarı kaybolmuştu. Yine de endişelendiğim için ilk benzinlikte durdum ve aynı işlemleri tekrarladım. Motor yağı seviyesi yine olması gerektiği gibiydi. Sonra Eco modu kapatarak yoluma devam ettim. Edirne'ye varana kadar sakin gittim fakat Edirne-Uzunköprü arası ve Edirne'den İstanbul'a dönüşte yine süratli kullandım. Fakat bir sorun olmadı. Bu tecrübeyi yaşayınca aklıma şu geldi. Doğru mu düşünüyorum yorumlarınızı bekliyorum. Araç Eco modda iken motoru soğutmak için daha az yağ kullanıyor olabilir mi? Bu sebeple Eco moda rağmen yüksek devir sonucu çok ısınan motor bu az kullanılan yağı yüksek ısı sonucu yüksek basınçla fazla sıkıştırıp aracın motor yağı uyarısı vermesine sebep oluyor olabilir mi? Çünkü bunu yaşadığımda aracımı 10000 bakımından çıkaralı henüz bir kaç gün olmuştu. Yani yağı yeni değişmişti.

İkinci kez ise dün akşam başıma geldi. Aracım 5 gündür Sabiha Gökçen yakınındaki Havapark'ta yatıyordu. Uçaktan indim ve bir an önce eve gitme isteği ile aracı aldığım gibi biraz yapıştırdım. Sabiha Gökçen'den Zekeriyaköy'e gidiyordum, bu sebeple Kuzey Marmara otoyolunu ve 3.köprüyü kullandım. Yol yine açık ve düz. Yaklaşık 35-40 km yüksek süratle gittikten sonra araç yine yağ uyarısı verdi. Bu kez aracı normal modda kullanıyordum. Hemen dinlenme tesisinde durup, 3 dk bekledikten sonra motor yağı seviyesini kontrol ettim ve seviye normaldi. Kendime güvenmeyip bir de Shell'deki servis kısmında yağ ile ilgilenen personele ölçtürdüm. Yine yağ seviyesi normal çıktı. Aracı çalıştırdığımda uyarı yine gitmişti. Daha bakımdan çıkalı 4 bin km olduğu için yine bir sorun olmaması gerektiğini düşündüğümden aklıma şu geldi. Araç 5 gündür çalışmıyordu ve motor yeteri kadar ısınmadan yüksek süratle kullandığım için böyle bir sorun yaşamış olabilir miyim?

Sizce servise götürmeli miyim aracı ne düşünüyorsunuz?
 
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
20
Tepki puanı
2
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic HB 9. Jen.
Aracim 2018 HB sport plus.6000 km'de.2018 Aralik ayinda alinmis arac.Gecen gun yolda normal giderken anahtar isaretli isik yandi biraz kurcaladim yag isareti yaninda 1500 km yazdigini gordum.Yag seviyesine bakma sansim olmadi.Bu kadar erkek isigin yanmasi normal mi?Arac yoksa yag mi eksiltiyor?Yedigim 3 radar cezasindan sonra pek hizli da gidip araci zorlamiyorum??Bu is aklima takildi.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Aracim 2018 HB sport plus.6000 km'de.2018 Aralik ayinda alinmis arac.Gecen gun yolda normal giderken anahtar isaretli isik yandi biraz kurcaladim yag isareti yaninda 1500 km yazdigini gordum.Yag seviyesine bakma sansim olmadi.Bu kadar erkek isigin yanmasi normal mi?Arac yoksa yag mi eksiltiyor?Yedigim 3 radar cezasindan sonra pek hizli da gidip araci zorlamiyorum??Bu is aklima takildi.
5 bakıma girdim hiç yanmadı yağ eksiltmiyor aslında sayaç var o geri sayıyor yaklaştı mı uyarı veriyor. Siz çok sıkmıyorsanız aracı 10 binde bir değiştirin yeterlidir.
 
Katılım
30 Nis 2019
Mesajlar
98
Tepki puanı
49
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Mobil 1 0/30 esp fk7 için uygun olurmu acaba
Sanırım o cümlede imla ya da direkt olarak belirtmediğim için bir anlam kargaşası olmuş. Sık start-stop ya da soğuk çalıştırma - kısa mesafe kullanımlar için yağa benzin karışması olacağını belirtmek istedim açmak gerekirse. Yağ ile alakası tabi ki pek yok.

Sizin bilgilere ek olarak; ateşleme sistemindeki problemler ve yüksek performanslı kullanım da buna sebep olmakta. Aslında Oil dilution değil de fuel dilution diye geçmekte.

Ekleme: Bir kaç örnek yağ analizi ekledim honda 1.5lt turbo ve 0w20 type 2 ile fabrika dolum yağı ile ilgili. Analizlerin yorum kısmı epey güzel ve açıklayıcı.

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Nis 2019
Mesajlar
98
Tepki puanı
49
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
S

Silinen üye 20336

Guest
Evet 37.000 de hb sport

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
1.5 Turbo benzinlide uygun kalite standartlarını karşılayan tam sentetik bir 0w-30 kullanılması anlamsız olmaz ancak yaza doğru bir kez daha yağ değişimi kilometreniz dolacaksa şimdi 0w-20 Type 2 yada aynı viskozite değerinde uygun kalite standartlarında tam sentetik bir başka marka yağ kullanabilirsiniz. Tercihim Motul oldu benim.

Çok performanslı kullanmıyorsanız ve araç sürekli Ankara’da kullanılıyorsa yakıt ekonomisi sağlamak ve kışları kısa mesafe sürüşlerde motorun daha az yıpranması için 0w-20’den devam da edebilirsiniz.

Yorumlarım çok da anlamsız değil ama☺️ yine de @İsmail Beşiroğlu hocamın cevabını beklemenizi öneririm. Ben de bildiklerimin çoğunu İsmail Bey’den öğrendim.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Mobil 1 0/30 esp fk7 için uygun olurmu acaba

FIG-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Amacınız ne tam olarak bu değişiklikle ? Ya da beklentileriniz ? Şikayetleriniz ?
Aracınız servis bakımlı ve garantili mi ? Bir şikayet veya sıkıntınız yoksa normal bir kullanıcıysanız 0w20 ile devam etmeniz yaz - kış iyidir, ancak performanslı bir kullanım sergiliyor veya 0w20 ile sorun yaşıyorsanız 0w30'a ilk etapta geçebilirsiniz.

Bahsettiğiniz yağ 0w30 yağlar arasında en kalınlarından biri aslına bakarsanız (HTHS ve viscosity @40 derecedeki değerlerine göre). Bu sebeple ilk etapta nispeten 2.9 - 3.0 hths'li ve 40 derecedeki viskozitesinin 50'nin altında olan bir yağ seçseniz daha uygun ve verimli olur.
Bu bağlamda size önerebileceğim yağ Motul 0w30 Eco clean olur. Buna yakın viskozitelere sahip ancak 0w20 olan Motul SPECIFIC RBS0-2AE 0W-20 yağı da deneyebilirsiniz.

Yağları incelemek isterseniz: Motul SPECIFIC RBS0-2AE 0W-20

Motul Eco clean 0w30:
 
Katılım
30 Nis 2019
Mesajlar
98
Tepki puanı
49
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Çok performanslı kullanmıyorum. Polatlı trafik yok sayılır ama kısa mesafe her yer 3 ile 5 km de kullanılıyor birde arada uzun yol satılırsa Ankara yıllık 13.000 civarı yapıyorum yaz tatili VS dahil
 
Son düzenleme:

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Çok performanslı kullanmıyorum. Polatlı trafik yok sayılır ama kısa mesafe her yer 3 ile 5 km de kullanılıyor birde arada uzun yol satılırsa Ankara yıllık 13.000 civarı yapıyorum yaz tatili VS dahil
Ben 0w30 esp'yi önermiyorum bu araca hocam. Honda type 2.0'dan sonra bunun viskozitesi 2 kattan daha fazla yüksek soğuk çalıştırmada. Özellikle kışın bu değer motor aşınmasına sebep olabilir direkt böyle bir yağa geçmek doğru değil bu kullanım tarzınız ve şartlarınıda.

Sizin de kullanımınız kısa mesafeler olduğu için iyice uygunsuz kalmakta. TBN değeri ve viskosity index'i de oldukça düşük bir yağ. Bunun sebeplerinden biri C2 - C3 sertifkası nedeniyle düşük fosfor - sülfatlanmış kül değerleri (düşük tbn) ve düşük baz hammadde kalitesi ( düşük viskozite endeksi). Düşük viskozite endeksinin ifadesi şu: Yağ soğukken çok kalın ısındıkça çok ince. Bu aradaki uçurum viskozite endeksinin düşüklüğü ile ifade edilmekte. İkisi de yağda istenmeyen durumlar.

Aracınıza uyumlu tek bir noktasını göremiyorum. Dizel araçlarla daha iyi gidebilecek bir yağ (Dpf filterdan dolayı). Yazın kullanılabilecek bir yağ ama sizin araca uygun bir spesifikasyonu yok ürün bilgilerine baktığımda. İlla kullanırım derseniz ekstra yakıt, soğuk çalıştırmada daha yavaş ısınma ve düşük performans (soğukken yağ yoğunluğu fazla olduğundan parçalar arasındaki boşluklara daha yavaş sızar ve hareketi zorlaştırır), daha kısa değişim süresi (TBN değerinden ötürü). Ankara gibi bir yerde dışarıda kalacaksa araç 0w20 en uygunu bu mevsimde. Yağ lambası sorununa çözüm olma ihtimali yüksek elbette varsa...
 
Geri
Üst