Civic FB7 Yol tutuş problemi

Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
Frenleme ile araç bir tarafa kayıyorsa, rot ayarı bozuk olabilir, rot kollarında-başlarında problem olabilir, lastik havalarında farklılık olabilir ya da lastiklerde sorun olabilir. 3 yıldır kullandığım fb7 aracımda dediğiniz gibi bir sorun yaşamadım. Lastikleriniz fabrika çıkışı Continental conti premium 2 ise lastikle ilgili sorun yaşamanız olası. İyi bir lastik değil.
 

anemon

0
Katılım
10 Nis 2016
Mesajlar
207
Tepki puanı
60
Arkadaşlar aynı problemi bende yaşıyorum.ilk aracım değil fb7.araç düz yolda giderken çukura girdiğinde arka atıyor.kışın buzlu yolda düşük süratte bile kayma eğilimi oluyor.sıkıntı nedir sizce servise gideceğim ama fikrinizi almak istedim
Aynı durumun benim fb7 de olduğunuda araçları iyi tanıyan bir arkadaş rögar kapağı girintisine girip çıktığında bu arabanın arkası niye atıyor ifadesiyle karşılaşmıştım. Ben alıştığımdan mı bilmiyorum ama bence bir sorun yoktu. Bir sorun olabileceğini iddia ederek söylemişti. Bende aracı vücudumun bir parçası gibi yüksek hassasiyetle dinler bir sorun olduğunda çoğunlukla anlayan biriyimdir. Evvelden hiç takılmamıştım. ama siz söyleyince kayıtsızda kalamadım.
Tahmin ediyorum ki başka araç kullananların arka daki darbe sönümlemesi hissiyatı arasında farklılık olabilir
 
Katılım
16 Eki 2017
Mesajlar
164
Tepki puanı
13
Yaş
41
Konum
İstanbul
Bu olay fd6 dafa var fakat aslında yolu bırakmıyor. Bir anlık arka taraf salınım yapıyor ama çizgiyi bozmuyor kasada bir salınım oluyor gibi hafif. Tabi alışık olmayan arkadaşlar yoldan kopacağını sanıyor.

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Şu yol tutuş konusunda kendi deneyimlerime dayalı görüşlerimi yazmak istiyordum :) Biraz uzun olacak ama bende düşüncelerimi anlatmak istiyorum :cool:

Öncelikle alt takımdaki problemler haricinde FD6 ve FB7deki aracın kendi bırakacakmış hissiyatının esas nedeni yoldaki dalgalanmalara uyum ve konfor amacıyla oluşturulan görece yumuşak yapıdaki süspansiyon (Renaultlar ve Fiat grubu gibi de çok yumuşak bir süspansiyon yapısıda yok, onlarda zaten rahatsız edici bir sekme hissiyatı var ve yol tutuşu da çok bozuyor bence).


Videonun 3.dk.sinden itibaren FD6nın farklı hız denemelerinde yumuşak süspansiyon etkisi ile sallanma hissiyatına sahip olduğunu ancak çizgisinden de çıkmadığını rahatça farkedebilirsiniz.
FB7nin süspansiyonu FD6yla benzer yapıda ancak bir kademe daha yumuşak ayara sahip, bu durumu da şasi rijitliğini arttırarak dengelemişler bence. FB7nin şasisi FD6ya göre %25 daha sert yapıda.

FD6da da FB7de de araç zorladıkça kopacakmış hissiyatı yaşatıyo ama çizgisinden çıkmıyor.

vlcsnap-2018-12-12-00h31m02s489.png

Özellikle kayma eğilimi varsa ikisi de kafadan kayma ile kendini en baştan belli ediyor, ağırlık transferi yapıp kafasını viraja sokarsanız da arkadan kademeli kendini bırakıyor, bir anda spin atmıyorsunuz, bu da kontrolü sağlamanız için oldukça önemli. Zaten VSAlı olanlarda en ufak kayma başlangıcında anında devreye giriyor.

