Yeni hondalarda eco benzinli yokuş performansı hk

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Arifddd
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
286
Tepki puanı
58
Konum
Ordu
Aracınız
Civic FC5 2018
+1 (y)
Atmosferik ve turbonun mantığı bilinmediği için maalesef turbolu araçlar gereksiz yere övülüyor. Motor ömrü, bakım maliyeti ve parça dayanımları boyutlarını nedense önemsemiyorlar :unsure:
Kullanmasını bilmedikten sonra her motor masraf çıkarır bence. Herşeyin bir artısı eksisi var. Burda tercih zevk meselesi

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Kullanmasını bilmedikten sonra her motor masraf çıkarır bence. Herşeyin bir artısı eksisi var. Burda tercih zevk meselesi

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Turbolu motorlar yapısı gereği sorun potansiyelleri her zaman daha yüksektir.
Motor seçimi tercih zevk meselesi tabi, markalar bu nedenle farklı türde motorlar yapıyorlar zaten.
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
297
Konum
İzmir
Şöyle bir durum var atmosferik benzinli honda motoru ile x bir markanın turbo benzinli motoru ile yola çıksak 190 - 200 bandında ne kadar gidebilir turbolu motor ?? Ondan sonra nur topu gibi bir turbonuz oldu diyip eline verir turboyu araba :)




vtec kicked in yo !!!
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
47
Konum
İstanbul
Olay sadece bir tercih ve zevk meselesi olmaktan çıktı esasında.Dünya ve özellikle Avrupa emisyon konusuna kafayı takmış durumda . Emisyon değerlerinin gittikçe aşağı çekilmesi atmosferik motorların üretilebilmesini neredeyse imkansız kılıyor . Down sizing felsefesi motorların küçülmesini ve emisyonların düşmesini sağlıyor , bu arada turbo teknolojisi gittikçe yenileniyor , bizim RS de var mı emin değilim ama değişken geometrili kullanmayan marka neredeyse kalmadı .


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
47
Konum
İstanbul
Tabi bu işten süper spor segmenti de çok etkilendi . Ferrari bile o güzelim atmosferik V8 ve V12 lerinin üretimini neredeyse bitirdi ve turboya geçmek zorunda kaldı . BMW artık M serilerinde turbo kullanıyor . Sonuçta belki motor hacimleri küçüldüğü için bir nebze maliyet düşüyor ama turbo teknolojisi ve onun getirdiği yüksek dayanımlı malzeme kullanımı günün sonunda bizlere daha yüksek satın alma ve bakım maliyeti olarak dönüyor


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
286
Tepki puanı
58
Konum
Ordu
Aracınız
Civic FC5 2018
Şöyle bir durum var atmosferik benzinli honda motoru ile x bir markanın turbo benzinli motoru ile yola çıksak 190 - 200 bandında ne kadar gidebilir turbolu motor ?? Ondan sonra nur topu gibi bir turbonuz oldu diyip eline verir turboyu araba :)




vtec kicked in yo !!!
Hocam derdimiz nedir de 190-200 km hızla bilmem kaç dakika ya da saat yolculuk edelim ülkemizde hangi yolda bu hızlarda seyahat edebiliyoruz. Dediğiniz doğru o hızlarda turbo araç uzun süre gidildiğinde arıza verir ama böyle bir kullanıma ihtiyaç yok zaten. Ama Ordu gibi yokuşu çok olan bir yerde aracımın yokuşta 4000 devirleri bulana kadar ıkınması beni deli ediyor şahsen.

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
297
Konum
İzmir
Hocam derdimiz nedir de 190-200 km hızla bilmem kaç dakika ya da saat yolculuk edelim ülkemizde hangi yolda bu hızlarda seyahat edebiliyoruz. Dediğiniz doğru o hızlarda turbo araç uzun süre gidildiğinde arıza verir ama böyle bir kullanıma ihtiyaç yok zaten. Ama Ordu gibi yokuşu çok olan bir yerde aracımın yokuşta 4000 devirleri bulana kadar ıkınması beni deli ediyor şahsen.

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Allah kaza bela vermesin tek sorununuz bu olsun :) atmosferik motor zaten torku 4 bin ve sonrasında veriyor :)




vtec kicked in yo !!!
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
198
Yaş
54
eski aracim fb7 yi ilk alip bindigimde bu araba neden rampada gitmiyor diye dusunmeye basladim. forumdaki bir arkadas, honda yuksek devir sever rampada deviri yukseltmen lazim diye yazmisti. o mesajdan sonra rampaya geldigimde arabanin devirini 3500 den yukari tutup girmeye basladim. inanin ayni segmentteki dizel araclari saga atiyordum. araba rampada birakin yavaslamayi duz yoldaymis gibi hizlaniyordu. tabii belki etkisi vardir, aracim manueldi ve motoru bayagi acmistim. sattigimda 6 yillik aracin verimi %100 cikti:-)
kisacasi, atmosferigi kullanmayi bilmek lazim.
 
Geri
Üst