Konuyla ilgili yeterince teknik bilgi paylaşılmış. Ben de sayeniz de öğrenmiş ve faydalanmış oldum. Sağolun değerli arkadaşlar.
Yol tutuş konusuyla ilgili bir kaç tecrübe ve gözlemimi paylaşmak istedim;
Mazda 626, Honda Accord, Honda Civic FD6&FC5 gibi otomobillerde gözlemlediğim için Japon otomobillerine has olduğunu düşündüğüm durum şöyle;
Virajlarda otomobillerin arka tarafları yanal hareket edebiliyor. Lastik, izinde gidiyor ancak kayıyor gibi hissediliyor.
Şiddetli rüzgar olan bir viyadükten geçerken düz yolda bile her araç ister istemez yana doğru kayabilir. Bu durumu özellikle Mazda 626’da çok fazla hissediyordum. Kaymanın dışında sallanıyordu Mazda

Konfor olarak güzel bir özellik olsa da dinamik sürüşlerde korkuttuğu için pek hoş olmuyor bence.
Belki dikkat etmişsinizdir Mitsubishi Maraton ve Prenses otobüslerin süspansiyon salınım tarzı da yanaldır. İki yana beşik gibi sallanır

Mercedes ve Man’lara benzemezler.
Kamber açısıyla ilgili de;
1976 model, çift karbüratörlü, 6 silindirli, manuel şanzımanlı 525’imiz vardı

Onun arka tekerlekleri normalin üzerinde dışa açıktı ve lastikler paylaşılan lastik kadar olmasa da çok bariz şekilde içten aşınmıştı. Hatta iki tarafın aşınması eşit değildi. Lastiklerin yerlerini değiştirmiştik.
Son olarak, eskiden daha çok mahalle aralarında süt satmak için kullanılan ve sütçü arabası olarak akıllarda kalan çoğunluğu açık mavi renkli Skoda pickuplar vardı... Onların arka tekerleklerinin açıları da içe doğruydu ve süt bidonlarını yükledikçe bir miktar düzleşirdi

Halk arasında kullanılan “skoda bacak” benzetmesi de bu araçların arka tekerleklerinin içe doğru olan kamber açılarından gelir.
Mobil cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.