Şu yol tutuş konusunda kendi deneyimlerime dayalı görüşlerimi yazmak istiyordum

Biraz uzun olacak ama bende düşüncelerimi anlatmak istiyorum
Öncelikle alt takımdaki problemler haricinde FD6 ve FB7deki aracın kendi bırakacakmış hissiyatının esas nedeni yoldaki dalgalanmalara uyum ve konfor amacıyla oluşturulan görece yumuşak yapıdaki süspansiyon (Renaultlar ve Fiat grubu gibi de çok yumuşak bir süspansiyon yapısıda yok, onlarda zaten rahatsız edici bir sekme hissiyatı var ve yol tutuşu da çok bozuyor bence).
Videonun 3.dk.sinden itibaren FD6nın farklı hız denemelerinde yumuşak süspansiyon etkisi ile sallanma hissiyatına sahip olduğunu ancak çizgisinden de çıkmadığını rahatça farkedebilirsiniz.
FB7nin süspansiyonu FD6yla benzer yapıda ancak bir kademe daha yumuşak ayara sahip, bu durumu da şasi rijitliğini arttırarak dengelemişler bence. FB7nin şasisi FD6ya göre %25 daha sert yapıda.
FD6da da FB7de de araç zorladıkça kopacakmış hissiyatı yaşatıyo ama çizgisinden çıkmıyor.
Özellikle kayma eğilimi varsa ikisi de kafadan kayma ile kendini en baştan belli ediyor, ağırlık transferi yapıp kafasını viraja sokarsanız da arkadan kademeli kendini bırakıyor, bir anda spin atmıyorsunuz, bu da kontrolü sağlamanız için oldukça önemli. Zaten VSAlı olanlarda en ufak kayma başlangıcında anında devreye giriyor.
Burada FD6nın direksiyon hissiyatı ile FB7den net üstün olduğunu söyleyebilirim, FD6nın direksiyonu günlük kullanımda yolla ve aracın durumuyla ilgili çok iyi geri dönüşe sahip, yol hissi dedikleri kavramı elektrikli olmasına rağmen gayet güzel sürücüye iletiyor. Dönüş çapı daha kısa gibi hissettiyor ve direksiyon tam sağ ve sol yapmaya yakın direksiyon iyice sertleşerek daha fazla çevirmeme hissiyatını doğal şekilde oluşturuyor. Ayrıca hızlı girilen virajlarda araç zorlanmaya yani yan yatmaya meyillendiği vakit, lastiğin gerilimini sürücüye olduğu gibi aktarıyor, ona göre hızınızı rahatça ayarlayabiliyorsunuz. Kısacası FD6 için direksiyon kullanım hissiyatı beni oldukça iyi hissettiriyor. Günümüzde birçok araba da bu direksiyon hissini görmedim, zaten FD6ların otomotiv eleştirmenlerince en beğenilen yanlarından biri de direksiyon hissiydi.
FB7de ise açıkça biraz süngerimsi ve yoldan kopuk bir his var, bu konforu genel olarak çok arttırıyor, sizi yolda izole ediyor ve kullanım kolaylığı sağlıyor ancak aracın yolla iletişimi hakkında sürücüyü bence hissiyat olarak ciddi eksik bırakıyor.
Kendi yaşadığım olayla örnek verecek olursam, kar sonrası hafif pürüzlü-buzlu şehirlerarası yolda 100 km hızla giderken (hızım yüksek, daha düşük hızda yol almam lazım aslında) yoldaki pütürlere bağlı aracın yol tutuşunda bir kayıp mevcuttu ama bu durumu aracın hafif şekilde sağ-sol yalpalaması ile farkediyordum. Beklenen o aracın yalpalanmasına neden olan durumu direksiyondan da hissedip hızımı önceden düşürmemdi ama direksiyonda normale göre hiçbir değişiklik yoktu. FB7lerde gelen Motion-assisted EPS muhtemelen bu hissizliği dengelemek için entegre edildi ve bildiğim kadarı ile bu sistemde VSAnın devreye girdiği koşullarda direksiyona ek sertlik ve kaymanın tersine doğru yönelim kazandırarak müdahelenin daha doğru yapılmasını sağlıyor.
FB7 ve FD6 için her araçta 50bin kmden fazla deneyimim olmuştur ama FC5te toplamda 1000 km ancak deneyimim vardır, bu kısa süre zarfında dikkatimi çeken durumlar ise,
FB7'ye göre muhtemelen %50 arttırılan şasi rijitliğinin etkisi ile net bir şekilde daha bütün gibi hareket edebilen gövde,
muhtemelen teknolojik gelişimlere bağlı daha sert ve tepkilere daha hızlı cevap verebilen ancak konfor konusunda daha iyiye giden bir süspansiyon yapısı (net tepkileri var ve konfor olarak FB7den iyi ) ve direksiyon hissi olarakta FD6 gibi doğal gelmese de FB7deki süngerimsi hissiyat olmaması, daha tok yapısı, daha kısa turlu dönüş çapı ve aracın manevrasına göre sertliği yeterince artan yapısı ile genel olarak yol tutuş konusunda FC5 önceki nesillerinden oldukça iyi hissettiyor ve daha iyi seviyede diyebilirim. Ancak daha uzun kilometreler yapmış arkadaşlar daha net yorumlar yapabilecektir.