İyi akşamlar Herkese Arkadaşlar fb7 aracımı satma niyetim var yerine 2019 sıfır honda civicmi yoksa 2013-2014 2 . El bmw 3 serisimi almalıyım. Yaşım daha 30 sayfada değerli büyük abilerimiz arkadaşlarımız var fikirlerini öğrenmek istedim . Şimdiden teşekürler
iPhone cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Değerli Forumdaşım;
BMW’nin bir çok kasa ve motor seçeneğini çeşitli süreler kullandım. Yaklaşık 1,5 yıldır da Honda Civic FC5 1.5 T kullanıyorum.
BMW F30 320i ed ile Honda Civic FC5(sedan) 1.5 T’yi mukayese etmek en makul olanı ancak Honda Civic FK7(hb) kasa ile de mukayese edersek yine motor seçeneği 1.5 T olmalı benim fikrim. Çünkü en azından performansları benzer olmalı diye düşünüyorum.
<•> Kullanmakta olduğum 2018 model Honda Civic FC5 RS 1.5 T ile 2015 BMW F30 320i ed 40.Yıl donanım paketini mukayese edeceğim;
-Yol tutuş olarak ikisi de bir çok otomobilden çok daha iyi. Ancak F30 raylı bir taşıt misali stabil. Arkadan itişli otomobil tecrübeniz yoksa virajlarda tedirgin olabilirsiniz! Zamanla alışırsanız aslında daha güvenli olduğunu da düşünmeye başlayabilirsiniz...
-Malzeme kalitesi olarak açık ara F30 iyi.
-Genel izolasyon seviyesi olarak F30 premium sınıf için yetersiz ancak buna rağmen FC5’ten belirgin şekilde iyi. Motor sesi F30’da içeriye daha fazla duyuluyor sanki özellikle normal sürüşlerde...
-Performanslarını kapışarak deneyimlemedim ancak kağıt üstündeki verilere göre F30 7,6sn’de ; FC5 ise 8,1sn‘de 0’dan 100’e ulaşıyor.
Her ikisini de ayrı ayrı kullandığımdaki gözlem ve hissiyatım ise; İlk gaza basış anında F30’un tepkisi daha çabuk ve gücü daha çok hissettiriyor. Düz bir asfaltta kalkış anında F30’un arkası yalpalıyor ve gazı kesmek gerekebiliyor... Drag yapılırsa F30’un kazanacağını düşünüyorum. 120 üstünde roll yapılırsa işler değişebilir çünkü FC5’in soluğu kesilmek bilmiyor. ? Son hızda ise FC5’in limitörü 207’yi geçmeye müsaade etmediği için eninde sonunda yarışı kaybetmesine neden olacak!
-FC5 C sınıfı F30 ise D sınıfı olmasına rağmen F30 daha kompakt hissettiriyor. Kompakt ve dinamik otomobil sevenler için F30’un rakibi bir sedan bence yok. F30’un direksiyonundayken adrenalin pompalanıyor. F30’un eski kasalarını da kullandım. F30 şasisiyle sürücüsünü büyüleyecek kadar iyi bir ağırlık dağılımına ve dinamizme sahip...?
Ancak büyük otomobil kullanmayı sevenler için ise FC5 sınıfının en az 1 tık üstü gibi hissettiriyor ve bu hususta sınıfında rakipsiz bir sedan olduğunu düşünüyorum... ??
Örnek; Highline 18 inch jantlı bir Passat’tan daha küçük sınıf bir otomobil kullandığınızı hissetmiyorsunuz 17 inch jantlı FC5 RS’nin direksiyonundayken.
-Donanım olarak 40.Yıl paket olduğu için F30 çok önde ancak 40.Yıl paketin hasarsız ve km’si düşük olanının fiyatı 200 bin TL’den aşağı olmaz... Bu sebepten aynı fiyat bandında olanların donanımlarını mukayese etmek gerekir ve o zaman da işler değişebilir... Bu nokta çok göreceli olduğu için çok da girmek istemiyorum aslında. Örneğin, benim için M direksiyon ve Harman Kardon çok önemliyken bir başkası için hiç bir anlamı olmayabilir... ☺
-Honda yetkili servislerinin biz kullanıcılar üzerinde oluşturduğu negatif etkilere her 10.000 km’de bakım zorunluluğu ve bakım fiyatları da eklenince Honda tarafında büyük bir eksi oluşuyor.
F30 320i ed ‘de bulunan devşirme motorun eksi tarafı da devamlı yüksek performanslı kullanımlarda yağ bakım aralığının 5.000 km’lerin bile altına düşebiliyor olması... Ancak devamlı performans peşinde olunmazsa bu durum eksi olmaktan çıkar.
Bu noktada bir genelleme yapmak istiyorum bu özellikle BMW’lere yapılan eleştirilere cevap olarak da değerlendirilebilir;
“Performansın bir bedeli vardır bu hem yakıt hem bakım hem de genel amortismandır...” Elbette daha performanslı olduğu halde daha dayanıklı motor, şanzıman ve diğer aktarma organları olabilir başka marka ve modellerde. Ancak BMW denilince akla performans geliyorsa bunun karşılığı da aşınmadır yani bakım, masraftır. Ve bu da bence BMW markasını gömmek için yeterli bir gerekçe olamaz...
-Zamanında ben de bu iki araçtan hangisini almalıyım diye düşünüp taşınıp FC5 RS’yi tercih etmiştim.
Nedenleri ise;
>40.Yıl donanım paketli ve 30.000 km altında hasarsız ve tertemiz kullanılmış bir otomobile param yetmediği için...
>İç hacim ve bagaj olarak FC5 daha geniş olduğu için.
>Honda’nın 20.000 TL sıfır faizli kredi kampanyası olduğu için.
>Üsteki sebeplere, sıfır km bir otomobilin hazzının ikinci elde olmayacağını da ekledim. Otomobilin başına bir hal gelme ihtimali nedeniyle oluşturduğu ilave stres gibi bir dezavantajı da var tabi sıfır km olmasının aslında...!
Velhasıl;
İki otomobil arasındaki iç hacim ve bagaj hacim farkı sizin için çok önemli değilse;
Titiz ve masraf etmekten kaçınmamış bir kullanıcıdan olursa;
Bakımlarının aksatılmadan yapılmış olduğunu teyit edebildiğiniz;
Düşük km’li;
İçinde tütün mamülleri kullanılmamış;
Sizin için yeterli olacak donanım özelliklerine sahip bir F30 320i ed bulabilirseniz ve bütçeniz de yeterse alınması makuldür benim fikrim. Ancak bulmak kolay değil. Nasip...
Bu mümkün olmazsa FC5 1.5 T sıfır km alınabilir. Bu arada değerlendirmelerimi FC5 1.5 T’yi beğenmiyor gibi algılamanızı istemem; Fiyatları sabit tuttuğumuzda FC5 1.5 T’ye rakip olabilecek bir otomobil yok. Bunu özellikle belirtmek isterim. ☺??
Yıllık katettiğiniz km 15-20 binin üzerindeyse ve çoğunlukla şehir içinde kullanıyorsanız. Ekonomik durumunuz da göz göre göre daha fazla harcamaya elverişli değilse bu iki aracı da almanızı önermem. Çünkü yakıt tüketim maliyetleri benzin fiyatları nedeniyle canınızı sıkabilir. Benzin fiyatları nedeniyle olduğunu özellikle belirttim çünkü iki otomobil de yüksek güçlerine rağmen istenildiği zaman oldukça düşük yakıt tüketebiliyorlar... ??