Burada FD6nın direksiyon hissiyatı ile FB7den net üstün olduğunu söyleyebilirim, FD6nın direksiyonu günlük kullanımda yolla ve aracın durumuyla ilgili çok iyi geri dönüşe sahip, yol hissi dedikleri kavramı elektrikli olmasına rağmen gayet güzel sürücüye iletiyor. Dönüş çapı daha kısa gibi hissettiyor ve direksiyon tam sağ ve sol yapmaya yakın direksiyon iyice sertleşerek daha fazla çevirmeme hissiyatını doğal şekilde oluşturuyor. Ayrıca hızlı girilen virajlarda araç zorlanmaya yani yan yatmaya meyillendiği vakit, lastiğin gerilimini sürücüye olduğu gibi aktarıyor, ona göre hızınızı rahatça ayarlayabiliyorsunuz. Kısacası FD6 için direksiyon kullanım hissiyatı beni oldukça iyi hissettiriyor. Günümüzde birçok araba da bu direksiyon hissini görmedim, zaten FD6ların otomotiv eleştirmenlerince en beğenilen yanlarından biri de direksiyon hissiydi.

FB7de ise açıkça biraz süngerimsi ve yoldan kopuk bir his var, bu konforu genel olarak çok arttırıyor, sizi yolda izole ediyor ve kullanım kolaylığı sağlıyor ancak aracın yolla iletişimi hakkında sürücüyü bence hissiyat olarak ciddi eksik bırakıyor.
Kendi yaşadığım olayla örnek verecek olursam, kar sonrası hafif pürüzlü-buzlu şehirlerarası yolda 100 km hızla giderken (hızım yüksek, daha düşük hızda yol almam lazım aslında) yoldaki pütürlere bağlı aracın yol tutuşunda bir kayıp mevcuttu ama bu durumu aracın hafif şekilde sağ-sol yalpalaması ile farkediyordum. Beklenen o aracın yalpalanmasına neden olan durumu direksiyondan da hissedip hızımı önceden düşürmemdi ama direksiyonda normale göre hiçbir değişiklik yoktu. FB7lerde gelen Motion-assisted EPS muhtemelen bu hissizliği dengelemek için entegre edildi ve bildiğim kadarı ile bu sistemde VSAnın devreye girdiği koşullarda direksiyona ek sertlik ve kaymanın tersine doğru yönelim kazandırarak müdahelenin daha doğru yapılmasını sağlıyor.

FB7 ve FD6 için her araçta 50bin kmden fazla deneyimim olmuştur ama FC5te toplamda 1000 km ancak deneyimim vardır, bu kısa süre zarfında dikkatimi çeken durumlar ise,
FB7'ye göre muhtemelen %50 arttırılan şasi rijitliğinin etkisi ile net bir şekilde daha bütün gibi hareket edebilen gövde,
muhtemelen teknolojik gelişimlere bağlı daha sert ve tepkilere daha hızlı cevap verebilen ancak konfor konusunda daha iyiye giden bir süspansiyon yapısı (net tepkileri var ve konfor olarak FB7den iyi ) ve direksiyon hissi olarakta FD6 gibi doğal gelmese de FB7deki süngerimsi hissiyat olmaması, daha tok yapısı, daha kısa turlu dönüş çapı ve aracın manevrasına göre sertliği yeterince artan yapısı ile genel olarak yol tutuş konusunda FC5 önceki nesillerinden oldukça iyi hissettiyor ve daha iyi seviyede diyebilirim. Ancak daha uzun kilometreler yapmış arkadaşlar daha net yorumlar yapabilecektir.
 

Ekli dosyalar

  • vlcsnap-2018-12-12-00h31m02s489.png
    vlcsnap-2018-12-12-00h31m02s489.png
    158.3 KB · Görüntüleme: 59
Son düzenleme:
Katılım
16 Eki 2017
Mesajlar
164
Tepki puanı
13
Yaş
41
Konum
İstanbul
Uzun ve detaylı deneyimleriniz için teşekkürler. İşin aslına gelecek olursak aslında yol tutuşu başarılı araçlar sadece süspansiyondaki o etki bırakacakmış hissi veriyor bazen ama aslında bırakılan yol tutuş olmuyor. Kısacası ben civicleri genel olarak yol tutuş konusunda başarılı buluyorum.

