2019 Hondamı & 2013 Bmw 3.20 ied

Katılım
28 Şub 2019
Mesajlar
26
Tepki puanı
18
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic FC5 2018
2013 BMW 3.20 İED yi altı ay önce satmış ve yerine sıfır civic dizel+otomatik almış biri olarak;
1 yıllık kredi çekmiştim. 2020 Mart da kredi biter bitmez anında civic'i satıp BMW ye geri döneceğim.
Kullanım dinamikleri, iç kalitesi,yol tutuşu,verdiği kalite hissiyatı, güvenliği..... diye uzayıp giden bir listem var. Bmw eskide olsa cok daha iyi bir araba.
 

gunesec

Özel Üye
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
1,668
Tepki puanı
1,419
Konum
Ankara
Biri 7 yaşında, masraf açmaya müsait. Düşük km bulmak zor. Yürütme maliyeti fazla.
Diğeri sıfır, ilk kullanıcı sizsiniz ki honda kötü bir araç değil. Gömdükleri gibi kalitesiz de değil.
Ben hondayı tercih ederim. Premium vs bunlar aracı sıfır alacak insanlar için geçerli. Allah gönlünüze göre versin, mercedes deseniz bir düşünürdüm.
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
885
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Bence BMW'yi alın içinizde kalmasın. Beğenmezseniz tatmin etmezse satarsınız. 6 yaşında bir araç alacağınız için değer kaybı çok olmayacaktır. Sanki kiralamışsınız gibi düşünürsünüz bindiğiniz süreyi.

Ben memnun kalmayacağınızı düşünmüyorum. Abimde var 3.20 iED. 2014 Aralık'ta almıştık. Yukarıda diğer arkadaşların dediği gibi performanslı kullanırsanız yağ eksiltiyor. Araç 120 bin km falan oldu bir kaç kez yağ eklemek zorunda kaldı. Onun dışında hiç problemi olmadı aracın. Ama tabi bakımları her zaman zamanında yetkili servisinde yapıldı. Ben de zaman zaman kullandım aracı. Aracın yol tutuşu, sürüş zevki, performansı bambaşka gerçekten. Boşuna UDM (Ultimate Driving Machine) demiyorlar. Ama tabi 6 yaşında bir araç alacaksınız.

Diğer tarafta sıfır km Honda için sanırım 1.5 182 beygir RS ya da HB düşünüyorsunuz. Yoksa zaten diğer motor seçeneklerini kıyaslamak doğru olmaz. Beklentiler farklı olur. Sonuçta sıfır km araç. Sizi mutlaka memnun edecektir. Ben de HB Sport Plus sahibiyim. Performansı tatmin edecektir. C segmenti bir araca bindiğinizi unutmayın ama. Yüksek hızlarda segmentinin üstünde bir stabilitesi olsa da, yolda güvenli hissettirse de yol sesi ve rüzgar sesi epey alıyor araba. Belki RS'ler HB'den bir tık daha iyidir bu konuda. RS kullanmadım. Fakat yine de bence sınıfının en iyi motoruna ve donanım seviyesine sahip bu araçlar fiyatı göz önüne alındığında.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
871
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Şu anki aracımı ararken Audi a3 2006 model, Jetta 2008 ve bu aracım 2010 model arasında kalmıştım. Model yılı ve şanzıman nedeni ike civic seçmiştim. İyi ki de seçmişim. Maddi durumdan dolayı aracı tahminimden fazla uzun süre kullanmak durumunda kaldım ve model yılı bana bu konuda avantaj sağladı. En sağlam arabada bile zaman geçtikçe çıkabilecek kronik sorunlar ile (kayışların yıpranması, kapı kilitlerinin bozulması,iş döşemenin yıranması, yürüyen takımların ve motorun ekstra bakımları gibi) konular ile daha geç karşılaştım hatta kimisi ile hala karşılaşmadım. Model yılı nedeni ile kasko yaptıramamak ile ya da yüksek prim ile karşılaşmadım. Ve yaşı çok geç olmadığı için gözden düşmedi ve piyasası hala var.

Mukayese yapılan araç BMW olunca asıl beklenti farklı sanırım. Yukarıda yazdıklarımı görmezden gelebilirseniz BMW öneririm. Ama benim gibi otomobili bir amaç değil de araç olarak görüyorsanız riske girmeyin olabildiğince genç yaşta sağlamlığını ıspatlamış bir marka alın derim.
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
1,141
Tepki puanı
1,467
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Şu anki aracımı ararken Audi a3 2006 model, Jetta 2008 ve bu aracım 2010 model arasında kalmıştım. Model yılı ve şanzıman nedeni ike civic seçmiştim. İyi ki de seçmişim. Maddi durumdan dolayı aracı tahminimden fazla uzun süre kullanmak durumunda kaldım ve model yılı bana bu konuda avantaj sağladı. En sağlam arabada bile zaman geçtikçe çıkabilecek kronik sorunlar ile (kayışların yıpranması, kapı kilitlerinin bozulması,iş döşemenin yıranması, yürüyen takımların ve motorun ekstra bakımları gibi) konular ile daha geç karşılaştım hatta kimisi ile hala karşılaşmadım. Model yılı nedeni ile kasko yaptıramamak ile ya da yüksek prim ile karşılaşmadım. Ve yaşı çok geç olmadığı için gözden düşmedi ve piyasası hala var.

Mukayese yapılan araç BMW olunca asıl beklenti farklı sanırım. Yukarıda yazdıklarımı görmezden gelebilirseniz BMW öneririm. Ama benim gibi otomobili bir amaç değil de araç olarak görüyorsanız riske girmeyin olabildiğince genç yaşta sağlamlığını ıspatlamış bir marka alın derim.



Benim düşüncelerimin aynısı diyebilirim... Uzun yıllar C/E klas mercedes kullanıcısıydım. Son 2 yıldır auris ve bu yıl şubat ayından beride 2019 Civic kullanıcısıyım. Şimdi diyorum ki iyiki sıfır civic almışım... Arkadaşın da dediği gibi "otomobili bir amaç değil de araç olarak görüyorsanız riske girmeyin." ben bu düşünceye son 3 yılımda varabildim. Daha önce ki kullandıgım mercedesler ever yıldız diyorsunuz fakat şöyle bir baktığımda gerçekten çok zamanımı harcadım araçlara ve yaşından ötürü tüm ağır bakımları bana denk geldiği için ve yansanayi parçaya bakış açım kesinlikle olmadığı için hep maliyetli oldu... Ben bir araba sagihibi isem, benim gibi evli ve çocuk sahibi bir memur isen, tek düşündüğün sorunsuzluk olacağıdır. Ben bu hissi sattığım en son aracım auris ve , şuan sıfır almış oldugum civicde yaşıyorum... sıfır yaşında olması, 0 km olması, motor ve şanzumanın kendini kanıtlaması.. Elbette malzeme kalitesi eleştirilebilir, 2005 model mercedesim bile çok çok prestijli bir malzeme kalitesi var idi. Ancak ben Fiyat/Performansa baktığımda şuan ki aracımın çok çok iyi olduğunu görebiliyorum. Dolayısıyla BMW' ye binen biriside Honda'ya binen bizde, tamamen kendi düşüncelerimize göre artılarını eksilerini çıkarıp öyle binmeye karar veriyoruz. Bu tarz konularda önermeyi yanlış buluyorum.
 

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
443
Yaş
37
Konum
Tokat
Değerli Forumdaşım;
BMW’nin bir çok kasa ve motor seçeneğini çeşitli süreler kullandım. Yaklaşık 1,5 yıldır da Honda Civic FC5 1.5 T kullanıyorum.
BMW F30 320i ed ile Honda Civic FC5(sedan) 1.5 T’yi mukayese etmek en makul olanı ancak Honda Civic FK7(hb) kasa ile de mukayese edersek yine motor seçeneği 1.5 T olmalı benim fikrim. Çünkü en azından performansları benzer olmalı diye düşünüyorum.

Kullanmakta olduğum 2018 model Honda Civic FC5 RS 1.5 T ile 2015 BMW F30 320i ed 40.Yıl donanım paketini mukayese edeceğim;
-Yol tutuş olarak ikisi de bir çok otomobilden çok daha iyi. Ancak F30 raylı bir taşıt misali stabil. Arkadan itişli otomobil tecrübeniz yoksa virajlarda tedirgin olabilirsiniz! Zamanla alışırsanız aslında daha güvenli olduğunu da düşünmeye başlayabilirsiniz...

-Malzeme kalitesi olarak açık ara F30 iyi.

-Genel izolasyon seviyesi olarak F30 premium sınıf için yetersiz ancak buna rağmen FC5’ten belirgin şekilde iyi. Motor sesi F30’da içeriye daha fazla duyuluyor sanki özellikle normal sürüşlerde...

-Performanslarını kapışarak deneyimlemedim ancak kağıt üstündeki verilere göre F30 7,6sn’de ; FC5 ise 8,1sn‘de 0’dan 100’e ulaşıyor.
Her ikisini de ayrı ayrı kullandığımdaki gözlem ve hissiyatım ise; İlk gaza basış anında F30’un tepkisi daha çabuk ve gücü daha çok hissettiriyor. Düz bir asfaltta kalkış anında F30’un arkası yalpalıyor ve gazı kesmek gerekebiliyor... Drag yapılırsa F30’un kazanacağını düşünüyorum. 120 üstünde roll yapılırsa işler değişebilir çünkü FC5’in soluğu kesilmek bilmiyor. Son hızda ise FC5’in limitörü 207’yi geçmeye müsaade etmediği için eninde sonunda yarışı kaybetmesine neden olacak!

-FC5 C sınıfı F30 ise D sınıfı olmasına rağmen F30 daha kompakt hissettiriyor. Kompakt ve dinamik otomobil sevenler için F30’un rakibi bir sedan bence yok. F30’un direksiyonundayken adrenalin pompalanıyor. F30’un eski kasalarını da kullandım. F30 şasisiyle sürücüsünü büyüleyecek kadar iyi bir ağırlık dağılımına ve dinamizme sahip...
Ancak büyük otomobil kullanmayı sevenler için ise FC5 sınıfının en az 1 tık üstü gibi hissettiriyor ve bu hususta sınıfında rakipsiz bir sedan olduğunu düşünüyorum...
Örnek; Highline 18 inch jantlı bir Passat’tan daha küçük sınıf bir otomobil kullandığınızı hissetmiyorsunuz 17 inch jantlı FC5 RS’nin direksiyonundayken.

-Donanım olarak 40.Yıl paket olduğu için F30 çok önde ancak 40.Yıl paketin hasarsız ve km’si düşük olanının fiyatı 200 bin TL’den aşağı olmaz... Bu sebepten aynı fiyat bandında olanların donanımlarını mukayese etmek gerekir ve o zaman da işler değişebilir... Bu nokta çok göreceli olduğu için çok da girmek istemiyorum aslında. Örneğin, benim için M direksiyon ve Harman Kardon çok önemliyken bir başkası için hiç bir anlamı olmayabilir...

-Honda yetkili servislerinin biz kullanıcılar üzerinde oluşturduğu negatif etkilere her 10.000 km’de bakım zorunluluğu ve bakım fiyatları da eklenince Honda tarafında büyük bir eksi oluşuyor.
F30 320i ed ‘de bulunan devşirme motorun eksi tarafı da devamlı yüksek performanslı kullanımlarda yağ bakım aralığının 5.000 km’lerin bile altına düşebiliyor olması... Ancak devamlı performans peşinde olunmazsa bu durum eksi olmaktan çıkar.

Bu noktada bir genelleme yapmak istiyorum bu özellikle BMW’lere yapılan eleştirilere cevap olarak da değerlendirilebilir;
“Performansın bir bedeli vardır bu hem yakıt hem bakım hem de genel amortismandır...” Elbette daha performanslı olduğu halde daha dayanıklı motor, şanzıman ve diğer aktarma organları olabilir başka marka ve modellerde. Ancak BMW denilince akla performans geliyorsa bunun karşılığı da aşınmadır yani bakım, masraftır. Ve bu da bence BMW markasını gömmek için yeterli bir gerekçe olamaz...

-Zamanında ben de bu iki araçtan hangisini almalıyım diye düşünüp taşınıp FC5 RS’yi tercih etmiştim.
Nedenleri ise;
>40.Yıl donanım paketli ve 30.000 km altında hasarsız ve tertemiz kullanılmış bir otomobile param yetmediği için...

>İç hacim ve bagaj olarak FC5 daha geniş olduğu için.

>Honda’nın 20.000 TL sıfır faizli kredi kampanyası olduğu için.

>Üsteki sebeplere, sıfır km bir otomobilin hazzının ikinci elde olmayacağını da ekledim. Otomobilin başına bir hal gelme ihtimali nedeniyle oluşturduğu ilave stres gibi bir dezavantajı da var tabi sıfır km olmasının aslında...!

Velhasıl;
İki otomobil arasındaki iç hacim ve bagaj hacim farkı sizin için çok önemli değilse;

Titiz ve masraf etmekten kaçınmamış bir kullanıcıdan olursa;

Bakımlarının aksatılmadan yapılmış olduğunu teyit edebildiğiniz;

Düşük km’li;

İçinde tütün mamülleri kullanılmamış;

Sizin için yeterli olacak donanım özelliklerine sahip bir F30 320i ed bulabilirseniz ve bütçeniz de yeterse alınması makuldür benim fikrim. Ancak bulmak kolay değil. Nasip...
Bu mümkün olmazsa FC5 1.5 T sıfır km alınabilir. Bu arada değerlendirmelerimi FC5 1.5 T’yi beğenmiyor gibi algılamanızı istemem; Fiyatları sabit tuttuğumuzda FC5 1.5 T’ye rakip olabilecek bir otomobil yok. Bunu özellikle belirtmek isterim.

Yıllık katettiğiniz km 15-20 binin üzerindeyse ve çoğunlukla şehir içinde kullanıyorsanız. Ekonomik durumunuz da göz göre göre daha fazla harcamaya elverişli değilse bu iki aracı da almanızı önermem. Çünkü yakıt tüketim maliyetleri benzin fiyatları nedeniyle canınızı sıkabilir. Benzin fiyatları nedeniyle olduğunu özellikle belirttim çünkü iki otomobil de yüksek güçlerine rağmen istenildiği zaman oldukça düşük yakıt tüketebiliyorlar...
Üstat hakkaten aydınlatıcı bir yorum olmuş ben i ditec kullanıcısıyım ama yorumun sayesinde f30 ve 1.5 t yide kullanmış kadar oldum :)

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
19 Ağu 2019
Mesajlar
34
Tepki puanı
49
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Ben de aracımı alırken (Civic FC5 1.5 RS) 3.20 iED arasında kalmıştım.
piyasada biraz araştırma yaptıktan sonra 3.20 iED'nin motorunun sorunlu olduğunu ve sık arıza verdiğini söylediler.
Civic RS, 5 sene garantisi olan ve performans açısından beni üzmeyeceğinden tercihim Civic olmuştu.
Konfor açısından BMW kadar olmayacağını biliyordum fakat deri koltuk, navigasyon, apple car play, koltuk ısıtma, sunroof, direksiyondan vites değiştirme kulakçıkları vs. beni Civic almama teşvik etti.
3 aya yakındır kullanıyorum ve fazlasıyla memnunum.
İstanbul şehir içinde kullanmama rağmen ortalama 7.9-8.1 arasından yakıt tüketimim var. O konuda da beni üzmüyor.
Umarım ufak da olsa yardımcı olabilmişimdir.
Saygılarımla.
 
Katılım
22 Eki 2017
Mesajlar
569
Tepki puanı
407
Konum
Türkiye
2013 model 116i ve 2015 model 320i ed araçlarım oldu. Honda yı aldıktan sonra (1.5 hb turbo) aklıma hiç bmw araçlarım gelmedi.
Hondanın çat çut sesleri dışında bir sıkıntısını yaşamadım. Bmw de de ufak tefek şeyler dışında sorun yaşamamıştım.

SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Eyl 2019
Mesajlar
119
Çözümler
1
Tepki puanı
75
Konum
Çorum Merkez
2013 model 116i ve 2015 model 320i ed araçlarım oldu. Honda yı aldıktan sonra (1.5 hb turbo) aklıma hiç bmw araçlarım gelmedi.
Hondanın çat çut sesleri dışında bir sıkıntısını yaşamadım. Bmw de de ufak tefek şeyler dışında sorun yaşamamıştım.

SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Hocam 2018 honda civic hatcbackda varda ellerinde 156 bün fiyat çekmişler yalnız arka taraf hoşuma gitmiyor ben en iyisi sedanı alıyım kafam rahat olsun 1.6 İ vtec de güç ve tork yeterli geleceğine eminim bmw model eski km fazla değişen boyası var sıfır araba parasına 3.16 i m sport kasalara bakıyorum temizi 150 bin tl , 3-5 aylık arabayı düşününce 150 bin tl vermek daha mantıklı hem ben sattığım fb7 kasadan acayip kar ettim şu zamana kadarda honda alıpda zarar edeni görmedim


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst