Civic FK7 Yeni Civic HB(FK7) Sport Plus yağ eksiltiyor mu? Yoksa başka bir problem mi?

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Merhaba arkadaşlar,

2018'in Kasım ayında aracımı sıfır km olarak satın aldım. 10000 bin km bakımına girene kadar yağ ile ilgili bir sorun yaşamadım. Fakat 10000 km bakımında aracın yağı değiştikten sonra iki kez motor yağı uyarısı ile karşılaştım araçta. Anlatayım.

İlki İstanbul'dan Uzunköprü/Edirne'ye giderken başıma geldi. İstanbul'dan çıktıktan sonra aracı Eco moduna aldım ve sakin sakin gitmeye başladım. Fakat Edirne yolunu bilen bilir, çok güzel dümdüz bir yol ve dayanamadım biraz hızlı gittim. Yaklaşık 1 saat 170-180 ile gidince motor yağı uyarısı çıktı ekranda. Hemen aracı durdurup kılavuzdaki adımları izleyerek 3 dakika bekledikten sonra yağ seviyesini kontrol ettim. Yağ seviyesi normaldi. Biraz daha bekleyip aracı çalıştırdım ve uyarı kaybolmuştu. Yine de endişelendiğim için ilk benzinlikte durdum ve aynı işlemleri tekrarladım. Motor yağı seviyesi yine olması gerektiği gibiydi. Sonra Eco modu kapatarak yoluma devam ettim. Edirne'ye varana kadar sakin gittim fakat Edirne-Uzunköprü arası ve Edirne'den İstanbul'a dönüşte yine süratli kullandım. Fakat bir sorun olmadı. Bu tecrübeyi yaşayınca aklıma şu geldi. Doğru mu düşünüyorum yorumlarınızı bekliyorum. Araç Eco modda iken motoru soğutmak için daha az yağ kullanıyor olabilir mi? Bu sebeple Eco moda rağmen yüksek devir sonucu çok ısınan motor bu az kullanılan yağı yüksek ısı sonucu yüksek basınçla fazla sıkıştırıp aracın motor yağı uyarısı vermesine sebep oluyor olabilir mi? Çünkü bunu yaşadığımda aracımı 10000 bakımından çıkaralı henüz bir kaç gün olmuştu. Yani yağı yeni değişmişti.

İkinci kez ise dün akşam başıma geldi. Aracım 5 gündür Sabiha Gökçen yakınındaki Havapark'ta yatıyordu. Uçaktan indim ve bir an önce eve gitme isteği ile aracı aldığım gibi biraz yapıştırdım. Sabiha Gökçen'den Zekeriyaköy'e gidiyordum, bu sebeple Kuzey Marmara otoyolunu ve 3.köprüyü kullandım. Yol yine açık ve düz. Yaklaşık 35-40 km yüksek süratle gittikten sonra araç yine yağ uyarısı verdi. Bu kez aracı normal modda kullanıyordum. Hemen dinlenme tesisinde durup, 3 dk bekledikten sonra motor yağı seviyesini kontrol ettim ve seviye normaldi. Kendime güvenmeyip bir de Shell'deki servis kısmında yağ ile ilgilenen personele ölçtürdüm. Yine yağ seviyesi normal çıktı. Aracı çalıştırdığımda uyarı yine gitmişti. Daha bakımdan çıkalı 4 bin km olduğu için yine bir sorun olmaması gerektiğini düşündüğümden aklıma şu geldi. Araç 5 gündür çalışmıyordu ve motor yeteri kadar ısınmadan yüksek süratle kullandığım için böyle bir sorun yaşamış olabilir miyim?

Sizce servise götürmeli miyim aracı ne düşünüyorsunuz?
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Bu yağlar düşük - orta kül oranına sahip oldukları için dpf'li araçlara tercih edilmekteler. Onlara göre üretilirler genelde. Ancak benzinli araçlarda da kullanılabilir. LPG'li araçlara ise zararlı bile gelebilir.
Benim bildigim ise soyle; bu yaglar dusuk saps degerlerine sahip olrugu icin dizel yada benzinli farketmeksizin is parcacigi filtreli araclar icin en iyisidir. Api sartnamesi ise genelde SN olur bu sartname benzinli araclar icin olur (S: spark plug) ve benzinli motorlar icin son ve en yuksek kalite anlamindadir. 2002 model lpgli aracimda yaklasik 10 yildir c3 onayli yag kullanirim subaplar halen saglam motor cok canli ve seri subap ayarini ise yaklasik 80bin kmde bir yaparim. Ben acikcasi api sn olmayan bir yagi acea a5 olsa dahi rs aracima koymam. Daha iyi koruma varken neden 50 tl icin sl sartnamesini tercih edeyim. C3 onayli yagi dizel yagi olarak dusunmek bence cok yanlis.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Benim bildigim ise soyle; bu yaglar dusuk saps degerlerine sahip olrugu icin dizel yada benzinli farketmeksizin is parcacigi filtreli araclar icin en iyisidir. Api sartnamesi ise genelde SN olur bu sartname benzinli araclar icin olur (S: spark plug) ve benzinli motorlar icin son ve en yuksek kalite anlamindadir. 2002 model lpgli aracimda yaklasik 10 yildir c3 onayli yag kullanirim subaplar halen saglam motor cok canli ve seri subap ayarini ise yaklasik 80bin kmde bir yaparim. Ben acikcasi api sn olmayan bir yagi acea a5 olsa dahi rs aracima koymam. Daha iyi koruma varken neden 50 tl icin sl sartnamesini tercih edeyim. C3 onayli yagi dizel yagi olarak dusunmek bence cok yanlis.
C3 onaylı yağı direkt dizel için düşünmek aslında en doğrusu. c3-c4 özellikle dpf'li araçlarda aranan bir şeydir. Dizel kullanıcıları için kritik bir Acea standardı aslında. Yağ seçerken dpf filtreli araç kullanıcıları için tek bakmaları gereken onay bile denilebilir. Neden çok yanlış olsun ? Talihsiz bir yorum olmuş bence.
Buna lpg+benzin kullananların bakması yanlış. A1-A3-A5 bakılır ama C'lere gerek yoktur. API lere bakılır ama C'lere gerek yoktur. Bir yağa en iyi demek için de asla saps değerleri tek başına yeterli değildir. Fullsaps lpg'i araçlar için önemli bir yağlama kriteridir bundan yoksun bir yağı kullanmanız aşınmaya karşı, midsaps'a ve lowsaps'a göre daha düşük koruma sağlar sadece saps değerlerini göz önünde bulundurursak.
API SN'i RS'e koymanız farklı, Low sapsı' lpg'li araçta kullanmak farklıdır. C3'te API SN olması yüksek kalitede bir yağ olduğunu gösterir ancak bu yağın aşınmaya karşı koruyuculuğunu belirleyen faktörler farklıdır. Bu konuda araştırma yapmanızı öneririm. Zira forumlarda da bu konuda bilgiler mevcut.

Siz aracınızın yağını belli aralıklarla değiştirin, çok sıkıştırmadan kullanın hangi saps değerli yağ olursa olsun sıkıntı olmaz. Subap ayarının bozulması ve subapların sağlamlığı ile yağdaki saps değerleri arasında benim bir araştırmam yok varsa elinizde veri paylaşmanızı beklerim. 80bin km'de ayar yaptırmanız ayarın daha önce bozulmadığı anlamına mı geliyor yani bu yağ sayesinde ? Bunda kullanım tarzının etkisinin de olduğunu düşünebilir miyiz ? Çekişin iyi olmasında yağdan ziyade hava filtresinin etkisi dahi daha fazladır. Yağ koruyucu yağlayıcı bir araçtır.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Dpf
C3 onaylı yağı direkt dizel için düşünmek aslında en doğrusu. c3-c4 özellikle dpf'li araçlarda aranan bir şeydir. Dizel kullanıcıları için kritik bir Acea standardı aslında. Yağ seçerken dpf filtreli araç kullanıcıları için tek bakmaları gereken onay bile denilebilir. Neden çok yanlış olsun ? Talihsiz bir yorum olmuş bence.
Buna lpg+benzin kullananların bakması yanlış. A1-A3-A5 bakılır ama C'lere gerek yoktur. API lere bakılır ama C'lere gerek yoktur. Bir yağa en iyi demek için de asla saps değerleri tek başına yeterli değildir. Fullsaps lpg'i araçlar için önemli bir yağlama kriteridir bundan yoksun bir yağı kullanmanız aşınmaya karşı, midsaps'a ve lowsaps'a göre daha düşük koruma sağlar sadece saps değerlerini göz önünde bulundurursak.
API SN'i RS'e koymanız farklı, Low sapsı' lpg'li araçta kullanmak farklıdır. C3'te API SN olması yüksek kalitede bir yağ olduğunu gösterir ancak bu yağın aşınmaya karşı koruyuculuğunu belirleyen faktörler farklıdır. Bu konuda araştırma yapmanızı öneririm. Zira forumlarda da bu konuda bilgiler mevcut.

Siz aracınızın yağını belli aralıklarla değiştirin, çok sıkıştırmadan kullanın hangi saps değerli yağ olursa olsun sıkıntı olmaz. Subap ayarının bozulması ve subapların sağlamlığı ile yağdaki saps değerleri arasında benim bir araştırmam yok varsa elinizde veri paylaşmanızı beklerim. 80bin km'de ayar yaptırmanız ayarın daha önce bozulmadığı anlamına mı geliyor yani bu yağ sayesinde ? Bunda kullanım tarzının etkisinin de olduğunu düşünebilir miyiz ? Çekişin iyi olmasında yağdan ziyade hava filtresinin etkisi dahi daha fazladır. Yağ koruyucu yağlayıcı bir araçtır.
Bakin karistirdiginiz bir konu var dizel arac sahipleri c3 onayli yag kullanmalidir demek ile c3 onayli yagi sadece dizel araclar kullannalidir demek ayni sey degildir. Benim aciklamam talihsiz degildir hatta sizin icin bana gore talihli bilgi olmus.

Ben diyorumki c3 onayli yagi evet dpfli arac sahipleri ilk secenek olarak kullanmali ancak c3 onayli yag dizel motor yagidir diyemezsiniz cunki bu yag benzinli araclar icinde kullanilir ve hatta api onayi bu yagin benzinli araclar icinde kullanilabilecegini belirtir ve diger bircok yagin alamadigi benzinli araclar icin olan sn sartnamasini dahi karsilamistir. Acea onayi ise benzinli araclar icin olan yaglari A harfi dizel icin olanlari B harfi ve her ikisi icin olan yaglari (dusuk saps) C harfi ile belirtmistir. Zaten partikul filtresi artik sadece dizel araclarda yok benzinli arackarda da kullanilmaya baslandi. (http://www.liquimoly.com.tr/servis/motor-yagi-hakkinda-kilit-bilgiler/) Lpgli ornegini ise uzun vadede dahi zarar vermedigini anlatmak icin verdim.. Saygilarimla ..
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Dpf
Bakin karistirdiginiz bir konu var dizel arac sahipleri c3 onayli yag kullanmalidir demek ile c3 onayli yagi sadece dizel araclar kullannalidir demek ayni sey degildir. Benim aciklamam talihsiz degildir hatta sizin icin bana gore talihli bilgi olmus.

Ben diyorumki c3 onayli yagi evet dpfli arac sahipleri ilk secenek olarak kullanmali ancak c3 onayli yag dizel motor yagidir diyemezsiniz cunki bu yag benzinli araclar icinde kullanilir ve hatta api onayi bu yagin benzinli araclar icinde kullanilabilecegini belirtir ve diger bircok yagin alamadigi benzinli araclar icin olan sn sartnamasini dahi karsilamistir. Acea onayi ise benzinli araclar icin olan yaglari A harfi dizel icin olanlari B harfi ve her ikisi icin olan yaglari (dusuk saps) C harfi ile belirtmistir. Zaten partikul filtresi artik sadece dizel araclarda yok benzinli arackarda da kullanilmaya baslandi. (http://www.liquimoly.com.tr/servis/motor-yagi-hakkinda-kilit-bilgiler/) Lpgli ornegini ise uzun vadede dahi zarar vermedigini anlatmak icin verdim.. Saygilarimla ..
Sadece dizel için mi sorunuza önceki mesajda şu an yazdığınızın benzeri bir cevap verdim. API SN kalite standardıdır. Linkte'de yazıyor. Benim vurguladığım noktayı genelde es geçiyorsunuz ama sağlık olsun. İyi günler.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Bunlar 1.5 turbo aracimin katalogundan alintidir. Hepsi benzinli motor icin onerilen yaglardir. Goruldugu uzere ayni motorun partikul filtreli modelinde c2 ve c3 onayli yag oncelik verilmistir. Partikul filtresiz modelinde ise oncelik 0-20 daha sonra 0-30 tavsiye edilmis en az a5\b5 denmis. Ben bu aracin turkiyedeki kosullarinin avrupa ile ayni olmadigini dusunuyorum orda hava 20 derece iken bizde 40 dereceler gorulmekte. Honda turkiye ulkemizde 0-30 dan sicak motorda daha dusuk viskoziteli olan 0-20 yi kullanmakla yakit tuketimi ve emisyonu dusuruyor ancak motoru korumasi bakimindan bence iyi bir is yapmiyor. Tabiki bu benim gorusum ben garanti sonrasi 0-30 harici yag kullanmayacagim.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20190516-120601.jpg
    Screenshot_20190516-120601.jpg
    90.8 KB · Görüntüleme: 78
  • Screenshot_20190516-120538.jpg
    Screenshot_20190516-120538.jpg
    74.7 KB · Görüntüleme: 77

ermant

0
Katılım
12 Eki 2018
Mesajlar
108
Tepki puanı
146
Yaş
41
Konum
İstanbul
Evet son olarak 16.000 km de yanlış konulan ama servisin yazım olarak yanlış olduğunu söylediği yağın oluşturduğu sarı uyarı ışığını test etme imkanı buldum yaklaşık 1100 km yaptım. Yunanistan’a gidip geldim ayni sürüş dinamiklerinde araçta SARI yağ uyarı ikaz
Işığı yanmadı . Büyük ihtimal bilerek
Baska yağ koydular. Denediler
Ama sorun çıktığını gördüler ve gördük.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Evet son olarak 16.000 km de yanlış konulan ama servisin yazım olarak yanlış olduğunu söylediği yağın oluşturduğu sarı uyarı ışığını test etme imkanı buldum yaklaşık 1100 km yaptım. Yunanistan’a gidip geldim ayni sürüş dinamiklerinde araçta SARI yağ uyarı ikaz
Işığı yanmadı . Büyük ihtimal bilerek
Baska yağ koydular. Denediler
Ama sorun çıktığını gördüler ve gördük.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Yani yağdan dolayı oluyor diyorsunuz ?
 
Geri
Üst