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hondanın diğer kasaları ile tecrübem yok. Arkadaşlar baya güzel paylaşımda bulunmuş.
Bende Vtec 2 için bir kaç kelam edeyim dedim. Uzun yolda dönemeçlere hiç güvensizlik duymadım. Hata bir gece ilk kez gittiğim yolda bir dönemeci geç farkettim. Hız 120 idi. Araçta 4 yetişkin ve bagaj doluydu. Bir fren ardından direksiyon. Araç çat diye yolda devam etti. Araç içindekilere sordum varmı sıkıntı: "Abi biz bariyerlere girecez sandık. Çok iyi döndü." dediler. Sonra Hondaya sevgileri arttı.
Şehir içinde doksan derecelik tozlu asfaltta tek başıma iken 60 km. Hıza kadar ben varım diyor. Üst hızda ise arka hafifleyip atma yapıyor. Direksiyonu doğru kullanırsan hemen toparlıyor. Yola devam.
Donanım yoksunu bir araç için bence süper.
Virajlarda lastikler ve hava basınçlarıda çok önem arzeder. Yere iyi tutunmayan lastik hangi marka olursa olsun fayda etmez!

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
FC5 içinde bu testler dikkatimi çekti, virajdaki aracın hareketi oldukça kontrollü bence.

Hatchback kasa bence gövde küçüklüğününde etkisi ile 79 km/s de sorunsuz dönebiliyor.


Sedan kasada ise bence gövde genişliğinin dezavantajını yaşıyor ve testte 76 km/s de sorunsuz geçiyor.

 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Son olarak kötü yol tutan araç örneği olarak bu video çok güzel bir örnek, ani direksiyon tepkilerinde araçta oluşan ve kontrolü çok zor sekme olayını bu testçiler de yaşamış.
Süspansiyon sisteminin gövde kontrolü ani değişimlerde ciddi kayboluyor.

 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Hondaların virajlarda arkadan güvensizlik ve salıyormuş hissi tamamen arka rot ve kamber açılarıyla alakalı. Arkadan kayma yada güvensizlik durumu bende de vardı, uzun araştırma ve işin ehli bir usta bulana kadar bu sorun devam etti, arka ve ön rot ayarları yapıldı 3-4 defa da teste çıktık. Şuan sıfır sıkıntı. Arka rot ayarı araçlarda pek önemsenmediği için hep atlanıyor ve sorun genelde burada çıkıyor. Videolardaki test kanguru testi diye geçiyor ve piyasada ciddi övülen araçların bir çoğu bu testte kalıyor,takla atan bile var. En bilindik olanı da mercedes A serisi. Hondanın yere yakın olması bu test için avantaj sağlıyor. Şirketler genelde bu testi kendileri yapmaz yapsalarda paylaşmazlar çünkü bütün yol tutuş sorunları bu testte gün yüzüne çıkıyor. Jeep in testinde her defasında ön lastik patlıyordu mesela.


iPhone cihazından gönderildi.
 
Katılım
18 Kas 2017
Mesajlar
24
Tepki puanı
7
Konum
izmir
Aracınız
Ynt: civic yol tutuş problemi.

Ynt: civic yol tutuş problemi.

servis sonrası izlenimlerimi sizlerle paylaşacağım. aracımın lastikleri continental, basınçlarını da kontrol edeceğim. bakalım ne çıkacak. tekrardan hoşbulduk. yalnız fren husunda astra birkaç gömlek üstün civicten. genelde bu tarz kıyaslamaları sevmiyorum ama tecrübelerimizi de aktarmak amacıyla buradayız. frenleri iyileştirme arayışlarına girişmekte fayda var.

Yağmurlu havada araç kullanma konusunda büyüklerimden devamlı duyduğum şey en tehlikeli şartların ilk yağmurun yağdığı asfalt olmuştur. Geçen bursa tarafında 50 km hızla sınırlandırılmış virajda 45km hızla girdik araç direk kafadan kaydı. Normalde sağanak yağmurda 65km hızla girdiğim çok olmuştur.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst